Vad ska vi göra....

Här diskuterar du ämnen som har med klacken att göra.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Vad ska vi göra....

Inläggav Bizon » fre okt 18, 2002 3:07 pm

För att det ska bli roligare att stå i klacken på hemma matcherna och för att det ska bli bättre drag också???
För som jag känner nu och jag vet att fler känner är ju att det inte är något vidare drag på hemmaplan och det är ju de det ska vara!!
Vi får hitta på nått kul så att alla som står runt klacken hänger med i draget som är i klacken??

Kom gärna med förslag!!

Alla till Billingehov
Användarvisningsbild
Bizon
Forumdemon

Inläggav Per Carlsson » fre okt 18, 2002 3:42 pm

Saken är den att det är lika mkt folk (nästan) som skriker på hemmamatcherna men efter att ha vant sig vid att vara i lite mindre hallar nu så låter det inte lika mkt hemma. Dessutom har de senaste 2 hemmamatcherna varit urusla och med dåligt motstånd vilket gör att man som supporter inte tänder till heller.

Men om alla som normalt sett står i klacken kommer så vore vi ju dubbelt så många om man jämför mot föregående 2 hemmamatcher.

Ta Taif-matchen t ex då alla var där. Vi var ju över 100 personer som höll igång i stort sett hela tiden, så det är lite synd att inte alla kommer varje match. Där tror jag det stora problemet ligger.
Användarvisningsbild
Per Carlsson
c/o LL´s Forum

Inläggav Viktor666 » fre okt 18, 2002 4:01 pm

Så sant! Dessutom är det ju som med sprit: Blandar man ut den med läsk biter den sämre! 8O
Min poäng är att hemma i Lakerdome blandas klacken ut med massa löst folk som inte skriker vilket gör att klacken blir för utspridd.
"Herr-bh, herr-bh, herr-bh..."
Användarvisningsbild
Viktor666
Forumterrorist

Inläggav Per Carlsson » fre okt 18, 2002 4:06 pm

Viktor666 skrev:Min poäng är att hemma i Lakerdome blandas klacken ut med massa löst folk som inte skriker vilket gör att klacken blir för utspridd.

Hur kan vi göra för att klacken ska få stå på sin sektion utan dessa icke skrikande människorna beblandade ?

Vi testade ju jnder förra året att spärra av med band med det var inte till någon större fördel det heller.
Användarvisningsbild
Per Carlsson
c/o LL´s Forum

Inläggav LaKaj » fre okt 18, 2002 4:22 pm

Tja, ett skäl är väl att det är bra eko i bortahallarna, men det har inte vi eftersom de kulturintresserade i Växjö beger sig till Lakerdome då det är match! Men det är ju ett angenämnt problem... :)
Jag tycker dock att allt fler börjar bli varma i kläderna. Själv brukar jag inte stå mitt i klacken på hemmamatcherna, men jag tycker att jag får allt mer draghjälp från den tysta skaran denna säsongen. Jag tror det kommer mer och mer. Jag tror inte att klacken ska koncentreras mer.
"Andra sidan är ni klara/Hela hallen är ni klara" brukar värma upp bra. Den bör komma emellanåt.
Hmm, kanske skulle fotografera alla som står jämte klacken för att känna på stämningen utan att bidra till den??!!! Häng sedan ut dem på hemsidan efter varje match! Nej, skämt åsido, Jag tänker mig nog någon form av uppmaning/inbjudan att delta eller lämna platsen till någon annan. Kan ungarna ha en egen sektion så kan väl de tysta få ha en egen sektion?! :wink:
----- Växjö Lakers, Sveriges stolthet!-----
Användarvisningsbild
LaKaj
Forumdemon

Inläggav Per Carlsson » fre okt 18, 2002 4:37 pm

LaKaj skrev: Jag tänker mig nog någon form av uppmaning/inbjudan att delta eller lämna platsen till någon annan. Kan ungarna ha en egen sektion så kan väl de tysta få ha en egen sektion?! :wink:

Har du något mer konkret förslag på hur vi ska kunna uppmana/bjuda in att delta ?

Själv förstår jag inte varför man måste envisas med att ställa sig jämte klacken om man inte skriker.
Däremot är det en helt annan sak att ALLA är välkomna till oss. Men väl där så tycker jag man ska hjälpa till för att höja stämningen.
Gamla och unga, blinda och döva m fl. :wink:
Användarvisningsbild
Per Carlsson
c/o LL´s Forum

Inläggav Viktor666 » fre okt 18, 2002 6:43 pm

Det är väl ganska uppenbart varför folk vill stå hos klacken! Vi ser bra ut, är charmiga, sköter vår personliga hygien hyfsat och är på allmänt gott humör! :mrgreen:

Men väl där tycker jag som PeR att de faktiskt kunde bjuda till och skrika lite. Jag kan förstå att man inte står och skriker helt själv bland en massa tysta människor (då man kan framstå som en smula "konstig") men står man i klacken är det ju "konstigare" att vara tyst än att skrika...
"Herr-bh, herr-bh, herr-bh..."
Användarvisningsbild
Viktor666
Forumterrorist

fy

Inläggav axel » fre okt 18, 2002 7:30 pm

Tycker nivån på dennna debbat ligger på en låg nivå. Skärpning Till vice ordf. det är väl klart att folk ska få stå vad dom vill utan att du ska klaga på dom. Det är sådant som gör att folk tappar sugen.

