Örebro Niklas Lihagen spelare föll ihop på isen.

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Inläggav majjen » mån dec 14, 2009 6:52 pm

Dags för självransakan?
Vilken nivå håller LL idag?

LL är en av Sveriges bästa klackar!
LL är en klack som jag tycker det är kul om mina elever (10-12 år) söker upp och kollar in. LL är en enormt positiv kraft under VLHs matcher.

Men vart är LL på väg? JAG tycker att LL alltmer är på väg att bli "en vanlig" klack. "Domarjävel" och trista påhopp på motspelare förekommer idag, det gjorde det inte förr. Positivismen har fått ge vika för olika uttryck om hur illa man tycker om motståndaren.
Jag saknar tiden då AIA hånade LL för att vara för snälla och präktiga. Då fanns det inge klack i Sverige som hade LLs humor och fyndighet. "Vi stöttar VÅRT lag med positivism istället för att försöka sänka motståndaren med negativism" var mycket tydligare då.

LLs positivism var enormt viktigt när man sålde in Lakers till klubbens sponsorer! LL har varit med och byggt varumärket Växjö Lakers!

Avslutningsvis: jag tycker att Lakers Lakejer är en mycket bra klack men jag tycker mej se tendenser att det är på väg åt fel håll.

Hoppas att jag har fetfel!

Vi vill inte "slakta" vår motståndare, bara vinna över dem, eller hur?
majjen
Forumproffs

Inläggav NEDOMANSKY » mån dec 14, 2009 7:10 pm

Bra formulerat av Majjen, Tydlig tendenser finns att LL eller VS är på väg mot Gröna Brigad hållet, Frustrationen över spelare stånkas fram under Matcherna och speglas även här på Forumet, där Domare och allt möjligt hånas, I egenskap av Besserwisser så har Jag känt på TalibanVindar, något som Jag tyckte var så skönt att slippa i Lakers organisation i Början.

Pass UPP, annars blir Lakers en Klubb som alla Andra :(

Jag lämnade Ståplats delvis för att slippa alla obegåvade kommentarer ideligen :(
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Inläggav Box Play » mån dec 14, 2009 7:19 pm

Mycket bra av Wolmer med hjälp att snabbt komma till undsättning, de huliganer som skämde ut sig går käre BESSERWISSER inte att ens på samma vecka jämföra med LL.

Vad som är igenkännande för en taliban är att han upprepar sitt MANTRA och tror om han säger det tillräckligt många gånger så tror andra också.

Vi vet alla vem Talibanen är

Rock om LL och skapa den fina stämmning som upplevs i hallen.

over and out
Box Play
Forumentusiast

Inläggav Lakersfan_03 » mån dec 14, 2009 7:27 pm

NEDOMANSKY skrev:Jag lämnade Ståplats delvis för att slippa alla obegåvade kommentarer ideligen :(

trodde det var för att du var ogillad :whistle: :whistle: :whistle: :ajabaja:
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Inläggav Svartvadet » mån dec 14, 2009 7:40 pm

Om du menar påhoppet med Jens Karlsson, så både vet och tycker jag att detta är en lag sak. LL visar Lakers att dom är bakom deras rygg
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum

Inläggav Power Play » mån dec 14, 2009 8:24 pm

majjen skrev:...Men vart är LL på väg?...

Bra fråga, Majjen. Jag tycker inte att LL är i närheten av att gå överstyr. Än. Men jag precis, som Majjen och andra skrivit här inne, tycker att tendenser skymtat till då och då. Om än små. Har också folk i min vänkrets som valt att lämna VS, och till och med slutat gå på matcherna helt p.g.a. språket som stundtals används i vår klack (och säkert även på sittplats för all del). Inte minst de som haft med sina barn på matcherna.

Kanske ska LL ta tillfället i akt och plocka fram, och damma av, sina stadgar efter detta som hände i Karlskoga. Uppropet som finns på Örebros hemsida är mycket tänkvärt, och jag är övertygad om att om vi släpper efter det allra minsta på det som LL står för så är risken att klacken sakta men säkert glider i fel riktning.

Vad vill vi? Vad vill LL?
Den som ser möjligheter istället för hinder är alltid den som kommer längst!
Användarvisningsbild
Power Play
Forumdemon

Inläggav NEDOMANSKY » mån dec 14, 2009 8:39 pm

Tyckte det stod Ogrillad :P , hellre Ogrillad än Uppäten och Svald med Hull och Hår :P
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Inläggav Lakersfan_03 » mån dec 14, 2009 8:51 pm

Power Play skrev:
majjen skrev:...Men vart är LL på väg?...

Bra fråga, Majjen. Jag tycker inte att LL är i närheten av att gå överstyr. Än. Men jag precis, som Majjen och andra skrivit här inne, tycker att tendenser skymtat till då och då. Om än små. Har också folk i min vänkrets som valt att lämna VS, och till och med slutat gå på matcherna helt p.g.a. språket som stundtals används i vår klack (och säkert även på sittplats för all del). Inte minst de som haft med sina barn på matcherna.

Kanske ska LL ta tillfället i akt och plocka fram, och damma av, sina stadgar efter detta som hände i Karlskoga. Uppropet som finns på Örebros hemsida är mycket tänkvärt, och jag är övertygad om att om vi släpper efter det allra minsta på det som LL står för så är risken att klacken sakta men säkert glider i fel riktning.

Vad vill vi? Vad vill LL?

Jag håller inte med dig måste jag säga. LL har förändrats sakta men säkert, men inget som säger att vi har försämrats. Vi har utvecklats som klack helt klart men att påstå att vi går mot fel håll är inte helt korrekt. Det som är förändring som jag själv känner är att vi sätter mer press på domarna och att vi ibland vill få spelare ur balans ( där håller vi hög nivå trots allt )

Om supportrar påstår sig sluta kolla bara för att nivån på läktarna är för låg så kanske man inte kan beskriva sig själv som en supporter. Det är klart som fan att 2500 människor inte kan tycka likadant. Jag har inte kommit hem från en enda bortamatch där vi fått negativa feedbacks. Jag har heller aldrig läst något negativt om vår klack efter en hemmamatch. Vi har fått positiva rubriker många gånger, till och med i aftonblaskan som bara berömmer LIF AIK MIF osv.

Jag tycker att vi har tuffat till oss under senare år men att påstå att vi går mot fel håll stämmer inte, varje fall inte om ni frågar mig. Vi står på oss bättre idag, Stämningen är på kokpunkten många gånger i Lakerdome och en bra nivå håller vi ändå. Det är klart att vi kommer sätta mer press på både lag spelare och domare ju högre upp i seriesystemet vi kommer.

Slutsats: Lakers Lakejer är Sveriges trevligaste Supportergrupp, som kan skapa en fantastisk stämning. Vi ska vara stolta!
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Inläggav eddan » mån dec 14, 2009 9:00 pm

Mycke bra skrivit 03 !
support your local team

http://www.youtube.com/channel/UCfWuyo81RtX_OXmFvDuL3PQ
https://twitter.com/PsychoCircus__
http://psychocircustifo.se/
https://www.facebook.com/PsychoCircusTifo
Användarvisningsbild
eddan
Forumproffs

Inläggav Niles » mån dec 14, 2009 9:27 pm

Fel tråd egentligen men jag fortsätter väl lite då. LL sköter sig bra, och får alltid beröm överallt men ändå finns tendenser att vara uppmärksam på. Språkbruket är INTE alltid bra den saken är klar, likaså kan man bli rätt trött på de fåtal som pekar finger så fort dom får tillfälle. Ser inte bra ut. Medlemsantalet är stort och alla tycker inte lika. En samsyn om målet med verksamheten och pekpinnar när det behövs är viktiga för att vi skall vara lika omtyckta om tio år som vi var för fem år sen. Lika viktigt är att folk får cred när man gör nåt bra. För det är många som gör mycket bra. Sen är inte hela Västra stå EN klack lika lite som att alla är där skulle vara medlemmar i LL. Kan vara värt att komma ihåg också.
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum

Inläggav Power Play » mån dec 14, 2009 9:46 pm

Faktum är att jag tycker också det du skriver är rätt, och bra, 03! (Förutom ett undantag. Kommer till det senare.) Klacken har inte försämrats. Klacken har inte gått åt fel håll. Jag skriker och visslar också när vi ska lägga tryck på domare/motståndare. Vi HAR tuffat till oss (efter att Evertsson gav oss en känga :) ). Och det är bra, 03! Det är inte tuffheten jag vill lyfta med mitt inlägg. Det är språket.

Det jag undrar är var ska LL sätta gränserna framöver? Ska vi fortsätta vara det föredöme vi är, som främst är där för att lyfta vårt lag? Ska vi klara det måste, enligt min mening, stadgarna dammas av och lyftas fram.

