AIK vill spela i KHL

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Inläggav Niles » tis feb 16, 2010 2:36 pm

Inte 13år, börjar du bli senil oxå :lol:
Det som skulle bli bra var ny arena och ökade träningsmöjligheter för ungdomarna. Attacken mot dom dumma som har mage att bygga och satsa lät inte vänta på sig. Kryp upp ur sanden och svinga planlöst vidare mot skeptikerna(när det passar sig :lol: ) och de glada talibanfansen. Mupp.
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum

Inläggav NEDOMANSKY » tis feb 16, 2010 2:52 pm

Det festliga med Dig Niles och några till är Ert Historieperspektiv, :P
Allting börjar NU om och om igen.

Det Ni gör är att argumentera mot Verkligheten och Fakta, vilket gör det än mer underhållande, Lakers får kritik för sin U-J sida, Lakers Missköttes och var nära KK, FÅ EGNA håller måttet. Ni börjar låta som AmishFolket i ASK :(

Varför argumentera för något som kan beläggas med Fakta, som Serietabeller och antalet Egna i A-Laget, eller KK-hotet.

Det funkar inte i ASK och inte i Lakers heller att köra huvudet i Sanden :nope:

Åtgärda det som brister istället :idea:

Under tiden så ser Jag fram emot den NYA Träningshallen som invigs i September! som De Lakerslirare kan besöka Innan De åker till andra Klubbar. :wink:
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Inläggav Box Play » tis feb 16, 2010 3:02 pm

Jag svarar gärna på den frågan och VLH blir bättre hela tiden, du pratar om KK och spelarflykt på junis och ungdoms sidan men handen på hjärtat VLH har bara blivit bättr och bättre när VLH startade hade man inte ens ett Hockey gym och ha det är förknippat med ansvar.

Junis sidan har blivit bättre och bättre men som du så riktigt påpekar finns det mycket kvar att göra , det gör det i ASK, TAIF och Troja också dock är det så att Trojas Junisverksamhet har ett antal fler år på nacken med möjligheter till förbättringar och utveckling.

Kan man inte se att VLH har blivit bättre så ljuger man, verksamheten har inte avstannat utan en ständig utveckling pågår.

Boustedts utredning är gamal nu det finns nya rön.

Over and out
Box Play
Forumentusiast

Inläggav NEDOMANSKY » tis feb 16, 2010 3:34 pm

Just det, ansvar!, Du menar att det gått framåt i år, då har Du inte sett någon J-Match och inte tittat på serietabellerna, Näslund och Tex anses otillräckliga. Spelare lämnar ett Elit-Gym :?

Är detta då att beteckna som framgång, inte i Min Bok :nope:

Lakers J har blivit bättre sedan HC-tiden, korrekt. Men är det bara den nivån som skall överträffas 8O

Det är ju helt perfekt att alltid kunna skylla på at Troja o TAIF har fler år i Branschen, så kommer det alltid att vara nämligen, Bortförklaringen är således Gjuten i Betong :(

Jag tror att Lakers J behöver de Nya Rön Du nämner, OMGÅENDE :wink:

ps Ständig utveckling på J-sidan kan inte snackas fram, det krävs RESULTAT i form av Serietabeller och Platser i A-Laget :wink:
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Inläggav Jocke86 » tis feb 23, 2010 9:15 pm

If you have a problem - if no one else can help - and if you can find them - maybe you can hire: The A-team.
Användarvisningsbild
Jocke86
Forumterrorist

Inläggav friberg » tis feb 23, 2010 9:22 pm

var allt detta besvär värt att få ett nej för el var det enbart för att få synas och dra in pengar för att inte gå i konk?
friberg
c/o LL´s Forum

Inläggav pedda » tis feb 23, 2010 9:24 pm

friberg skrev:var allt detta besvär värt att få ett nej för el var det enbart för att få synas och dra in pengar för att inte gå i konk?

