Julstressen verkar inte ha infunnit sig ännnu eftersom det verkar till att göras hönor av de minsta dun nu här på forumet senaste veckan ...
Ett tips kära vänner kila upp till systemet och inhämta the classic malt collection och korka upp en Caol Ila eller annan stimuli som finns i vardagen och njut av tillvaron lite för guds eller Lakers skull för den delen och sansa er lite.
Vart vill ni ha svar på egentligen? Tror inte ni vet det själva med tanke på att det tassas kring het gröt och det ska vinklas och vridas och vändas till förbannelse utan att det kommer ske en förändring här och nu ialla fall för det blandas in saker som inte ens har med saken att göra.
Om vi tittar på Lakers Lakejer då till nu i medlemsantal:
2000/2001: 113 medlemmar
2001/2002: 284 medlemmar
2002/2003: 386 medlemmar
2003/2004: 426 medlemmar
2004/2005: 530 medlemmar
2005/2006: 457 medlemmar
2006/2007: 408 medlemmar
2007/2008: 338 medlemmar
2008/2009: 539 medlemmar ***** REKORDÅR *****
Där ser vi en ökning framt ill 04/05 för att sedan braka till förra säsongen och i år är vi på väg mot ett nytt rekord IGEN i medlemsantal...
Ja vi kan vara överens om att vi är på väg
uppåt gällande antal medlemmar i alla fall.
På matcherna då? Jag själv är inne på min 3:e säsong som Aktiv Lakersfan och har löst medlemskap samtliga år i LL.
Vi har i år tveklöst den röststarkaste klacken jämfört med de 2 tidigare säsongerna så där är vi oxå på väg uppåt.
Attityden har blivit ett snäpp förändrad de 3 åren jag hängt med och det som färändrats mest är att vi vågar skoja till det lite mer i form av glimten i ögat hets och lite mer "hån" när vi krossar motståndet .
När troja gick upp så ökade även antalet könsord ganska ordentligt och det kan ha med derbykaraktären att göra vad vet jag men vi ligger fortfarande i lä där jämfört men med MÅNGA andra derbyn eller vad tror ni ?
Domarkvalitén svänger likaså känsorden i förhållande till måsskitens agerande .
Vart drar vi gränserna? Ja vi håller fortfarande hårt på att inte införa någon hatkultur eller i organiserad form delta i rasistiska, politiska eller förnedrande verksamhet såsom slänga ut dildos på isen till dalmasar som har privata sexuella intressen som inte hör till hockeyn.
Att inte delta i våldsamma verksamheter förutom den lagliga varianten såkallad nödvärn eller skydd om 3:e person ...
Att enkilda Lakejer skriker könsord eller använder sig av grova tilltag kan vi aldrig styra till 100% däremot kan vi själva försöka att plocka fram de possitiva känslorna i första hand och stötta laget som främsta mål men att helt försöka ta bort ord som småbarnsföräldrar inte tycker är okey kan aldrig vara vårt första syfte.
Vi ska givetvis jobba på ett bra rykte eller rättare sagt bevara det goda rykte vi har och som faktiskt består i dagsläget oxå .... annars vet jag inte varför Rögles säkerhetsanansvarige kom och tog mig i hand förra året och talade om att vi var den underbaraste klacken i sverige att ha och göra med. Där har vi vår målsättning.
Om Svensson som inte gillar könsord väljer bort Västra Stå endast av denna anledning så höjer jag faktiskt inte ögonbrynen för jag gillar inte sittplats pga av att man inte stödjer laget på ett aktivt sätt i form av sång och handklappningar osv och dessutom finns det faktiskt en neutral ståplats i hallen som förmodligen är lite mer dämpad och stämning får man uppleva ändå sålänge VS håller igång och könsorden hörs nog inte till andra sidan lika lätt.
I en aktiv klack är det ganska mycket känslor. och LL ´s klack kommer inte vara utan negativa heller hur gärna ni än försöker stoppa undan det i "det var bättre förr" .
Leksands klack är känd för att vara en av de bättre i sitt slag och där förekommer det ganska obscena uttryck och en del våldsamheter internt oxå enligt uppgift
Där ligger vi oxå väldigt bra till.
Vi kan aldrig tillgodose allas behov eller nå upp till allas bild av vad LL kan ha varit förr eller hur LL ska vara i framtiden.
Däremot kan vi alla använda det lilla där bakom och försöka hitta en bra balans och bygga vidare på det som är possitivt me våran verksamhet idag.
Vill man att vi ka låta mer SJUNG HÖGRE
Vill man ha mer ramsor gå med i sångfåglarna
Vill man ha öppet mer på Poseidon hjälp till
Vill man ha mer folk på matcherna ta med en polare
Vill man ha en bättre stämning så dela med dig av densamme
Tycker du grannen kan för lite regler lär honom ...
Framförallt vill ni kunna sitta på forumet om 5 år och prata om hur bra det var förr så får ni fanimej öka takten!
Nästa hemmamatch är den 27/12 emot Almtuna vad ni gör då är upp till er men jag ska vara på ståplats och sjunga sönder halsen igen för hockey mina vänner är fanimej TOKSKOJ vare sig du har en pall under fötterna , en spann på huvudet eller en taliban till granne NU TAR VI LEKSAND!!!
och en sak till ... ALLA TILL POSEIDON