Zlatan

Sånt som inte passar in nån annanstans skrivs här. Självklart kan du diskutera även sånt som inte berör hockeyn här.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Inläggav Liverpool_Lakej » mån aug 03, 2009 10:02 pm

Användarvisningsbild
Liverpool_Lakej
Forumamatör

Inläggav Lakersfan_03 » mån aug 03, 2009 10:14 pm

NEDOMANSKY skrev:– När han kom till Italien var han en oslipad diamant, men nu är han komplett. Jag anser att Zlatan är världens bäste anfallare, säger Capello till den italienska tidningen La Repubblica.

:whistle:

:golfclap: :golfclap: :golfclap: :ok:
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Inläggav Niles » mån aug 03, 2009 11:32 pm

En skaplig fotbollsspelare med en rent löjlig prislapp, thats it. Dessutom tyvärr inte tillräckligt bra för att höja vårt sopiga landslag till några höjder alls.
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum

Inläggav PutteA » tis aug 04, 2009 12:17 am

Jag tror tyvärr att det är vårt landslag som är för dåligt för Zlatan. En striker som Zlatan behöver rätt folk runt sig som förstår vad Zlatan behöver för att nå de riktiga höjderna. En klyscha kanske nån tycker, men jag tror faktiskt det är så. Jag tror en del spelare har förmågan att lyfta ett helt lag (inte Zlatan), och en del lag har förmågan att lyfta en spelare (Zlatan)!! Jag säger inte att det är så, men JAG ser det som enda förklaring till varför en spelare som Zlatan aldrig lyckas i landslaget! Finns säkert fler förklaringar.... :dontknow:
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Inläggav Lakersfan_03 » tis aug 04, 2009 9:14 am

Alla som kan fotboll och kollar fotboll och hur mycket folk än ogillar Zlatan så stämmer det mesta som putte säger. Fotbollen som Sverige spelar passar inte Zlatan överhuvudtaget. Det verkar som att folk tror så fort Zlatan får bollen ska han dribbla förbi 5-6 man. Det fungerar inte så på landslagsnivå. Det jag såg under U21 var mycket imponerande och ja tror att med några spelare därifrån i A landslaget så kunde Sverige på sikt bli något att räkna med..

För visst spelade U21 roligare fotboll än A landslaget gör? , Kanske kan även Zlatan komma igång då. De som tvekar på honom kommer få se nu i Barca vad han är kapabel till.
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Inläggav Stoffe » tis aug 04, 2009 9:26 am

Ja herregud! Det är ju så SVÅÅÅÅÅRT att prestera i Barcelona med spelare som Xavi,Iniesta,Messi,Henry,Alves. Shit undra hur detta ska gå :ajaj:
Once a laker, always a laker!
Användarvisningsbild
Stoffe
Forumdemon

Inläggav Primeau » tis aug 04, 2009 9:34 am

Edit: skrev i fel tråd!
Senast redigerad av Primeau tis aug 04, 2009 9:53 am, redigerad totalt 1 gång.
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum

Inläggav serra » tis aug 04, 2009 9:39 am

Nu har du gått vilse primman..:)
Snart nära dig...en ny hall
serra
c/o LL´s Forum

Inläggav Viktor666 » tis aug 04, 2009 9:40 am

Nu var det ju i och för sig BARCELONA Zlatan skulle till... :wink:
"Herr-bh, herr-bh, herr-bh..."
Användarvisningsbild
Viktor666
Forumterrorist

Inläggav Lakersfan_03 » tis aug 04, 2009 9:57 am

Stoffe skrev:Ja herregud! Det är ju så SVÅÅÅÅÅRT att prestera i Barcelona med spelare som Xavi,Iniesta,Messi,Henry,Alves. Shit undra hur detta ska gå :ajaj:

Klart det inte är lika svårt att prestera där som i Sverige men varför tror du inte Allbäck spelar i Barcelona ? , Eller Rosenberg ? Eller Ljungberg ?
Jo därför att man vill ha så bra spelare som möjligt och det är Zlatan hur mycket det än svider i de flestas ögon här :wink:
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Inläggav Stoffe » tis aug 04, 2009 11:05 am

Lakersfan_03 skrev: . De som tvekar på honom kommer få se nu i Barca vad han är kapabel till.