Forza Lakers.
axel

Inläggav Putte#24 » fre okt 18, 2002 7:42 pm

Om vi sprider ut isfacklor, konfetti mm till de runtomkring så kanske de känner sig lite mer delaktiga och börjar hänga på i ramsorna till slut.
Användarvisningsbild
Putte#24
c/o LL´s Forum

Inläggav Niles » fre okt 18, 2002 8:47 pm

Tror det kan vara bra att prata runt lite med folket på sektionen där klacken står..dom står där uppenbart för att dom ändå gillar lite liv och rörelse, men kanske inte tror sig kunna ramsorna eller känner sig lite osäkra. Kanske vore bra att trycka upp några ex. av ramsorna på papper och sprida ut runt klackkärnan.."Nu tar vi ramsa ett osv..kan även tänka mig att några skulle kunna gå runt lite och mana på, det är nog lättare att bli av med blygheten då kanske. För att inlägget inte ska misstolkas står jag själv på klacksektionen och sjunger och klappar så bra jag orkar, dock är jag lite i blygaste laget för att mana på andra :oops:
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum

Inläggav anderzon » fre okt 18, 2002 8:55 pm

Jag fixar ut ramsorna på papper tills nästa hemmamatch. Ett 100-tal ex bör väl räcka?
Användarvisningsbild
anderzon
c/o LL´s Forum

Inläggav mackan » fre okt 18, 2002 11:14 pm

vad sägs om ännu billigare öl på Nadjas??? :wink:

annars kanske det med ramsorna på papper vore nått :!:
.....
Användarvisningsbild
mackan
Forumterrorist

Inläggav Boomer » fre okt 18, 2002 11:26 pm

Jag är med på billigare ÖL !!! :D
HOCKEY ÄR TOKSKOJ
Användarvisningsbild
Boomer
Forumdemon

Inläggav LaKaj » sön okt 20, 2002 12:12 am

PeR: Jag tror vi båda känner en frustration över att klacken "kvävs" av de som vill stå nära den utan att delta. Den primitiva och aggressiva ådran säger att de borde stenas typ, men jag anser att man måste bjuda in dem istället. Skälen till att de är tysta tycker jag att Niles beskriver bra, dvs de vill men vågar inte ännu. Jag tror att det är en bra idé att dela ut sångtexter, sprida ut facklorna och ffa muntligen uppmana dem.

PS Det jag skrev om att de tysta skulle ha en egen sektion var snarare ett skämt. Dvs det borde inte vara fler än en ett par dussin som väljer att vara tysta i Lakerdome och de kunde få en egen (skam-)vrå att stå i! DS
Användarvisningsbild
LaKaj
Forumdemon

Hallå eller ...

Inläggav Wolger » mån okt 21, 2002 12:22 pm

Jag tror faktiskt att det kan vara så enkelt som att Lakejerna inte har någon/några uttalade klackledare vilka kan dra igång folket som inte skriker. Några komentarer ?
Wolger

Re: Hallå eller ...

Inläggav Sudden » mån okt 21, 2002 12:28 pm

Helt rätt Mystiq... Jag håller med om att man tänder till genom att en eller några står lite högre än andra och verkligen sätter fyr i klacken... De vore något. :roll:
Alla till Lakerdome.... Arup e kung!!!!!!!
Användarvisningsbild
Sudden
Forumproffs

Inläggav erok » mån okt 21, 2002 2:56 pm

Nu vet jag att det kommer att bli lite liv, för det blev det förra gången.Skaffa fram en megafon som klackledaren kan ha när han drar igång klacken.han behöver bara skrika i den ett par ggr sen tar klacken över.lika dant kunde det vara när vi skriker till andra sidan.
erok
c/o LL´s Forum

Inläggav anderzon » mån okt 21, 2002 3:07 pm

Dessvärre får inte megafon användas... :cry:
Användarvisningsbild
anderzon
c/o LL´s Forum

Inläggav blask » mån okt 21, 2002 6:41 pm

ett tips kan vara att säja isfacklor vid insläppen det tror jag skulle gå bra och se mäktigt ut om även sittplats hade facklor när spelarna kommer in.sen vill jag tacka er för ett jä.....la bra jobb i klacken finns inte motsvarighet i varken i ettan eller allsvenskan.
Användarvisningsbild
blask
Forumentusiast

