Zlatan

Sånt som inte passar in nån annanstans skrivs här. Självklart kan du diskutera även sånt som inte berör hockeyn här.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Inläggav serra » ons sep 02, 2009 4:53 pm

Undra bara hur diskutionen hade gått om Zlatan Ibrahimovic hade varit från Östermalm och hans namn hade varit Ola Svensson.
Han skulle desutom inte säga vad han tycker eller tänker och alltid hålla med allt och alla....
Snart nära dig...en ny hall
serra
c/o LL´s Forum

Inläggav Lalin » ons sep 02, 2009 5:02 pm

Då hade han inte gått hem i förorten. :)
Blueshirts United
Användarvisningsbild
Lalin
c/o LL´s Forum

Inläggav Lakersfan_03 » ons sep 02, 2009 5:12 pm

Se bara på Henke Larsson säger ju samma saker hela tiden. Zlatan vågar sticka ut därför kliar det i vissa ögon härinne;) , allra mest i Skån.. jag menar danmarkstrakterna;)
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Inläggav NEDOMANSKY » ons sep 02, 2009 5:29 pm

IBRA har Kört BULLDOZER över Jante både framåt och bakåt, överkörda är ocks å alla de medelmåttiga Ledare som låter sig påverkas av lobbyister och intriger och som fortfarande gnäller över hans attityd, Han blev hemskickad från Elitlägret i Halmstad, för att han ansågs vara en Cirkusartist, NU spelar Han i BARCA :!:

ps. hoppla höll på att glömma, dags före Bönestund Riktning Rosengård hej så länge :wink:
Senast redigerad av NEDOMANSKY tor sep 03, 2009 4:48 pm, redigerad totalt 1 gång.
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Inläggav Herr Oberst » ons sep 02, 2009 5:36 pm

serra skrev:Undra bara hur diskutionen hade gått om Zlatan Ibrahimovic hade varit från Östermalm och hans namn hade varit Ola Svensson.
Han skulle desutom inte säga vad han tycker eller tänker och alltid hålla med allt och alla....

Åhh det gamla sköna sosse-argumentet.
Henke är väl svartskalle också i så fall?
Användarvisningsbild
Herr Oberst
Forumdemon

Inläggav Stoffe » ons sep 02, 2009 6:30 pm

Lakersfan_03 skrev:
Stoffe , varför har Allbäck aldrig kommit längre än han gjort?. Berg och Rosenberg har tagit samma väg som Zlatan men du ser knappast någon utav dem i de stora ligorna ändå.

Rosenberg´s argument köper jag, men han är kass! Det har jag alltid tyckt! Men att du drar in Berg i detta kan jag inte förstå riktigt? Om Berg får samma förtroende av Hamburg, som Zlatan fick av Juventus. Ja, då tror jag att Berg kommer att ha gjort betydligt fler mål än Zlatan när du räknar i hop deras karriärer. Och du svarade fortfarande inte på vilka "stora" matcher Zlatan har avgjort?!
Once a laker, always a laker!
Användarvisningsbild
Stoffe
Forumdemon

Inläggav Varanen » ons sep 02, 2009 6:36 pm

Jag kan inte så mycket om gräsätning så jag kan inte säga om Zlatan idislar bättre än någon annan, men jag skulle tro att Barcelona och diverse andra stora rancher kan en del om branschen.

Jag tror inte heller diskussionen hade varit likadan om exempelvis Elmander eller den omåttligt populära forwarden i Örgryte (kommer inte ihåg vad han heter) hade haft samma framgång. Men Zlatan kanske är värdelös och hela grejen är som i sagan om Kejsarens nya kläder. I så fall är det bara att imponeras av Zlatans agent som lyckats dupera hela fotbollsvärlden (utom hans kritiker här i Sverige då förstås).
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Inläggav A-sta » ons sep 02, 2009 7:34 pm

Här flödade sarkasmen ,Varanen :lol:
Användarvisningsbild
A-sta
Forumdemon

Inläggav Flanders » ons sep 02, 2009 7:39 pm

Okej, min ståndpunkt i frågan...

