AIK vill spela i KHL

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Inläggav Piggelin » lör apr 03, 2010 9:18 pm

Är det inte bäst om ni betalar hyran för Ritorpshallen först :?:
Ert storhetsvansinne är patetiskt. :asshole:
Jag är Lakers-fan, vad fan är du?
Det ÄR pappa som bestämmer!
Användarvisningsbild
Piggelin
c/o LL´s Forum

Inläggav PutteA » lör apr 03, 2010 9:24 pm

Jag googlade på AIK ekonomi, och det enda som finns officiellt är försöket till nyemission som man från AIK håll hävdar lyckades! Om man inte går upp så kan man inte mörka längre om man gjort det. Då kommer sanningen fram. Lyckas man däremot gå upp, så får vi nog aldrig veta hur illa det var, för då räddar ES pengarna AIK!
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Inläggav Vackraste klubbmärket » lör apr 03, 2010 9:26 pm

AIK har skickat in en motstämning mot Solna Kommun med krav på 12 miljoner SEK som man anser sig ha betalat för mycket och motstridigt hyresavtalets ursprunliga avsikt. AIK IF hävdar att man bekostat hela Ritorpprojektet och dessutom betalat mer hyra än vad som var överenskommet. Den ansvarige stadsdirektören ( Sune Reinhold) har för ett par veckor sedan stämts av svenska staten för korruption/förskingring i samband med byggandet av Swedbank Arena i Solna (nya nationalarenan) där han även utövat påtryckningar mot AIK Fotboll genom att kräva att klubben accepterar att bli permanent hyresgäst. Pengarna som AIK IF (ishockeyförening) skulle varit skyldiga Solna Kommun kan därför visa sig vara ett desperat sätt för honom att försöka driva in för att dölja sina smutsiga affärer som han nu kommer att rannsakas för. Vi får se vad utredningen visar och vad motstämningen kommer att resultera.
Användarvisningsbild
Vackraste klubbmärket
Forumentusiast

Inläggav Piggelin » lör apr 03, 2010 9:35 pm

Det är ganska allvarliga beskyllningar du gör, är du medveten om det?
Akta dig väldigt noga. :ajabaja:
Användarvisningsbild
Piggelin
c/o LL´s Forum

Inläggav Vackraste klubbmärket » lör apr 03, 2010 10:11 pm

Piggelin skrev:Det är ganska allvarliga beskyllningar du gör, är du medveten om det?
Akta dig väldigt noga. :ajabaja:

Och? Misstänker att Sune Reinhold svettas betydligt mer än jag.
Användarvisningsbild
Vackraste klubbmärket
Forumentusiast

Inläggav PutteA » lör apr 03, 2010 10:18 pm

Innan jag ser kontentan av det du beskriver ser jag detta endast som ett sätt för AIK Hockey att förhala skuldkravet! På detta sätt kommer ju inte KFM åt AIK eftersom det i så fall ligger hos domstolen! Efter det kan det komma ett överklagande från AIK i händelse av ett negativt beslut! På det sättet kan man bedriva konstgjord andning ett tag tills antingen man löst sin ekonomi eller att slottet faller!

Känns konstigt att en person kan bedriva ekonomiska krav för en hel kommun! Måste ju finnas ett beslut i KF eller KS för att kommunen ska kunna gå ut med sådana krav tycker man ju, men saker kanske fungerar annorlunda i och omkring huvudstaden???
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Inläggav alfax » lör apr 03, 2010 10:23 pm

Vackraste klubbmärket skrev:AIK har skickat in en motstämning mot Solna Kommun med krav på 12 miljoner SEK som man anser sig ha betalat för mycket och motstridigt hyresavtalets ursprunliga avsikt. AIK IF hävdar att man bekostat hela Ritorpprojektet och dessutom betalat mer hyra än vad som var överenskommet. Den ansvarige stadsdirektören ( Sune Reinhold) har för ett par veckor sedan stämts av svenska staten för korruption/förskingring i samband med byggandet av Swedbank Arena i Solna (nya nationalarenan) där han även utövat påtryckningar mot AIK Fotboll genom att kräva att klubben accepterar att bli permanent hyresgäst. Pengarna som AIK IF (ishockeyförening) skulle varit skyldiga Solna Kommun kan därför visa sig vara ett desperat sätt för honom att försöka driva in för att dölja sina smutsiga affärer som han nu kommer att rannsakas för. Vi får se vad utredningen visar och vad motstämningen kommer att resultera.
Jag citerade endast för att detta ska finnas kvar på forumet eftersom man kan radera sina egna inlägg.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum

Inläggav Vackraste klubbmärket » lör apr 03, 2010 10:26 pm

PutteA skrev:Innan jag ser kontentan av det du beskriver ser jag detta endast som ett sätt för AIK Hockey att förhala skuldkravet! På detta sätt kommer ju inte KFM åt AIK eftersom det i så fall ligger hos domstolen! Efter det kan det komma ett överklagande från AIK i händelse av ett negativt beslut! På det sättet kan man bedriva konstgjord andning ett tag tills antingen man löst sin ekonomi eller att slottet faller!

Känns konstigt att en person kan bedriva ekonomiska krav för en hel kommun! Måste ju finnas ett beslut i KF eller KS för att kommunen ska kunna gå ut med sådana krav tycker man ju, men saker kanske fungerar annorlunda i och omkring huvudstaden???

Men snälla du... (ta inte inte detta personligt) vem bryr sig vad du ser eller hur du tolkar det? Läs om Sune Reinhold om det intresserar dig eller gör det inte. Du får såklart och tycka och uttrycka dig fritt bäst du vill. Det är en demokratisk rättighet. Det är väl tur att man inte kan dömas till något förrän man är bevisat skyldig? Det gäller både Sune Reinhold naturligtvis men även AIK IF som har betalningskrav på sig som man kraftigt börjat motstrida sedan den nya styrelsen satt in sig i avtalsgranskningen och gått igenom räkenskaperna. Klart som fan att man inom Ishockeyföreningen vill ha svar på varför Solna Kommun kräver pengar, mot bakgrund av vilket slags avtal och hur de bemöter motstämningsämnet.
Senast redigerad av Vackraste klubbmärket lör apr 03, 2010 10:33 pm, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
Vackraste klubbmärket
Forumentusiast

Inläggav Vackraste klubbmärket » lör apr 03, 2010 10:29 pm

alfax skrev:
Vackraste klubbmärket skrev:AIK har skickat in en motstämning mot Solna Kommun med krav på 12 miljoner SEK som man anser sig ha betalat för mycket och motstridigt hyresavtalets ursprunliga avsikt. AIK IF hävdar att man bekostat hela Ritorpprojektet och dessutom betalat mer hyra än vad som var överenskommet. Den ansvarige stadsdirektören ( Sune Reinhold) har för ett par veckor sedan stämts av svenska staten för korruption/förskingring i samband med byggandet av Swedbank Arena i Solna (nya nationalarenan) där han även utövat påtryckningar mot AIK Fotboll genom att kräva att klubben accepterar att bli permanent hyresgäst. Pengarna som AIK IF (ishockeyförening) skulle varit skyldiga Solna Kommun kan därför visa sig vara ett desperat sätt för honom att försöka driva in för att dölja sina smutsiga affärer som han nu kommer att rannsakas för. Vi får se vad utredningen visar och vad motstämningen kommer att resultera.
Jag citerade endast för att detta ska finnas kvar på forumet eftersom man kan radera sina egna inlägg.

Denna insinuationsriktning får stå för dig.
Användarvisningsbild
Vackraste klubbmärket
Forumentusiast

Inläggav Piggelin » lör apr 03, 2010 10:47 pm

Du, Råttan, du skriver att Sune Reinhold har smutsiga affärer. Är han dömd för någonting ännu?
Är han inte det, så är det du håller på med riktigt allvarligt.
Förtal är ett riktigt allvarligt brott.
Användarvisningsbild
Piggelin
c/o LL´s Forum

Inläggav Power Play » lör apr 03, 2010 10:54 pm

Piggelin skrev:Förtal är ett riktigt allvarligt brott.

Nästan i klass med att hyscha på AIK-supportrar...
Den som ser möjligheter istället för hinder är alltid den som kommer längst!
Användarvisningsbild
Power Play
Forumdemon

Inläggav Vackraste klubbmärket » lör apr 03, 2010 10:59 pm

Piggelin skrev:Du, Råttan, du skriver att Sune Reinhold har smutsiga affärer. Är han dömd för någonting ännu?
Är han inte det, så är det du håller på med riktigt allvarligt.
Förtal är ett allvarligt brott.

