Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
NEDOMANSKY skrev:Endast Åseda som inte är ett Köpelag i Länet, numer.
Stolthet/Tradition/Hjärta Konceptet ligger nu i Dvala efter PopCornLagets lyckade KorsTåg Mot Hockeyns Talibaner.
Länge Leve Riddarna Runt den Fyrkantiga PopCornBägaren
alfax skrev:Jag tror Lakers har 6-8 juniorer som utan vidare skulle kunna vara med i en topplats i div 1 om nu Lakers spelade där.
alfax skrev:Ja men om jag förstått det rätt så är taifs målsättning allsvenskan och då är ju inte dessa juniorer tillräckligt bra för att spela i laget.
Jag tror Lakers har 6-8 juniorer som utan vidare skulle kunna vara med i en topplats i div 1 om nu Lakers spelade där.
Primeau skrev:6 st, Näslund och Karlsson också (även om den sistnämde spelade en del av juniortiden i RBK).
NEDOMANSKY skrev:Troja är värda respekt och får även Min Sympati till stor del, De vet vad De håller på med och balanserar skickligt mellan köp och egen utbildning, med tanke på nivån de spelar på i HA.
Åseda köper inte, säkerligen av flera skäl, inga pengar samt en önskan att ett större antal ändå ska ha koppling till Åseda, vilket också är fallet, Någon kanske kan bistå med exakta uppgifter som Jag saknar, det är en STOR skillnad mot den så kallade Plantskolan i Alvesta, som i sin förtvivlan över att vandra i Träsket övergett Hjärtat och nu även De tillsammans med TAIF vandrar i Lakers fotspår..
Varanen skrev:Jag skulle helt och 100-procentigt ärligt önska CJ all lycka till, vilket beslut han än tar. Det går inte ta ifrån honom det han gjort för att nyetablera hockeyn i Växjö på elitnivå. En levande legend för mig, varken mer eller mindre. Jag hoppas att man kan uppskatta en duktig idrottsman i Tingsryd, trots att denne representerat Växjö. En spelare som kan vara skillnaden mellan division 1 och AS för TAIF. Slarva inte bort detta genom trams.
Jag håller med att han varit MYCKET nyttig för Taif i div1. Om han nu har utvecklats sedan han var i Lakers, är min åsikt att det är marginellt. Tycker att han är lika "trög" på skridskorna nu som då, sen har han blivit ett par år äldre. Därför som jag är tveksam om han bara med rutin kommer att klara sig mot de mer skridskostarka lagen i HA. Det lär bli tuffare och jobbigare för honom, så det vill nog till att han tränar hårdare nu, som någon nämnde.Varanen skrev:Enligt rykten tränar han hårdare än någonsin. Nästan overkligt att nämna Lundström och träning i samma mening, men vi får väl se om det är en "lean, mean, fightingmachine" som gör AS-comeback till hösten.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster