Östers IF

Sånt som inte passar in nån annanstans skrivs här. Självklart kan du diskutera även sånt som inte berör hockeyn här.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Inläggav erok » sön okt 25, 2009 4:22 pm

Ja och tv avtalet kommer nu att komma Öster väl till pass. Den som lever får se men jag tror inte Lakers som hockeyklubb kommer tjäna på detta. Paldan har ju redan dammsugit bland möjliga sponsorer. Nu är det även östers tur att börja dammsuga bland företagen i orterna. Att Växjöpubliken är nöjda det förstår jag. Men själv känner jag en viss oro
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
erok
c/o LL´s Forum

Inläggav Lakersfan_03 » mån okt 26, 2009 1:54 am

pedda skrev:Jag ser på både Lakers och Öster matcher.

samma för mig
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Inläggav pedda » mån okt 26, 2009 8:00 am

Och har jag ingen möjlighet att se Öster eller Lakers så om man köpa dem på nätet så köper jag matcherna.
Bild ©

I have come here today to chew bubblegum and kick ass... and I´m all out of gum
Användarvisningsbild
pedda
Forumdemon

Inläggav serra » mån okt 26, 2009 9:14 am

Sådär...Nu är ju vårt sponsoravtal bra igen :)
Snart nära dig...en ny hall
serra
c/o LL´s Forum

Inläggav Brallan » mån okt 26, 2009 9:48 am

Det var magiskt i Malmö på Limhamns Arena... eller ja fotbollsplan... hmm..leråker... ja...

Till er som inte gläds med Öster (inget ont om er) men betänk att detta gynnar Lakers också i o m att Arenastaden nu med större sannorlikhet får fler ja sägare bakom sig! Den är mer motiverad nu när det finns två lag som sysslar med elitverksamhet.
Lakers och Öster behöver varandra!
Brallan
Forumamatör

Inläggav serra » mån okt 26, 2009 9:51 am

Har följt Öster sedan 80 talet.
Har aldrig riktigt fattat att man inte kan hålla på både Öster och Lakers.
Det är ju Växjö lag båda två...:)
serra
c/o LL´s Forum

Inläggav alfax » mån okt 26, 2009 10:46 am

Så talar en sann idrottsvän,Serra!!! :ok:
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum

Inläggav Dave » mån okt 26, 2009 10:57 am

Själv håller jag också på både Öster och Lakers och önskar att det går bra för båda lagen!!! Har många härliga minnen från vallen när man var yngre. Däremot har jag haft svårt för storhetsvansinnet som många(inte alla) inom Öster har där man tror att man är störst bäst och vackrast för att man för 30 år sedan var ett riktigt bra fotbollslag. Till följd av det har man sett ner på andra uppstickande lag inom andra idrotter och i synnerhet Lakers. Av en enda anledning.. Man har känt sig hotad som stadens 1:a lag. Ska man vara stadens 1:a lag ska man visa det sportsligt också. Inte hålla på och gnälla om att man har regionens starkaste varumärke osv.. Jag saknar en ödmjukare hållning från Öster..
Once a laker, always a laker
Användarvisningsbild
Dave
Forumproffs

Inläggav alfax » mån okt 26, 2009 11:03 am

Där har du helt rätt Dave ,det är några än idag som inte kan acceptera Lakers bland deras supportrar,men det stora flertalet har accepterat att Lakers har kommit för att stanna.
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum

Inläggav Lakersfan_03 » mån okt 26, 2009 11:24 am

Ja och den enda och riktiga anledningen att de inte kan acceptera lakers är för att de flesta i öster håller på Taif och även en del på troja. De som inte håller på något hockeylag tror jag inte har något emot lakers.
Lakers har förtjänat sin respekt!
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Inläggav majjen » mån okt 26, 2009 12:44 pm

Klart man kan hålla på ÖIF å LAKERS! Om man saknar perspektiv.

Men det är helt klart så det finns ett samband mellan ÖIFs träskvandring och Lakers blommning.
Lakers hade aldrig varit det Lakers är idag om ÖIF fortsatt att vara ett topplag i Allsvenskan!

Vi konkurerar om samma pengar och samma uppmärksamhet. Titta exempelvis på dagens Smp: 4 sidor! Efter att ha vunnit en gärdsgårdsserie!

För mej är valet självklart: Det är kul och latja lite fotboll.
Men vill jag ha UNDERHÅLLNING då går jag på hockey!
majjen
Forumproffs

Inläggav Lakersfan_03 » mån okt 26, 2009 12:56 pm

Glöm inte bort att fotboll är världens populäraste sport. Spelar öster i Allsvenskan kommer det vara många tusen på matcherna.
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Inläggav Malul » mån okt 26, 2009 1:20 pm

east front bestod ju ett tag av enbart taifare och trojaner,tiderna förändras och bra är väl det.
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Användarvisningsbild
Malul
c/o LL´s Forum

Inläggav Brallan » mån okt 26, 2009 2:23 pm

Malul: Tiderna förändras verkligen. En helt ny generation har växt fram som håller på både Öster och Lakers.

Jag tillhör den äldre generationen men håller ändå på båda.

De flesta av Taifarna och Trojanerna bryr sig inte om att man håller på Lakers. Det är en lite liten klick som stör sig hit och dit. Men 95 % av alla gör det inte... så "hatet" fram och tillbaka är lite överdrivet. Why cant we all get along! :)
Lakers och Öster behöver varandra!
Brallan
Forumamatör

Inläggav Lakersfan_03 » mån okt 26, 2009 2:24 pm

Det ändrar sig tror jag om några år, kommer bli allt fler som håller på båda
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Inläggav Klonis » mån okt 26, 2009 2:42 pm

Fan vilken bra Lördag man hade nervpirrande kan man lugnt säga
Hockeybussen till Malmö 28 oktober mindre än 90 platser kvar
Användarvisningsbild
Klonis
Ordförande Lakers Lakejer

Inläggav serra » mån okt 26, 2009 2:45 pm

Söndagen blev också "ganska" bra när Torres borrade upp den i nättaket så att The Kop fick ducka..:)
serra
c/o LL´s Forum

Inläggav NEDOMANSKY » mån okt 26, 2009 4:20 pm

Så blev det lite KLASS i tråden Östers IF när serra nämnde EuropaMästaren Torres :wink:

Kul för Fotbollen när Kvaliteten höjs, jag gläds med Öster även om Laget aldrig får Mina sympatier, kanske något enstaka besök när de spelar i AS, som knappt förtjänar publik De heller, vilket fler verkar ha inset under året, Helt Kass faktiskt.

Mitt Lag i Sverige är DalKurd FF :!:
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Inläggav Lalin » mån okt 26, 2009 8:37 pm

Dalkurd FF bryr jag mig inte ett skvatt om! Men ett stort grattis till Östers IF! :wink:
Blueshirts United
Användarvisningsbild
Lalin
c/o LL´s Forum

Inläggav erok » sön nov 08, 2009 8:39 pm

Ni som hade hoppats på att även få se Djurgården på värensvallen i vår får tyvärr inte era drömmar uppfyllda.
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
erok
c/o LL´s Forum

Inläggav Lakersfan_03 » sön maj 02, 2010 10:55 am

Och så har Superettan dragit igång.
Öster fick dessutom AIK i Svenska Cupen.
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Inläggav Etnoj » ons sep 22, 2010 9:15 am

Inte bara jag som skiter i Öster! :lol: :lol:

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article7825210.ab
Hörde Saviano tala med Tom Koivisto under en match - "Kör du först så väntar jag där framme"
Användarvisningsbild
Etnoj
Forumentusiast

Inläggav Lakersfan_03 » ons sep 22, 2010 4:45 pm

Gratis inträde imorgon.
Öster - Väsby United. årets hittills viktigaste match!
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Inläggav Niles » ons sep 22, 2010 5:15 pm

Jäsp
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum

Inläggav Räven » ons sep 22, 2010 10:04 pm

Jag hinner inte gå. :wink:
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav Dave » fre sep 24, 2010 11:05 pm

Var inne och läste lite på East Fronts forum för första gången. Man blir lite lätt förundrad över hur mycket lakershat det finns från VISSA Öster-anhängare. Vet att det finns skitstövlar i båda "lägren" men blev ändå förvånad över hur mycket energi dom lägger på sitt hat mot Lakers. Jag tolkar det dock bara som att man har iträtt sig en lillebrors-roll i stan och måste hävda sig.

