Inte kan de vara så dumma...? [Taif]

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Inläggav Viktor666 » ons feb 17, 2010 9:11 am

"Anonyma källor" brukar ju alltid vara ett säkert kort...
"Herr-bh, herr-bh, herr-bh..."
Användarvisningsbild
Viktor666
Forumterrorist

Inläggav Anders83 » tor apr 15, 2010 2:55 pm

Duktig den där fahlander!

https://www.flashback.org/sp22184214
SMSa pct till 72550 så bidrar du med 50:- till en mer färgglad läktare
Användarvisningsbild
Anders83
c/o LL´s Forum

Inläggav T48 » tor apr 15, 2010 6:02 pm

BlondinFahllan sicken tönt :shocked: . Hela Sverige skrattar :roflol:
Användarvisningsbild
T48
Forumamatör

Inläggav Anders83 » tor apr 15, 2010 6:14 pm

så jävla klurigt att sticka ut hakan när han själv är något misstänkt för skatteflykt :lol:

hmm undra om det är han eller taif som faller först ...
SMSa pct till 72550 så bidrar du med 50:- till en mer färgglad läktare
Användarvisningsbild
Anders83
c/o LL´s Forum

Inläggav Coffe #800 » tor apr 15, 2010 6:33 pm

Han är fan KUNG !
" Jävla Moped" :D
" Det Är Tajt " ;)
Användarvisningsbild
Coffe #800
Styrelsen Lakers Lakejer

Inläggav Power Play » tor apr 15, 2010 6:40 pm

Anders! Han har misstankar på sig i fler fall vad gäller fusk! Det gör det hela än mer patetiskt. Han skulle funka i vilken sandlåda som helst...
Den som ser möjligheter istället för hinder är alltid den som kommer längst!
Användarvisningsbild
Power Play
Forumdemon

Inläggav T48 » tor apr 15, 2010 8:09 pm

Han är fan KUNG !

Kung ja, i baren har man ju hört om denna fantastiska man. Men han säger väl att alla andra beter sig illa även i dessa fahll (!) :roll:
Användarvisningsbild
T48
Forumamatör

Inläggav ratscore » fre apr 16, 2010 11:26 am

Thats Mr. Ratscore to you..!
Användarvisningsbild
ratscore
Forumproffs

Inläggav Putte#24 » fre apr 16, 2010 12:12 pm

Har han rätt så hoppas jag han gräver fram lite bevis, hittar han inget så är det pinsamt för honom...
Användarvisningsbild
Putte#24
c/o LL´s Forum

Inläggav Zebbe » fre maj 07, 2010 8:35 pm

Efter gårdagens artikel i smp.se så är det som uppgjort till spekulationer.

Citat: smp
– När vi började (2008) hade vi en omsättning på sju miljoner kronor. I dag ligger vi på tolv. Nästa säsong landar vi någonstans kring 18-19 miljoner kronor. Då är det klart att vi måste ändra i organisationen, säger Torsten Liljegren.

Hmmm, nu kommer det.
När Liljegren tog över klubba i TAIF så säger han att omsättningen var runt 7 millar. Efter detta årets fantastik framgångar med full lada i princip varje match, så landar omsättningen på ca 12 millar

Om man stannar upp lite där och tänker till hur mycket av mellanskillnaden mellan 7 och 12 milla så är det en ökning med närmare 80% mot föregående år, som till stora delar beror på ökning av publik och sponsorer.

Inför nästa år säger Liljegren att man tror sig budgetera en omsättning runt 19 miljoner...EN ÖKNING MED 7 MILJONER!!!!! samtidigt så kommer publiken att budgeteras med den gångna årets snitt. Men OK, vi drar av en milla av dessa 7 som allsvenska bidrar med. Kvarstår gör då 6 miljoner som sponsorer helt sådär bara skall skjuta till :?

Inga dåliga avtal de verkar ha skrivit med sina sponsorer må jag säga, då det verkar som alla har en AS-klausul som i pricip dubblerar sponsringen...tror man på det??? NOT!

Herr Fahlander är nog ganska rätt i sina beskyllningar
Användarvisningsbild
Zebbe
Forumproffs

Inläggav serra » fre maj 07, 2010 9:58 pm

att fahlander har rätt har jag aldrig tvivlat på...........
Snart nära dig...en ny hall
serra
c/o LL´s Forum

Inläggav Varanen » fre maj 07, 2010 10:29 pm

Jag vill inte diskutera detta på grund av min kärlek till hockeyn. Det får bara inte vara sant, och vi skall alla agera som om far vore alkoholist. :(
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Inläggav Sarrre » fre maj 07, 2010 11:03 pm

Låter ju ganska otroligt...finns det så många sponsorer i Dackeland? :roll:
Stolthet, hjärta & tradition - since 2001
Användarvisningsbild
Sarrre
Forumentusiast

Inläggav PutteA » lör maj 08, 2010 12:46 am

Varanen skrev:Jag vill inte diskutera detta på grund av min kärlek till hockeyn. Det får bara inte vara sant, och vi skall alla agera som om far vore alkoholist. :(

Amen!!!
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Inläggav Poliwag » lör maj 08, 2010 10:13 am

Men att man går ut med att tanken är att rejält öka omsättningen talar väl emot en parallell svart ekonomi....Hela tanken med svarta pengar är ju att de inte ska synas i resultat- och balansräkning.
Eller på vilket sätt menar ni konspirationsteoretiker att uttalandet i SMP tyder på svarta pengar?

Ej från Tingsryd men börjar bli trött på att det kastas skit och att alla vet hur det funkar utan några som helst belägg för det. Finns det fakta så fram med det.
Användarvisningsbild
Poliwag
Forumamatör

Inläggav Malul » lör maj 08, 2010 10:18 am

jag väljer att säga att en ökning med 6 miljoner inte är illa för en stad...tätort...by...sammanslagning med nåra tusen personer!

Jag misstänker inget fuffens alls denna gång,hade dom däremot sagt att dom fortsatt haft en omsättning på 12 mille skulle man ju börjat ana något men nu är det ju raka rör!

Money talks och juniorsatsningar not!
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Användarvisningsbild
Malul
c/o LL´s Forum

Inläggav Poliwag » lör maj 08, 2010 10:43 am

Malul skrev:jag väljer att säga att en ökning med 6 miljoner inte är illa för en stad...tätort...by...sammanslagning med nåra tusen personer!

Det är helt säkert en jätteutmaning....fixar man det så är det inte dåligt.

Dock inte alltid storlek på ort är kopplad till omsättning, sponsorvilja och sportsliga resultat....t.ex. så är väl HV:s och Färjestads omsättning mer än dubbelt så hög som Djurgårdens...Mjällby spelar i allsvenskan, Öster harvar längre ner....Olofström lyckades bättre än KHK...finns förstås ännu fler exempel på det motsatta men det visar att jobbet ska ändå göras hela vägen från marknadsgrupp och ända ut på planen/rinken
Användarvisningsbild
Poliwag
Forumamatör

Inläggav erok » lör maj 08, 2010 12:35 pm

Hårt jobb lönar sig precis som Poliwag säger. Från den minsta support till den största sponsorn. Taif har snart sålt 1000 allsvenska tröjor
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
erok
c/o LL´s Forum

Inläggav Räven » lör maj 08, 2010 1:15 pm

Nog lättare att sälja saker förknippade till just TAIF, hela bygden slåss för sin existens och då blir det lätt fanatism.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav erok » lör maj 08, 2010 1:25 pm

Och många företag som ser detta fanatiska arangemang och vipps så vill även de synas ihop med den lilla landsbygden. Så jag hoppas innerligt att det de har rent mjöl i påsen nu för hockeyns skull.
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
erok
c/o LL´s Forum

Inläggav Malul » lör maj 08, 2010 2:16 pm

nån som har aktuella omsättningssiffror för länets klubbar i huvudet?
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Användarvisningsbild
Malul
c/o LL´s Forum

Inläggav kajjind » lör maj 08, 2010 2:29 pm

Tycker det är sorgligt låg nivå på detta forumet.
GIMME SOME RASTA MONSTA! ok mon?
kajjind
Forumamatör

Inläggav kajjind » lör maj 08, 2010 2:32 pm

Zebbe skrev:Efter gårdagens artikel i smp.se så är det som uppgjort till spekulationer.

