TAIF - Silly

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Inläggav LasseMaja » sön maj 09, 2010 1:36 pm

Lakersfan_03 skrev:FAHLANDER FAHLANDER GE OSS ETT FALL
FAHLANDER FAHLANDER GE OSS ETT FALL

Ta allt i fickan verkar vara på gång igen

Vill du ha fall så tycker jag att du kan roa dig med att gå igenom Fahlanders affärer. :lol: Idiot.

Återigen, ämnar TAIF att ha en spelarbudget på en 6 miljoner så förstår jag inte ert problem. Vad är det som är skumt med öppna kort??
Tingsryds AIF
since 1923
Användarvisningsbild
LasseMaja
Forumdemon

Inläggav A-sta » sön maj 09, 2010 1:38 pm

Kanske tog i lite för hårt, Svartvadet, men den bygden är hårt knuten till
TAIF. Moberg är dessutom en jäkel på att ragga pengar. Låt istället tiden ha sin gång,kanske fuskar TAIF mer än andra, kanske inte!
Att göra som 03, hänvisa till pellejönsen Fahlander, är oroväckande.
Jag anser att han ligger och surrar i gränslandet till vad som är lagligt.
Användarvisningsbild
A-sta
Forumdemon

Inläggav LasseMaja » sön maj 09, 2010 1:41 pm

Där har du fel A-vesta, Fahlander har för längesen klivit över gränsen för vad som kan anses vara lagligt.
Tingsryds AIF
since 1923
Användarvisningsbild
LasseMaja
Forumdemon

Inläggav hagawaga » sön maj 09, 2010 1:42 pm

InmeDes skrev:Hur går det om puckarna i planket ekar i en halvtom hall :)

Under kvalserierna gjordes ständiga jämörelser av publiksiffror och gnället för att vi bygger en nya arena visste/vet inga gränser!

Lakers hade ju runt 3000 på samtliga hemmamatcher i KS.

Men det finns ju även en viss logisk förklaring till publiksiffrorna:

1. Lakers var tidigt helt avsågade och spelade bara för hedern!

2. Taif gick som tåget och var på väg uppåt i seriesystemet!

En jävla skillnad och smått naivt att jämföra dessa publiksiffror och dra några växlar av detta!

Gnället om "medgångssupportrar" kändes ju ganska aktuellt för Troja, som ju hade 800-900 pers på sina matcher när det tog emot i höstas!

Ni motgångssupportrar i Tingsryd kan ju vänta till mitten av AS och se hur full er hall är om ni förlorat 7-8 raka matcher och spelar i ett ingemansland!

Nu säger jag inte att det blir så för jag tror ni kommer att klara er fint men OM det blir så tror jag inte att det blir "Lapp på luckan" varenda match vilket det naturligtvis blir när man är på väg upp!

Hur tror ni det sett ut om Lakers vunnit 4 första matcherna i KS?
Då hade vi inte "bara" haft 3200 pers på läktaren!

Nu gnäller ni inte om "köpelag" längre! Återstår att se hur publiksiffrorna utvecklare sig...
Jag är dock inte orolig - er hatkultur gör ju att ni säkert hittar nya gnäll-mantran!

.
hagawaga
Forumamatör

Inläggav LasseMaja » sön maj 09, 2010 3:30 pm

Ja precis, för här inne finns ju inga som varken hatar eller gnäller. Det gäller bara oss TAIFare. :lol:
Tingsryds AIF
since 1923
Användarvisningsbild
LasseMaja
Forumdemon

Inläggav Svartvadet » sön maj 09, 2010 3:44 pm

LasseMaja skrev:Där har du fel A-vesta, Fahlander har för längesen klivit över gränsen för vad som kan anses vara lagligt

Liksom de TAIF-supportrar som mordhotat hans familj enligt han själv?
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum

...

Inläggav hagawaga » sön maj 09, 2010 3:47 pm

Det är givetvis sant att det gnälls åt båda håll!
Men jag har aldrig hört någon i Lakers säga att de hatar någon!
Däremot har jag träffat väldigt många från Tingsryd som hatar Lakers!

Jag hävdar också att gnällfrekvensen ökar exponentiellt ju närmare Tingsryd man kommer!

För 10-20 år sen höll jag faktiskt på Tingsryd men de senaste 3-4 åren har jag fullständigt tappat respekten för er!

I någon mening har ni väl lyckats då jag tycker att ni är ganska pinsamma, men om ni vill att jag ska hata tillbaka får ni jobba hårdare!