Jag har följt Öster sedan barnsben och hoppas att föreningen röner framgångar men blir lite lätt betryckt när man mår så dåligt av sina egna dåliga sportsliga resultat att man måste kanalisera sin besvikelse och bli hatisk på mot nån annan. Kallas väl mänskligt antar jag. :lol:

Bara en reflektion..
Användarvisningsbild
Dave
Forumproffs

Inläggav Daniel » fre sep 24, 2010 11:17 pm

kan bero på att rätt många inom EF håller på taif
sedan är det bara tråkigt hoppas Öster klarar sig kvar.
Daniel
Forumterrorist

Inläggav Dave » fre sep 24, 2010 11:27 pm

Kom igen! Taif-bortförklaringen har jag hört förr :oops: Sluta blunda för verkligheten.

Tänk att fått mer eller mindre husera ensam på idrottsscenen utan konkurrens i Växjö i alla år och nu är dom omkörda eller omåkta av Lakers. Du tror inte det svider och nu är anledningen? :oops:

Lite roligt att en del är mer besvikna av att Lakers får bygga sin arena före Öster än av att det bara överhuvudtaget dröjer.

Själv tror jag den lilla interna konkurrensen i stan gynnar både lakers och öster men så ser tydligen inte alla det.. Därav drar jag mina slutsatser.
Användarvisningsbild
Dave
Forumproffs

Inläggav Piggelin » fre sep 24, 2010 11:49 pm

Håller med Dave. Tänk att ha varit i stort sett det enda elitlaget under flera decennier, och misslyckas så kapitalt, tragiskt.
Men ser man inte framåt utan bakåt så går det utför.
Dessutom skulle lite ödmjukhet från Östers sida vara rätt hälsosamt.
Man kan inte leva på 4 SM-guld, som dessutom togs för trettio år sedan.
Jag är Lakers-fan, vad fan är du?
Det ÄR pappa som bestämmer!
Användarvisningsbild
Piggelin
c/o LL´s Forum

Inläggav widiot » mån okt 04, 2010 5:57 pm

Piggelin skrev:Håller med Dave. Tänk att ha varit i stort sett det enda elitlaget under flera decennier, och misslyckas så kapitalt, tragiskt.
Men ser man inte framåt utan bakåt så går det utför.
Dessutom skulle lite ödmjukhet från Östers sida vara rätt hälsosamt.
Man kan inte leva på 4 SM-guld, som dessutom togs för trettio år sedan.

De där orden är också sletna och används ofta mot Öster-supportrar. Tråkigt för mig som inte ens upplevt ett guld.

Dave: Såvitt jag vet så vet jag bara en person som uttrycker sitt hat mot Lakers på East Front.

Jag, som förövrigt gillar Öster också tror det beror på att Öster har varit ett varumärke en längre tid än vad Lakers har varit. Man har en historia osv. Men de senaste 10 åren har det gått utför, och det har Öster sig själv att skylla - inte Lakers. Vi Östersupporters sitter och drömmer om en så pass bra ledning som Lakers har där Evertsson, Paldan mfl gör ett grymt bra jobb.

Och i takt med att Öster går dåligt och Lakers går bra så får denna relativt nya klubb också nästan som serverat en ny arena, tror jag man uppfattar det som. Samtidigt som varumärket Växjö Lakers börja etablera sig mer och mer. Växjö håller helt enkelt på att gå om och Öster känns som att de skall rasera inom snar framtid. Så visst är det nog en stor bitterhet som finns hos de äldre fansen. Att Växjö aldrig mött en motgång kanske också känns "orättvist" på något vis, vad vet jag ;)

Det som stör mig mest är att många yngre idag ofta ogillar Öster. Det är tråkigt. Istället börja många heja på Bajen, AJK, Djyrgårn "de stora coola klubbarna".. Det saknas en viss lokalpatriosm inom fotbollen i denna stan och det är tråkigt att se. Många yngre väljer dessutom hellre Lakers för att det nog är bättre drag i Lakerdome och att hockey ses i allmänhet som en mer underhållande sport. Dock tycker jag fotboll är lite mer underhållande faktiskt.
Användarvisningsbild
widiot
Forumentusiast

Inläggav Dave » mån okt 04, 2010 6:07 pm

Jag är också öster-supporter men följer väl inte öster så mycket pga att fotbollen är så dålig.

Däremot håller jag med dig om att man borde lägga sin bitterhet uppåt i sin egen organisation istället för att klanka ner på andra. Öster lider av samma sak som mobbare gör. Man mår dåligt själv och istället för att göra nånting åt sina egna problem så trycker man ner andra. Sånt stör mig.
Användarvisningsbild
Dave
Forumproffs

Inläggav PutteA » mån okt 04, 2010 6:23 pm

Håller med dig i stort allt du skriver, däremot inte att fotboll är mer underhållande???? Det kan jag inte fatta, framför allt inte i jämförelse med hockey!! Fotbollen skulle behöva ett riktigt regel stålbad för att komma ens i närheten av hockeyn! Och den svenska fotbollen är ju så dålig så det är pinsamt!
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Inläggav widiot » mån okt 04, 2010 6:58 pm

PutteA skrev:Håller med dig i stort allt du skriver, däremot inte att fotboll är mer underhållande???? Det kan jag inte fatta, framför allt inte i jämförelse med hockey!! Fotbollen skulle behöva ett riktigt regel stålbad för att komma ens i närheten av hockeyn! Och den svenska fotbollen är ju så dålig så det är pinsamt!

;) Det där ligger nog bara genetiskt hos mig. Men jag vet av min omgivning osv att hockey är mycket mera attraktivt än fotboll.

Dave: Ja, ja jag håller med dej. Det är lite synd kanske, men jag tycker det i vissa fall är förståeligt att man är bitter som ÖIF:are.. men vad som behövs är att tvätta bort storhetsstämpeln på en del personer. Det skulle nog kunna gynna vårat fotbollslag i positiv riktning.

De 4gulden kan man ju plocka fram i jobbiga stunder där supporters tjafsar om emellan vilket lag som är störst ;). Skämt åsido. Men det är något fint att ha där i alla fall.
Användarvisningsbild
widiot
Forumentusiast

Inläggav alfax » mån okt 04, 2010 7:28 pm

Eftersom jag varit med om de 4 gulden så var detta naturligtsvis stort och precis som du skriver det kan man plocka fram när man snackar med någon från Kalmar annars är det nutid som gäller och där börjar mer och mer Lakers framstå som Växjös lag utåt och det smärtar naturligtsvis för vissa men de är inte många men du vet Widiot vem jag åsyftar i första hand .
Du får gärna PM:a mig vilken signatur du har på East front s forum ,du vet ju vilken jag har :lol:
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum

Inläggav PutteA » mån okt 04, 2010 8:13 pm

Har vart med om samtliga fyra guld också, även om jag bara var 1 år 1968 när det första bärgades, så var jag deffenitivt på vallen både 78, 80 och 81. Detta är ju givetvis härligt at ha när man vill vara nostalgisk, men med nostalgi blir det knappast några fler framgångar. Det är nuet som gäller, inget annat.

Öster behöver genomgå en utrensning från topp till botten. Plocka bort bort samtliga i dagens styrelse och sportgrupp och försök hitta personer med kunskaper och de rätta ambitionerna. Givetvis svårt att hitta folk som Henrik Evertsson, men dom finns där ute. Grejen är att det krävs kompetens på folket som ska rekrytera denna sportchef, och den kompetensen skall finnas i en styrelse! Och Öster har under ganska lång tid nu visat att bristen ligger redan i styrelsen.

Jag hoppas att Öster krigar sig kvar i S1:an, och att vi sen i vinter får se denna totala utrensning av Öster, som jag anser är livsnödvändig för föreningen, för att överleva. Jag vill ha ett Allsvenskt fotbollslag och ett hockeylag i ES i Växjö. Två grymma arenor jämte varandra utmed Västerleden.

Forza Växjö!!!!
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

FöregåendeNästa

Återgå till Off-Topic