TAIF - Silly

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Inläggav LasseMaja » mån sep 07, 2009 12:36 pm

Ja för att han kommer sågas kan vi vara helt säkra på!!! :lol:
Tingsryds AIF
since 1923
Användarvisningsbild
LasseMaja
Forumdemon

Inläggav NEDOMANSKY » mån sep 07, 2009 4:57 pm

Endast Åseda som inte är ett Köpelag i Länet, numer.

Stolthet/Tradition/Hjärta Konceptet ligger nu i Dvala efter PopCornLagets lyckade KorsTåg Mot Hockeyns Talibaner.

Länge Leve Riddarna Runt den Fyrkantiga PopCornBägaren :!:
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Inläggav loffe » mån sep 07, 2009 5:44 pm

Varför tjatar du om dessa hela tiden? Lägg ner ditt skitsnack någon gång...

Tog bort länkad bild i detta inlägg, då jag ansåg den mycket opassande och för många kan den ses som kränkande. Tänk på vad ni länkar för bilder. //PutteA
Användarvisningsbild
loffe
Forumamatör

Inläggav pedda » mån sep 07, 2009 5:53 pm

Bild ©

I have come here today to chew bubblegum and kick ass... and I´m all out of gum
Användarvisningsbild
pedda
Forumdemon

Inläggav NEDOMANSKY » mån sep 07, 2009 9:45 pm

Läs och förstå delas ut i 1:e klass, HOCKEYNS Talibaner :!:

De som utvalts att tolka HockeyGudarnas något svårtolkade budskap, (att den som gjort flest mål efter 60 effektiva minuter vinner matchen :wink: )
, än så länge vinner man inga matcher på Mest Hockey/krona, för då skulle Lakers vinna VARJE match.

TAIF har lyckosamt lyckats erövra epitetet Ovan, inte för att ALLA sympatiserar med BanjoLirarna, utan för att det fortfarande är för många som hatar sig igenom Säsongerna.

Egna Juniorer räcker inte till för HA satsningen precis som för Lakers, trots aktat Hockeygym och Superelitspelare, TAIF har 17 Egna produkter i sina J-Lag, fördelat över 4 årskullar, = 4.25 egna spelare/årskull som platsar i Klubbens J-Lag.

ps. håll med om att det är LITE Kul att ClownHockey är så Framgångsrik :wink:
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Inläggav loffe » tis sep 08, 2009 7:13 am

Putte: Vissa här verkar inte ha nån koll på vad talibaner gör, därför det fina bildbeviset.

Neddo: Du låter som en sektledare. (Jag vet att du skrev HOCKEYNS talibaner. Denna gång. Läs igenom alla dina egna inlägg där du nämnt talibaner...)

TAIFs J20-lag kommer att behöva varenda spelare för att kunna matcha motståndet och hålla sig kvar i serien.
Användarvisningsbild
loffe
Forumamatör

Inläggav LasseMaja » tis sep 08, 2009 4:58 pm

Nedomansky, kanske dags att komma in i matchen igen?! Tidigare var du en lysande forumskribent men du har helt sladdat av banan med dina konstiga inlägg. :? :?

TAIF siktar på att ta sig till Allsvenskan, och helt riktigt som du säger kan man inte nå dit med enbart sina juniorer. Det finns ett par killar i J-20 som skulle kunna gå in och täcka upp för finnarna som är skadade men hur schysst är det mot j-20 laget om man plockar bort deras bästa redan från start? Det är inte helt enkelt att hålla sig kvar i superelit!!
Tingsryds AIF
since 1923
Användarvisningsbild
LasseMaja
Forumdemon

Inläggav NEDOMANSKY » tis sep 08, 2009 6:27 pm

till loffe, på ett Hockeyforum finns det väldigt få kopplingar till RIKTIGA Talibaner (som Din olyckliga bild), det är en Metafor för inskränkthet och trohet till något baserat på hat, raka motsatsen till Glädje och utveckling som Lakers står för.

Jag respekterar Din åsikt LasseMaja, hade blivit förvånad om GrönVita hade berömt Min något Nord-Västliga syn på TAIF, som förtjänar viss respekt men inte Min Sympati.

Vad gäller J-20 så är det inget konstigt egentligen, mer än att TAIF tvingas anamma Lakers koncept för klättringsfärden.

Annars så är det brukligt att Spelare oavsett ålder spelar i det Bästa Laget Man platsar i, inte menar Du väl att TAIF medvetet riskerar ett avancemang till HA för att hänga kvar i Superelit, OM Nu någon Junior hade varit tillräckligt bra :?
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Inläggav LasseMaja » tis sep 08, 2009 9:02 pm

Det finns juniorer som är tillräckligt bra för att spela med a-laget, men det är inga spelare som tar laget till allsvenskan.
Tingsryds AIF
since 1923
Användarvisningsbild
LasseMaja
Forumdemon

Inläggav alfax » tis sep 08, 2009 9:14 pm

Ja men om jag förstått det rätt så är taifs målsättning allsvenskan och då är ju inte dessa juniorer tillräckligt bra för att spela i laget.
Jag tror Lakers har 6-8 juniorer som utan vidare skulle kunna vara med i en topplats i div 1 om nu Lakers spelade där.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum

Inläggav röd-vit » ons sep 09, 2009 1:39 pm

NEDOMANSKY skrev:Endast Åseda som inte är ett Köpelag i Länet, numer.

Stolthet/Tradition/Hjärta Konceptet ligger nu i Dvala efter PopCornLagets lyckade KorsTåg Mot Hockeyns Talibaner.

Länge Leve Riddarna Runt den Fyrkantiga PopCornBägaren :!:

Det har väll aldrig funnits ett lag med enbart egna spelare..Kan inte tänka mig att 22 av 22 spelare i Åseda är fostrade i just Åseda... :roll:

Men jag kan inte hålla med om att Troja, där hälften av forwads besättningen är egna talanger, kan kallas för köpelag...
Användarvisningsbild
röd-vit
Forumproffs

Inläggav Lakersfan_03 » ons sep 09, 2009 1:42 pm

Vad är reglerna för hjärta tradition och stolthet ?
Var går gränserna för ett köpelag?
Hur många spelare måste man ha för att inte kallas för Köpelag?
Hitta ett lag i Elitserien som inte är ett köpelag!.

Taif är även de ett köpelag och detta i lingonserien DIV 1, undra vad som händer om de tar klivet upp inom de 50 kommande åren undra om de köper ännu mer än de gör nu?

Slutsats : Vill man vara ett lag som ska nå hela vägen till Elitserien måste du köpa ett par tongivande spelare annars kan du glömma det. Se på Huddinge som satsar på egna talanger alltid ett bottenlag och när man väl får fram tongivande spelare försvinner de lika snabbt för en billig peng.
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Inläggav Roggan » ons sep 09, 2009 1:45 pm

Håller med dig där röd-vit. Tror inte det finns många, om än något, lag i allsvenskan som har fler egna produkter än Troja.

Tror Troja blir farliga i år om det inte blir för många skador på de viktigaste spelarna. Bengtsberg kommer betyda mycket.
Användarvisningsbild
Roggan
Forumdemon

Inläggav Herr Oberst » ons sep 09, 2009 3:32 pm

alfax skrev:Jag tror Lakers har 6-8 juniorer som utan vidare skulle kunna vara med i en topplats i div 1 om nu Lakers spelade där.

Inte för att jag kan nämna en enda spelare i ert J20-lag, men hoppet mellan J20-elit och Div1-södra är väldigt stort. Jag har själv spelat i både J20-elit och J20-superElit samt luktat på div1. Skillnaden mellan de 3 olika serierna är som sagt stora.
Därmed tror jag att det kanske är några få i ert juniorlag som skulle kunna vara mest som utfyllnad i ett mellanbra Div1-södra gäng.
Användarvisningsbild
Herr Oberst
Forumdemon

Inläggav Lakersfan_03 » ons sep 09, 2009 4:25 pm

alfax skrev:Ja men om jag förstått det rätt så är taifs målsättning allsvenskan och då är ju inte dessa juniorer tillräckligt bra för att spela i laget.
Jag tror Lakers har 6-8 juniorer som utan vidare skulle kunna vara med i en topplats i div 1 om nu Lakers spelade där.