Säkert så som du säger. Sedan hade ändå ingen saknat Aeckå
Bild ©

I have come here today to chew bubblegum and kick ass... and I´m all out of gum
Användarvisningsbild
pedda
Forumdemon

Inläggav Räven » ons feb 24, 2010 9:33 pm

Helt underbart att Förbundet satte ner foten. :D
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav PutteA » tor mar 04, 2010 2:24 pm

Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Inläggav Varanen » tor mar 04, 2010 2:30 pm

Vad hände egentligen med deras nyemission? Det rapporterades ju att den gick bra. Det blev inte så eller? Jag tror AIK:s problem är större än de erkänt hittills. Vi känner ju till det fenomenet rätt bra av egen erfarenhet.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Inläggav NEDOMANSKY » tor mar 04, 2010 5:35 pm

Riskfyllt att göra skulder till Tillgångar :eeeh:

Tänk att AIK har obetalda räkningar så långt tillbaka som 2007 8O
Skönt då att Lakers gjort rent hus med dessa bekymmer :)
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Inläggav friberg » tor mar 04, 2010 8:31 pm

sätt faanskapet i konkurs istället så vi slipper se skiten mer el sänd ner dem till ligan där bajjen finns
friberg
c/o LL´s Forum

Inläggav Niles » tor mar 04, 2010 8:51 pm

Tycker vi river upp förbundets beslut och skickar dom till Sibirien :ok:
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum

Inläggav erok » fre mar 05, 2010 12:58 am

http://www.aik.se/ishockey/aikindex.htm ... ockey.html

Här svaret från AIKs sida gällande tingsrättsbeslutet
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
erok
c/o LL´s Forum

Inläggav NEDOMANSKY » fre mar 05, 2010 1:04 am

Imponerande Styrelsearbete i AIK när man inte reflekterat över en överdebitering på 13 år :?
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Inläggav Vackraste klubbmärket » fre mar 05, 2010 3:10 am

NEDOMANSKY skrev:Imponerande Styrelsearbete i AIK när man inte reflekterat över en överdebitering på 13 år :?

Imponerande slutsats av dig...för jag utgår ifrån att du är säker på att AIK haft samma styrelse i 13 år...
Användarvisningsbild
Vackraste klubbmärket
Forumentusiast

Inläggav Lakersfan_03 » fre mar 05, 2010 10:14 am

Betala av era skulder, Solnasvin
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Inläggav A-sta » fre mar 05, 2010 10:19 am

Lakersfan_03 skrev:Betala av era skulder, Solnasvin

Angående avdelningen onödiga inlägg!
Användarvisningsbild
A-sta
Forumdemon

Inläggav Lobo » fre mar 05, 2010 5:19 pm

Undrar hur mycket Växjö Ishall kostade att bygga 1970, denna summa utan att tänka på inflation och driftkostnader.. ..tror Lakers betalar enorm ockerhyra (om man räknar Solna-index)
- In hoc signo vinces -
Bild
Användarvisningsbild
Lobo
Forumterrorist

Inläggav Vackraste klubbmärket » lör mar 06, 2010 6:10 am

Lobo skrev:Undrar hur mycket Växjö Ishall kostade att bygga 1970, denna summa utan att tänka på inflation och driftkostnader.. ..tror Lakers betalar enorm ockerhyra (om man räknar Solna-index)

Har Växjö varit med och finansierat bygget? Om inte..så förstår jag inte riktigt vad ditt inlägg tjänar för syfte i sammanhanget...

AIK:s träningsanläggning i Ritorp är delfinansierad av AIK och man har under loppet av 13 år betalat in 30 miljoner kr i hyra till Solna Stad som i sin tur åberopar att AIK är skyldiga för uteblivna hyror som grundas på att själva kommunen inte byggt ut anläggningen till fullo så att AIK kan hyra ut den till andra klubbar och få in intäkter (till bla just hyror etc). Kommunen vill alltså ha sina pengar men glömmer eller skiter i att hålla sig till sin del av avtalet vilket innebär att AIK inte har möjligheten att hålla sin. Svårare än så är det inte...men vi får se hur situationen i tingsrätten utvecklar sig. Ska bli intressant - mycket intressant. 12 millar extra i klubbkassan skulle ju vara 7 mer än vad som behövs för att fortsätta en ev ES-satsning nästa säsong.
Användarvisningsbild
Vackraste klubbmärket
Forumentusiast

