av Lakersfan_03 » ons okt 28, 2009 1:03 pm
så här skrev dom
Vi visar en livematch per omgång från Hockeyallsvenskanpå Viasat Hockey, dvs 2-3 live-matcher per vecka. Det innebär att det är en massa matcher varje omgång som vi inte sänder. En omgång i sin helhet ligger ju inte sällan utspridd på 2-3 olika veckodagar. Mer än en match per omgång har aldrig visats i Hockeyallsvenskan, såvitt jag vet, och jag vet inte om det skulle vara en 100% bra idé, om det skulle vara genomförbart, att visa nästan alla allsvenska matcher live på Viasat Hockey. Det finns ju många intressen att ta hänsyn till, och många aspekter, både från oss och från klubbarna. Vi vill ju bygga Hockeyallsvenskan, även publikt, och vara ett komplement, snarare än en konkurrent, till live-upplevelsen ute på spelorterna.
Bortsett från Viasat Hockey-matchen varje omgång så producerar vi ytterligare två matcher per omgång på ViasatOnDemand, totalt tre matcher per omgång där. Dessutom eftersänder vi ViasatOnDemand-matcherna i sin helhet dagen efter de spelats, på Viasat Hockey. Detta innebär alltså tre hela matcher per omgång, varav en sänds direkt, på Viasat Hockey.
Reprismatcherna är avsedda som en service och inte som en belastning, har vi tänkt. Att man kan kunna se mängder med matcher med sitt favoritlag, om inte live, så iallafall matchen i efterhand i sin helhet, på Viasat Hockey. Vår avsikt har varit att ge tittarna fler matcher, både live och totalt.
Vi startade också serien med åtta matcher på åtta dagar, och vi jobbar stenhårt med att försöka välja rätt matcher, rätt dagar, och nå en juste fördelning som både klubbarna och tittarna kan uppskatta.
Om man tittar i tablån så har vi 2-3 matcher från Hockeyallsvenskan live varje vecka, 2 livematcher från KHL och 5 livematcher från NHL. 9-10 livematcher per vecka. Sedan repriseras alla dessa matcher, samt även ViasatOnDemand-matcherna från Hockeyallsvenskan, så visst blir det många repriser för att fylla tablån från lunch till efter midnatt varje dag. Alternativet till repriserna är ju inte att visa fler livematcher utan snarare att istället bara ha en bild på vår tablå i rutan. Vi tror att våra tittare vill se mycket hockey och många matcher. Och då kan det ligga en KHL-match eller en repris precis samtidigt som en match från Hockeyallsvenskan spelas och inte tv-sänds då vi valt en annan match den omgången.
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö