Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Sköna_Gröna skrev:Etnoj skrev:
Någon vänlig Taifsupporter som har ett försvarstal?
Har inget försvarstal. Tycker Taifs sportgrupp ska rannsaka sig själva! Problemet är inte att vi värvar spelare i år och vi kan kallas köpelag, även om det epitetet på en klubb aldrig existerat i min värld. Vi lät inte lovande spelare få chansen i Div 1 medan mediokra trötta spelare fick chans på chans. Jag tycker den bästa melodin för att lyckas OM man har en fungerande ungdomsverksamhet (vilket Taif har/haft) är att värva spetsspelare och sedan våga krydda med 3-4 egna juniorer som slåss om platser i 4-linan.
Nu har tre lovande juniorer lämnat (Simon Dahl, Rasmus Johansson och Rasmus Willman) och det bekymrar mig. Kolla bara på lag som Djurgården, HV 71. De vågar släppa fram spelare! Visst, dessa spelare är fantastiskt bra ishockeyspelare men det är också ES. Stör mig på att en junior måste bevisa så mycket mer än en etablerad spelare för att få spela. Det handlar inte om prestationen i nuläget...
Många lag har samma problem. Tror Näslund i Lakers skulle göra bra ifrån sig i en fjärdeformation om han fick mer än 2-3 chanser!
Flanders skrev:
Jag håller också med om att yngre talanger skall få chansen, men på samma villkor som alla andra. Precis som att gamlingar inte skall få spela bara för att de är rutinerade, så skall inte unga få spela bara för att de är lovande, utan det skall vara "bäst för laget" som gäller i laguttagningen.
.
serra skrev:Det märkliga när det gäller taifs fans är att vem man än fråga runt om i hockeysverige så får man samma svar:
Efterblivna skogssmurfar.
Tror aldrig jag träffat någon som har haft något gott att säga om taif fans.
Tycker att Kauppila verkar vara alldeles för bra för att lira i Taif. Ojämn trupp.Niles skrev:En till värvning så vinner dom väl serien då Räven.
Som jag ser det är väl resten av truppen ingen skrämmande läsning precis.
Räven skrev:Bara till att säga Grattis till TAIF, som därmed måste tillhöra topp fem inför kommande säsong, märkligt eftersom flera tippade att de skulle hamna bland de som tippades ha svårt att hänga kvar. Nu ser man istället framåt mot att kvala till ES.
Det jag tycker är unikt med Lakers är att samtliga forwards vi har tillgängliga har potential att göra mycket poäng i sin rätta omgivning. Ingen forward har obs! gjort sämre än 27p (!) poäng föregående säsong. Det är "bara" Erik Josefsson som står på 17p, och då är han egentligen bara en powerforward som jobbar hårt och gör det övergripande defensiva jobbet i sin kedja. Det säger en del om Lakers.Räven skrev:Det ska bli oerhört spännande inför nästa säsong och jag vill ha en center som verkligen blir en tongivande spelare och skapar poäng för vår del. Vi måste ha fram riktiga målgörare och det måste vara mer än en spelare. Det föll denna säsongen när Lundbom blev skadad, då föll allt som ett korthus, mer eller mindre.
Räven skrev:Teemu Elomo klar och Anders Gustavsson lovar ytterligare en bomb, så jag tror nog att mina farhågor längre upp, blir mer och mer sanna.
TAIF ser ut att bli topp fem i år, kanske ännu bättre. Kval till ES, här kommer det att gå undan. Är det redan tankar att spela ES som figurerar i Anders Gustavssons huvud.
Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 0 gäster