Zlatan

Sånt som inte passar in nån annanstans skrivs här. Självklart kan du diskutera även sånt som inte berör hockeyn här.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Inläggav Herr Oberst » ons sep 09, 2009 11:58 pm

Var är hyllningarna?
Användarvisningsbild
Herr Oberst
Forumdemon

Inläggav Lakersfan_03 » tor sep 10, 2009 12:09 am

"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Inläggav NEDOMANSKY » tor sep 10, 2009 12:42 am

Som så ofta med TräBen United och Mr Taktik Inte Min Grej Lagerbäck, så blev det Parodi på Fotboll från början till slut :oops:

IBRA ass till målet och några pass av klass, men VARFÖR slå in bollen på Green med Drivern, när De som ska slå Puttarna försöker slå bollen i hålet med uppblåsbar Plasthammare :roll:

IBRA
Majstorovics
Safari
Elm
Berg

Resten är inte värdiga att spela i ett VM.
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Inläggav Herr Oberst » tor sep 10, 2009 12:42 am

Ja det var nog det enda han gjorde ikväll som imponerar på folk.
Det ser verkligen ut som om han och bollen är värsta fiender där nere på plan
Användarvisningsbild
Herr Oberst
Forumdemon

Inläggav Lalin » tor sep 10, 2009 6:59 am

Om så Zlatan var sämst på plan så skulle han få grandiosa hyllningar av spannen. Hör av dig Näddo när Zlatan har gjort något dåligt! :wink:
Blueshirts United
Användarvisningsbild
Lalin
c/o LL´s Forum

Inläggav NEDOMANSKY » tor sep 10, 2009 4:16 pm

En gång Champ ALLTID Champ som De säger i Boxningssvängen :wink:

En ass, några Klasspass, Han har spelat i Italien och lärt sig vinna med minsta möjliga insats.

Om IBRA är/var dålig, VAD kallar Ni De andra 8O

Klart IBRA gör dåliga insatser, men De som aldrig gör några bra då :?
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Inläggav Herr Oberst » tor sep 10, 2009 5:34 pm

NEDOMANSKY skrev:Om IBRA är/var dålig, VAD kallar Ni De andra 8O

Klart IBRA gör dåliga insatser, men De som aldrig gör några bra då :?

Men va fint, då är vi överens om att vi kan jämföra Zlatan med spelare som Micke Nilsson, Sidleds-Danne och eventuellt några av amatörerna som spelade i Maltas lag. Du vet, dom där rödklädda killarna som tog bollen från Zlatte gång på gång. Dom rödklädda som knappt ens hade kontrakt med halvprofessionella klubblag.

Zlatan är köpt för miljardbelopp och tjänar 123.000.000 sek/säsong, eller 2.460.000/vecka. Kanske ska han vara åtminstone lite bättre än spelare som heter Muscat, Dimech och Azzoparpi?
Användarvisningsbild
Herr Oberst
Forumdemon

Inläggav Lakersfan_03 » tor sep 10, 2009 6:47 pm

Du nämner inte sekvensen att så fort Zlatan fick bollen så var det 3 malteser runt honom, komiskt att en spelare är värd så mycket respekt. är man världens bästa fotbollspelare så är man 8) ZLATAN ÄR O FÖRBLIR VÄRLDENS BÄSTA FOTBOLLSPELARE!
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Inläggav Charlamov » tor sep 10, 2009 6:54 pm

Har han vunnit den titeln? NOT!!!

15 sidor där diskussionen gått het om Zlatan är bra eller kass. På ena planhalvan Lakersfan_03, Neddo o serra och på andra halvan resten av forumet. Fantastiskt eller fanatiskt, det är frågan? Att ni bara orkar är min reflektion... och förmodligen Zlatans oxå 8O.
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”

G. B. Shaw
Användarvisningsbild
Charlamov
Forumterrorist

Inläggav Lakersfan_03 » tor sep 10, 2009 7:09 pm

håller med dig om att den blir meningslös när 80% inte ens följer fotboll eller kan vad offside är lägger sig i disskusionen. Han går till italien under 3 år vinner han 3 titlar, skytteligan tar han hem även den i den försvarsmässigt tuffaste ligan i världen.
One word..
WORLDCLASS!
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Inläggav Stoffe » tor sep 10, 2009 7:44 pm

Lakersfan_03 skrev:håller med dig om att den blir meningslös när 80% inte ens följer fotboll eller kan vad offside är lägger sig i disskusionen. Han går till italien under 3 år vinner han 3 titlar, skytteligan tar han hem även den i den försvarsmässigt tuffaste ligan i världen.
One word..
WORLDCLASS!

