Lakers Damer

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Inläggav Räven » ons mar 03, 2010 12:42 am

Men någon gång måste du väl sluta älta Nedomansky, du vet vad vi har för åsikt och den lär vi inte ändra, så det är numera totalt energislöseri med att sitta här och resonera, för vi lär ändå aldrig komma överrens. Du verkar ha tankar om saker och ting som ingen annan är i närheten när det gäller vad som är rätt och fel i Lakers ekonomi och hur besluten tas och vilket organ som är det högst beslutande i föreningen.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav NEDOMANSKY » ons mar 03, 2010 12:50 am

"De lärdas strid ökar kunskapen"

Gammalt ordspråk :wink:

Men LL får gärna göra som med TAIF-forumet, Jag klarar Mig fint ändå i Bloggens tidevarv :whistle:

Ni väljer, antingen är LL vidsynta och tål en diskussion om det som kan missgynna Klubben, eller...... så stänger Man Fönstret och pillar navel, och tror att verkligheten bryr sig :nope:
Ni gör det som Ni tycker är bäst, precis som på alla årsmöten med Lakers :wink:

ps. oss emellan Räven så är Hockey egentligen HELT Meningslöst också :oops:
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Inläggav PutteA » ons mar 03, 2010 12:53 am

Nedomansky: Vill gärna ha ett svar ang. om du inte vill hjälpa till, då du är en frekvent besökare på forumet, och om inte, Varför??

Vad tror du om att herrarna och damerna, alltså våra två rep.lag, är medlemmar i klubben eller inte?
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Inläggav erok » ons mar 03, 2010 1:27 am

Att A-lagets herrar och damer är medlemmar i VLH är väl en förutsättning att dom ens ska få spela med klubbmärket. Att dom flesta för att inte säga alla herrar i A-laget är säkert medlemmar i LL med. Frågan är väl hur juniorerna och damerna ställer sig till att vara medlemmar i LL?

Det är här vi / LL skulle kunna fiska betydligt fler medlemmar kring. Att göra LL till en klubb som stöttar hela VLH verksamhet. Detta ser politiker och på så sätt kanske vi kan fiska medlemmar även i olika partiblock framöver. LL med sina medlemmar har gort ett fantastiskt arbete så här långt. Men för att utvecklas än mer behövs nytänkande nu när stormarnas vindar sveper kalla och även hallbygget är hotat till en viss del.
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
erok
c/o LL´s Forum

Inläggav NEDOMANSKY » ons mar 03, 2010 1:32 am

Jag har hjälpt till tidigare på diverse sätt, och är inte främmande för det i framtiden heller. Att hjälpa till är vitt begrepp och kan tolkas lite olika.
Besöken på forumet föranleds ju som för övriga av att Vi är drabbade av Hockeybacillen, och den obotliga skada denna utgör:wink:

Blir inte riktigt klok på vad Du menar med Ditt sista stycke, vad menas :?:
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Inläggav PutteA » ons mar 03, 2010 1:42 am

Du är inte medlem, ändå så tillhör du de som frekventerar forumet mest. Tycker du det är rätt att andra ska betala?
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Inläggav Power Play » ons mar 03, 2010 7:19 am

1-0 Putte! Mitt i nyllet... som en björn sa

Dessutom första gången man blev kallad nazianhängare. Det var ju onekligen lite originellt, men framförallt oerhört smaklöst. När ska dessa pinsamma påhopp stoppas här på forumet? Det är nog dags att ta tag i detta nu! :oops:
Den som ser möjligheter istället för hinder är alltid den som kommer längst!
Användarvisningsbild
Power Play
Forumdemon

Inläggav InmeDes » ons mar 03, 2010 9:10 am

Och SpannJesus talade och sade. Bereden kvinnor och juniorer plats i Öhmans helgedom på det att den må byggas av pärlor och renaste guld och församlingen må öka i tusenfalt och Lakers kan sprida sin lära över landet och omvända alla Ljungbybor och Tingsrydsbor till den rätta vägen och uppnå evigt liv i den högsta av serier.

Amen!

Förlåt, Nedomansky :wink: !

Kasta ut oliktänkande har ju alltid och kommer alltid att vara den bästa medicinen i alla sammanhang har historien visat.
Och livet går vidare på Uda Dan Dara. Vem vinner och vem försvinner? Svaret ges i nästa avsnitt.
InmeDes
Forumentusiast

Inläggav Niles » ons mar 03, 2010 9:17 am

En snyltare alltså.

Det är en sak att man kan ha olika åsikter i olika frågor..lite av tanken med forumet, men det måste finnas gränser ändå. Om man har som enda mission in life att kräkas på Lakers och Lakers Lakejer i varenda inlägg..och dom är jävligt många..borde man nog få linan till forumet avklippt. Och en fri skjuts till nån som kan hjälpa till med att tygla demonerna.

Det gynnar ingen som värnar om Lakers eller LL på nåt sätt att ha det som det är nu. Hans "jag håller faktiskt på Lakers" är ju bara bullshit. Nån ansvarig borde nog snart se genom den enbarmligt klena garden.
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum

Inläggav PutteA » ons mar 03, 2010 11:36 am

Som sagt Neddo, tycker du det är rätt att andra ska betala??
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Inläggav NEDOMANSKY » tor mar 04, 2010 12:18 am

Alla som besöker Doomen betalar de löner som klubben betalar ut, så även Jag.

Vad gör Dig och LL så betydligt mer betydelsefulla, Marginellt, de som försörjer klubben är Majoriteten av publiken, och de sponsorer som nu blir allt mer tveksamma.

Vad gäller rättvisa, så finns den inte, och i synnerhet inte i Lakers där Andra Lags Juniorer lånas in och egna efter dålig träning inte kan ges chansen, plus denna tragiska RÄTTVISEHISTORIA LadiesGate.

Menar Du att Du och LL ska avgöra när en besökerae i Doomen gjort rätt för sig enligt LL`s standard :roll:

Forumet och vissa företrädare har gjort delar av LL till en Troende Röd Brigad som inte vill föra in de grund på Sjökortet som upptäckts i VäxjöSjön. :(

Ni får göra precis som Ni vill, Jag bryr Mig inte, Everts Juniorerna blir inte bättre av att ni slipper Mig härinne :wink:
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Inläggav A-sta » tor mar 04, 2010 12:23 am

Vad vet du vad sponsorerna vill?
Jag har kollat om vi inte skulle sponsra tjejerna i en ganska stor församling, det blev dödstyst!
Så snacka inte bullshit!
Användarvisningsbild
A-sta
Forumdemon

Inläggav PutteA » tor mar 04, 2010 12:32 am

Neddo, du blandar ihop Lakers och LL. Min fråga kvarstår. Tycker du det är rätt att inte betala medlemsavgift då du tillhör dom som frekventerar forumet mest??
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Inläggav NEDOMANSKY » tor mar 04, 2010 12:45 am

Ja det tycker Jag eftersom Ni själva Skrivit och tillämpar reglerna för hur forumet kan användas.
På samma sätt som Ni sänder Viasatmatcher på Poseidon, dvs. tillämpar reglerna :wink:
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Inläggav Loseddos » tor mar 04, 2010 1:04 am

Nedo. Allvarligt talat. Din svada är mer än lovligt tråkig.

Ja, vi har förstått att du har väldigt mycket åsikter om saker som hur din favoritspelare matchas och även hur dina hackkycklingar matchas.

Ja, vi har förstått att du inte är överens med Lakers i frågan hur Juniorverksamheten ska bedrivas.

Så: Kan du inte framföra dina åsikter till Lakers direkt istället för att stånga din panna blodig mot skicka-knappen på forumet?? Det är fruuuktansvärt tråkigt att läsa samma ältande hela tiden. Tror du i din vildaste fantasi att du på något sätt kan påverka ens den minsta detalj i Lakers verksamhet genom att klaga på saker här på forumet så fort minsta lilla chans ges?

Jag läser oftast utan att ens bemöda mig en kommentar, men nu börjar det faktiskt bli rätt löjligt.
Goddamnit!!!
Användarvisningsbild
Loseddos
Forumterrorist

Inläggav PutteA » tor mar 04, 2010 1:19 am

Neddo:

När det gäller dina antydningar om att
vi inte håller oss till reglerna när det gäller
våra visningar av Lakers bortamatcher så
vill jag bara påpeka att Lakers har avtal med
Viasatondemand och S24 som ger Lakers rättigheter
att visa Lakers bortamatcher. Sen har Lakers och
LL ett avtal som ger oss rätten att sända på
Poseidon!

Jag konstaterar följande:
Du tycker det är ok att använda vårt forum utan
att vara medlem.

Du tycker nivån på forumet är låg.

Du tycker VLH är misskött på i stort sätt
alla ställen.......

...... Och detta till trots vill du ändå inte vara
medlem och på så sätt kunna påverka.
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Inläggav NEDOMANSKY » tor mar 04, 2010 1:37 am

Antyder ingenting, Du överreagerar, Reglerna efterlevs skrev Jag.

ALLT är INTE fel, Absolut INTE, Everts J satsning är dock ett Fiasko, vilket resultaten visar.

Nivån är bitvis mycket Låg, särskilt i argumentationen, det har blivit ett Tonårshurrande vid seger och brölande vid förlust och allt Öman gör är Toppen :(

Så länge det är Ok inom LL att forumet inte enbart ska vara en Klubb för inbördes beundran så skriver Jag Min syn på saker och ting, när Ni inför Censur så tvingas Jag aceppterar det, och allt blir frid och fröjd.

Jag hade förra säsongen tänkt bli medlem i LL, men intoleransen fick Mig att låta bli, tror inte att Ni uppskattar Mina åsikter mer även om Jag blir medlem, eller...... :?:
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Inläggav Malul » tor mar 04, 2010 4:49 am

Jag tycker du skall bli medlem i Lakers och gå på möten och försöka påverka där,ett bättre forum att verka i.Vi i Lakers Lakejer är iof kända för att få fram bra juniorer,se på PeR och Coffe som exempel,men mindre kända för att påverka klubben i dess beslut,ett tips helt enkelt.
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Användarvisningsbild
Malul
c/o LL´s Forum

Inläggav vlh79 » tor mar 04, 2010 2:58 pm

Hur många av er som skriver här har egentligen en aning om hur det fungerar i ungdoms och juniorleden? Nedomansky har helt rätt i sina inlägg. Att inte ha en grund med egna ungdomar och juniorer att stå på leder helt fel. Hur många har vi i A-laget som har Växjö HC som moderklubb? Hur många har vi på väg in? Var får de yngsta sina förebilder någonstans?
vlh79
Forumamatör

Inläggav Räven » tor mar 04, 2010 3:30 pm

De yngsta får såklart sina förebilder dels i A-laget och dels i landslaget, ES-klubbar och NHL. Värre var det förr i tiden, då var det bara förebilder ifrån det egna A-laget, men nu är det så mycket idrottsättningar i tv, både nationellt och internationellt, så det ha till viss del spelat ut sin roll.

Det som är viktigt numera är kanske att A-lagsspelare har lite kontakt och visar sig lite för ungdomarna.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav PutteA » tor mar 04, 2010 4:35 pm

Neddo:

Vad tycker du är fel i Lakers damsattsning som presenterats på hemsidan??
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Inläggav NEDOMANSKY » tor mar 04, 2010 4:47 pm

Lakers lägger ansvaret på någon annan, när Man inte brytt sig själva och inte gjort ett ärligt försök att stärka Ladies möjligheter.

Jag vet och har sett med egna ögon vilket ENORM arbete dessa tjejer/Ledare lagt ner på Ladies, och finansierat det själva.

Om Lakers gett dem bråkdelen av det stöd som övriga så hade Ladies och tjejhockeyn blomstrat i Växjö.

Det är just detta som är problemet, Ingen ansvarig i Lakers vill att Ladies ska öka, det innebär bara problem för Pojklagen och J och A.
Ingen ansvaig säger detta högt eller offentligt , Men Jag VET hur det låter inofficiellt, beviset är dock HUR Ladies har behandlats, finns inga logiska skäl till den behandlingen Ladies fått i snart 10 år.

I Länets övriga Klubbar låter det likadant inne i denn innersta Kretsen Tjejhockey anses bara vara bekymmer och ett hot mot Pojklagen och tränares önskan om att få sola sig i en mer som de anser seriösare sammanhang som Pojk/Herrhockey.

Jag har suttit och hört högt uppsatta inom olika klubbar och förbund säga detta, men i Nuläget går Jag inte ut med Namn.

Lakers utspel är ett skämt, eftersom de vet att de inte försökt och att de inte vill försöka.

OM Jag har fel ska Styrelsen presentera en Garanterad budget för Ladies och den satsning de vill ha, DÅ blir den möjligtvis trovärdig, i nuläget ställer man bara in Ladies i Gardroben och hoppas Förbundet utan pengar ska lösa Lakers bekymmer, dvs, ICKE TROVÄRDIGT tyvärr.
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Inläggav erok » tor mar 04, 2010 4:57 pm

Underbart. Det är detta jag vill se mer av både hos damerna och de övriga ungdomslagen. Därav mitt tjat om en fond.

Det är detta som stärker klubbkänslan

Länken funkade inte så kopierade det istället.

Skidresa till Hemsedal 10-16/4

VÄXJÖ LAKERS LADIES SKIDRESA 10-16/4 2010

I år går resan till Hemsedal i Norge, där har vi hyrt en 413 kvm stor stuga av SKISTAR precis intill backen. Stugan rymmer 36 personer och är skapt för stora sällskap. För er som aldrig varit med tidigare år, så är det en skidresa i kollektivets anda. Vi delar in oss i matlag som har hand om 1 frukost och 1 kvällsmat, den mesta maten har vi med oss redan från början och vi kan garantera de mest kulinariska höjdpunkter under veckan. Det brukar räcka med ca. 75-100 kr i matpeng per person och dag, och vi har sanslöst trevligt tillsammans.

Skidresan är tänkt att vara en säsongsavslutning för LAKERS LADIES, men resan är också öppen för familjemedlemmar, släkt och kompisar. Tyvärr så har vi i år inte fått klartecken från föreningen att få subventionera resan för spelarna, men vi jobbar på detta, det finns ev. även pengar vi kan få ut från SISU för denna lagaktivitet, men som sagt inget är ännu klart.

Därför kan vi ännu inte spika priset utan ni kan nedan se vad resan som minst/mest kommer att kunna kosta. Vi får hyra bussen väldigt förmånligt genom Ramkvillabuss och båda chaufförerna kör helt ideellt, därför kan vi komma ner i ett väldigt lågt pris för resan.
För att resan ska bli av så måste vi minst bli 25 personer och det är vi ganska säkra på att vi får ihop, stugan rymmer 36 personer och det är maximum antal deltagare. Så först till kvarn är det som gäller.

I resans pris ingår resa t/r till Hemsedal och boende inkl. slutstädning och avbeställningsskydd.
Lägsta pris för resan är 1 400 kr PP vid 36 deltagare och maxpris 2000 kr PP vid 25 deltagare.

Så häng på detta glada gäng upp till Norges Åreskuta Hemsedal, vanligtvis denna tid på året så värmer solen hur gott som helst framåt eftermiddagarna, och husets terrass vättermot södersolen ;-).

Avresa från Växjö blir lördagen den 10/4 kl. 22.00, vid framkomsten så dukar vi upp det sedvanligt digra frukostbordet, sen hänger vi på låset till liftkorten och njuter hela dagen i Hemsedals kanonbackar.
Kl. 17.00 checkar vi in i stugan och värmer till oss något gott att äta. Vi åker hem fredagen den 16/4 efter vi har ätit frukost ca. kl. 10.00, och beräknas vara hemma i Växjö ca. kl. 21.00-22.00.

Bindande anmälan så fort som möjligt med FÖR och EFTERNAMN samt om du är ÖVER el. UNDER 15 ÅR till Tony på telefon 0705-34 55 99 eller mail till tony.klang@ramkvillabuss.se

Har du några frågor så slå mig en signal.

Vill ni se lite bilder på den kalasfina stugan så gå in på http://www.storelia.no/English/
klicka på bilderna så kommer det upp mängder med andra bilder.

Med vänlig hälsning
TONY KLANG
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
erok
c/o LL´s Forum

Inläggav PutteA » tor mar 04, 2010 5:08 pm

Ok Neddo, jag frågar igen: Vad tycker du är fel i den damsatsning som Lakers presenterat???
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Inläggav NEDOMANSKY » tor mar 04, 2010 5:19 pm

Jag anade föga att Du inte var Läskunnig Putte, men be någon fråga Öman hur mycket han satsar PENGAMÄSSIGT som lille il Fadji sa, i Sin så kallade Damsatsning :roll:

När Du har den siffran så kan Du skriva den härinne.
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Inläggav PutteA » tor mar 04, 2010 5:44 pm

Neddo: Uppfattar jag det rätt att i sak tycker du det är riktigt bra?
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Inläggav NEDOMANSKY » tor mar 04, 2010 8:58 pm

Om Lakers hade Lämnat in skrivelsen i samförstånd med Ladies och innan säsongen startade, och samtidigt presenterat en Budget för sina egna insatser för att främja Tjejhockeyn i Lakers, och inte skickat ansvaret enbart till Hockeyförbundet, så hade nog den irritation som uppstått undvikits.
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Inläggav PutteA » tor mar 04, 2010 9:55 pm

Neddo:

Det var inte de jag frågade om. Därför ställer jag frågan lite tydligare. Är det rätt uppfattat att du tycker Lakers åtgärdsplan i sak inför nästa säsong är riktigt bra?
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Inläggav NEDOMANSKY » tor mar 04, 2010 11:05 pm

För att undvika tydningsproblem för Dig Puttea.

NEJ :!:
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Inläggav Räven » tor mar 04, 2010 11:21 pm

Lakers har aldrig gjort något bra enlig Nedomansky, och kommer heller inte att göra det.

Det är inget nytt att damer tar stor plats i föreningar, så har de tvarit i många år och i många föreningar. Du verkar göra det som om det endast är i Lakers som detta har förekommit.

Jag tycker Lakers åtgärdsprogram ser bra ut och nu har de framtiden för sig, vilket känns bra.
Alternativet i många föreningar är att bilda en fristående damförening, vilket jag brukar rekommendera.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav PutteA » tor mar 04, 2010 11:23 pm

Neddo:

Då sammanfattar vi. Du tycker alltså följande är helt fel:
Utveckla hockeygymmet. Rekrytering av tjejer i närområdet, besöka skolor och marknadsföra, prova på grupp, tre kronors hockeyskola för tjejer samt arbeta aktivt för att engagera föräldrar som ledare. Allt är fel.
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Inläggav Charlamov » tor mar 04, 2010 11:24 pm

Räven skrev:Lakers har aldrig gjort något bra enlig Nedomansky, och kommer heller inte att göra det.

Det definieras PASSION Räven.
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”

G. B. Shaw
Användarvisningsbild
Charlamov
Forumterrorist

Inläggav Räven » tor mar 04, 2010 11:25 pm

Jo, det kan så vara Charlamov, men oj vad jobbigt det är
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav NEDOMANSKY » fre mar 05, 2010 12:10 am

Du representerar ett VÄLDIGT Primitivt sätt att tänka PutteA.

Antingen är Man för Ömans skrivelse eller Emot, Jag delar inte Din Världsbild med endast Två alternativ.

The Fox On The Run uppvisar påtagliga tecken på en begynnande Demens med tanke på den bristande Läsförståelsen Han uppvisar.

Hyllar Man inte ALLT, så är ALLTING Fel enligt honom.

Även det Ytterst Primitivt, men oehört enkelt för de med begränsat antal synapser :(
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Inläggav KalleB » fre mar 05, 2010 12:18 am

Suck, erat ordbajseri börjar bli rätt tradigt att läsa om i tråd efter tråd. :|
Användarvisningsbild
KalleB
Forumdemon

FöregåendeNästa

Återgå till Hockey