Citat: smp
– När vi började (2008) hade vi en omsättning på sju miljoner kronor. I dag ligger vi på tolv. Nästa säsong landar vi någonstans kring 18-19 miljoner kronor. Då är det klart att vi måste ändra i organisationen, säger Torsten Liljegren.

Hmmm, nu kommer det.
När Liljegren tog över klubba i TAIF så säger han att omsättningen var runt 7 millar. Efter detta årets fantastik framgångar med full lada i princip varje match, så landar omsättningen på ca 12 millar

Om man stannar upp lite där och tänker till hur mycket av mellanskillnaden mellan 7 och 12 milla så är det en ökning med närmare 80% mot föregående år, som till stora delar beror på ökning av publik och sponsorer.

Inför nästa år säger Liljegren att man tror sig budgetera en omsättning runt 19 miljoner...EN ÖKNING MED 7 MILJONER!!!!! samtidigt så kommer publiken att budgeteras med den gångna årets snitt. Men OK, vi drar av en milla av dessa 7 som allsvenska bidrar med. Kvarstår gör då 6 miljoner som sponsorer helt sådär bara skall skjuta till :?

Inga dåliga avtal de verkar ha skrivit med sina sponsorer må jag säga, då det verkar som alla har en AS-klausul som i pricip dubblerar sponsringen...tror man på det??? NOT!

Herr Fahlander är nog ganska rätt i sina beskyllningar

Länka den artikeln
kajjind
Forumamatör

Inläggav Stinklink » lör maj 08, 2010 3:23 pm

http://www.smp.se/sport/taif-anstaller- ... ef(1911112).gm

Där har du den. (kopiera och klistra in)
Användarvisningsbild
Stinklink
Forumamatör

Inläggav T48 » lör maj 08, 2010 3:39 pm

Med tanke på hur Herr Moberg skriver avtal så är väl redan 3 av dessa millar uppätna i gångna säsongen då han brukar skriva 3 års avtal med utbetalning av allt år 1 så att bonusen kan falla ut till fullo för hans egna del. Skall bli kul att följa hur denna sponsring utvecklar sig. Lakers hade väl en del att redan ut när han slutade där. Avtal som inte blev något av osv.
Användarvisningsbild
T48
Forumamatör

Inläggav Räven » lör maj 08, 2010 3:42 pm

Han gjorde mycket gott Moberg i Lakers, men det fanns också en del annat, som man inte ska diskutera. Han tjänade för egen del oerhört bra, men det är väl kanske en annan sak i sammanhanget. Och det är kanske historia också.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav kajjind » lör maj 08, 2010 4:58 pm

Stinklink skrev:http://www.smp.se/sport/taif-anstaller-gustavsson-som-klubb--och-sportchef(1911112).gm

bra du var på o länka saker stink;)
kajjind
Forumamatör

Inläggav Sarrre » lör maj 08, 2010 5:16 pm

Brukar bli problem med länkar från smp då de innehåller parenteser i adressen som inte forumet tycker om. Så därför måste du kopiera hela raden och klistra in i adressfältet.
Stolthet, hjärta & tradition - since 2001
Användarvisningsbild
Sarrre
Forumentusiast

Inläggav Stoffe » lör maj 08, 2010 6:54 pm

kajjind skrev:
Stinklink skrev:http://www.smp.se/sport/taif-anstaller-gustavsson-som-klubb--och-sportchef(1911112).gm

bra du var på o länka saker stink;)

Ja måste vara svårt gå in på smp själv och leta upp det :roll:

Han har ju dessutom skrivit till dig (kopiera och klistra in) :oops:
Once a laker, always a laker!
Användarvisningsbild
Stoffe
Forumdemon

Inläggav kajjind » lör maj 08, 2010 6:58 pm

Poliwag skrev:Men att man går ut med att tanken är att rejält öka omsättningen talar väl emot en parallell svart ekonomi....Hela tanken med svarta pengar är ju att de inte ska synas i resultat- och balansräkning.
Eller på vilket sätt menar ni konspirationsteoretiker att uttalandet i SMP tyder på svarta pengar?