Ja herregud vilket inlägg!!!!! :clappy: Bara för man inte tycker om Zlatan kan man inte fotboll :wallbang: Undra om det säger ngt om 80 % eller om dig? :roll:
Once a laker, always a laker!
Användarvisningsbild
Stoffe
Forumdemon

Inläggav Lakersfan_03 » tor sep 10, 2009 8:13 pm

Nej men stoffe hade zlatan hetat andersson i efternamn hade alla älskat honom, hade han knipit igen sin käft och inte sagt vad han tycker och känner hade alla älskat honom. du påstår dig kunna fotboll, hur kommer det sig att folk ogillar Zlatan mest i landslaget?.
Zlatan spelar i ett lag som vinner med 1-0 mot Malta som är ett av europas sämsta lag, Zlatan på ca 70% av sin kapacitet.
Zlatan gör 1-0 mot ungern, turligt?, Nja inte helt turligt när han gång på gång räddar sverige men det glömmer man lika fort. Även mot ungern en zlatan på ca 70% kapacitet och ingen matchform i kroppen.

säga vad man vill men kungen förblir kung. Sverige spelade riktig tråkfotboll mot Malta och ska ni kritisera så kritisera de som bör. kritisera inte den spelaren som tjänar mer än hela landslaget tillsammans ;)
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Inläggav Niles » tor sep 10, 2009 8:28 pm

Hur många mål gjorde världens bäste fotbollsspelare mot en av världens sämsta fotbollsnationer? Tycker Zlatan är rätt skön ibland, men till att bli världens fotbollsgud har han många långa mil att vandra. Lätt att bli lite hemmablind när man stirrar för mycket på idolaffischen.
Senast redigerad av Niles tor sep 10, 2009 8:38 pm, redigerad totalt 1 gång.
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum

Inläggav Lakersfan_03 » tor sep 10, 2009 8:36 pm

han gjorde 0-1 mot ungern = 3 poäng 8)
han var fullt delaktig i Bergs 1-0 mot Malta, vad mer kräver du ?
juste Zlatan måste göra 5 mål per match eftersom han kan trolla som vissa får för sig
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Inläggav alfax » tor sep 10, 2009 8:38 pm

Men Du förstår väl Niles att han hade alla maltaneserna runt omkring sig och han var der ende fotbollspelaren i svenska laget,de andra var träben och allt vad de brukar kallas för och varje match sverige har vunnit har det varit hans förtjänst de andra är bara med för att man måste ha 11 man i laguppställningen.Att Berg sköt på en försvare och det blev mål det var Zlatans förtjänst men när han själv sköt på målvakten mot Ungern så bollen kom i retur på honom och rullade i mål ja då var det ett gudabenådat mål. :wink:
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum

Inläggav Lalin » tor sep 10, 2009 8:53 pm

Han gjorde inte ett endaste mål Niles! :roll: Zlatan är grym i sina bästa stunder. Men han är långt ifrån alltid bra. Det kan inte alltid skyllas bort på spelare med svenska namn! :wink: Alla var för dåliga mot Malta! Men vi fick iallafall 3 poäng. :wink:
Senast redigerad av Lalin tor sep 10, 2009 9:40 pm, redigerad totalt 1 gång.
Blueshirts United
Användarvisningsbild
Lalin
c/o LL´s Forum

Inläggav dolitle » tor sep 10, 2009 9:14 pm

Lakersfan_03 skrev:Nej men stoffe hade zlatan hetat andersson i efternamn hade alla älskat honom

Hade du hyllat honom lika mkt om hans namn varit Andersson eller Svensson ?

Eftersom din inställning i detta fallet är som den är, så är nog svaret NEJ.

Själv tycker jag fotboll är ungf lika roligt och spännande som ...boule vad faan än spelarna heter 8O om det inte är Italienare inblandade dvs, för då får man ju se lite extra mkt skådespeleri :oops:
Klubb Poseidon is the shit
Användarvisningsbild
dolitle
c/o LL´s Forum

Inläggav Lakersfan_03 » tor sep 10, 2009 9:15 pm

Klart jag hade dolitle vad menar du med ditt påstående?
Du kan ju inte mena att han på något sätt liknar någon utav de andra spelarna i landslaget? - och då menar jag spelmässigt
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Inläggav Herr Oberst » tor sep 10, 2009 9:50 pm

Lakersfan_03 skrev:Zlatan spelar i ett lag som vinner med 1-0 mot Malta som är ett av europas sämsta lag, Zlatan på ca 70% av sin kapacitet.
Även mot ungern en zlatan på ca 70% kapacitet och ingen matchform i kroppen.

Han verkar ofta spela på sina 70%, vilket får mig till att ställa frågan:
Om en spelare i 97% av sina matcher spelar på "70%", var är hans normala kapacitet då?
Användarvisningsbild
Herr Oberst
Forumdemon

Inläggav Lakersfan_03 » tor sep 10, 2009 9:55 pm

ni verkar inte kunna läsa så bra nere i skåne va?. jag skrev att mot Malta och Ungern så spelade han på 70% av sin kapacitet enligt honom själv med tanke på att han varit skadad. bara där ser man ju hur stor koll du har på fotboll ens, har du kollat någon match nån gång ?. bollen är rund, 2 mål, man spelar på gräs, och man spelar i 90 min känner du igen sporten?
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Inläggav dolitle » tor sep 10, 2009 10:37 pm

Lakersfan_03 : jag menar samma sak som du säger i ditt påstående. Borde väl inte vara så svårt att koppla det, eller?
Användarvisningsbild
dolitle
c/o LL´s Forum

Inläggav Lakersfan_03 » tor sep 10, 2009 10:49 pm

Lika svårt som du har o koppla när jag hänvisar varför Zlatan är bäst, spelsättet inte för att han inte heter SON i efternamn. och du följde väl ändå inte fotboll? så varför lägga sig i debatten då när du inte bryr dig :wink:
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Inläggav Herr Oberst » tor sep 10, 2009 11:11 pm

Lakersfan_03 skrev:och man spelar i 90 min känner du igen sporten?

Men Zlatan gjorde ju mål efter 93 minuter och 7 sekunder :!: :?:
Användarvisningsbild
Herr Oberst
Forumdemon

Inläggav Lakersfan_03 » tor sep 10, 2009 11:18 pm

3 minuter och 7 sekunder var övertid, det är den tiden som läggs till utöver den vanliga. något mer som behöver förklaras?
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Inläggav NEDOMANSKY » tor sep 10, 2009 11:19 pm

Tycker Kyparna ger svaret på 10.000 kronors frågan :wink:

IBRA Tjänar 2.460.000 kr i Veckan :whistle:
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Inläggav Lakersfan_03 » tor sep 10, 2009 11:27 pm

Nedo, Ibra fick sin gratis plats i Barcelona. Barcelona lottar ut sin startelva då och då och nu föll lotten på Ibrahimovic. Eftersom ''alla'' kan spela i barca så var det Ibras tur, lönen är också ett lotteri och den föll på summan 2.460.000 kr i Veckan :wink:

Glöm inte bort vilka tränare ibra har haft och vilka spelare som bänkats framför honom, men det är väl också ''tur'' typ
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Inläggav Herr Oberst » fre sep 11, 2009 12:06 am

Lakersfan_03 skrev:3 minuter och 7 sekunder var övertid, det är den tiden som läggs till utöver den vanliga. något mer som behöver förklaras?

Ja en fråga till. Eftersom domaren bara la till 3 minuter, borde inte Zlatans mål underkänts då? Eller var det lite fusk i kanten bara för att Ibrahimovic heter just Ibrahimovic och inte Jönsson eller Andersson?
Användarvisningsbild
Herr Oberst
Forumdemon

Inläggav Per_växjö » fre sep 11, 2009 9:44 am

Herr Oberst skrev:
Lakersfan_03 skrev:3 minuter och 7 sekunder var övertid, det är den tiden som läggs till utöver den vanliga. något mer som behöver förklaras?

Ja en fråga till. Eftersom domaren bara la till 3 minuter, borde inte Zlatans mål underkänts då? Eller var det lite fusk i kanten bara för att Ibrahimovic heter just Ibrahimovic och inte Jönsson eller Andersson?