Jag är helt övertygad om att du och jag inte står alls långt ifrån varandra.

Nu till undantaget. Vad är en riktig supporter? De flesta av dem som avvikit från VS gick på hockey med sina barn och gjorde det för att de gillar hockey och för att stämningen alltid är hög. MEN.. När språket som titt som tätt hördes oftare och oftare började handla om kön och olika nedvärderande beskrivningar av domare/motståndare... Ja, jag hade inte själv stått där med en dotter/son under uppfostran. Här skiljer sig kanske våra uppfattningar. Dessa ÄR riktiga supportrar i mina ögon.

Jag älskar LL. Jag tycker det är jättebra att vi blivit tuffare. Det jag vill lyfta är; Var ska gränserna dras framöver från LL's sida?
Användarvisningsbild
Power Play
Forumdemon

Inläggav Lakersfan_03 » mån dec 14, 2009 10:12 pm

Tror inte heller att vi är långt ifrån varandra. Men det med språket är mer än samhällsfråga än en fråga för LL tror jag. Jag undrar om 100% som är med i LL verkligen står på Västra stå? Svaret är förmodligen nej. Västra stå får inte förknippas med endast LL, Lakejerna äger inte Västra stå även om VS förknippas med lakejerna. Jag tror inte det är medlemmarna i LL som står för det språket, kanske för en liten del men långt ifrån hela. Det finns vissa människor som kommer ett par matcher om året och oftast är de dessa som inte kan bete sig som en ''vanlig'' människa.

Fingerpekningar förekommer, men de förekommer inte varje match inte ens varannan, var tredje, var fjärde, var femte..kan fortsätta en bra bit till (du förstår vad jag menar) Det med språket har du säkert rätt i, Jag som 21 åring tänker kanske inte lika mycket när jag lyssnar på det som ni äldre. Men det är svårt att ha koll på en hel kortsida, för i grund och botten så tror jag inte LL är boven i detta dramat.

Jag köper att en familjemedlem kanske inte vill stå på kortsidan i alla matcher, på sittplats har du nuförtiden inga garantier heller. Saken är den att kolla på sport idag är mycket mer än att bara kolla på sport. Frågan är om det inte är flest känslor inblandade på läktaren? Folk tänker sig väldigt sällan för vad de säger och tycker.

Om vi ska göra en sammanfattning av det hela, Lakers Lakejer har snart funnits i 10 år, jag tycker att styrelsen har klara direktiv om vad som gäller och inte gäller. Jag tycker att vi är Hockeyallsvenskans utan tvekan trevligaste och positivaste klack. Måste faktiskt nämna att Leksand har bra supportrar de med, sällan några negativa rubriker.
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Inläggav majjen » mån dec 14, 2009 10:37 pm

03: Gör det inte till ett NAP (Nån Annans Problem)
LL är en speciell klack! LL Styr sin egen utveckling! LL Sätter sin egen agenda! LL är bättre än andra!
Mitt Lakers Lakejer (jo jag är medlem) är "rumsrent". Man ska arbeta aktivt med läktarkultur. Vi kan hålla på vårt lag på vårt sätt. Detta gillar vi - Detta gillar vi inte!

Pratade med en sponsor i fredags. Han berättade om en banderoll : Akta ryggen Jens (eller nått liknande). Han gillade det inte! Han sa: "Tänk om det händer killen något. Vilken fruktansvärt dålig PR för Lakejerna, Lakers och mitt företag som sponsrar."
Möjligen var del inte LLs banderoll men det blev det i övrig publiks ögon.
majjen
Forumproffs

Inläggav Power Play » mån dec 14, 2009 10:39 pm

Du 03:an!

På nästa match, kan inte du ta och sikta in dig på en gubbe på 45, med lite mer hår i ansiktet än på huvudet (d.v.s. skägg och kal på skulten), 180 lång och 90 välbyggda kilogram :wink: , ståendes 3-4 meter snett ner åt höger från trumman sett. Alltid iklädd årets officiella matchtröja och lakerskeps. Känner du Serra, Anders83 etc, så kan de hjälpa dig att peka ut mig. Ta ett kliv fram och säg; Tjena, det är jag som är 03!

