Lakers Damer

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Inläggav erok » fre mar 05, 2010 12:22 am

Hoppas vlh kan ge damerna lite ekonomiskt stöd till deras skidresa. Så att de får en värdig avslutning på denna sersong.
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
erok
c/o LL´s Forum

Inläggav Räven » fre mar 05, 2010 12:28 am

Du måste ju någon gång ägna dig åt självrannsakan och se hur ditt beteende är Nedomansky.

Sedan en sak som du ska ge fan i, det är att säga att jag påvisar "påtagliga tecken på en begynnande demens med tanke på den bristande Läsförståelse Han uppvisar"

Dett är tillräckilgt för att få dig utesluten från det här forumet för gott, det kallar jag personangrepp.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav NEDOMANSKY » fre mar 05, 2010 12:36 am

Ok, men Du reagerar inte på det jag kallas, din stackare.

Jag bryr mig inte ett smack om Ni inte tål saklig argumentation, ni får gärna pilla Navel.

Jag anpassar Mig endast till Er nivå.

Jag märker dock att Du är en känslig Tös Foxen :P

Något för Ladies kanske :whistle:
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Inläggav Räven » fre mar 05, 2010 12:40 am

Jag föreslår att den som är ansvarig för forumet, gör något åt Nedomansky, eller så är det lika bra att lägga ner hela forumet. Det kommer snart inte finnas någon annan än han själv kvar här inne, om ingen tar tag i saken som har den möjligheten.

Men jag hoppas att det reageras gansk aomgående, det är svårt att tvätta bort stämpeln i efterhand.

Risken finns annars att det blir endast personangrepp som gäller här inne. Jag kan också börja med det, men har valt att inte falla så djupt.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav norje » fre mar 05, 2010 12:42 am

Nedomansky, du bör söka hjälp. Helt allvarligt.
Användarvisningsbild
norje
Forumproffs

Inläggav PutteA » fre mar 05, 2010 1:01 am

Försökte nu att skapa en dialog med dig Neddo, men det gick tydligen inte. Så fort du blir satt under press attackerar du. Du säger att jag är primitiv. Ditt sätt att hanterar situationen med mina frågor är väl om nått ett tecken på att du själv är oerhört primitiv i ditt beteende.

Jag är väldigt trött på dina insinuationer när det gäller allt som handlar om Växjö Lakers. Du pratar om saker och ting som du inte vet ett skit om. Och då undrar du kanske hur jag kan sitta och säga det. Ja du, det kan du fundera lite över. Du inser inte heller att många av dom du diskuterar med här på forumet faktiskt vet hur mycket som helst mycket mer än vad du någonsin kommer veta om Växjö Lakers. För allt du säger är bara gissningar och funderingar som du själv bakar fram, sen presenterar du dina bakelser på en, i ditt tycke i alla fall, fantastiskt fint upplagt sätt, på en skinande plåt. Eftersom det är så många här inne som faktiskt har mer insyn än vad du har, och som vet hur mycke rappakalja du spyr ut, därav det stora massiva agget mot dig just nu.

Neddo: Detta är ett forum för i första hand Lakejer och Lakersälskare. Men också ett öppet forum för våra motståndare. Dessa ser vi gärna här, och triggar mot. Finns inte någon av dessa som spyr hälften så mycket skit om Lakers än vad du gör. Jag tror inte ens jag sett så mycket skit ens på TAIF:s gamla forum nån gång om Lakers.

Vi är trötta på dig, och jag tror du vet de, men du kör ändå på som nån Japansk kamakazi, varför??? En sak står för mig klart i alla fall. Du är ingen äkta Lakerssupporter, eller hockeyälskare. Du är endast en grå konfliktskapare med näsa endast för just att skapa konflikter.
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Inläggav NEDOMANSKY » fre mar 05, 2010 1:10 am

Jag delar föga överraskande Din syn på saken, men respekterar Din åsikt.

Det vore önskvärt och klargörande om Ni som VET, kunde ge övriga Rätt information.

Det borde sannerligen gynna ER sak, istället för att reta sig på Mig.