Nej det är inte fusk. Domaren kan lika väl blåsa av innan det gått 3 min om han vill.
TP! Mannen, Myten, Frisyren...
Användarvisningsbild
Per_växjö
c/o LL´s Forum

Inläggav Herr Oberst » fre sep 11, 2009 10:53 am

Märklig bedömningssport det där fotboll. Som konstsim eller rytmisk gymnastik ungefär
Användarvisningsbild
Herr Oberst
Forumdemon

Inläggav dolitle » fre sep 11, 2009 2:13 pm

Lakersfan_03 skrev:Lika svårt som du har o koppla när jag hänvisar varför Zlatan är bäst, spelsättet inte för att han inte heter SON i efternamn. och du följde väl ändå inte fotboll? så varför lägga sig i debatten då när du inte bryr dig :wink:

Jag har aldrig ifrågasatt Zlatan Ibrahimović skicklighet på att spela fotboll, håll dig till ämnet.

Du har flera gånger slängt ut dig påståenden om att "alla älskar inte Zlatan enbart för att han har utländskt påbrå".

Jag ställde en fråga om du hade hyllat denna Svenska fotbollsspelar även om han hade haft ett traditionelt Svenskt efternamn.

Om han inte hade haft utländska föräldrar, hade han varit lika stor för dig då?

Jag har fortfarande inte sagt varken bu eller bä angående fotbollsspelaren Zlatan Ibrahimović skicklighet.
Användarvisningsbild
dolitle
c/o LL´s Forum

Inläggav Lakersfan_03 » fre sep 11, 2009 3:01 pm

och i mitt inlägg som du citerar hittar du svaret på din fråga. För det första är Zlatan född i Sverige och har bott här under hela sin uppväxt, hans bakrund spelar ingen roll.
Menar du att det är konstigt att jag anser att han är bäst i landslaget?. Är det en gåta för dig att en spelare som spelar i världens bästa fotbollslag är min favoritspelare som jag anser likt många andra på planeten är bäst i landslaget?
Och varför försöker du vända på det och mena att jag dyrkar honom endast för att han heter IC i efternamn, har väl ingen betydelse.
Och både du och jag vet att han får mer kritik av de så kallade ''fotbollssupportrarna'' som inte ens bryr sig om landslaget ;).

Safari är väl inte heller helt svensk i bakrunden borde ja inte säga att han också är bäst ?, visserligen är han en av de stabilaste backarna vi har men det handlar inte om det.
Så kom inte med påståenden du vet inte stämmer!
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Inläggav Herr Oberst » fre sep 11, 2009 3:02 pm

Jag tycker att Messi är rätt duktig, trots att det inte är ett son-namn
Användarvisningsbild
Herr Oberst
Forumdemon

Inläggav Lakersfan_03 » fre sep 11, 2009 3:04 pm

Synd att vi inte har flera spelare i Messis klass då ;)
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Inläggav dolitle » fre sep 11, 2009 4:27 pm

Lakersfan_03 skrev:Menar du att det är konstigt att jag anser att han är bäst i landslaget?. Är det en gåta för dig att en spelare som spelar i världens bästa fotbollslag är min favoritspelare som jag anser likt många andra på planeten är bäst i landslaget?
.......
Och varför försöker du vända på det och mena att jag dyrkar honom endast för att han heter IC i efternamn, har väl ingen betydelse.

Nej, men du säger ju gång efter annan, för ja det har du skrivit mer än 1 gång i denna långa tråden, att anledningen till att ALLA inte älskar honom är att han inte heter Svensson, Andersson eller annat typiskt Svenskt i efternamn.

Lakersfan_03 skrev:
Nej men stoffe hade zlatan hetat andersson i efternamn hade alla älskat honom

Står du fortfarande för detta?
Användarvisningsbild
dolitle
c/o LL´s Forum

Inläggav Lalin » fre sep 11, 2009 4:28 pm

Jag tror att Zlatan ibland har svårt att gå hem hos en del svenskar p.g.a han sätt. Svensken gillar ödmjukhet, vilket Zlatan offentligt inte har visat upp mycket av.

Men han är rätt härlig ibland. Citat. Inter hade inte vunnit ligan på 17 år. När jag kom så vann man 3 på raken! :lol:
Blueshirts United
Användarvisningsbild
Lalin
c/o LL´s Forum

FöregåendeNästa

Återgå till Off-Topic