Malmö stänger av Calle Söderberg

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Malmö stänger av Calle Söderberg

Inläggav Lakersfan_03 » mån dec 07, 2009 4:45 pm

Malmö stänger av Calle Söderberg pga disciplinära skäl

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 6250296.ab
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Inläggav moller » mån dec 07, 2009 6:31 pm

vilket avbräck för malmö :O
Mot Kvalserien !
Användarvisningsbild
moller
Forumentusiast

Inläggav alfax » mån dec 07, 2009 6:41 pm

Spelar han som han gjorde mot Mora så är det ingen förlust.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum

Inläggav Piggelin » mån dec 07, 2009 7:06 pm

Samma attityd som Zlatan, det är dom andra som är för dåliga. Sicken fjant. :eyecrazy:
Jag är Lakers-fan, vad fan är du?
Det ÄR pappa som bestämmer!
Användarvisningsbild
Piggelin
c/o LL´s Forum

Inläggav Lakersfan_03 » mån dec 07, 2009 7:09 pm

Vad har zlatan med detta att göra ? Han klarar sig galant i Barcelona ;) Möjligen du som är en fjant som tar upp zlatan i denna tråden ;)
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Inläggav NEDOMANSKY » mån dec 07, 2009 7:41 pm

Värva han direkt till Lakers, här finns Lek-Kamrater :idea:

Typiskt JanteSverige, Han har ju rätt, Han äs SOLKLART Bäst i RedHawks.
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Inläggav Lakersfan_03 » mån dec 07, 2009 7:43 pm

Respekt åt Calle som stannat alla år. Håller med dig Neddo. Hoppas han lämnar MIF :D
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Inläggav Malul » mån dec 07, 2009 7:44 pm

tänk att det är mot aik han stängs av,av alla matcher väljer de den match som kan betyda kvalserie eller play-off i slutändan.hoppas mif vinner i sudden och mora går om bägge!
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Användarvisningsbild
Malul
c/o LL´s Forum

Inläggav Varanen » mån dec 07, 2009 8:00 pm

Inte helt överraskande att jag och Nedomansky har olika uppfattning om hur mycket enorm talang ska förlåta dåligt beteende. Vi hade ett liknande fall med exempelvis Dick Axelsson. Jag tycker klubben gör rätt. Sportchefen tar beslut om truppens utformning och coachen tar ut formationerna. Börjar man tjura för att man inte får spela med vissa "lekkompisar" eller över att de inte finns i truppen överhuvudtaget skall man inte spela alls.

Så här skrev jag för ett år sedan när MIF reade ut sin trupp. Observera att jag inte nämnde Söderberg. En spelare jag fortfarande inte vill ha till oss:

Varanen skrev:Skulle det finnas någon krona över vill jag att chiefen överväger Nichlas Hardt. Den ende spelaren i Malmö tillsammans med Henrik Karlsson som är intressant. Resterande Malmöiter skulle jag inte ens vilja ha hit om då så spelade gratis.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Inläggav KalleB » mån dec 07, 2009 8:04 pm

Helt rätt beslut at stänga av han, sicken fjolla snacka om lagkamrater på det sättet. :evil:
Växjö: Europas Orangeaste Stad
Användarvisningsbild
KalleB
Forumdemon

Inläggav Lakersfan_03 » mån dec 07, 2009 8:07 pm

Det är dags för Calle att röra på sig
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Inläggav alfax » mån dec 07, 2009 8:09 pm

Och lära sig folkvett och sluta med divafasonerna.
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum

Inläggav johannes_24 » mån dec 07, 2009 8:28 pm

Diva fasoner betackar jag mig för, rätt gjort av sportchefen, man får aldrig låta egot vara större än laget.
IK Oskarshamn, för allas bästa!
Användarvisningsbild
johannes_24
Forumentusiast

Inläggav Räven » mån dec 07, 2009 8:52 pm

Självklart är det rätt beslut, reglerna som är uppgjorda gäller väl alla, annars är det katastrof.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav Varanen » mån dec 07, 2009 9:28 pm

Lakersfan_03 skrev:Det är dags för Calle att röra på sig

Är det inte bättre hans sunkiga kedjekamrater flyttar på sig istället så inte Calle behöver vara utan mammas köttbullar. :wink:

Alla våra centrar klarar av att spela med Hardt och Öhman nästa säsong.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Inläggav Lakersfan_03 » mån dec 07, 2009 9:34 pm

Klart att han blir gnällig när han egentligen har mycket mer att ge. Jag tycker att han förstör sig själv med att vara kvar i MIF. I sina bästa stunder är han seriens mest överlägsna spelare. Han platsar i vilket ES lag som helst, och har visat tillräckligt mycket hjärta redan. Klart att det slår en slint i skallen förr eller senare.

