Malmö stänger av Calle Söderberg

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Inläggav Varanen » tis dec 08, 2009 8:11 pm

Hittade precis den här artikeln där han säger att uttalandet var klumpigt och att han bett alla i laget om ursäkt:

http://www.skanskan.se/article/20091208 ... la-mot-aik
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Inläggav alfax » ons dec 09, 2009 1:39 pm

Enl. Kvällsposten idag var det inte enbart uttalandet i TV som gjorde att han blev avstängd....precis som jag misstänkte.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum

Inläggav Lakersfan_03 » ons dec 09, 2009 1:55 pm

Enligt källor kan det röra sig om att Calle inte fått vissa pengar som utlovades från förra säsongen :whistle:
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Inläggav KalleB » ons dec 09, 2009 6:29 pm

Så ni menar att han själv valt att inte spela?
Växjö: Europas Orangeaste Stad
Användarvisningsbild
KalleB
Forumdemon

Inläggav Varanen » tor dec 10, 2009 9:09 pm

Eftersom jag tycker både MIF och sedermera även Söderberg skött det hela snyggt tänkte jag inte delta mer i den här debatten, men ni känner mig bättre än så. :wink: Jag hittade den här excellenta artikeln av Uffe Bodin. Jag lyfter fram den som ett motargument till den märkliga uppfattning att MIF:s agerande i den här historien skulle vara särskilt anmärkningsvärt eller typiskt svenskt. Jag tror disciplinen är hårdare i Nordamerika och Ryssland än i gamla Svedala. Jag tror dessutom att Söderberg också vet detta vilket förklarar varför han fortfarande spelar i AS.

Nedomansky försöker alltid få det till att dessa unga genier som blir bestraffade är missförstådda (nästan misshandlade) och Lakersfan03 till att just detta är typiskt svenskt. Jag skulle vilja se Söderberg glida omkring i Calgarys organisation, hänga med huvudet, och skämta om lagkamraterna. :lol:
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Inläggav NEDOMANSKY » fre dec 11, 2009 1:57 am

Unga Genier :? , Söderberg Ung :?: 24 bast :nope: , Geni :?: Utsedd av VEM :ajabaja:

Hörrni Läs bakgrunden till Tomas Sandströms fråga om Lekkamrat ajaj: , så ramlar kanske polletten ner.

Det bästa som finns är Muntra spontana Henrik Larsson intervjuer :roll:
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Inläggav Varanen » fre apr 09, 2010 8:03 pm

Hockey är en lagsport. Gillar man inte lagsporter så finns det oändligt många andra sysselsättningar man kan ägna sig åt. Men jag förstår att hockeyn är oemotståndlig. Nu senast är det den ryska talangen Kirill Kabanov som vill bli professionell hockeyspelare utan att acceptera att han tillhör en grupp eller att ledarna faktiskt leder verksamheten. Utkickad från J18-landslaget och det med rätta.

http://www.hockeysverige.se/news_show_r ... id=9666625

VLH ska ha en eloge för sitt arbete med att markera vad som gäller hos oss. Hoppas att klubben fortsätter att visa samma kurage oavsett vilken skill, talang eller släktband spelaren ifråga har.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Inläggav Box Play » lör apr 10, 2010 3:06 pm

Jag applåderar Varanen här....
Agerar inte klubbarna på detta vis så kommer Taliban eran att överleva och det kommer att vara obligatoriskt att spela Banjo i omklädningsrummet.

Mycket bra inlägg Varanen

Over and out med MYCKET ryggdunk
Box Play
Forumentusiast

Inläggav Varanen » tor maj 06, 2010 10:26 am

Bloggaren MrMadhawk skriver om hans syn på Carl Söderbergs vara eller inte vara i MIF under rubriken HIF-effekt eller ordningshållare?. Mycket intressant läsning, och avslöjande kring de problem som uppstår när någon sätter jaget före laget. Kanske uppstår dylika problem enbart i Sverige, kanske handlar det om jante-lagen och om en oförmåga att hantera duktiga individer som det antytts tidigare i tråden. Men oavsett hur så blir det problem när någon i kollektivet anser sig stå över resten av gruppen. Ärligt så tror jag det är så även utanför Sveriges gränser, samma gäller i vårt östra grannland i alla fall. MIF borde tagit tag i problemen långt tidigare, men bättre sent än aldrig. Och är det så att det finns länder där Söderberg kan köra sitt eget race, och där det till och med uppskattas, borde han nog söka sig dit.

Intressant att följa vad mötet idag där alla kort ska läggas på bordet mynnar ut i.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Inläggav Lakershjärta71 » tor maj 06, 2010 11:59 am

Hur bra sqoutad är Söderberg av ES-lagen egentligen? I hur många serieomgångar i Malmö under föregående säsong har han varit totalt osynlig i matcherna? Varför skulle han då lyckas i ES?
Användarvisningsbild
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum

Inläggav Malul » tor maj 06, 2010 12:28 pm

ja,för ingen förändras av miljöombyte :wink:
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Användarvisningsbild
Malul
c/o LL´s Forum

Inläggav Lakershjärta71 » tor maj 06, 2010 12:30 pm

Om det bara handlar om det, så..
Användarvisningsbild
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum

Inläggav Varanen » tor maj 06, 2010 1:19 pm

Jag tror som Malul att den bästa lösningen är att Söderberg går exempelvis till Luleå. Det är inte hans hockeymässiga kunskaper det brister på. Söderberg skulle nog må väl av att byta miljö och klubb. För även om dagens möte slutar med att han stannar i Malmö, har hela "affären" skadat relationen. Spekulationerna lär fortsätta, hela hans agerande kommer att synas stenhårt vilket gör det svårt att fokusera på hockeyn och att vinna matcher. I en ny omgivning kan han starta om på nytt, skaffa en ny chans att etablera sig i ett lag utan gammalt skit.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Inläggav Hatapopcornssupportrar » fre maj 07, 2010 3:15 am

Söderberg va riktigt bedrövlig i Play OFF,det var länge sedan han visade nån klass mot bra motstånd.
Hatapopcornssupportrar
Forumproffs

Inläggav serra » fre maj 07, 2010 7:58 am

Rögle är intres av honom
Snart nära dig...en ny hall
serra
c/o LL´s Forum

Inläggav Hatapopcornssupportrar » tis maj 11, 2010 4:15 pm

Hansson är intresserade av alla som spelat eller spelar i malmö....Sorgligt nog, men men, kan man stoppa en match så....
Hatapopcornssupportrar
Forumproffs

Inläggav Anders83 » tis maj 11, 2010 5:27 pm

Hoppas hoppas hoppas... vill se AIA lipa ut i tidningen igen "buääääää dom frågade ju aldrig oss innan"
SMSa pct till 72550 så bidrar du med 50:- till en mer färgglad läktare
Användarvisningsbild
Anders83
c/o LL´s Forum

Inläggav Hatapopcornssupportrar » mån maj 17, 2010 2:06 am

Lipa ut i tidningen? Vi kan BEVISLIGEN påverka...det kan ni ju fråga Evertsson själv om med tanke på den kängan han delade ut till er...DET var humor :)
Hatapopcornssupportrar
Forumproffs

Föregående

Återgå till Hockey