av Niles » tor nov 19, 2009 9:41 pm
Ytterst handlar det om ett ställningstagande alla skulle behöva göra. Bevara och utveckla det som svensk lagidrott är uppbyggt på, de svenska seriesystemen, äran av att vinna en serie, glädjen att gå upp en serie, bli svensk mästare. Eller sorgen av att ramla ur, kämpa för sin överlevnad och resa sig och komma tillbaka. Derbyna, folkfesterna, resorna till bortamatcherna och hetsen mellan supportrar inför matcher. Eller kan man som några gör inbilla sig att det blir så mycket bättre om vi överger det som byggts in i folksjälen under årtionden. Själklart måste det ju vara bättre att ingå partnerskap med en liga som hålls under armarna av några korrumperade gas och oljemiljadärer som struntar fullständigt i våra ideal och det vi byggt upp. Jag bryr mig inte ett dyft om aik köps upp av nån gasnisse halvägs till Kina, det som är viktigt är man tar med sig de lag som varje år längtar så till en annan tillvaro där pengarna flödar in och supportrarna är gladare...TROR man. Bort med Loob och grabbarna och stäng seriesystemen för evigt för de lag som inte vill vara med. Låt förbundet återta makten i svensk hockey. DÅ blir jag glad.
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.