Just nu har vi ju 4 spelare med A-lags kontrakt.
Augustin
Rantatalo-Tomas
Sjöberg
Magnusson

Fler kommer det kan vi vara så säkra på. Sen är det väldigt ont om spelare som verkligen har varit i samma klubb alla säsonger.
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Inläggav Primeau » ons sep 09, 2009 5:32 pm

6 st, Näslund och Karlsson också (även om den sistnämde spelade en del av juniortiden i RBK).
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum

Inläggav NEDOMANSKY » ons sep 09, 2009 7:55 pm

Troja är värda respekt och får även Min Sympati till stor del, De vet vad De håller på med och balanserar skickligt mellan köp och egen utbildning, med tanke på nivån de spelar på i HA.

Åseda köper inte, säkerligen av flera skäl, inga pengar samt en önskan att ett större antal ändå ska ha koppling till Åseda, vilket också är fallet, Någon kanske kan bistå med exakta uppgifter som Jag saknar, det är en STOR skillnad mot den så kallade Plantskolan i Alvesta, som i sin förtvivlan över att vandra i Träsket övergett Hjärtat och nu även De tillsammans med TAIF vandrar i Lakers fotspår.

Jag vill påstå att Lakers förutom den Junior som spelar med A-Laget(Näslund) har 5-6 spelare som skulle kunna gå in i A-Laget i HA och ta en tröja utan att Lagets skulle bli nämnvärt sämre, INTE ALLA på en gång givetvis. :wink:

Kyparn har ju rätt om Seriernas kvalitet, Men enskilda spelartoppar påverkas mindre än av hela Lagbyggen.
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Inläggav loffe » ons sep 09, 2009 9:30 pm

Lakersfan_03: Är Augustin en junior fortfarande? Hur länge ska han vara det?
Användarvisningsbild
loffe
Forumamatör

Inläggav serra » ons sep 09, 2009 9:59 pm

loffe skrev:Lakersfan_03: Är Augustin en junior fortfarande? Hur länge ska han vara det?

Han menar nog spelare som kommer från dom egna juniorleden din skogsmulle...
Snart nära dig...en ny hall
serra
c/o LL´s Forum

Inläggav röd-vit » ons sep 09, 2009 10:15 pm

Primeau skrev:6 st, Näslund och Karlsson också (även om den sistnämde spelade en del av juniortiden i RBK).

Näslund är ingen egen junior....
Användarvisningsbild
röd-vit
Forumproffs

Inläggav Lakersfan_03 » ons sep 09, 2009 10:21 pm

Primeau skrev:6 st, Näslund och Karlsson också (även om den sistnämde spelade en del av juniortiden i RBK).

Absolut, som sagt inte många spelare som har spelat i samma klubb hela livet när man tar klivet upp i A-laget. Jag tycker inte vi ska skämmas för vårat lag, det finns lite utav varje.

Jag menade givertvis spelare som är från egna laget hur svårt är det och förstå det?

Vilka tog vlhs juniorer på allvar för några år sedan? får nog svara inte en enda även om troja ska var stolta över sin juniorverksamhet så känns det som om vi kryper allt närme för varje år som går.
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Inläggav dolitle » ons sep 09, 2009 10:26 pm

Om man studerar Augustins släktträd kan man se att hans farmors farmor inte är född i Växjö utan i Grimslöv, därför är inte Augustin egen junior 8O
Klubb Poseidon is the shit
Användarvisningsbild
dolitle
c/o LL´s Forum

Inläggav röd-vit » tor sep 10, 2009 3:29 pm

Eftersom jag antar att Augustin är fostrad i Lakers, så är han en egen junior 8O ...

Trodde du hade bättre koll än så, dolitle...
Användarvisningsbild
röd-vit
Forumproffs

Inläggav dolitle » tor sep 10, 2009 4:54 pm

hur länge måste han ha varit "fostrad" i klubben för att vara egen?
1år innan juniortiden/hockeygym, 2 år innan, 3 år innan, 4 år innan ?
Född i staden?
Tagit förstaskären?