Vi kommer att vara ganska överens, ganska omedelbart! Det är jag övertygad om.
Användarvisningsbild
Power Play
Forumdemon

Inläggav Lakersfan_03 » mån dec 14, 2009 10:41 pm

Majjen syftet med banderollen var nog mer akta ryggen under matchen och inget annat. Det tror jag Jensa och övriga också uppfattade det som.
Det är väldigt lätt att skylla på LL istället för enskilda individer.
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Inläggav majjen » mån dec 14, 2009 10:45 pm

Det är det tuffa 03!
LL blir ansvariga för det söm händer på VS vare sej man gillar det eller ej.
En officiell klacka får jobba för att hålla "sin" stil:
Detta gillar vi! - Detta gillar vi inte!

LL äger sin egen framtid!
majjen
Forumproffs

Inläggav Räven » mån dec 14, 2009 10:46 pm

Det är väl inte meningen att skapa ett problem som inte finns, med en massa hypotetiska händelser.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav majjen » mån dec 14, 2009 11:54 pm

Hypotetiska händelser?
Jag beskriver den verklighet jag ser! Liksom de flesta som uttalat sej här ser jag att LL förändrats. Jag är inte förtjust i alla delar av den förändringen.
Dessutom ser jag en utvecklingslinje som jag upplever att den är på fel väg.
Därför väckte jag frågan om det var dags för självransakan. För som jag sagt tidigare: Lakers Lakejer äger sin egen framtid.
majjen
Forumproffs

Inläggav Anders83 » tis dec 15, 2009 12:03 am

Julstressen verkar inte ha infunnit sig ännnu eftersom det verkar till att göras hönor av de minsta dun nu här på forumet senaste veckan ...

Ett tips kära vänner kila upp till systemet och inhämta the classic malt collection och korka upp en Caol Ila eller annan stimuli som finns i vardagen och njut av tillvaron lite för guds eller Lakers skull för den delen och sansa er lite.

Vart vill ni ha svar på egentligen? Tror inte ni vet det själva med tanke på att det tassas kring het gröt och det ska vinklas och vridas och vändas till förbannelse utan att det kommer ske en förändring här och nu ialla fall för det blandas in saker som inte ens har med saken att göra.

Om vi tittar på Lakers Lakejer då till nu i medlemsantal:

2000/2001: 113 medlemmar
2001/2002: 284 medlemmar
2002/2003: 386 medlemmar
2003/2004: 426 medlemmar
2004/2005: 530 medlemmar
2005/2006: 457 medlemmar
2006/2007: 408 medlemmar
2007/2008: 338 medlemmar
2008/2009: 539 medlemmar ***** REKORDÅR *****

Där ser vi en ökning framt ill 04/05 för att sedan braka till förra säsongen och i år är vi på väg mot ett nytt rekord IGEN i medlemsantal...

Ja vi kan vara överens om att vi är på väg uppåt gällande antal medlemmar i alla fall.

På matcherna då? Jag själv är inne på min 3:e säsong som Aktiv Lakersfan och har löst medlemskap samtliga år i LL.

Vi har i år tveklöst den röststarkaste klacken jämfört med de 2 tidigare säsongerna så där är vi oxå på väg uppåt.

Attityden har blivit ett snäpp förändrad de 3 åren jag hängt med och det som färändrats mest är att vi vågar skoja till det lite mer i form av glimten i ögat hets och lite mer "hån" när vi krossar motståndet .

När troja gick upp så ökade även antalet könsord ganska ordentligt och det kan ha med derbykaraktären att göra vad vet jag men vi ligger fortfarande i lä där jämfört men med MÅNGA andra derbyn eller vad tror ni ?

Domarkvalitén svänger likaså känsorden i förhållande till måsskitens agerande .

Vart drar vi gränserna? Ja vi håller fortfarande hårt på att inte införa någon hatkultur eller i organiserad form delta i rasistiska, politiska eller förnedrande verksamhet såsom slänga ut dildos på isen till dalmasar som har privata sexuella intressen som inte hör till hockeyn.

Att inte delta i våldsamma verksamheter förutom den lagliga varianten såkallad nödvärn eller skydd om 3:e person ...

Att enkilda Lakejer skriker könsord eller använder sig av grova tilltag kan vi aldrig styra till 100% däremot kan vi själva försöka att plocka fram de possitiva känslorna i första hand och stötta laget som främsta mål men att helt försöka ta bort ord som småbarnsföräldrar inte tycker är okey kan aldrig vara vårt första syfte.