Frågan är vad som händer om Calle tar detta på fel sätt, enligt 99% här inne så är detta rätt gjort. Jag är inte lika säker, visst sa han detta på fel sätt men man kunde agerat mycket smartare. Vore kul om Calle lämnade MIF :)
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Inläggav serra » mån dec 07, 2009 10:56 pm

Typsikt "svenne-moral" att inte få säga vad man tycker utan alla ska ställa in sig i ledet.
"socialstyrelsen rekommenderar att man inte ska skratta efter 14.00"...
Snart nära dig...en ny hall
serra
c/o LL´s Forum

Inläggav Varanen » mån dec 07, 2009 11:30 pm

Jag har svårt att se hur etnisk bakgrund skulle vara avgörande för vad man tycker i den här frågan. Men samtidgt erkänns ju ofta Svennarnas förmåga att prestera i lagidrotter. Kanske finns det ett samband. Lagmoral kommer inte av sig själv. Men det kanske man tror i Hellas. (eftersom vi nu måste prata etnicitet) :wink:
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Inläggav Anders83 » tis dec 08, 2009 12:47 am

Calle Söderberg är riktigt bra , att han offentligt talar om att han vill lira i en ny omgivning är fullt naturligt när man har supertalangen Öhman som producerat 3 poäng på 14 matcher...

Ge honom Morten Green eller Kim Staal vid sin sida istället eller gör honom en tjänst och sparka ut honom ifrån "vitrorattviärielitserientrotsattvimisslyckasårefterår" så att han får hamna någonstans där han får lira hockey på allvar...

och fy fan va fult det är med helvisir!!!
SMSa pct till 72550 så bidrar du med 50:- till en mer färgglad läktare
Användarvisningsbild
Anders83
c/o LL´s Forum

Inläggav Varanen » tis dec 08, 2009 12:58 am

Anders83 skrev:Calle Söderberg är riktigt bra , att han offentligt talar om att han vill lira i en ny omgivning är fullt naturligt när man har supertalangen Öhman som producerat 3 poäng på 14 matcher...

Helt naturligt? Nu får ni ger er. Jag hade blivit vansinnig på Markusson om han dissat J.Karlsson och krävt nya lagkamrater eller om Lindhagen hade vägrat spela med Näslund. Helt skogstokig faktiskt! :x
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Inläggav NEDOMANSKY » tis dec 08, 2009 3:11 am

Vad är det han har Vägrat :?

Ibra säger i senaste intervjun att Landslaget inte ger honom något längre, Fullt förståeligt, samma syndrom i RedHawks, där Söderberg agerat Volontär tillräckligt enligt Mig.

Tror Ni på fullt allvar att spelaran runt om i Hockeyvärlden sitter som Konfirmander ispass efter ispass oavsett Hur Laget spelar :roll:

Sundin hade det inte lätt de sista 5-6 säsongerna i Leafs, tror Ni Han var Helnöjd varje dag Träningarna, när Han såg vad Katten släpat in :nope:

Söderberg kan ju alltid utvecklas hos Mooses :P
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Inläggav Hatapopcornssupportrar » tis dec 08, 2009 4:15 am

Söderberg har gjort mängder av hjärndöda kommentarer, detta är enbart en i raden, och att direkt såga sina lagkompisar utåt är så ofantligt korkat så man blir mörkrädd...Och att han inte har någon vinnarskalle är ju klarlagt sedan tidigare så han passar bra i rövhökarna..
Hatapopcornssupportrar
Forumproffs

Inläggav Niles » tis dec 08, 2009 10:17 am

Söderberg är en tönt med ett glappande kakhål. Zlatan är....inte mycket.
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum

Inläggav Anders83 » tis dec 08, 2009 10:25 am

Varanen skrev:
Anders83 skrev:Calle Söderberg är riktigt bra , att han offentligt talar om att han vill lira i en ny omgivning är fullt naturligt när man har supertalangen Öhman som producerat 3 poäng på 14 matcher...