Han är ju misstänkt för korruption, mutbrott och det är fullkomligt möjligt att mer dyker upp alltefter att utredningen bedrivs. Att diskutera en fysisk persons misstanke om brott och dess möjliga eventuella omfattning är inte brottsligt. Är det det så är det ju lika brottsligt att insinuera/förtala en juridisk person (som tex en ishockeyförening) skulle vara på obestånd och riskerar konkurs. Jag har inte beskyllt Sune Reinhold för någonting utan har helt enkelt uttalat mitt misstroende mot honom genom att delge en teori som för övrigt inte är min och mycket väl kan visa sig stämma.

http://si04.wordpress.com/2010/03/25/su ... lonelista/

https://www.flashback.org/t1156271

http://sverigesradio.se/sida/artikel.as ... el=3484162

http://sverigesradio.se/sida/artikel.as ... el=3588407
Senast redigerad av Vackraste klubbmärket lör apr 03, 2010 11:03 pm, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
Vackraste klubbmärket
Forumentusiast

Inläggav Piggelin » lör apr 03, 2010 11:01 pm

Du påstår att han HAR smutsiga affärer. Vad har du för bevis?
Börjar du bli nervös i byxan?
Användarvisningsbild
Piggelin
c/o LL´s Forum

Inläggav Vackraste klubbmärket » lör apr 03, 2010 11:03 pm

Piggelin skrev:Du påstår att han HAR smutsiga affärer. Vad har du för bevis?
Börjar du bli nervös i byxan?

Är du dum eller låtsas du bara?!
Användarvisningsbild
Vackraste klubbmärket
Forumentusiast

Inläggav Piggelin » lör apr 03, 2010 11:05 pm

Jag bara låtsas, men det är ju värre med dig. :whistle:
Användarvisningsbild
Piggelin
c/o LL´s Forum

Inläggav Vackraste klubbmärket » lör apr 03, 2010 11:07 pm

Piggelin skrev:Jag bara låtsas, men det är ju värre med dig. :whistle:

Jag tror inte att du låtsas. Hade du låtsats så hade du inte behövt hävda dig. :wink:
Användarvisningsbild
Vackraste klubbmärket
Forumentusiast

Inläggav PutteA » lör apr 03, 2010 11:28 pm

Har läst samtliga dina länkar och kan faktiskt inte se kopplingen mellan Reinholds affären och Solna kommuns krav på AIK Hockey?? Förstår inte vad hans inblandning och förehavande har med AIK:s problem med kommunen att göra? Sen att AIK hävdar att kommunen är skyldig dom pengar är ju gammal skåpmat!!!
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Inläggav Vackraste klubbmärket » lör apr 03, 2010 11:43 pm

Sedan måste jag dock motvilligt men korrekt medge att delar av mitt utlägg ang. stämningen/misstanken om korruption som Reinhold beskylls för är delvis klantigt formulerad. Att han är misstänkt för korruption är korrekt. I vilken omfattning denna misstanke kommer att ligga honom till last framgår inte. Folk inom AIK (ledning, supportrar, sponsorer mfl har dock anledning att följa processen med stort egenintresse pga de andra punkterna som han misstänks för och som föreningen kan komma att driva mot honom). Han är misstänkt för ett och annat men officiellt framgår dock bara det som framgår i nuläget. Rätt ska vara rätt - stäm mig nu om ni vill. Jag medger mitt felsteg och min ur rättsjuridisk aspekt klantiga och inkorrekta formulering.

Har dock aldrig raderat något jag replikerat här (som användaren alfax insinuerar att jag skulle kunna göra) och skulle aldrig göra det. Möjligtvis att jag har redigerat vissa inlägg pga av stavfel/grammatiska fel och att jag glömt bemöta vissa andra repliker som jag observerat i efterhand.
Användarvisningsbild
Vackraste klubbmärket
Forumentusiast

Inläggav Herr Oberst » lör apr 03, 2010 11:44 pm

Har fått PM från Klubbmärket. Vem personen är spelar nog ingen roll och vill inte klubbmärket att namnet ska ut så håller jag på det. Är dock inte säker på om han driver med mig eller försöker vara seriös.
Förstår inte var den mannen skulle få dom pengarna ifrån. Verkar inte finnas någonting skrivet om honom den senaste tiden heller. Inte ett enda rykte någonstans på internet. Verkar bara som om någon droppat hans namn på Hovet.

Skulle dock inte ha något emot att se Mr X i en roll i Rögle BK. Han är en megalegend

Jag har sjukt svårt att tro att någon kommer gå in med några större summor i AIK. Fansen verkar ha gett upp för 20 år sedan. Publiksiffrorna blir sämre och sämre och den ena styrelsen efter den andra har misskött klubben i decennier.
Användarvisningsbild
Herr Oberst
Forumdemon

Inläggav Vackraste klubbmärket » lör apr 03, 2010 11:48 pm

PutteA skrev:Har läst samtliga dina länkar och kan faktiskt inte se kopplingen mellan Reinholds affären och Solna kommuns krav på AIK Hockey?? Förstår inte vad hans inblandning och förehavande har med AIK:s problem med kommunen att göra? Sen att AIK hävdar att kommunen är skyldig dom pengar är ju gammal skåpmat!!!

