Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Räven skrev:Det har varit en fantastisk kedja i vad som är rätt angående massmedias bevakning av damidrott kontra herridrott. Vän av ordningen (Bengt Eriksson) verkar leva i en värld, där det i bilder och text ska vara exakt lika mellan tjejer och killar i mediabevakning oavsett på vilken nivå man spelar, eller vilket läsarintresse som kan tänkas skapas. Vad tycker ni?
Power Play skrev:Jag blir så trött på sånt här... Det handlar inte om Dam vs. Herr överhuvudtaget. Carolina Klüft, Anja Pärson, Magdalena Forsberg etc. är exempel på det. Anledningen till stor exponering/icke exponering handlar, precis som i politikerns exempel i mitt inlägg ovan, INTE om vad de har mellan benen.
erok skrev:Lite det jag menar. Klubbarnas ansvar. Men vad har LL gort för damerna?? Har de ens försökt under alla dessa år att skapa lite stämmning i hallen när de spelar? Lagt ett medlemsmöte en timme innan dammatchen drar i gång i hallen? Kanske en egen liten klacksektion enbart för damhockyn?
Tåls iallafall att tänkas på framöver. Dom tillhör ju klubben lika mycket som A-laget men som sagt. Får damerna en liten klack på matcherna så kanske det sprider sig. Det är ju inget inträde till desas matcher så perfektemondo att köra ramsträning där i så fall
erok skrev:Jag tar skiten absolut. Men som jag skrev. Finns det några i växjö som vill skapa rubriker så har ni tillfället till det. ordna en klack för damlaget. Sen stämmer det inte riktigt vare sig dolite eller linda skev förut. Vi var alla tre med när vi diskuterade å spånade LLs framtid på hotellet. Där hade vi som en pungt att vi skulle stötta hela föreningen. Men tyvärr rann väl detta ut i sanden. Varför tror ni jag blev medlem i LL. Jo för att ni hade ett anorlunda tänk igämförelse med Di gröna å tomtarna. känndes som ni kunde bli hur stora som helst. Som hockeytok jag är lät detta mycket intressant då. Vi har kommit en bra bit på väg men tappat en del drömmarna vi skrev upp. Återuppta detta så ska ni se att LL kommer att växa än mer.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 21 gäster