Zlatan har inte presterat någon världsfotboll i den blågula tröjan.

Zlatan är och har varit en bra fotbollsspelare under stora delar av sin klubbfotbollskarriär.

Jag håller på och hoppas att det går bra för svenska landslaget.

Jag håller INTE på Malmö FF, Ajax, Juventus eller Inter (kanske lite på Barca då :wink: )

Därför är vad han presterar i landslaget viktigare för mig än vad han presterar i sitt klubblag.

Men, jag är faktiskt glad att Zlatan spelar bra ute i Europa, och hade mycket väl kunnat uttrycka denna glädje på detta forum, om det inte vore för att vissa Zlatan-förespråkare här inne relativt onyanserat spottar ur sig allt gott som går att hitta om Zlatan (och det är rätt mycket), men är påtagligt frånvarande när gossen har en mindre bra dag, och FRAMFÖR ALLT anklagar alla som inte fullkomligt avgudar Zlatan för att vara smygrasister, jantelantisar eller gräsätarignoranter.

Beklaglig retorik och beklämmande onödiga provokationer istället för att försöka hålla en nyanserad debatt om Zlatans klass.
hockey spelas på is, inte konstigt om spelare blir kalla ibland

(Vart tog Gretzky vägen?)
Användarvisningsbild
Flanders
Forumdemon

Inläggav Lakersfan_03 » ons sep 02, 2009 9:21 pm

Stoffe skrev:
Lakersfan_03 skrev:
Stoffe , varför har Allbäck aldrig kommit längre än han gjort?. Berg och Rosenberg har tagit samma väg som Zlatan men du ser knappast någon utav dem i de stora ligorna ändå.

Rosenberg´s argument köper jag, men han är kass! Det har jag alltid tyckt! Men att du drar in Berg i detta kan jag inte förstå riktigt? Om Berg får samma förtroende av Hamburg, som Zlatan fick av Juventus. Ja, då tror jag att Berg kommer att ha gjort betydligt fler mål än Zlatan när du räknar i hop deras karriärer. Och du svarade fortfarande inte på vilka "stora" matcher Zlatan har avgjort?!

ja men förtroende är något man förtjänar. sedan är fortfarande Italienska ligan bättre än den tyska det var längesedan ett tyskt lag nådde långt i CL. Bayern blev dessutom överkörda fullständigt senast om ja inte minns fel utav just Barca.
Sedan så har jag inget emot just Berg utan drog honom som ett exempel bara. Jag tycker att efter Zlatan så är det Berg som är bästa anfallaren i landslaget ( tar för givet att Henke har slutat ).

Flanders..
Väldigt många som kollar på svensk landslagsfotboll kollar just på landslagsfotboll och inget mer och just därför så gillar man det som presteras i just landslaget. sedan om du är en sådan vet jag inte men om man kollar på en spelare så ska man kolla både klubblag och landslag. och Sverige är ett landslag som inte passar Zlatan särskilt bra. Sverige är för närvarande inte ett spelande lag och det är mycket långbollar hit och dit och sådant passar inte en spelare som är van med ett så mycket bättre spel.

jag är övertygad om att efter Lagerbäck ( jag tar för givet att han gjort sitt efter detta Vm kval då vi inte tar oss vidare ) så kommer en tränare som kommer ta in lite nytt folk och då får vi se hur långt detta bär fram.
Och till er som inte håller med , frågan är ju är det fel på landslaget eller spelaren om han inte lyckas i landslaget ?. om han lyckas i klubblaget beror det väl på något?.
Han är i Barcelona just av en anledning , man ger inte bort en spelare som vann skytteligan i Spanien + en summa pengar för en annan spelare som är sämre!
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Inläggav Slavik » ons sep 02, 2009 11:03 pm

Har en känsla av att många börjar tröttna på svenska landslaget i fotboll, en anledning är nog den fantastiska :eeeh: sammanhållningen som verkar råda i laget, med tjuriga världsstjärnor och världens tråkigaste tränare som grädde på moset:

http://www.fotbollsverige.se/news_show.html?id=7746436
http://fotboll.expressen.se/EM2008/1.12 ... -ljungberg
http://www.expressen.se/1.370334
Användarvisningsbild
Slavik
Forumproffs

Inläggav Lalin » tor sep 03, 2009 6:15 am

Om nu Zlatan "bara" lyckas i sitt klubblag och inte i landslaget. Då kan man vända på det. Vilken landslagsanfallare skulle inte lyckas med den omgivning Inter och Barcelona erbjuder? :wink:
Blueshirts United
Användarvisningsbild
Lalin
c/o LL´s Forum

Inläggav Charlamov » tor sep 03, 2009 9:37 am

Har man läst Erik Nivas pedagogiska förklaring till hur fotboll blir till konst så upplevs svenska landslagets försök att leda runt bollen som... tja... taffligt. Men om man drillas i 10 års tid i en och samma skola med en fotbollsfilosofi och ett spelsystem blir det klart lite enklare.
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”

G. B. Shaw
Användarvisningsbild
Charlamov
Forumterrorist

Inläggav NEDOMANSKY » tor sep 03, 2009 2:28 pm

Jag gillar Fotboll på samma sätt som Hockey, dvs. SPORTEN :!:

Då uppskattar Man också IBRAS Genialitet på samma sätt som Gandalfs :wink:
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Inläggav Lalin » tor sep 03, 2009 7:21 pm

Mitt tidigare inlägg var för att elda på lite :D Zlatan är en otrolig bollkonstnär! Jag vet. :wink:
Blueshirts United
Användarvisningsbild
Lalin
c/o LL´s Forum

Inläggav Niles » tor sep 03, 2009 9:06 pm

Zlatan är en pengamässigt övergödd (Nedomanskys favorituttryck)fotbollsspelare som är hyfsad på det han gör. Pengarna är löjliga, mediadrevet skrattretande och landslagsinsatserna på sin höjd godkända. Har inget emot Zlatan alls. Fotboll är dock ingen favorit.
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum

Inläggav NEDOMANSKY » tor sep 03, 2009 10:35 pm

IBRA levererar var Han än kommer, Svenska Landslaget är en Parodi på Fotboll, det är De övriga i landslaget som är Övergödda.

Hyfsad 8O , skaffa brillor :!:

Pengarna är många det medges, men kvalitet kostar.

Klack i Krysset, BOMB i Klykan, MVG+ på Min skala.

Fotboll är Störst, Hockey är Kul :wink:
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Inläggav Lakersfan_03 » tor sep 03, 2009 10:54 pm

Hur mycket man än älskar lakers och hockey så är fotboll världens största sport. inte heller helt konstigt att pengarna finns där. om en VD som sitter framför ett kontor en hel dag kan tjäna orimliga summor kan även en spelare som presterar magi göra det :wink:
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Inläggav Niles » tor sep 03, 2009 10:55 pm

Hyfsad som sagt. No more, no less. Pengarna för Zlatan är löjliga och jag har redan brillor. 8)

Fotboll är tidsfördriv i brist på annat, hockey är livet.
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum

Inläggav Lalin » fre sep 04, 2009 6:32 am

Det var ett tag sedan Sverige var det tredje bästa laget i världen. Men vi är snart där igen Näddo. :)
Blueshirts United
Användarvisningsbild
Lalin
c/o LL´s Forum

Inläggav Viktor666 » fre sep 04, 2009 8:03 am

Sverige har aldrig varit tredje bästa laget i världen. I alla fall inte de sista 30 åren.

Vi råkade helt enkelt bara ta brons i VM och det har inte nödvändigtvis något samband...
"Herr-bh, herr-bh, herr-bh..."
Användarvisningsbild
Viktor666
Forumterrorist

Inläggav Malul » fre sep 04, 2009 11:49 am

vi slog ju nåra av de bästa i världen påväg fram till bronset glöm inte det,saudiarabien var heta!!
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Användarvisningsbild
Malul
c/o LL´s Forum

Inläggav Lalin » fre sep 04, 2009 6:02 pm

Lite kul måste man ha Viktor! :) Inte fy skam att komma 3:a i ett VM. Trots att det måste svida för Näddo att det var Sverige som gjorde det. :wink:
Blueshirts United
Användarvisningsbild
Lalin
c/o LL´s Forum

Inläggav NEDOMANSKY » fre sep 04, 2009 11:52 pm

I VM 94 så hade Sverige spelare med KLASS på ALLA positioner, och som var betydelsefulla i repektive Klubblag, Sverige var riktigt bra 94, dock i ett svagt VM med tursam lottning.
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Inläggav serra » lör sep 05, 2009 10:16 pm

haha..min "broscha" avgjorde...:)
serra
c/o LL´s Forum

Inläggav Talismanen » lör sep 05, 2009 10:40 pm

LOL.....you wish. :lol:
Den som inte sjunger är taifare!!!
Användarvisningsbild
Talismanen
c/o LL´s Forum

Inläggav Herr Oberst » lör sep 05, 2009 10:41 pm

Zlatan och Nilsson sämst på plan.
Av någon anledning hyllas Zlatan ändå som en Gud efteråt, bara för att han råkade snubbla in ett pissmål med hjälp av sin penis
Användarvisningsbild
Herr Oberst
Forumdemon

Inläggav Varanen » lör sep 05, 2009 10:46 pm

Mmm...men det konstiga är att det ofta är just Zlatan som råkar göra viktiga mål...med eller utan sin penis. Mycket märkligt. :roll:
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Inläggav serra » lör sep 05, 2009 11:08 pm

Ach, vad fattar en gröt ätare om fotboll

Du är väl bara avundsjuk för att Zlatan gör mål med en kroppsdel som du inte har någon använding för mer än att pissa me
serra
c/o LL´s Forum

Inläggav Lakersfan_03 » sön sep 06, 2009 12:31 am

en kung slår till i de viktiga matcherna , hur han gör målet är betydelselöst . Zlatan har blixtrat till igen i ungern. Vilken BOMB
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Inläggav NEDOMANSKY » sön sep 06, 2009 2:21 am

Il Gigante De Calcio, Nu även som El Trocadero i BlåGult med VIKTIGA mål som Specialitet.

On Your Knees Dogs. And Bow Down To The King :hbang:
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Inläggav Talismanen » sön sep 06, 2009 8:26 am

Det är dessa målen han är till för att göra. Klart som FAN han ska hyllas. Och klart som FAN hela laget ska hyllas för dom gör det bra och var fan värda denna segern. Hela Sverige var värda den segern.
Den som inte sjunger är taifare!!!
Användarvisningsbild
Talismanen
c/o LL´s Forum

Inläggav Slavik » sön sep 06, 2009 10:01 am

Trodde aldrig jag skulle få se Zlatan göra ett typiskt Ljungberg-mål! :D
Tyckte anfallsspelet med Elmander funkade förvånansvärt bra!
Användarvisningsbild
Slavik
Forumproffs

Inläggav Lakersfan_03 » sön sep 06, 2009 10:08 am

För en gångs skull så presterar Sverige när de verkligen behöver, tycker det är ku och se att trots att man leder med 0-1 på bortaplan så pressar man ändå för 0-2 målet. olyckligt att Ungern får en straff. Elmander gjorde sin bästa match på jag vet inte hur länge. en Zlatan som gick på 70-75% skötte sig lysande.
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Inläggav Lakershjärta71 » sön sep 06, 2009 10:09 am

Användarvisningsbild
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum

FöregåendeNästa

Återgå till Off-Topic