Och för att återgå till den ursprungliga diskussionen- det återstår att se om ni drar fulla hus även när ni inte vinner varenda match till hösten!
hagawaga
Forumamatör

Inläggav jek » sön maj 09, 2010 4:33 pm

Svartvadet skrev:
LasseMaja skrev:Där har du fel A-vesta, Fahlander har för längesen klivit över gränsen för vad som kan anses vara lagligt

Liksom de TAIF-supportrar som mordhotat hans familj enligt han själv?

Just det. enligt han själv.
Användarvisningsbild
jek
Forumentusiast

Inläggav Herr Oberst » sön maj 09, 2010 4:36 pm

Lakers klapphattar igång igen.

Finns det verkligen någon som på allvar tror att Taif lyckas ro hem alla dom spelare det ryktas om? Klart man lägger ut krokar lite här var, men av alla finnar, cannaDicks och Fagemos så landar man kanske bara några få av dom. När man går bet gäller det att ha en bra backup
Användarvisningsbild
Herr Oberst
Forumdemon

Inläggav Svartvadet » sön maj 09, 2010 4:58 pm

Tror inte att det är någon som tror det Oberst, får dom hem "finn-trion" så är dom nog Caped-out!

För mig gör det inget alls, är inte ett dugg orolig! Det jag vill se är roliga matcher, om TAIF kan ro hem några bra så blir det ju bara mer intressant
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum

Inläggav InmeDes » sön maj 09, 2010 5:59 pm

Hagawaga drog igång på alla cylindrar värre än Volvon på sin tid. Jag drog bara en skämtsam parallell till er oro för vår ekonomi genom att utan något större alvar peka på riskbygget er nya hall. Hagawaga börjar i panik dra publiksiffror hit och dit för mitt lilla inpass. Noterade du inte mitt leende? Ni är ju för fan känsligare ä prinsessan på ärten. Tagga ner för guds skull och lägg energin på ert eget lag. Ni verkar ha fel fokus.
Och livet går vidare på Uda Dan Dara. Vem vinner och vem försvinner? Svaret ges i nästa avsnitt.
InmeDes
Forumentusiast

Inläggav Niles » sön maj 09, 2010 6:56 pm

InmeDes skrev:Ni verkar ha fel fokus.

Nu har du nog blandat ihop supporterskarorna. Lätt hänt, nya som ni är i Hockeyallsvenskan.
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum

Inläggav LasseMaja » sön maj 09, 2010 7:26 pm

Helt riktigt, vi är nya i AS. :) Dom som just nu gapar som värst på diverse forum och kommentarsfält när det gäller TAIF är säkerligen dom som sagt att "TAIF spelar i gärdsgårdsserien och kommer aldrig nå AS igren". :lol:
Tingsryds AIF
since 1923
Användarvisningsbild
LasseMaja
Forumdemon

Inläggav PutteA » mån maj 10, 2010 12:16 am

På vilket sätt är nya arenan ett riskbygge InmeDes??
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Inläggav InmeDes » mån maj 10, 2010 8:50 am

PutteA, jag börjar inse att jag måste i större utsträckning börja använda smileisar för att förtydliga mina inlägg. Jag skrev nyss att jag utan större allvar pekade på riksbygget den nya hallen. När jag något tidigare i ett svar till dig hasplade ur mig "ekande slagskott i en halvtom hall" hade jag ändå en leende smily. Ändå tar ni mig på sörsta allvar.

Det jag menade med ekande slagskott i halvtom hall och riskbygge var att lika väl som ni, utan att ha särskilt mycket på fötterna, kan spekulera i TAIFs ekonomi och förutsättningar för spelarköp, så kan jag utan att ha ett jota på fötterna spekulera i vad som händer om det kanske inte går så bra för Lakers och publiken sviker, kanske åker till Dackehallen istället :wink: , och ni står där med en fin hall och höga kostander och skralt med publikintäkter.

Återigen jag var inte seriös. Det blir säkert kanon för er med en ny hall och ett lyft för regionen. Lovar skärpa mig med smiliesarna så att allt blir tydligt vad jag menar.
Och livet går vidare på Uda Dan Dara. Vem vinner och vem försvinner? Svaret ges i nästa avsnitt.
InmeDes
Forumentusiast

Inläggav serra » mån maj 10, 2010 9:15 am

Ganska kul att höra från en taifare att man ska tagga ner och lägga fokus på sitt egna lag.... 8O
Snart nära dig...en ny hall
serra
c/o LL´s Forum

Inläggav InmeDes » mån maj 10, 2010 9:22 am

Ja, visst är det, Serra :D . Men jag kanske inte representativ.
InmeDes
Forumentusiast

Inläggav kajjind » mån maj 10, 2010 11:55 am

Precis som Lakers har vi "bra" och "dåliga" supportrar. Alla lag har det. Att försöka ta död på smutskastningen är omöjligt. Men det finns fall då man borde knipa igen.
Allt snack som har någonting att göra med fahlander hör inte ens hemma på ett forum. Den typen av smutskastning som han sysslar med hör inte hemma någonstans.
Så snälla, kom tillbaka och säg vad fan ni vill om det mot all förmodan skulle komma fram något. I den evigheten fram tills dess så kan vi väl endå fokusera på hockeyn?
GIMME SOME RASTA MONSTA! ok mon?
kajjind
Forumamatör

Inläggav serra » mån maj 10, 2010 12:46 pm

Det märkliga när det gäller taifs fans är att vem man än fråga runt om i hockeysverige så får man samma svar:
Efterblivna skogssmurfar.
Tror aldrig jag träffat någon som har haft något gott att säga om taif fans.
serra
c/o LL´s Forum

jo tack

Inläggav hagawaga » mån maj 10, 2010 1:01 pm

serra skrev:Ganska kul att höra från en taifare att man ska tagga ner och lägga fokus på sitt egna lag.... 8O

Precis, speciellt som vi befinner oss i Lakers forum och diverse Tingsrydare är här inne och drar "skämtsamma paralleller "och sen tycker att vi ska "fokusera på vårt lag", humor :D

Kan inte säga att jag har panik, är bara ruskigt trött på att samma skitkommentarer som, i spaltkilometer efter spalltkilometer, försurar smp dyker upp här också!

Jag försöker verkligen fokusera på MITT lag här inne på VÅRT forum och tycker det är beklagligt att ni inte har samma drivkraft...

Det är möjligt att du tillhör något slags undantag och då ber jag om ursökt för att jag svarade på ditt inlägg!

Jag lovar att scanna efter smilies så jag i fortsättningen direkt kan konstatera om det är något av värde som skrivs!

.
hagawaga
Forumamatör

Inläggav hagawaga » mån maj 10, 2010 1:23 pm

På tal om humor - här är några typiska Tingsrydskommentarer (från smp-artiklar rörande Lakers målvakt samt vårt hallbygge) :D

"Det är härligt när Växjö islada finns då skatten kommer senare Vad skall hallen vara till när ni inte ha några egna spelare eller kan uppdatera egna talanger Rykte Rykte 10 miljoner säger skattmasen bra med en korvskiosk då"

"Dom där i Växjö bevisa bara att det inte finns några hockey spelare i er Stad .Ni är bara ett litet hockey lag som inte kan Utveckla någonting själva Eller fråga Skatemynderheterna dom se nog detta Skräplag som Fuskar med kassan"

Kanske någon från Tingsryd kan förklara vad detta betyder???

PS. Oddsen för att hans föräldrar är syskon ger 0,98 på Unibet! DS. :D
hagawaga
Forumamatör

Inläggav Räven » mån maj 10, 2010 2:20 pm

Ja, det är exempel som på något sätt finns kvar och dessa är jag jävligt trött på att höra.

Man snackar ibland Fahlander och att han är dum i huvudet och bara slänger ur sig påståenden som det inte finns ett uns av sanning i. Det må så vara. Men vad är dettta exempel på?
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav ratscore » mån maj 10, 2010 3:48 pm

hagawaga skrev:PS. Oddsen för att hans föräldrar är syskon ger 0,98 på Unibet! DS. :D

Spot on, spot on! :lol:
Thats Mr. Ratscore to you..!
Användarvisningsbild
ratscore
Forumproffs

Inläggav Etnoj » mån maj 10, 2010 4:01 pm

Tycker det är rätt kul att läsa kommentarerna på smp. Då majoriteten av inläggen innehåller "köpelag" och "ni har inga egna produkter".

Men till det roliga hör ju att Lakers för tillfället har mer produkter i sin roaster än vad Tingsryd har :lol:

Sen att 3 finnar ryktas till er gör ju att de blir såfall 3 produkter mindre.

Någon vänlig Taifsupporter som har ett försvarstal? :eeeh:
Hörde Saviano tala med Tom Koivisto under en match - "Kör du först så väntar jag där framme"
Användarvisningsbild
Etnoj
Forumentusiast

Inläggav serra » mån maj 10, 2010 4:08 pm

Etnoj, varför har du en visningsbild på en Taifare?
serra
c/o LL´s Forum

Inläggav Etnoj » mån maj 10, 2010 4:10 pm

serra skrev:Etnoj, varför har du en visningsbild på en Taifare?