Vi ska givetvis jobba på ett bra rykte eller rättare sagt bevara det goda rykte vi har och som faktiskt består i dagsläget oxå .... annars vet jag inte varför Rögles säkerhetsanansvarige kom och tog mig i hand förra året och talade om att vi var den underbaraste klacken i sverige att ha och göra med. Där har vi vår målsättning.

Om Svensson som inte gillar könsord väljer bort Västra Stå endast av denna anledning så höjer jag faktiskt inte ögonbrynen för jag gillar inte sittplats pga av att man inte stödjer laget på ett aktivt sätt i form av sång och handklappningar osv och dessutom finns det faktiskt en neutral ståplats i hallen som förmodligen är lite mer dämpad och stämning får man uppleva ändå sålänge VS håller igång och könsorden hörs nog inte till andra sidan lika lätt.

I en aktiv klack är det ganska mycket känslor. och LL ´s klack kommer inte vara utan negativa heller hur gärna ni än försöker stoppa undan det i "det var bättre förr" .

Leksands klack är känd för att vara en av de bättre i sitt slag och där förekommer det ganska obscena uttryck och en del våldsamheter internt oxå enligt uppgift :whistle:

Där ligger vi oxå väldigt bra till.

Vi kan aldrig tillgodose allas behov eller nå upp till allas bild av vad LL kan ha varit förr eller hur LL ska vara i framtiden.

Däremot kan vi alla använda det lilla där bakom och försöka hitta en bra balans och bygga vidare på det som är possitivt me våran verksamhet idag.

Vill man att vi ka låta mer SJUNG HÖGRE
Vill man ha mer ramsor gå med i sångfåglarna
Vill man ha öppet mer på Poseidon hjälp till
Vill man ha mer folk på matcherna ta med en polare
Vill man ha en bättre stämning så dela med dig av densamme
Tycker du grannen kan för lite regler lär honom ...

Framförallt vill ni kunna sitta på forumet om 5 år och prata om hur bra det var förr så får ni fanimej öka takten!

Nästa hemmamatch är den 27/12 emot Almtuna vad ni gör då är upp till er men jag ska vara på ståplats och sjunga sönder halsen igen för hockey mina vänner är fanimej TOKSKOJ vare sig du har en pall under fötterna , en spann på huvudet eller en taliban till granne NU TAR VI LEKSAND!!!

och en sak till ... ALLA TILL POSEIDON :headbang:
SMSa pct till 72550 så bidrar du med 50:- till en mer färgglad läktare
Användarvisningsbild
Anders83
c/o LL´s Forum

Inläggav Räven » tis dec 15, 2009 12:06 am

Jag står fast vid att det är en överdrift att skapa ett problem som idag inte finns, det är dock inte lika med att man inte ska vara vaksam, för självklart kan det uppstå. Men LL ligger långt före i positivt agerande än de flesta andra supporterklubbar.
Angående det med Jens Karlsson, så ser jag inget problem med att säga att han bör kolla ryggen. det hänger som vanligt på vilket tonläge det sägs med och i det gär fallet så var det inte med aggression.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav Anders83 » tis dec 15, 2009 12:20 am

Det var en anspelning på föregående match och efterspel i tidningarna hur svårt ska det vara att koppla det ?
Användarvisningsbild
Anders83
c/o LL´s Forum

Inläggav Räven » tis dec 15, 2009 12:23 am

Vem riktar du det påstående till?
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav Anders83 » tis dec 15, 2009 12:23 am

"övriga"

alltså sponsorer mm som kissade i byxorna :wink:
Användarvisningsbild
Anders83
c/o LL´s Forum

Inläggav Lakersfan_03 » tis dec 15, 2009 12:30 am

Anders83 Riktigt j*vla bra inlägg måste jag säga. Tycker du beskriver och förklarar allt väldigt enkelt och simpelt, egentligen är allt så enkelt men inte enligt vissa. Värt och läsa helt klart. Inte konstigt att medlemsantalet ökar för varje år. Och precis som du säger att i Ängelholm få höra dessa orden får en och tänka till lite.

