Piggelin skrev:Håller med Dave. Tänk att ha varit i stort sett det enda elitlaget under flera decennier, och misslyckas så kapitalt, tragiskt.
Men ser man inte framåt utan bakåt så går det utför.
Dessutom skulle lite ödmjukhet från Östers sida vara rätt hälsosamt.
Man kan inte leva på 4 SM-guld, som dessutom togs för trettio år sedan.
De där orden är också sletna och används ofta mot Öster-supportrar. Tråkigt för mig som inte ens upplevt ett guld.
Dave: Såvitt jag vet så vet jag bara en person som uttrycker sitt hat mot Lakers på East Front.
Jag, som förövrigt gillar Öster också tror det beror på att Öster har varit ett varumärke en längre tid än vad Lakers har varit. Man har en historia osv. Men de senaste 10 åren har det gått utför, och det har Öster sig själv att skylla - inte Lakers. Vi Östersupporters sitter och drömmer om en så pass bra ledning som Lakers har där Evertsson, Paldan mfl gör ett grymt bra jobb.
Och i takt med att Öster går dåligt och Lakers går bra så får denna relativt nya klubb också nästan som serverat en ny arena, tror jag man uppfattar det som. Samtidigt som varumärket Växjö Lakers börja etablera sig mer och mer. Växjö håller helt enkelt på att gå om och Öster känns som att de skall rasera inom snar framtid. Så visst är det nog en stor bitterhet som finns hos de äldre fansen. Att Växjö aldrig mött en motgång kanske också känns "orättvist" på något vis, vad vet jag
Det som stör mig mest är att många yngre idag ofta ogillar Öster. Det är tråkigt. Istället börja många heja på Bajen, AJK, Djyrgårn "de stora coola klubbarna".. Det saknas en viss lokalpatriosm inom fotbollen i denna stan och det är tråkigt att se. Många yngre väljer dessutom hellre Lakers för att det nog är bättre drag i Lakerdome och att hockey ses i allmänhet som en mer underhållande sport. Dock tycker jag fotboll är lite mer underhållande faktiskt.