TAIF - Silly

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Inläggav Svartvadet » sön maj 16, 2010 11:56 am

Vi får se, det är inte alltid allting klaffar när man bygger ett lag kring stjärnor! Men vi får se
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum

Inläggav Power Play » sön maj 16, 2010 12:05 pm

Imponerande värvningar helt klart. Men jag håller med Svartvadet - det är på isen det ska avgöras. Det vi kan konstatera just nu är väl att de kommer ha mycket goda förutsättningar att hålla sig kvar i HA.
Den som ser möjligheter istället för hinder är alltid den som kommer längst!
Användarvisningsbild
Power Play
Forumdemon

Inläggav Räven » sön maj 16, 2010 12:12 pm

Självfallet håller jag med om att det är på isen det avgörs, men på pappret börjar det se mer än bra ut och med och med tanke på att mer kommer, så kan jag också känna att de måste fått till det rejält med sponsorer, annars vet jag inte hur de fixar det här.

Att de vill ta platsen som nummer 1 i länet står helt klart.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav petbir » sön maj 16, 2010 1:15 pm

allvarligt talat vad kostar dessa spelare ?? för Växjös del känns det inte bra just nu.eller det kanske det gör. Säger som djävulen i ballar av stål. JOBBIGT JOBBIGT....
Användarvisningsbild
petbir
Forumentusiast

Inläggav Stoffe » sön maj 16, 2010 1:38 pm

Jobbigt? Vi har redan tillräckligt med kompetens i laget... Vi behöver inte köpa en helt ny trupp :roll:
Once a laker, always a laker!
Användarvisningsbild
Stoffe
Forumdemon

Inläggav Lakershjärta71 » sön maj 16, 2010 1:46 pm

Varanen skrev:Om man enbart ska titta på poängproduktion måste man bedöma möjligheten för spelaren att få förtroende i PP. De som spelar i den spelformen SKALL göra fler poäng än de övriga i laget.

Kauppila känns klockren för TAIF. De måste försöka balansera upp att de har många som inte har erfarenhet av spel på den här nivån. Tycker den faktorn verkar underskattas av somliga. Dessutom kan det vara klokt att försöka satsa på en skarp första kedja. Det är trots allt inte drygt 20 som möter drygt 20, utan enhet ställs mot enhet.

Men jag är fortfarande förvånad över att TAIF:s sportsliga ledning gör bedömningen att backarna håller (god?) AS-klass. Jag tror det kommer skapa stora problem för de nästa säsong.
Taif kanske gör en "Örebro"? Bygger en stark offensiv men glömmer defensiven?
Användarvisningsbild
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum

Inläggav Varanen » sön maj 16, 2010 2:20 pm

Jag håller med Stoffe. Varför skulle vi få panik? Taif deklarerade redan förrförra säsongen att de skulle få utökade sponsormedel om de gick upp. Sponsorerna verkar ha hållt sitt löfte och det visar sig nu med de sensate förvärven. Var det någon som trodde de skulle ha Sundsvalls budget?

Utav våra spelare är det bara Laudius och Hillding som får anses oprövade på AS-nivå. Ironiskt nog två spelare från just våra ärkefiender. Vi har också en bredd Taif inte kommer vara i närheten av. Jämför vår FJÄRDE kedja med Josefsson flankerad av Fimpen och Markusson med Taifs motsvarighet. Jag skulle till och med vilja gå så långt att det kan vara smart att matcha just den kedjan mot deras planerade första.

Deras centerbesättning ser inte imponerande ut trots att Kauppila anslutit. Möjligt att Lundström går en ny vår till mötes och att de andra två är mogna för spel i AS. Men jag skulle inte vilja byta ut någon av de 3 mot någon av våra. Vi väntar fortfarande på vår första center.