Den 27e då J*vlar
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Inläggav Räven » tis dec 15, 2009 12:33 am

Jag missade ditt långa inlägg Anders, jag fick för mig att någon annan skrivit det. Men nu är jag med och instämmer med det du skrev.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav puff » tis dec 15, 2009 12:49 am

Jag delar din uppfattning Räven, varför bygga upp ett problem som inte finns idag. Att det sker vissa små incidenter i en stor klack får vi nog finna oss i. Att klacken skall vara och agera exakt likadant i evinnerlig tid skall vi nog inte förvänta oss. Hela samhället är föränderligt, så också skolans värld där man har störst möjlighet att påverka värderingar och attityder som man sedan tar med sig in i vuxenvärlden. Jag kan inte se att LL på något sätt har blivit en sämre klack. Attityder och värderingar stämmer väl överens med den verlighet som finns runt i kring oss.
puff
Forumdemon

Inläggav PutteA » tis dec 15, 2009 1:26 am

LL:s ledning har alltid ett vakande öga över vad som händer i och runt klacken, på bortastå likväl som på Västra Stå. Vi kan inte vara Poliser och smyga runt på läktaren och banna alla som tar en massa dumma ord i sin mun, det tror jag ingen här inne vill. Vi kan inte jaga enskilda individer. Dom brukar tystas ner ganska omgående så fort dom klivit över gränsen. Däremot när klacken gör något organiserat som som strider mot LL:s regler eller sens moral, då agerar vi om det behövs. Oftast så löser klacken situationen själv. Men det är skillnad, för när klacken gör det organiserat, så hör spelare, sittplats och det viktigaste, media vad som skanderas. När min pajk är tillräckligt stor för att följa med så kommer jag välja sittplats dom gånger han är med. Även om jag är ganska säker på att det låter ganska illa även från sittplats ibland. Men jag accepterar idag att visst språk uttnyttjas ibland, och så även av mig själv... :oops: . Men som Anders poängterade så är hockey en enorm känslosport, både för spelare och publik. Och de tror jag ingen av oss vill förändra!!

Dock ska man veta att det finns gränser för det mesta!!
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Inläggav erok » tis dec 15, 2009 2:45 am

Härlig inlägg Anders. Finns det någon som känner någon som har sina rötter i Växjö men flyttat norröver eller pluggar? Om svaret är ja så PM mig. Vem vet. En minibuss från norrland som drar söder ut när lakers spelar framöver.
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
erok
c/o LL´s Forum

Inläggav erok » tis dec 15, 2009 7:03 am

Men åter till Ämnet. Ännu en domarinsats för att rädda liv på en hockeyspelare. Blodet sprutar.

http://www.vk.se/Article.jsp?article=318617
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
erok
c/o LL´s Forum

Inläggav RonnyRasp » tis dec 15, 2009 7:27 am

eddan skrev:Som murderous skrev så sjöng vissa delar av hallen 'låt han dö' etc. Det är ramsor som körs i princip varje match i Nobelhallen och framförallt i matcher som denna när känslorna svallar över. Jag misstänker att vi inte är ensamma om det i idrottssverige.

Jag har aldrig hör det sjungas på nån arena iallafall....
Användarvisningsbild
RonnyRasp
Forumentusiast

Inläggav Räven » tis dec 15, 2009 1:00 pm

Jag har också sluppit höra detta hittills och hoppas att jag slipper det i fortsättningen också.
De verkar i så fall ha stora problem i Bofors, som lyckligtvis inte finns här.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav majjen » tis dec 15, 2009 1:17 pm

Så skönt! Jag hade fel!
LL är vaksamma och tänker se till att man inte blir "en vanlig klack".
Bra så!
majjen
Forumproffs

Inläggav Lakersfan_03 » tis dec 15, 2009 1:22 pm

RonnyRasp skrev:
eddan skrev:Som murderous skrev så sjöng vissa delar av hallen 'låt han dö' etc. Det är ramsor som körs i princip varje match i Nobelhallen och framförallt i matcher som denna när känslorna svallar över. Jag misstänker att vi inte är ensamma om det i idrottssverige.

inte jag heller. Men vi är kanske inte så coola som varken hört eller sjungit det?
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Inläggav Zebbe » tis dec 15, 2009 1:56 pm

RonnyRasp skrev:

Nä men ni brukar ju skrika KÖP EN NY!! sen kan återigen fantasin dra igång vilken innebörd det skulle kunna få i ovan nämnd situation. :wink:
Användarvisningsbild
Zebbe
Forumproffs

Inläggav Power Play » tis dec 15, 2009 4:14 pm

Jag alfaxar på majjen! Det var dessa reaktionerna jag hoppades få med mina inlägg!
Användarvisningsbild
Power Play
Forumdemon

FöregåendeNästa

Återgå till Hockey