Vart går gränsen?

Du som har bra koll röd-vit, ge mig fakta!
Klubb Poseidon is the shit
Användarvisningsbild
dolitle
c/o LL´s Forum

Inläggav PutteA » tor sep 10, 2009 7:53 pm

Detta är en intressant diskusion som vi haft många gånger!! :lol:
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Inläggav Manglaren » fre sep 11, 2009 4:00 pm

NEDOMANSKY skrev:Troja är värda respekt och får även Min Sympati till stor del, De vet vad De håller på med och balanserar skickligt mellan köp och egen utbildning, med tanke på nivån de spelar på i HA.

Åseda köper inte, säkerligen av flera skäl, inga pengar samt en önskan att ett större antal ändå ska ha koppling till Åseda, vilket också är fallet, Någon kanske kan bistå med exakta uppgifter som Jag saknar, det är en STOR skillnad mot den så kallade Plantskolan i Alvesta, som i sin förtvivlan över att vandra i Träsket övergett Hjärtat och nu även De tillsammans med TAIF vandrar i Lakers fotspår..

Jag känner mig som en expert på Åseda :wink: Det finns som ni skriver inga pengar till att betala spelare inte heller någon direkt vilja i dagsläget. Merparten av spelarna som idag spelar i laget har varit iväg i andra klubbar högre upp i serierna, nu har dock i princip alla egna produkter återvänt "hem". Alla spelar utan pengar(inte ens förlorad arbetsinkomst, trots det är alla alltid och tränar) även de killarna som kommer från Nybro. Just nu består truppen av 26 spelare(två ska bort) och då är 20 av 26 från Åseda. Som jag tror kommer det vara 19 av 24 från Åseda när truppen är spikad. Åseda skulle kunna mönstra ett lag med bara Åseda killar, men då skulle kvalitén bli ganska lidande då de som kommer utifrån tillför ganska mycket.

Tittar man istället på Lakers så haltar jämförelsen lite med de övriga Kronobergslagen, eftersom klubben under så få år tillhört de högre divisionerna. Hela föreningen har också släpat efter a-lagsverksamheten, något som går ett par år, men på sikt så måste det komma upp egna produkter. Jag tycker att Växjö idag är på väg åt rätt håll och för varje år som går så blir allt lite proffsigare under a-laget, det är helt rätt väg att vandra.
Evert!
Användarvisningsbild
Manglaren
Forumamatör

Inläggav Varanen » fre apr 09, 2010 9:55 pm

Varanen skrev:Jag skulle helt och 100-procentigt ärligt önska CJ all lycka till, vilket beslut han än tar. Det går inte ta ifrån honom det han gjort för att nyetablera hockeyn i Växjö på elitnivå. En levande legend för mig, varken mer eller mindre. Jag hoppas att man kan uppskatta en duktig idrottsman i Tingsryd, trots att denne representerat Växjö. En spelare som kan vara skillnaden mellan division 1 och AS för TAIF. Slarva inte bort detta genom trams.

Så här skrev jag när ryktena spreds om den onämnbares återkomst till hembygdens lag. Som alla spelare, människor, är den levande legenden inte ofelbar. Men den rutin, kyla, som CJ så ofta visat upp kan vara det det som fäller avgörandet i den sista matchen mot Sundsvall. Glädjen över ett AS-kontrakt kanske smolkas för att CJ bidragit till den, men det visar bara på att TAIF aldrig egentligen förtjänade honom.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Inläggav Lakershjärta71 » tor maj 06, 2010 9:37 am

Min magkänsla säger mig att Lundström kommer att få svårt att hänga med i tempot i HA. Vad tror ni?
http://eliteprospects.com/player.php?player=2558
Användarvisningsbild
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum

Inläggav Varanen » tor maj 06, 2010 9:40 am

Enligt rykten tränar han hårdare än någonsin. Nästan overkligt att nämna Lundström och träning i samma mening, men vi får väl se om det är en "lean, mean, fightingmachine" som gör AS-comeback till hösten. :wink:
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Inläggav Power Play » tor maj 06, 2010 10:40 am

Han verkar ha varit rysligt duktig första två säsongerna med oss i alla fall; Inga matcher spelade och ändå 17 respektive 33 poäng... Bra jobbat!
Den som ser möjligheter istället för hinder är alltid den som kommer längst!
Användarvisningsbild
Power Play
Forumdemon

Inläggav Räven » tor maj 06, 2010 11:26 am

Jag köper inte riktigt den diskussion som finns lite överallt, att TAIF blir ett förmodat bottenlag. Vad talar för det egentligen?