Inläggav erok » lör mar 06, 2010 8:59 am

Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
erok
c/o LL´s Forum

Inläggav Niles » lör mar 06, 2010 10:48 am

Hela aik är ju en soppa så det är klart att den fortsätter. Nej, Kaukasus borde vara huvudspåret. :lol:
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum

Inläggav Lobo » lör mar 06, 2010 11:39 am

det jag menade är att man inte kan titta på vad det kostade att bygga en hall för många år sedan och sedan tycka att man inte skall betala mer i hyra 13 år senare

Sen har Lakers varit med och rustat upp hallen, i vilken utsträckning har jag nada koll på.
- In hoc signo vinces -
Bild
Användarvisningsbild
Lobo
Forumterrorist

Inläggav Lobo » lör mar 06, 2010 11:41 am

erok skrev:http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockeybladet/sverige/allsvenskan/article6730106.ab

soppan fortsäter

Dumt att gå ut med detta innan resultatet av kvalserien är färdigt, skulle AIK gå upp så skulle detta inte vara ett problem.
- In hoc signo vinces -
Bild
Användarvisningsbild
Lobo
Forumterrorist

Inläggav Vackraste klubbmärket » lör mar 06, 2010 8:23 pm

Lobo skrev:det jag menade är att man inte kan titta på vad det kostade att bygga en hall för många år sedan och sedan tycka att man inte skall betala mer i hyra 13 år senare

Sen har Lakers varit med och rustat upp hallen, i vilken utsträckning har jag nada koll på.

Det är ju inte det det handlar om utan att man redan HAR betalat 12 miljoner mer än vad avtalet avser (pga schablonfaktureringar och felaktiga räntekalkyleringar från Solna Stad).
Användarvisningsbild
Vackraste klubbmärket
Forumentusiast

Inläggav Stinklink » mån mar 29, 2010 3:04 pm

Straffet för fansens stormning av Rögles bås blir 25000 kronor i böter!

En stor skandal! Inget snack om saken! :evil:

http://mrmadhawk.se/
Användarvisningsbild
Stinklink
Forumamatör

Inläggav Piggelin » mån mar 29, 2010 4:01 pm

:notOK: :asshole:
Jag är Lakers-fan, vad fan är du?
Det ÄR pappa som bestämmer!
Användarvisningsbild
Piggelin
c/o LL´s Forum

Inläggav Fredrik R » tis mar 30, 2010 4:30 pm

Intressant klipp. AIK-snacket börjar efter 5 minuter.
http://www.aftonbladet.se/webbtv/sport/ ... 6870928.ab

Lasse Anrell:
"De som ska dömma ut det här straffet sitter i en rävsax eftersom AIK Hockey överhuvudtaget inte har någon ekonomi, man ligger hos kronofogden och ett hårt straff kan innebära nedläggning för hockeyn där."

Programledaren: "Men kan man dömma straff efter vilken ekonomi AIK har?"

Lasse Anrell: "Jag tror att man gör det och jag tror att man tar stor hänsyn till det därför hockeysverige vill på något sätt försöka rädda AIK om det nu går."

Jag blir inte förvånad, skandal att man särbehandlar detta jävla AIK.
Användarvisningsbild
Fredrik R
c/o LL´s Forum

Inläggav Pysslingen » tis mar 30, 2010 4:39 pm

Skulle vara väldigt roligt att se om t.ex. Rögles supportrar hade attackerat AIK:s bås istället. Aj aj aj vilka stora böter det hade blivit.

Såhär hade dem skrivit då: Sånt här ska inte förekomma på en match och att ett lag får utsättas för det är under all kritik. Vi tolerar inte detta och därför får Rögle betala 500 000 kr i böter varav vi lägger på 200 000 kronor extra för att det var mot just AIK.
Användarvisningsbild
Pysslingen
Forumentusiast

Inläggav Niles » tis mar 30, 2010 7:23 pm

Är aik särbehandlade är det ju en skandal utöver det vanliga. "hockeysverige vill rädda aik"?? Jo, tjena. 99.99% av befolkningen hade klappat takten till en konkurs.

Men nu har dom satt en ribba som kommer bli svår att höja för bötesbelopp. Bedrövligt.
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum

Inläggav Åryd Lakej » tis mar 30, 2010 9:35 pm

Niles skrev:Är aik särbehandlade är det ju en skandal utöver det vanliga. "hockeysverige vill rädda aik"?? Jo, tjena. 99.99% av befolkningen hade klappat takten till en konkurs.

Men nu har dom satt en ribba som kommer bli svår att höja för bötesbelopp. Bedrövligt.

Taket inom hockeyn är väl just 25000!
Användarvisningsbild
Åryd Lakej
Forumdemon

Inläggav erok » tis mar 30, 2010 10:07 pm

ca 25.000 kr fick ungdommarna i böter när dom krossade några rutor på ett obebott hus i skara för några månaders sen. Nä detta borde överklagas av resten av hockeysverige. Eller får man hoppas att alla som gör mål på hovet hädan efter håna dessa drägg.
erok
c/o LL´s Forum

Inläggav Vackraste klubbmärket » tor apr 01, 2010 9:42 pm

Enligt färskaste rykten så kommer AIK att inte bara klara elitlicensen utan även fortsätta med en ännu hårdare ES-satsning nästa säsong om man blir kvar i Hockeyallsvenskan. Allt detta tack vare att en intressegrupp av sponsorer som var emot AIK:s flytt till KHL nu fått mer inflytande inom klubben. Återstår att se vad som händer och om ryktena är sanna men med tanke på att ryktet kommer ifrån en gammal AIK-veteran och att ryktena dessutom bekräftas på flera olika håll så ser det ju ganska intressant ut. Men som sagt återstår att avvakta och se vad ryktet är värt. Det är ju inte helt kört med att gå upp till ES denna säsong än heller./

det som dock redan är säkert är följande;

25000 kronorsboten samt eventuellt efterföljande böter kommer AIK IF att vidareförmedla till den identifierade vettvillingen som stormade Rögles spelarbås. Naturligtvis kommer klubben även att stämma honom och han är redan portad från att gå på alla AIK:s hemmamatcher i alla sportsektioner de följande 3 åren.
Användarvisningsbild
Vackraste klubbmärket
Forumentusiast

Inläggav Vackraste klubbmärket » tor apr 01, 2010 9:51 pm

dessutom så tror jag knappast att AIK är den föreningen inom hockey-Sverige som blivit särbehandlat på ett positivt sätt. Möjligtvis så har man blivit negativt särbehandlad med tanke på att man degraderades till Div-1B på felaktiga grunder några år sedan. Hockeysektionens ekonomi uppvisade positivt eget kapital men tävlingslicensen låg fortfarande registrerad hos moderföreningen. När den skulle bekräftas för hockeyföreningen så förhalades den av hockeyförbundet av någon anledning trots att man hade en aktionsplan och garanti för att skulderna inte skullle förbli osanerade inför flytten av administrativa ansvaret från moderföreningen till ishockeyföreningen (IF). Björklöven klarade sin elitlicens på betydligt mer tvivelaktiga grunder jämfört med AIK men AIK ville förbundet statuera ett exempel med så man degraderade klubben till DIV-1 spel.

alltså snacket om att AIK särbehandlas (positivt) är i sin helhet mer än larvigt...för att inte säga debilt.
Användarvisningsbild
Vackraste klubbmärket
Forumentusiast

Inläggav Malul » fre apr 02, 2010 11:40 am

Malul skrev:jag har råkat prata med en högt uppsatt inom AIK,fråga mig inte hur och var,och om det stämmer det han säger så är det rätt tragikomiskt det hela.Nämligen att dagens AIK lirar ett mellanår utan mening eller mål,när säsongen är slut kommer pengar pumpas in för att få upp laget i eliten nästa säsong,16 millar är inget problem.KHL är inte i närheten.

kul som AIK-spelare att höra detta,men det är inte officiell ståndpunkt såklart,bara väldigt inofficiellt.

skall bli intressant att följa det hela

redan den 14-e dec visste jag detta :wink:
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Användarvisningsbild
Malul
c/o LL´s Forum

FöregåendeNästa

Återgå till Hockey