Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Taif kanske gör en "Örebro"? Bygger en stark offensiv men glömmer defensiven?Varanen skrev:Om man enbart ska titta på poängproduktion måste man bedöma möjligheten för spelaren att få förtroende i PP. De som spelar i den spelformen SKALL göra fler poäng än de övriga i laget.
Kauppila känns klockren för TAIF. De måste försöka balansera upp att de har många som inte har erfarenhet av spel på den här nivån. Tycker den faktorn verkar underskattas av somliga. Dessutom kan det vara klokt att försöka satsa på en skarp första kedja. Det är trots allt inte drygt 20 som möter drygt 20, utan enhet ställs mot enhet.
Men jag är fortfarande förvånad över att TAIF:s sportsliga ledning gör bedömningen att backarna håller (god?) AS-klass. Jag tror det kommer skapa stora problem för de nästa säsong.
Svartvadet skrev:Men herregud, det lyser igenom ganska klart ju! TAIF har värvat väldigt billiga spelare ifrån Div.1 dom har även kvar relativt billiga som Stark, Lundström osv. Nu har dom jag pengar kvar att sätta sprätt på!
VLH gör ju tvärtom, dom tänker att dom ska ha 4 bra femmor istället för EN överglänsande och en andra line som är OKEJ för att sedan fylla upp de två sista femmorna med väldigt mediokra spelare
Varanen, kan du allt om sporten? Inse att alla är Forumexperter härinne , och andras åsikter får man helt enkelt ha respekt för.Varanen skrev:Och det var ditt MOTARGUMENT? Bemöt det Svartvadet skriver istället med något matnyttigt. Vad är din analys PeterLake? Du som verkar kunna mest om sporten av alla nu levande människor.
Stinklink skrev:Tingsryd kommer inte ens vara nära att uppnå Lakers placeringar nästa säsong. Dom har värvat två spelare som säkert håller bra allsvensk klass om dom är motiverade. Men detta är inte två spelare som gör ett bottenlag till ett topplag. Bortsett från 4-5 spelare är Tingsryds trupp VÄLDIGT medioker.
Och nej till alla tingsrydssupportrar och Peterlake: Jag skriver det inte för rädsla eller avundsjuka.
Men herregud, det lyser igenom ganska klart ju! TAIF har värvat väldigt billiga spelare ifrån Div.1 dom har även kvar relativt billiga som Stark, Lundström osv. Nu har dom jag pengar kvar att sätta sprätt på!
Power Play skrev:Med tanke på denna trådens nu aktningsvärda längd skulle man faktiskt kunna tro att många av er ÄR rädda för Taif...
Stoffe skrev:Lakershjärta71 skrev:Stoffe,
Att tro är en sak. Att veta en annan.
Lika meningsfullt inlägg som vanligt
Pysslingen skrev:Stoffe skrev:Lakershjärta71 skrev:Stoffe,
Att tro är en sak. Att veta en annan.
Lika meningsfullt inlägg som vanligt
Men om du bara gissar på en spelare så var ju ditt inlägg lika meningslöst. Så antingen vet du något eller så var det bara meningslöst.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 8 gäster