Det var detta jag svarade på! Inte på att Zlatan var bäst.
Jag ska hylla Zlatan den dagen har bevisat att han SJÄLV kan hålla upp ett lag. Visst denna säsongen gjorde han det bra i Inter! Men i ärlighetens namn, hur bra var dom andra lagen i Italien förra året? :?

Nä när Zlatan lyfter ett lag ensam likt Gerrard(Liverpool) Lampard(Chelsea) Torres (At.Madrid) När dessa
började i respektiv A-lag var det laget ganska illa behandlat. Visst Gerrard hade hjälp av Owen/Carragher och Lampard av Terry. Men jag tycker dom är betydligt mkt bättre fotbollsspelare än Zlatan är! :?

Som ni märkt älskar jag Engelsk fotboll. Men visst, det är den ända "riktiga" ligan :wink:
Användarvisningsbild
Stoffe
Forumdemon

Inläggav NEDOMANSKY » tis aug 04, 2009 12:07 pm

8O :roll: , Vår Store Fotbollstänkare har äntrat Fastlandet efter för många Flottiga Frittes och nedkommer med en analys om IBRA som han DIREKT sänker själv :ok:

Starkt Jobbat Stoffe :eyecrazy:

Ingen sansad Människa tar Britter och deras sparka bollen långtfotboll på allvar, utan Fastlandets Graciösa Eleganter skulle deras misshandel av Trasan endast visas sent och vara Barnförbjuden.

Har Du redan glömt vad jämförelsevis okända Tyskar och Svenskar gjorde med Prison Leaugespelarna i U21 EM :roll:

Dessutom krävs det en Capello eller Svennis för att få Virrpannorna att koncentrera sig på Fotboll och inte Ljummen ale och Luder.

Hela IINGAALAAND är ett skämt för utom deras Hårdrock och Natur.
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Inläggav Lakersfan_03 » tis aug 04, 2009 12:42 pm

Stoffe skrev:
Lakersfan_03 skrev: . De som tvekar på honom kommer få se nu i Barca vad han är kapabel till.

Det var detta jag svarade på! Inte på att Zlatan var bäst.
Jag ska hylla Zlatan den dagen har bevisat att han SJÄLV kan hålla upp ett lag. Visst denna säsongen gjorde han det bra i Inter! Men i ärlighetens namn, hur bra var dom andra lagen i Italien förra året? :?

Nä när Zlatan lyfter ett lag ensam likt Gerrard(Liverpool) Lampard(Chelsea) Torres (At.Madrid) När dessa
började i respektiv A-lag var det laget ganska illa behandlat. Visst Gerrard hade hjälp av Owen/Carragher och Lampard av Terry. Men jag tycker dom är betydligt mkt bättre fotbollsspelare än Zlatan är! :?

Som ni märkt älskar jag Engelsk fotboll. Men visst, det är den ända "riktiga" ligan :wink:

Så du påstår att Zlatan Ibrahimovic INTE höjde INTER?. Hur kommer det sig att INTER plötsligt inte är seriefavoriter längre ? Att plötsligt ligan är mer öppen än någonsin ? Jo visst man tappade ju en viss Zlatan Ibrahimovic. Avundsjukan är så stor på Ibrahimovic varför vet de flesta själva ;).
Han har aldrig vunnit något säger alla ja men nu när han förmodligen kommer vinna en del redan denna säsongen ja då heter det '' vem kan inte spela bra i barca ? '' Jovisst.
Jag tror att fler än hälften här inne knappt kan vad offside är i fotboll och ändå tror man att man är experter.
Hade Zlatan inte varit en av världens bästa fotbollsspelare hade han ALDRIG gått till Barcelona Världens för tillfället bästa klubb.