Ej från Tingsryd men börjar bli trött på att det kastas skit och att alla vet hur det funkar utan några som helst belägg för det. Finns det fakta så fram med det.

Skönt att det är någon som förstår hur det funkar och jag kan inte mer än hålla med. Om nu Fahlander eller vem fan som helst har något bevis, fram med det. Jag vill inget hellre än att det ska fram om det nu mot all förmodan inte skulle vara rent mjöl i bagen.
kajjind
Forumamatör

Inläggav PutteA » lör maj 08, 2010 7:18 pm

Jag tror att det är så att det man kanske reagerar på är den frekvens man haft på höjningen av sin omsättning. På en säsong höjer man från 7 milj till 12 milj med enbart mer folk på läktaren. Det tycker även jag låter lite konstigt??? Sen ska man öka ytterligare 6-7 milj kommande säsong. Det innebär en omsättningshöjning på ca 11-12 milj kr på två säsonger. Som nån sa, en 80% höjning. VLH räknar med en höjning av omsättningen med ca 50% med hjälp av Arenan. Så det är klart att det känns lite konstigt. Men man har säkert hittat ett bra koncept tillsammans med sina sponsorer!!
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Inläggav LasseMaja » lör maj 08, 2010 11:47 pm

Börjar också bli sjukt trött på alla jävla konspirationsälskare!!! Fattar inte vari myglet skulle ligga?? Grejen med svarta pengar ligger väl i att försöka hålla det dolt, nu talar man klarspråk men ändå finns det folk som blundar och hittar på egen skit istället. Patetiskt!!!
Tingsryds AIF
since 1923
Användarvisningsbild
LasseMaja
Forumdemon

Inläggav Räven » lör maj 08, 2010 11:52 pm

Det bygger väl på att det alltid är svårt att tvätta bort stämpeln "svarta löner" och "gråa kuvert". Det var så förr i tiden, rent allmänt, men inte med speciellt stora belopp, man sopade ner lottförsäjlning och viss del av inträdet i en påse och låtsades om som om det aldrig hade sålts.

Det var så det var, både här och där. Men sedan blev det som det så många gånger blir, när man börjar stjäla en burk leverpastej, så slutar det ofta med att man tar allt som finns att ta. Inget konstigt med det. Men givetvis är det åt helvete..
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav Lobo » sön maj 09, 2010 8:59 am

Jag väntar på vad herr Fahlander skulle gräva fram, har varit stora ord från Närke men mer än påståenden om mr-$$$ har han väll inte åstadkommit.
- In hoc signo vinces -
Bild
Användarvisningsbild
Lobo
Forumterrorist

Inläggav erok » sön maj 09, 2010 10:52 am

Jag tror inte han har så mycket att komma med. Finns journalister som grävt i det men inte kommit fram till ett piss ännu. Bara att gratta Taif som har fått med sig nya sponsorer från kronobergs södra del. Älmhult fick för ett tag sen några nya butiker och i det samhället har taif och troja starka band. Tyvätt har väl inte lakers lyckats knyta till sig storföretagen som finns i det samhället. Stena Metall, Swedwood AB, Älmhult Gjuteri, Ikanobanken, Spångs möbler mfl. Vi hade chansen under åren Taif var på dekis men tog den aldrig. Visserligen var det någon buss från Älmhult till växjö förra året men tyvärr tror jag att det är Taif som kommer få det största publikstödet därifrån nu.
erok
c/o LL´s Forum

FöregåendeNästa

Återgå till Hockey