Du tycker alltså att han är trovärdig? Hade du tyckt samma sak om ditt Växjö Lakers varit i situationen?

http://sverigesradio.se/sida/artikel.as ... el=3484162
Användarvisningsbild
Vackraste klubbmärket
Forumentusiast

Inläggav Vackraste klubbmärket » lör apr 03, 2010 11:49 pm

Herr Oberst skrev:Har fått PM från Klubbmärket. Vem personen är spelar nog ingen roll och vill inte klubbmärket att namnet ska ut så håller jag på det. Är dock inte säker på om han driver med mig eller försöker vara seriös.
Förstår inte var den mannen skulle få dom pengarna ifrån. Verkar inte finnas någonting skrivet om honom den senaste tiden heller. Inte ett enda rykte någonstans på internet. Verkar bara som om någon droppat hans namn på Hovet.

Skulle dock inte ha något emot att se Mr X i en roll i Rögle BK. Han är en megalegend

Jag har sjukt svårt att tro att någon kommer gå in med några större summor i AIK. Fansen verkar ha gett upp för 20 år sedan. Publiksiffrorna blir sämre och sämre och den ena styrelsen efter den andra har misskött klubben i decennier.

Det är ju inte han personligen som står för pengarna. Han har bara talat om hur det ligger till. Ljuger han så ljuger jag. Verkar ju stämma iom att Heino-Lindberg uttryckt att han vill vara kvar i AIK oavsett det blir ES eller AS nästa säsong...Han har ju kostat en del i lön hittills.
Senast redigerad av Vackraste klubbmärket lör apr 03, 2010 11:51 pm, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
Vackraste klubbmärket
Forumentusiast

Inläggav PutteA » lör apr 03, 2010 11:51 pm

Det är väl Jerka eller Wells då.... :lol: :wink:
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Inläggav Vackraste klubbmärket » sön apr 04, 2010 12:00 am

PutteA skrev:Det är väl Jerka eller Wells då.... :lol: :wink:

Du glömde, Doggelito, Ted "Olyckan" Åström, Lill-Babs, Daniel Westling mfl.
Användarvisningsbild
Vackraste klubbmärket
Forumentusiast

Inläggav Lalin » sön apr 04, 2010 6:31 am

Vad vet du om Stockholm? Du är inget annat än en smålänning din jävla fjant!
Blueshirts United
Användarvisningsbild
Lalin
c/o LL´s Forum

Inläggav Fredrik R » tis apr 06, 2010 4:26 pm

Användarvisningsbild
Fredrik R
c/o LL´s Forum

Inläggav alfax » tis apr 06, 2010 4:28 pm

Skandal att de kommer så billigt undan säga vad man vill om fotbollsförbundet men de straffar i varje fall lag (även om de är 08:or) som inte sköter sina åtaganden.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum

Inläggav Vackraste klubbmärket » fre jun 18, 2010 4:45 pm

http://tinyurl.com/36kfz7f
Användarvisningsbild
Vackraste klubbmärket
Forumentusiast

Inläggav erok » fre jun 18, 2010 7:02 pm

Vem bryr sig. AIK ska spela i den ryska vinterskogen. Hoppas hockeyförbundet anser att aiks tid i sverige är förbi efter deras korkade utalanden och utersluter aik med omelbar verkan i svenska hockeyligan.
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
erok
c/o LL´s Forum

Inläggav Niles » lör jun 19, 2010 12:16 am

aik, ointressantaste laget i elitserien sen hedenhös. Go to russia..please.
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum

Inläggav Lakershjärta71 » lör jun 19, 2010 12:23 am

AIK är inte stolta nog över att lira hockey i Sverige..
Där har man passerat en gräns!
Snart vill de väl ha en egen nationalsång också.
Användarvisningsbild
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum

Inläggav Vackraste klubbmärket » lör jun 19, 2010 5:51 am

Lakershjärta71 skrev:Snart vill de väl ha en egen nationalsång också.
Det har de redan
Användarvisningsbild
Vackraste klubbmärket
Forumentusiast

Inläggav PutteA » lör jun 19, 2010 7:51 am

"Va gö du lilla råtta"
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer