Lakers Lagnäller

Här diskuterar du ämnen som har med klacken att göra.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Lakers Lagnäller

Inläggav Snoken » ons sep 24, 2003 10:18 pm

Visst, det var inte den bästa matchen Lakers har genomfört men jäklar vad det gnälls i klacken. Minsta lilla misstag så viner svärord och klagomål genom luften. Det värsta var när Arboga kom ensam mot en av våra backar och gick förbi...tidernas största gnäll bröt ut. Visst var det en tabbe men sånt händer ibland. Man kan inte kräva att motståndarnas forward ska stoppas varenda gång. Tänk efter själva hur många gånger Lakers har kommit mot en back och gått förbi för att måla. Då hurrar alla och lovordar våra forwards. Ibland händer det dock att motståndarnas forward också har en bra dag och överlistar våra backar...tänk på det nästa gång och inse att det finns andra forwards än Arto och Henke som är duktiga...även bland motståndarna...
Användarvisningsbild
Snoken
Forumterrorist

Inläggav Frasse » ons sep 24, 2003 10:24 pm

Det inser nog de flesta....det är bara en naturlig reaktion att det gnälls....ligger nog i människans natur....
Användarvisningsbild
Frasse
Forumentusiast

Inläggav Elmer » ons sep 24, 2003 11:50 pm

Kan inte tänka mej att det gnälls ens hälfen så mycket i klacken som det
gör i stora delar av resrerande ståplats!

De gör mej fan tokig när folk står och gnäller på precis allt och alla!!
Elmer
Forumamatör

Inläggav buck » ons sep 24, 2003 11:55 pm

...å på resterande ståplats gnälls det inte en promille jämfört med gnället jag hört i diverse andra hallar i G-län. ;)

äh, lite ska man få gnälla... både på Egna laget, domarn o motståndarna. befogat eller inte, det hör lixom till...
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
buck
c/o LL´s Forum

Inläggav Varanen » tor sep 25, 2003 7:28 am

Jag gnäller...
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Inläggav hassa » tor sep 25, 2003 7:46 am

Vi måste sänka våra mål och förväntningar.Det kommer att att få se mycke "grishockey" i år och "stök&bök".Det är inte lika öppet i Allsvenskan som det är i dev 1.

Sen hör man även att klacken är missnöjd med uppslutning och hejandet,där tycker jag oxå att ambitionerna och förväntningar ska sänkas,vi kan inte hålla på hela matchen,det är vi inte folk till.

Sätt rätt nivå på era ambitioner och förväntningar så blir det roligare för er att gå på HOCKEY!!!!!!!
Slutspel!
Användarvisningsbild
hassa
Forumproffs

Inläggav Varanen » tor sep 25, 2003 8:45 am

Jag gnäller även om VLH skulle spela i division 67865433 eller NHL...
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Inläggav Per Carlsson » tor sep 25, 2003 8:50 am

Jag tycker inte det gnälls så himla mkt på spelet ändå, tycker det är rätt positivt i klacken på så sätt, däremot håller jag med om att det gnälls för mkt på vad vi själva i klacken presterar. Vi är trots allt inte såå jävla stor klack och då är det inte jättelätt att låta skitbra hela tiden om vi inte får tillräckligt med hjälp från övriga publiken i hallen.

Nu tycker jag att vi alla, (klackmedlemmar och övrig publik) sänker förväntningarna lite på vad klacken och laget ska prestera hela tiden. Klacken ÄR bra och laget ÄR bra. 3 segrar av 4 möjliga utan något vidare bra spel, det kan räcka riktigt långt!

FORZA LAKERS OCH LAKEJERNA!
Användarvisningsbild
Per Carlsson
c/o LL´s Forum

Inläggav hassa » tor sep 25, 2003 8:51 am

Per Carlsson skrev:Jag tycker inte det gnälls så himla mkt på spelet ändå, tycker det är rätt positivt i klacken på så sätt, däremot håller jag med om att det gnälls för mkt på vad vi själva i klacken presterar. Vi är trots allt inte såå jävla stor klack och då är det inte jättelätt att låta skitbra hela tiden om vi inte får tillräckligt med hjälp från övriga publiken i hallen.

Nu tycker jag att vi alla, (klackmedlemmar och övrig publik) sänker förväntningarna lite på vad klacken och laget ska prestera hela tiden. Klacken ÄR bra och laget ÄR bra. 3 segrar av 4 möjliga utan något vidare bra spel, det kan räcka riktigt långt!

Tummen upp för detta inlägg!!!!!
Slutspel!
Användarvisningsbild
hassa
Forumproffs

Inläggav Linda » tor sep 25, 2003 8:52 am

Rätt Per! :golfclap:
Användarvisningsbild
Linda
c/o LL´s Forum

Inläggav Varanen » tor sep 25, 2003 8:59 am

Per Carlsson skrev:Klacken ÄR bra och laget ÄR bra. 3 segrar av 4 möjliga utan något vidare bra spel, det kan räcka riktigt långt!

Gnället kommer ju i stundens inlevelse. Man följer VARJE tekning, passning, skott, skridskoskär, räddning, tackling osv. VARJE gång hoppas man att Lakerspelaren skall lyckas. Orealistiskt - javisst.

Klacken har jag aldrig gnällt på.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Inläggav goisetkaa » tor sep 25, 2003 9:45 am

På tal om gnäll så är det tur att ni inte är i Jössarinken nu då :wink:

Där kan man verkligen prata om gnäll, förstår inte varför en del personer överhuvudtagit går dit :?: Bland annat så har jag en som alltid tvunget måste stå precis bakom mig varje gång och gnälla, det har han gjort nu i ca 5års tid oavbrutit, rätt om nu Mörrum spelar bra eller dåligt för tillfället :roll: Undrar hur en sådan människa egentligen mår innerst inne :?:
Alltid Goisare......Jutet kaa :headbang:
Användarvisningsbild
goisetkaa
Forumamatör

Inläggav Per Carlsson » tor sep 25, 2003 9:49 am

Han har nog varje fall svårt att se positiva saker...

Du har inte funderat på att byta plats då efter 5 år gnällande ? :wink:
Användarvisningsbild
Per Carlsson
c/o LL´s Forum

Inläggav goisetkaa » tor sep 25, 2003 9:55 am

Per Carlsson skrev:Du har inte funderat på att byta plats då efter 5 år gnällande ? :wink:
Aldrig i livet :!: Min plats är och förblir på sektion D 8)
Alltid Goisare......Jutet kaa :headbang:
Användarvisningsbild
goisetkaa
Forumamatör

Inläggav erok » tor sep 25, 2003 9:58 am

du får väl bjuda honnom på lite starka drycker så han somnar efter en period så slipper du höra han gnäll :lol: Nä skämt å sidor.En del människor är tyvärr funtade på det viset.Spelar ingen roll var det gäller så ska det gnällas från en del.Pratade själv med en person igår som aldrig har varit i Lakerdome å än mindre sett Lakes spela.Men ändå har han mage å gnälla på att jag stöttar Lakers å lakejerna.Detta bara för att han ska något att gnälla över :lol: Men skit samma,Jag blir bara mer övertygad att Lakers är mitt lag å jag kommer att göra allt vad det står i min makt för att laget ska hålla sig kvar i allsvenskan å gärna lira i superallsvenskan framöver.
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
erok
c/o LL´s Forum

Återgå till Klacken