Haha, tänkte att Sverige skulle få skåda skogens inavel :wink:
Hörde Saviano tala med Tom Koivisto under en match - "Kör du först så väntar jag där framme"
Användarvisningsbild
Etnoj
Forumentusiast

Inläggav Herr Oberst » mån maj 10, 2010 5:52 pm

serra skrev:Det märkliga när det gäller taifs fans är att vem man än fråga runt om i hockeysverige så får man samma svar:
Efterblivna skogssmurfar.
Tror aldrig jag träffat någon som har haft något gott att säga om taif fans.

Jag vet många som tycker TAIF är helt OK
Användarvisningsbild
Herr Oberst
Forumdemon

Inläggav Pysslingen » mån maj 10, 2010 5:53 pm

Har också mött många utanför som tycker Taif är helt okej. Men då frågar jag alltid vad tycker ni om Lakers då? Då får dem svårt att andas och börjar fäkta hej vilt armarna och sen säger "vem fan gillar inte Lakers"? :wink:
Användarvisningsbild
Pysslingen
Forumentusiast

Inläggav Niles » mån maj 10, 2010 5:55 pm

Så klart Oberst, det finns ju dom som gillar både huvudvärk och regn...och rögle. Självplågare. :)
Senast redigerad av Niles mån maj 10, 2010 5:57 pm, redigerad totalt 1 gång.
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum

Inläggav Baloo » mån maj 10, 2010 5:55 pm

Nu tänker du på Tranås (Taif)
VENI VIDI VICI

Once a Laker always a Laker...
Användarvisningsbild
Baloo
Forumdemon

Inläggav Sköna_Gröna » mån maj 10, 2010 9:36 pm

Etnoj skrev:

Någon vänlig Taifsupporter som har ett försvarstal? :eeeh:

Har inget försvarstal. Tycker Taifs sportgrupp ska rannsaka sig själva! Problemet är inte att vi värvar spelare i år och vi kan kallas köpelag, även om det epitetet på en klubb aldrig existerat i min värld. Vi lät inte lovande spelare få chansen i Div 1 medan mediokra trötta spelare fick chans på chans. Jag tycker den bästa melodin för att lyckas OM man har en fungerande ungdomsverksamhet (vilket Taif har/haft) är att värva spetsspelare och sedan våga krydda med 3-4 egna juniorer som slåss om platser i 4-linan.

Nu har tre lovande juniorer lämnat (Simon Dahl, Rasmus Johansson och Rasmus Willman) och det bekymrar mig. Kolla bara på lag som Djurgården, HV 71. De vågar släppa fram spelare! Visst, dessa spelare är fantastiskt bra ishockeyspelare men det är också ES. Stör mig på att en junior måste bevisa så mycket mer än en etablerad spelare för att få spela. Det handlar inte om prestationen i nuläget...

Många lag har samma problem. Tror Näslund i Lakers skulle göra bra ifrån sig i en fjärdeformation om han fick mer än 2-3 chanser!
Stolthet, hjärta, tradition
Användarvisningsbild
Sköna_Gröna
Forumamatör

Inläggav Pysslingen » mån maj 10, 2010 9:52 pm

Tycker Daniel skrev ett riktigt bra blogg inlägg om detta. Nästan alla lag i allsvenskan är köpelag nuförtiden. Håller med stubben, dags att begrava detta ord nu. Så har alla grävt ner det? Inte!? Men gör det då!
Användarvisningsbild
Pysslingen
Forumentusiast

Inläggav Räven » mån maj 10, 2010 10:28 pm

Sköna_Gröna: Jag håller med dig i det du skriver. Det är en styggelse att inte släppa fram egna juniorer, som man tror kommer att bli riktigt bra hockeyspelare. Där har HV verkligen gjort helt rätt.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav erok » tis maj 11, 2010 1:06 am

Var det inte detta neddo framförde med viss framgång här inne i början av sin kariär på detta forum. :wink:
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
erok
c/o LL´s Forum

Inläggav Räven » tis maj 11, 2010 8:33 am

Jovisst var de så, men han var inte realistisk, han resonerade på ett sätt som skulla drabba eller avsevärt drabba laget resultatmässigt negativt.

Helt klart måste vissa juniorer få prova spel i A-lag för att utvecklas.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

FöregåendeNästa

Återgå till Silly Season