Helt naturligt? Nu får ni ger er. Jag hade blivit vansinnig på Markusson om han dissat J.Karlsson och krävt nya lagkamrater eller om Lindhagen hade vägrat spela med Näslund. Helt skogstokig faktiskt! :x

Naturligt var kanske inte rätt ord att använda men om han nu är tokmissnöjd med sin omgivning och kläcker det i tidningen känns det lite som att han sätter ner foten.
SMSa pct till 72550 så bidrar du med 50:- till en mer färgglad läktare
Användarvisningsbild
Anders83
c/o LL´s Forum

Inläggav Flanders » tis dec 08, 2009 11:04 am

Söderberg-sidan hävdar att nämnda Calle har kulor när säger sanningen rätt ut, och att dom som ifrågasätter uttalandet är drabbade av farbror Jante.

Jag skulle vilja hävda att Malmös ledning visar minst lika stora kulor när dom vågar bänka allsvenskans förmodligen bäste individuelle spelare.

En spelare som inte tror på laget han spelar i kan göra mycket skada. Kanske kan sorteras in under motivation går före klass.
hockey spelas på is, inte konstigt om spelare blir kalla ibland

(Vart tog Gretzky vägen?)
Användarvisningsbild
Flanders
Forumdemon

Inläggav Lakersfan_03 » tis dec 08, 2009 12:57 pm

Från MIFS SF sida
VECKANS CITAT:

Carl Söderberg, Malmö Redhawks
Med följande citat på frågan om hur han ser på sin roll i laget, som ledde till avstängning i kvällens match mot AIK, kniper #27 förstaplatsen. "Det hade ju varit roligt om det hade kommit in en lekkamrat till mig i januari också så det kan bli bra i kvalserien..."
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Inläggav NEDOMANSKY » tis dec 08, 2009 5:13 pm

Bara i Sverige kan något sådant uppröra :oops: , Jösses , Tål inte Klubben eller Lagkamraterna detta så är Svensk Scoutrörelse ett passande alternativ.
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Inläggav Charlamov » tis dec 08, 2009 5:49 pm

Calle Söderbergs uttalande är skitbra. För Malmös laganda.
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”

G. B. Shaw
Användarvisningsbild
Charlamov
Forumterrorist

Inläggav Varanen » tis dec 08, 2009 7:23 pm

Det är bara att konstatera att vi har olika syn på hur lagmoral skapas och bibehålls. Jag gråter mig inte till sömns ifall Calle fortsätter sprida sina kunskaper i ämnet hos MIF. Jag hoppas att vi slipper hans moralbyggande i alla fall.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Inläggav Qrax » tis dec 08, 2009 7:39 pm

http://blogg.aftonbladet.se/viasathockey

"För oss som jobbat tätt intill Malmö, och då ofta med en viss Söderberg i centrum, tog uttalandet om att han ville ha nya lekkamrater som ett svar med glimten i ögat. Konstigt kanske? Men grejen är den att vår expert, Tomas Sandström, som stod en meter från Söderberg vid intervjun, hade gått ut i en tidning nere i Skåne och konstaterat att Malmös stjärna behövde någon ny lekkamrat för att nå upp till sin maxkapacitet. Det verkar som om Calle hade läst den artikeln och ville slänga iväg en puck till Sandström.

Både Sandström och Söderberg garvade åt varandra efter intervjun - och vi tänkte väl inte så mycket mer på det efteråt. Men TV kan vara farligt, visade det sig."
Qrax
Forumproffs

Inläggav Lalin » tis dec 08, 2009 8:03 pm

Enligt Söderberg var detta sagt med glimten i ögat. Då kan det nog inte vara så himla farligt. :wink:
Blueshirts United
Användarvisningsbild
Lalin
c/o LL´s Forum

Inläggav Varanen » tis dec 08, 2009 8:05 pm

Hehe...men nu vet vi ju dessutom inte ens om avstängningen beror på uttalandet eller inte. Jag börjar tro det är något annat, eller att uttalandet bara var droppen. Om det är som Jihde skriver varför reddes det aldrig ut internt? Varför får inte Söderberg uttala sig för media och förklara missförståndet?
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Inläggav Varanen » tis dec 08, 2009 8:05 pm

Lalin skrev:Enligt Söderberg var detta sagt med glimten i ögat. Då kan det nog inte vara så himla farligt. :wink:

Var har han uttalat sig om det?
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Inläggav alfax » tis dec 08, 2009 8:07 pm

Varanen skrev:Hehe...men nu vet vi ju dessutom inte ens om avstängningen beror på uttalandet eller inte. Jag börjar tro det är något annat, eller att uttalandet bara var droppen.
Jag tror du är på rätt spår.
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum

Inläggav Lalin » tis dec 08, 2009 8:09 pm

Expressen idag Varanen.
Blueshirts United
Användarvisningsbild
Lalin
c/o LL´s Forum

Nästa

Återgå till Hockey