Inläggav mackan » mån okt 21, 2002 7:31 pm

det vore nått, köpa in ett större parti isfacklor och sen sälja dom för 2 kr över inköpspriset :D
.....
Användarvisningsbild
mackan
Forumterrorist

Inläggav LaKaj » mån okt 21, 2002 11:04 pm

Ja, varför inte?! Det skulle bli enormt! Dessutom lite flis till kassan.
De enda riskerna med det är att motståndarklacken köper (!), men ffa att om det blir för mycket och ungarna eldar upp varandras jackor så kommer det att totalförbjudas. Går det att genomföra utan någon större säkerhetsrisk så tycker jag att det vore kanon.
Användarvisningsbild
LaKaj
Forumdemon

Inläggav mackan » mån okt 21, 2002 11:39 pm

får juh stå vid typ sittplats och sälja till vuxna!
.....
Användarvisningsbild
mackan
Forumterrorist

Inläggav Putte#24 » tis okt 22, 2002 9:36 am

Är det inte snyggare om bara klacken har isfacklor? I fortsättníng kommer det att stå en vakt redo med brandsläckare vid introt men hur blir det om facklorna ska spridas över hela hallen?
Användarvisningsbild
Putte#24
c/o LL´s Forum

Inläggav alfax » tis okt 22, 2002 3:48 pm

Tror inte vi får tillåtelse att sprida facklorna i hallen ,det finns en säkerhetsrisk i detta ,för min egen del tycker jag de ska bara finnas i klacken ,där vi har uppsyn över dem.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum

Inläggav Snoken » tis okt 22, 2002 4:23 pm

Sant, å lite av effekten försvinner om alla har en. Vill man ha fackla så får man helt enkelt stå i klacken och sjunga med oss :-)
Användarvisningsbild
Snoken
Forumterrorist

Inläggav erok » tis okt 22, 2002 5:23 pm

VI kan göra ett bra utskick på ca 20000 st som berättar om oss och Lakers, detta skulle kunnas sponsras av linjebuss.Hur undrar ju klart alla men det är inte så svårt.Börja med överskriften.
Gör som lakejerna.Åk linjebuss
Under denna överskrift kan man ha en snygg bild på klacken
Någonstanns i mitten så berättar vi om Nadjas
Och i slutet så uppmanar vi att de kan läsa om oss i smp
smp och linjebuss får dela på kostnaden och Nadja får bjuda på öl :mrgreen:
erok
c/o LL´s Forum

Inläggav erok » tis okt 22, 2002 5:28 pm

Detta skulle nog inte stå här men det är en ide som skulle kunna få fler folk utanför Växjö att söka sig till Lakerdoom.Typ Älmhult
erok
c/o LL´s Forum

Inläggav serra » tis okt 22, 2002 6:23 pm

vill inte vara taskig..men jag har aldrig skrattat så mycket!!!
men det är bra..alla idèr är välkommna..bra som dåliga.....:)
serra
c/o LL´s Forum

Inläggav mackan » tis okt 22, 2002 9:29 pm

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
.....
Användarvisningsbild
mackan
Forumterrorist

Inläggav erok » ons okt 23, 2002 6:08 pm

Härligt att man kan roa :mrgreen: :P :P :P :P
erok
c/o LL´s Forum

Inläggav mackan » ons okt 23, 2002 9:59 pm

Ja tur att nån gör det............. :lol: :lol: :lol:
.....
Användarvisningsbild
mackan
Forumterrorist

Inläggav Snoken » ons okt 23, 2002 10:46 pm

BRILLIANT! :wink:
Användarvisningsbild
Snoken
Forumterrorist

Inläggav Roger » tis okt 29, 2002 4:45 pm

skulle bara vilja fråga erok, vad han ska ha så många flygblad till

enligt säker källa finns det inte mer än 7158 hushåll i hela kommunen, och 14552 invånare jag tycker att 20 000 kan vara lite resursslöseri
Användarvisningsbild
Roger
Forumdemon

Inläggav Per Carlsson » tis okt 29, 2002 5:55 pm

greenfighter skrev:skulle bara vilja fråga erok, vad han ska ha så många flygblad till

enligt säker källa finns det inte mer än 7158 hushåll i hela kommunen, och 14552 invånare jag tycker att 20 000 kan vara lite resursslöseri

Klockrent Greenfighter. Jag ser hellre att man satsar dessa resurser i såna fall på hushållen inom Växjö.

Fast ska jag vara helt ärlig så ser jag inte poängen i det hela ändå.
Användarvisningsbild
Per Carlsson
c/o LL´s Forum

Inläggav serra » tis okt 29, 2002 7:19 pm

inte jag heller.,...för vem i växjö vet inte vilka Växjö Lakers är?
serra
c/o LL´s Forum

Nästa

Återgå till Klacken