Och Italienska ligan är för övrigt rankad som topp 3 i Europa för er som inte anser att det är riktiga lag där ;)
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Inläggav Malul » tis aug 04, 2009 12:46 pm

hoppas denna säsongen får honom till en bättre landslagsspelare med..
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Användarvisningsbild
Malul
c/o LL´s Forum

Inläggav Lakersfan_03 » ons aug 05, 2009 10:20 am

Detta är vad en av världens bästa tränare säger

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/s ... 5598413.ab
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Inläggav Niles » ons aug 05, 2009 11:15 am

Gäller bara att visa det på planen också, inte minst i landslaget. :mrgreen:
Den löjliga prislappen kan han dock aldrig leva upp till. Och jag vet vad offside är och har inget emot Zlatan. Dock gillar jag inte fotboll speciellt mycket.
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum

Inläggav Lakersfan_03 » ons aug 05, 2009 11:28 am

Jag tror jag håller mig till vad capello och övriga tränare som haft zlatan som spelare säger att han är en av världens bästa sen kan du och resten som inte följer fotboll tycka vad ni vill.
Han är värd varenda öre
Senast redigerad av Lakersfan_03 ons aug 05, 2009 8:32 pm, redigerad totalt 1 gång.
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Inläggav Herr Oberst » ons aug 05, 2009 5:49 pm

Lakersfan_03 skrev:som spelare säger att han är en av världens

...fulaste?
Användarvisningsbild
Herr Oberst
Forumdemon

Inläggav NEDOMANSKY » tis sep 01, 2009 12:55 am

IBRA :!: El Gigante, otränad i NY omgivning, i första matchen för Världens bästa Lag där Han för FÖRSTA gången spelar med Jämlikar :wink: , anpassar sig som En av ALLA Brickor i spelet och NÄTAR i sin 1:a Skarpa match.

Sug på den Forumvänner :whistle:
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Inläggav Lakersfan_03 » tis sep 01, 2009 9:47 am

Skönt för honom att ha gjort 1 mål på 1 ligamatch.
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Inläggav Niles » tis sep 01, 2009 1:07 pm

Ett mål, ja det är så fruktansvärt imponerande så det finns inte på kartan.
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum

Inläggav alfax » tis sep 01, 2009 1:19 pm

Det gick ett rykte om att han hostade i förra veckan ,men det ryktet var troligen falskt eftersom varken Aftonbladet eller Expressen har haft det på sina löpsedlar.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum

Inläggav Lakersfan_03 » tis sep 01, 2009 1:24 pm

Han dominerade i Sverige
han dominerade i Holland
han dominerade i Italien
Nu kommer han snart dominera i Spanien , världens bästa spelare har presenterat sig.

och juste ja henke larsson var ju inhoppare i Barca;)
Senast redigerad av Lakersfan_03 tis sep 01, 2009 4:31 pm, redigerad totalt 1 gång.
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Inläggav Slimi » tis sep 01, 2009 3:37 pm

menar du inte Spanien? :wink:
Läser du detta?
Då älskar du Växjö Lakers!
Användarvisningsbild
Slimi
Forumamatör

Inläggav Malul » tis sep 01, 2009 4:01 pm

nej jag håller med,italien o italien igen,där dominerade han :)
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Användarvisningsbild
Malul
c/o LL´s Forum

Inläggav Flanders » ons sep 02, 2009 12:42 pm

Fotboll går som sagt ut på att göra fler mål än motståndarna, så intressant statistik för toppforwards är såklart gjorda mål per match.

Larsson
37 mål på 105 matcher = 0,35 per match

Zlatan
21 mål på 58 matcher = 0,36 per match

Zlatan är således vår bäste landslagsforward, eller vänta nu...

Allbäck
30 mål på 74 matcher = 0,41 per match

:D
hockey spelas på is, inte konstigt om spelare blir kalla ibland

(Vart tog Gretzky vägen?)
Användarvisningsbild
Flanders
Forumdemon

Inläggav Lakersfan_03 » ons sep 02, 2009 1:12 pm

du har inte en statistik på framspelningarna ? ;). eller en statistik på hur många som markerar träbäck eller vad han hette ;)

när vi ändå är inne på statstik. Vi borde byta Robert Rosen mot Håkansson i troja , Håkansson gjorde ju 48 poäng men Robert Rosen gjorde bara 44. eller hur var det nu igen ;)
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Inläggav alfax » ons sep 02, 2009 1:18 pm

eller på hur många gånger man slår ut med händerna när passningen inte kommer på fötterna :wink:
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum

Inläggav Lakersfan_03 » ons sep 02, 2009 1:20 pm

Eller hur många gånger man slår en avgörande passning ;). eller hur många viktiga matcher man avgjort ;). eller hur många supermål man har gjort :wink:
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Inläggav Herr Oberst » ons sep 02, 2009 1:45 pm

Lakersfan_03 skrev:Han dominerade i Sverige
han dominerade i Holland
han dominerade i Italien
Nu kommer han snart dominera i Spanien , världens bästa spelare har presenterat sig.

och juste ja henke larsson var ju inhoppare i Barca;)

Men please
VM-brons
Champions Leaguemästare
Guldskon för Europas meste målskytt
Spansk ligamästare - 2 gånger
Premier Leaguemästare
Tidernas guldboll
Flest mål genom tiderna i Uefa-cupen

Zlatan har vunnit skytteligan i Italien en gång samt några mästerskapstitlar i Italien och Holland
Användarvisningsbild
Herr Oberst
Forumdemon

Inläggav NEDOMANSKY » ons sep 02, 2009 2:59 pm

Flanders har rätt, tala om det för Örgrytes och Barcas Sportchefer att de har förväxlat spelare :oops:

Henke är otvetydigt Sveriges mest Meriterade Anfallare, dock inte den bästa enligt Honom själv, Jag håller med Henke :wink:
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Inläggav Stoffe » ons sep 02, 2009 3:16 pm

Lakersfan_03 skrev: eller hur många viktiga matcher man avgjort ;).

Jag antar att du vet det själv? För jag har ingen koll?!?! Så hur många "viktiga" matcher har han avgjort? Och vad är en viktig match för Zlatan? Italienska cupen? :wink:
Användarvisningsbild
Stoffe
Forumdemon

Inläggav Lakersfan_03 » ons sep 02, 2009 3:35 pm

NEDOMANSKY skrev:Flanders har rätt, tala om det för Örgrytes och Barcas Sportchefer att de har förväxlat spelare :oops:

En spelar i Allsvenskans sämsta klubb den andra i världens bästa lag men ändå är han i Allsvenskan bättre eller? , nja fungerar inte riktigt så.
Alla som har emot Zlatan kan säga vad ni vill men faktum kvarstår Zlatan är i en klass helt för sig själv. Jag anser att det finns ett par spelare som får fotbollen i en helt annan dimension och Zlatan är en utav dessa.
Att han inte lyckas i landslaget kan vi tacka Lagerbäck för. Vi kan även tacka lagerbäck när han sparkas inom kort..

När den nya generationen kommer in i landslaget och de som är villiga att spela fotboll och inte spela 9-0-1 uppställningen så kommer vi se Ibra göra fler mål.

Stoffe , varför har Allbäck aldrig kommit längre än han gjort?. Berg och Rosenberg har tagit samma väg som Zlatan men du ser knappast någon utav dem i de stora ligorna ändå.

Henke är en helt annan spelartyp än Zlatan så därför tycker jag inte man kan jämföra dem , efter Zlatan och Henke så har Sverige inte mycket skrämmande spelare. Helt ärligt när njöt vi av Sveriges spel senast ?

Herr Oberst , att du håller på Rögle och HIF är för mig ingen gåta därför ingen gåta heller att du ogillar Zlatan som hade sina dagar i MFF. Henke bra spelare ? - Javisst i Celtic var han kung men helt ärligt vilka lag är bra i serien förutom Glasgow och Celtic?. Förmodligen Allsvensk klass på fler än hälften utav lagen.
Vinner man skytteligan i Världens försvarsmässigt bästa liga så förtjänar man respekten.
Over and out
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Inläggav Herr Oberst » ons sep 02, 2009 4:44 pm

Lakersfan_03 skrev:Herr Oberst , att du håller på Rögle och HIF är för mig ingen gåta därför ingen gåta heller att du ogillar Zlatan som hade sina dagar i MFF. Henke bra spelare ? - Javisst i Celtic var han kung men helt ärligt vilka lag är bra i serien förutom Glasgow och Celtic?. Förmodligen Allsvensk klass på fler än hälften utav lagen.

Typ just därför som jag inte tog med Henkes meriter från Celtic i beräkningarna :bash:
Användarvisningsbild
Herr Oberst
Forumdemon

Inläggav Lalin » ons sep 02, 2009 4:50 pm

Henke är och förblir en kung! Zlatan är en duktig fotbollspelare :wink:
Blueshirts United
Användarvisningsbild
Lalin
c/o LL´s Forum

FöregåendeNästa

Återgå till Off-Topic