Sedan brukar det rent statisktiskt sett, första året i en ny serie vara en knuff framåt rent psykologiskt.

Jag har åtminnstonne inte känslan att de skulle vara ett bottenlag. Problemet med många nyförvärv är att få ihop det till ett fungerande lag, där kan kanske problemen uppstå, men de kan likaväl inte uppstå.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav Lakershjärta71 » tor maj 06, 2010 11:43 am

Varanen skrev:Enligt rykten tränar han hårdare än någonsin. Nästan overkligt att nämna Lundström och träning i samma mening, men vi får väl se om det är en "lean, mean, fightingmachine" som gör AS-comeback till hösten. :wink:
Jag håller med att han varit MYCKET nyttig för Taif i div1. Om han nu har utvecklats sedan han var i Lakers, är min åsikt att det är marginellt. Tycker att han är lika "trög" på skridskorna nu som då, sen har han blivit ett par år äldre. Därför som jag är tveksam om han bara med rutin kommer att klara sig mot de mer skridskostarka lagen i HA. Det lär bli tuffare och jobbigare för honom, så det vill nog till att han tränar hårdare nu, som någon nämnde.
Senast redigerad av Lakershjärta71 tor maj 06, 2010 11:47 am, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum

Inläggav Varanen » tor maj 06, 2010 11:46 am

Räven - Jag håller inte med. Taifs lagbygge är inte färdigt på långa vägar, men backbesättningen ser inte stark ut på pappret. De har två platser kvar där och de spelarna bör vara riktigt etablerade på AS-nivå. På anfallsidan skall en ny första line formeras och den kommer få bära ett tungt ansvar. Innan jag bedömer lagens styrkeförhållanden i AS vill jag ha färdigbyggda trupper. Men så här långt ser Taif ut som ett bottenlag.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Inläggav Fredrik R » tor maj 06, 2010 1:14 pm

Jag håller med Nils Montan-Lund:
"Jag är övertygad om att Tingsryd kommer att få det tufft kommande säsong. Även om det finns mycket kvar att göra med truppen, framför allt framåt. Axel Brage är en bra värvning (eller lån), Henrik Thegel från Sundsvall likaså. Thegel var en spelare jag kunde ha sett i den satsning Leksand gör nu på unga, utvecklingsbara spelare. Men framför allt är Tingsryd tyngda av att tappa duon Hillding/Laudius som tillsammans öste in 104 poäng i division 1. Här kan Växjö ha gjort ett jättekap. Att Christian Jacobsson slutar gör inte saken bättre. Samtidigt kommer man få problem om Brage går sönder. Jag tror inte att Tisell håller på den här nivån. Just nu ser det inte särskilt lovande ut för nykomlingarna. Det som talar för dem är att de fortfarande har en del platser att fylla. Så jag väntar med spänning på vad som kommer in härnäst."
Användarvisningsbild
Fredrik R
c/o LL´s Forum

Inläggav Räven » tor maj 06, 2010 1:17 pm

Varanen: Jag håller med dig i dina synpunkter, men jag tycker att det är för tidigt att förutse läget i tabellen. För i sista änden är det ändå ett lagspel, därför vill jag vänta till dess att laget är komplett och allra helst till dess att de spelat sina första träningsmatcher.
Jag tycker att de har en del intressanta nyförvärv, som kan funka.

Jag har en magkänsla att TAIF kommer att ta för sig betydligt mer i HA än vad många tror. Men en magkänsla har ingen som helst substans, det vet jag. :wink:
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

FöregåendeNästa

Återgå till Silly Season