Tänk OM även Jag VET saker som Ni antingen döljer eller saknar info om :wink:

För övrigt så är J-verksamheten inte ett föremål för Åsikter, den är ett Faktum, den har gått Bakåt, vad Ni än tycker. Tyvärr är det så.

Det är där Lakers framtid ligger, oavsett om Jag finns på forumet eller Ej.
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Inläggav erok » fre mar 05, 2010 1:39 am

Självklart är Lakers J-verksamhet lakers framtid. Även damerna har en framtid i VLH . Frågan är ju bara om dessa två grupper kommer få ett ökat intresse bland växjöborna
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
erok
c/o LL´s Forum

Inläggav Charlamov » fre mar 05, 2010 11:31 am

I ett försök att förstå när man givit upp hoppet om att försöka nå (fram):

Rättshaverist - Det bör understrykas att rättshaverister inte sällan har rätt, men de har blivit fixerade vid en upplevd oförrätt och kan inte låta udda vara jämnt. Bakom ett rättshaveri kan till exempel ligga att en högt kvalificerad person sökt en tjänst, men fått avslag på formellt felaktiga grunder. Den verkliga anledningen kan vara att en mindre kvalificerad sökande fick tjänsten på grund av vänskapskorruption. Det kan dock också bero på personliga motsättningar eller att en sökande, trots sina kvalifikationer, anses sakna önskvärda personliga egenskaper. Den som förvägrats en anställning, trots överklaganden, borde kanske dra slutsatsen att han eller hon inte skulle vara välkommen på arbetsplatsen, svälja förtreten och söka sig någon annanstans.

Ofta hänger rättshaverister upp sig på verkliga eller påstådda fel i utredningen av ett ursprungligt klagomål. Sådana sekundära fel framställer de som tecken på att de ansvariga försöker hindra att det ursprungliga felet rättas. Till sist blir rättshaveriet ett livsinnehåll. Rättshaveristen inser att han eller hon aldrig kommer att få sin rätt men hämnas genom ett juridiskt gerillakrig mot motparten.

Källa: http://sv.wikipedia.org/wiki/R%C3%A4ttshaverist
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”

G. B. Shaw
Användarvisningsbild
Charlamov
Forumterrorist

Inläggav Piggelin » fre mar 05, 2010 11:33 am

Bulls eye, Ryssen. :golfclap:
Jag är Lakers-fan, vad fan är du?
Det ÄR pappa som bestämmer!
Användarvisningsbild
Piggelin
c/o LL´s Forum

Inläggav Räven » fre mar 05, 2010 11:44 am

Verkligen mitt i prick :ok:
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav erok » fre mar 05, 2010 12:00 pm

Stå på benen i backen nu tjejer. Till hösten kommer ju VLH satsa på er men allt vad det innebär. Så självklart hoppas jag att VLH kan skjuta till lite pengar inför resan nu när VLH stoppade er från att åka till kvalet.
erok
c/o LL´s Forum

Inläggav alfax » fre mar 05, 2010 12:33 pm

Räven .du har PM.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum

Inläggav KalleB » lör mar 06, 2010 7:49 pm

http://www.youtube.com/watch?v=iiCm4qxyUs0

Storbjörk i intervju om Lakers damer.

Sicken fjolle :lol:
Växjö: Europas Orangeaste Stad
Användarvisningsbild
KalleB
Forumdemon

Inläggav Primeau » lör mar 06, 2010 8:18 pm

Storbjörk har rätt i sak, i detta fallet är det Öman som är en fjolle och som har bajsat i det blå skåpet... :oops:
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum

Inläggav erok » lör mar 06, 2010 8:21 pm

Helt rätt primeau. Trist bara att inte många begriper detta här inne.
erok
c/o LL´s Forum

Inläggav Lalin » lör mar 06, 2010 8:24 pm

Ärkefeministen Annica Lantz tog upp situationen i sitt program i fredags. Öman satt i möte och kunde inte deltaga. Istället grillade hon någon från Skellefteå AIK och nån kommungubbe därifrån. Irriterat satt jag och lyssnade. Inte bra reklam för Lakers tyvärr. Även om man inte gör något som helst fel. Med det var inte första gången ett utspel kom helt opsykologiskt! Vem minns inte debatten om hallhyran?
Blueshirts United
Användarvisningsbild
Lalin
c/o LL´s Forum

Inläggav Lobo » lör mar 06, 2010 8:27 pm

Jag tycker det är väldigt många som hållit en låg nivå i denna debatt, från bägge sidor.
- In hoc signo vinces -
Bild
Användarvisningsbild
Lobo
Forumterrorist

Inläggav Malul » lör mar 06, 2010 8:29 pm

jag anser att när man uttalar sig om saker som går långt ovanför ens förstånd har man skitit i en blå lagerlokal.
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Användarvisningsbild
Malul
c/o LL´s Forum

Inläggav erok » lör mar 06, 2010 8:32 pm

Vist var det fel från ömans sida. Vad jag retar mig mest på är att vi inte tar tag i saken här inne å gör det till nått possitivt i stället. Visa sveriges alla kvinnors hockyeintresserade att nu jävla är dom välkomma till VLH för LL med sina 500 medlemmar stöttar dom¨. Sveriges första supporterförening som går ut med detta budskap. Snacka om possitiv reklam både för oss själva och för växjö som stad
erok
c/o LL´s Forum

Inläggav Primeau » lör mar 06, 2010 8:34 pm

Malul, är det mig du syftar på? Fine.

Men om du tror att viss In-i-helvetes-envis-person kommer vinna mot Storbjörk & resterande fotbollsälskare så kan det nog bli en rätt tung vår :whistle:
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum

Inläggav Malul » lör mar 06, 2010 8:38 pm

nejdå,politikern i fråga menar jag!

enda politikern som hade vett att uttala sig värdigt var Frank som ville ha ett möte först och känna efter situationen.
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Användarvisningsbild
Malul
c/o LL´s Forum

Inläggav NEDOMANSKY » lör mar 06, 2010 9:38 pm

Buuuuu!!!!

He´s Back! The Man Behind The Mask! :wink:

Vill på detta vis å det bestämdaste VARNA Primman och erok för De konsekvenser Er inställning i denna fråga kan göra med Era relationer med STASI La Svedeci :ajabaja:

Gör som Jag, Sitt fint och sjung We Shall Overcome istället :whistle:
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Inläggav erok » lör mar 06, 2010 9:46 pm

Åja så farligt är det inte. Alla här inne vet min stondpunkt. Vill hjälpa hela vår förening med en ekonomiskt bidrag så som taif har det. Billigt alternativ en gång i månaden utan krusiduller med tröjförsälning å liknande. På så sätt vet föreningen exakt hur mycket det kommer in var månad å kan lägga en budjet till damlaget och ungdomslagen direkt.
erok
c/o LL´s Forum

Inläggav Räven » lör mar 06, 2010 9:54 pm

Jag trodde att Nedomanky var borta för all framtid. Varför tillåts han att komma tillbaka?
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav Piggelin » sön mar 07, 2010 12:00 am

Ta bort fanskapet från forumet NU :!:
Jag är Lakers-fan, vad fan är du?
Det ÄR pappa som bestämmer!
Användarvisningsbild
Piggelin
c/o LL´s Forum

Inläggav kobe71 » sön mar 07, 2010 2:50 pm

Räven och Piggelin, ni är ju som små barn!
Gillar ni inte hans åsikter, skit i att bemöta dem.

Sedan kan jag hålla med om att Neddo har ältat samma saker
bra många tillfällen på sistone. Han har börjat spåra ut lite.
Tycker dessutom att det är positivt att de negativa delarna av föreningen också lyfts fram av någon,
ni ryggdunkare klappar och kliar
varandra på ryggen och försvarar Öman oavsett vad han gör och säger.
Det är Öman som gjort bort sig i denna fråga, inse det!

Roligare att skylla på Storbjörk eller vad sossen heter och hylla Frank för att han för en gångs skull håller käften i en fråga.

Många här inne är för jävla pinsamma!

Ni får väl ta timeout som alla andra, som inte kan läsa något kritiskt mot
föreningen och sedan komma tillbaka efter par dagar likt alfax och Niles :lol:
Användarvisningsbild
kobe71
Forumamatör

Inläggav serra » sön mar 07, 2010 3:18 pm

Men Kosta, tom du måste ju kunna läsa till dig att det är ett styrelsebeslut taget på det. Alltså inte Öhman själv som bestämt det. Visst Öhman sitter i styrelsen men inte själv
Snart nära dig...en ny hall
serra
c/o LL´s Forum

Inläggav Räven » sön mar 07, 2010 3:49 pm

kobe71: jag håller inte med dig på en enda punkt i ditt påstående.

När det börjar bli personliga påhopp, så ska personen bort från forumet, det står ganska självklart, skulle jag vilja säga. Tycker du inte det själv, så finner jag det märkligt.

Sedan när det gäller Öhman, så tycker jag att han är Lakers i stort sett, han skapade Lakers och det var han som räddade Lakers, när allt var kört i botten. Större hjärta för en föreningen går ej att hitta.
Därför anster jag att han har rätt i sina beslut, då jag finner dessa väldigt väl genomtänkta.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav erok » sön mar 07, 2010 3:51 pm

” Framgång genom Stolthet, Glädje och Gemenskap”

Är den röda tråden eller var den röda tråden i VLH
erok
c/o LL´s Forum

Inläggav erok » sön mar 07, 2010 4:08 pm

serra skrev:Men Kosta, tom du måste ju kunna läsa till dig att det är ett styrelsebeslut taget på det. Alltså inte Öhman själv som bestämt det. Visst Öhman sitter i styrelsen men inte själv

Precis serra å då frågar jag mig varför man ska vara medlem i en förening som inte sattsa på sina egna när dom en hel sersong har kämpat för att få sin verksamhet att gå runt?
erok
c/o LL´s Forum

Inläggav serra » sön mar 07, 2010 4:19 pm

Erok, jag har slutat kommentera dig.
En annan sak är ju att damlaget själva inte ville gå upp
serra
c/o LL´s Forum

Inläggav erok » sön mar 07, 2010 4:22 pm

Ville eller fick inte?? Eller är det så att mina argument är starkare än dina svar?

För är det inte så serra att den som tiger sammtycker.

Handlingsplan Växjö Lakers inför Höstsäsongen 2010

Utveckla Hockey Gymnasium.
Rekrytera tjejer inom närområdet till representationslaget.
Marknadsföring genom besök på idrottslektioner i grundskolorna.
Utvecklingsgrupp ”Prova på”
Tre Kronors Hockeyskola för tjejer
Engagera föräldrar att medverka i tidig ålder som tränare och ledare

Här är handlingsplanen för hösten 2010. Frågan är hur dom ska kunna locka fler tjejer till sig nu när styrelsen bet sig i foten.
erok
c/o LL´s Forum

Inläggav serra » sön mar 07, 2010 4:36 pm

ja Erok, du är så mkt smartare.Jag har inga svar på dina argument.
Du är ett ekonomiskt geni.

Till alla er andra så ville damlaget sjävla inte gå upp pga av det är för stor klassskillnad på serien.
Bättre att låta ett lag som har som mål att gå upp kvala istället

PS den som tiger samtycker inte. Man kanske bara skrattar åt idioten.
Eller som min farfar alltid " det finns malakes som man bara ska skratta åt och låta dom vara"
serra
c/o LL´s Forum

Inläggav erok » sön mar 07, 2010 4:54 pm

Om dom nu inte ville spela kval varför ens denna debatt då? Varför fick ledarna för damlaget då ett telesamtal dagen efter beslutet togs att de inte fick vara med å kvala uppåt om de nu inte ville gå upp och vaför gick ledarna för damlaget ut å sa att de fundera på att åka ändå men att ha lakers klubbärke överstryket på bröstet i smp?

Sen undra jag om jag är en idiot som vill hjälpa HELA VLH med en ekonomisk fond som är ett betydligt säkrare kort på inkomster än små å stora jippon några gånger om året? Tror ni TAIF gör av med alla sina fondpengar var månad eller finns det pengar sparat för framtida bruk?

Undras om det är dessa pengar vissa bloggare anser vara svarta pengar?
erok
c/o LL´s Forum

FöregåendeNästa

Återgå till Hockey