Precis som med centrarna får jag samma känsla av deras backbesättning. Lite erfarenhet av spel på AS-nivå eller högre. Två av de som har det har inte gjort någon vidare succé tidigare (From Björk och Svensk). Alla våra förvarare har visat att de kan spela på den här nivån. Båda lagen letar efter sina första backar. Men kan någon ärligt säga att Taifs backlinje ser bättre ut än vår?

Även om man skulle anse Brage och Bengtsberg jämnstarka är vi bättre på den positionen när man tittar på andremålvakterna.

Det gäller att hålla huvudet kallt under Silly. Lätt att glömma de spelarna som redan finns i det egna laget när motståndarna landar spektakulära namn. Kauppila och Elomo är bra värvningar. De kan säkert bilda en stark kedja tillsammans med Davidson. Men vår första kedja kommer inte heller behöva skämmas för sig, och en tankeställare är att de senaste dagarnas värvningar är ersättare för Hillding och Laudius. Skall bli intressant att se vilka som bidragit med mest hockey/krona när säsongen är färdigspelad. Glömmer man den formeln tappar man konkurrenskraft, och en nedåtgående spiral påbörjas.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Inläggav Svartvadet » sön maj 16, 2010 2:21 pm

Men herregud, det lyser igenom ganska klart ju! TAIF har värvat väldigt billiga spelare ifrån Div.1 dom har även kvar relativt billiga som Stark, Lundström osv. Nu har dom jag pengar kvar att sätta sprätt på!

VLH gör ju tvärtom, dom tänker att dom ska ha 4 bra femmor istället för EN överglänsande och en andra line som är OKEJ för att sedan fylla upp de två sista femmorna med väldigt mediokra spelare
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum

Inläggav PeterLake » sön maj 16, 2010 2:24 pm

Svartvadet skrev:Men herregud, det lyser igenom ganska klart ju! TAIF har värvat väldigt billiga spelare ifrån Div.1 dom har även kvar relativt billiga som Stark, Lundström osv. Nu har dom jag pengar kvar att sätta sprätt på!

VLH gör ju tvärtom, dom tänker att dom ska ha 4 bra femmor istället för EN överglänsande och en andra line som är OKEJ för att sedan fylla upp de två sista femmorna med väldigt mediokra spelare

Keep telling yourself that, maybe one day you'll actually believe it.
STOLT LAKEJ
Användarvisningsbild
PeterLake
Forumproffs

Inläggav Varanen » sön maj 16, 2010 2:28 pm

Och det var ditt MOTARGUMENT? Bemöt det Svartvadet skriver istället med något matnyttigt. Vad är din analys PeterLake? Du som verkar kunna mest om sporten av alla nu levande människor.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Inläggav PeterLake » sön maj 16, 2010 2:54 pm

Jag tror TAIF gör helt rätt i att bygga en av allsvenskans bästa kedjor än att ha en trupp bestående av bara mediokra spelare, denna kedja kan mycket väl säkra deras plats i allsvenskan och kanske även play off.

Tänker man långsiktigt, säsongen efter nästa dvs, så kan de börja bygga på den kedjan när ännu mer $$$ inkommer. (ha 2 riktigt bra kedjor dvs)

Potential att bli större än VLH? Definitivt

Varanen gillar inte det? Definitivt

Smarta är vad de är :wink:
STOLT LAKEJ
Användarvisningsbild
PeterLake
Forumproffs

Inläggav Sköna_Gröna » sön maj 16, 2010 3:08 pm

Vår tredje-lina är riktigt bra med Stark-Hansson-Bankelius. Skulle jag inte byta ut mot något annat lags om man nu tänker på hockey/krona som ni Lakejer så ofta pratar om. Utvecklingsbara spelare som varit vår mest framträdande lina i Kvalserien två år i rad. Davidson gjorde allt själv när Hilding och Ladde skrivit på för er.
Stolthet, hjärta, tradition
Användarvisningsbild
Sköna_Gröna
Forumamatör

Inläggav Anders83 » sön maj 16, 2010 3:17 pm

PeterLake...

Spelare i VLH som jag anser vara elitseriemässiga utan motivering:

Lundbohm
Saviano
Bengtsberg
Markusson
Bois
SMSa pct till 72550 så bidrar du med 50:- till en mer färgglad läktare
Användarvisningsbild
Anders83
c/o LL´s Forum

Inläggav PeterLake » sön maj 16, 2010 3:20 pm

Kära Anders, jag ser på din lista och kan konstatera att 3 av 5 spelare som du nämnt håller inte elitserie klass.

MVH
STOLT LAKEJ
Användarvisningsbild
PeterLake
Forumproffs

Inläggav Lakersfan_03 » sön maj 16, 2010 3:29 pm

Anders varför svarar du ens på Peterlakejs dynga? Han är varken lakej eller Växjö supporter.

Köparlagets AIF kommer plocka lite poäng i inledningen av serien. Att en kedja klarar platsen i Hockeyallsvenskan är väl mer önsketänkande än verklighet. Det ska bli kul att följa smålands största köpargäng
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Inläggav PeterLake » sön maj 16, 2010 3:31 pm

Nej men jag bidrar ju bara med nästan 5000kr per säsong, det är väl alltid nått?
STOLT LAKEJ
Användarvisningsbild
PeterLake
Forumproffs

Inläggav Stinklink » sön maj 16, 2010 3:40 pm

Tingsryd kommer inte ens vara nära att uppnå Lakers placeringar nästa säsong. Dom har värvat två spelare som säkert håller bra allsvensk klass om dom är motiverade. Men detta är inte två spelare som gör ett bottenlag till ett topplag. Bortsett från 4-5 spelare är Tingsryds trupp VÄLDIGT medioker.

Och nej till alla tingsrydssupportrar och Peterlake: Jag skriver det inte för rädsla eller avundsjuka.
Användarvisningsbild
Stinklink
Forumamatör

Inläggav petbir » sön maj 16, 2010 3:47 pm

Nu känns det inte lika jobbigt längre :-)
Användarvisningsbild
petbir
Forumentusiast

Inläggav Lakershjärta71 » sön maj 16, 2010 3:57 pm

Varanen skrev:Och det var ditt MOTARGUMENT? Bemöt det Svartvadet skriver istället med något matnyttigt. Vad är din analys PeterLake? Du som verkar kunna mest om sporten av alla nu levande människor.
Varanen, kan du allt om sporten? Inse att alla är Forumexperter härinne ;), och andras åsikter får man helt enkelt ha respekt för.
Senast redigerad av Lakershjärta71 sön maj 16, 2010 3:59 pm, redigerad totalt 2 gånger.
Användarvisningsbild
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum

Inläggav Pysslingen » sön maj 16, 2010 3:58 pm

Stinklink skrev:Tingsryd kommer inte ens vara nära att uppnå Lakers placeringar nästa säsong. Dom har värvat två spelare som säkert håller bra allsvensk klass om dom är motiverade. Men detta är inte två spelare som gör ett bottenlag till ett topplag. Bortsett från 4-5 spelare är Tingsryds trupp VÄLDIGT medioker.

Och nej till alla tingsrydssupportrar och Peterlake: Jag skriver det inte för rädsla eller avundsjuka.

Håller fullt med dig här!
Användarvisningsbild
Pysslingen
Forumentusiast

Inläggav Lakershjärta71 » sön maj 16, 2010 4:05 pm

Jag tycker nog att Taif skulle ha behövt ersätta Lundström också. Jag tror att hans skills tar slut i den tuffa, tempostarka HA, tycker att det ligger på högst div1-nivå. Han får svårt att hänga med i "svängarna".
Senast redigerad av Lakershjärta71 sön maj 16, 2010 4:11 pm, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum

Inläggav Roggan_47 » sön maj 16, 2010 4:11 pm

Men herregud, det lyser igenom ganska klart ju! TAIF har värvat väldigt billiga spelare ifrån Div.1 dom har även kvar relativt billiga som Stark, Lundström osv. Nu har dom jag pengar kvar att sätta sprätt på!

nu är jag inte insatt i hur det hela ser ut, men detta kan mycket väl stämma..

sen får man se det hela lite realistiskt, att som nykomling är målet att hålla sig kvar.. vilket jag tror & hoppas på.. :)
Användarvisningsbild
Roggan_47
Forumamatör

Inläggav Power Play » sön maj 16, 2010 4:31 pm

Med tanke på denna trådens nu aktningsvärda längd skulle man faktiskt kunna tro att många av er ÄR rädda för Taif... :oops:
Den som ser möjligheter istället för hinder är alltid den som kommer längst!
Användarvisningsbild
Power Play
Forumdemon

Inläggav Slavik » sön maj 16, 2010 5:00 pm

Framåt ser det bra ut, kan man dessutom fixa en NHL-meriterad back som kan spela 30 min per match så ser det riktigt bra ut för "små grodorna" :wink:
Senast redigerad av Slavik sön maj 16, 2010 7:35 pm, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
Slavik
Forumproffs

Inläggav Räven » sön maj 16, 2010 5:05 pm

Den som lever får se, det blir nog tufft för vilket lag som efter nästa säsong stoltsera som det bästa laget i länet. Just nu är jag osäker, men trupperna är inte heller färdiga ännu.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav Svartvadet » sön maj 16, 2010 5:18 pm

Power Play skrev:Med tanke på denna trådens nu aktningsvärda längd skulle man faktiskt kunna tro att många av er ÄR rädda för Taif... :oops:

Tror att de flesta är intresserade av hur det ska gå för dom, inte rädda, jag är bara positiv för jag vill se bra matcher
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum

Inläggav Manglaren » sön maj 16, 2010 6:55 pm

Stubben på Twitter för sju minuter sedan,

"Nästa bomb i Tingsryd har spelat i NHL, om jag är rätt ute i min informationsinhämtning."

Behöver ju inte säga att han är en superstar, men han lär inte vara dålig.
Evert!
Användarvisningsbild
Manglaren
Forumamatör

Inläggav Räven » sön maj 16, 2010 7:02 pm

TAIF verkar tydligen ha hur mycket pengar som helst, vad ska det här bära hän. :x
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav Anders83 » sön maj 16, 2010 7:28 pm

Ja 30 miljoner minst har jag hört... de senaste miljonmännen glider runt med häst o vagn , dessutom utan att dom betalar skatt !!!

Hett rykte ifrån Örebro...
SMSa pct till 72550 så bidrar du med 50:- till en mer färgglad läktare
Användarvisningsbild
Anders83
c/o LL´s Forum

hehe

Inläggav hagawaga » sön maj 16, 2010 7:30 pm

Ja, vem hade för två månader sedan trott att vi i Lakers (med all rätt) skulle kunna skandera "Bara pengar - inget hjärta" när vi möter Taif i höst? Det är humor på hög nivå!
:D
hagawaga
Forumamatör

Re: hehe

Inläggav Stoffe » sön maj 16, 2010 8:05 pm

Tror att det är denna som Enestubbe syftar på :roll:

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=8925
Användarvisningsbild
Stoffe
Forumdemon

Inläggav Lakershjärta71 » sön maj 16, 2010 9:03 pm

Stoffe,
Att tro är en sak. Att veta en annan.
Användarvisningsbild
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum

Inläggav Stoffe » sön maj 16, 2010 9:43 pm

Lakershjärta71 skrev:Stoffe,

Lika meningsfullt inlägg som vanligt :!:
Användarvisningsbild
Stoffe
Forumdemon

Inläggav Pysslingen » sön maj 16, 2010 9:50 pm

Stoffe skrev:

Men om du bara gissar på en spelare så var ju ditt inlägg lika meningslöst. Så antingen vet du något eller så var det bara meningslöst.
Användarvisningsbild
Pysslingen
Forumentusiast

Inläggav norje » sön maj 16, 2010 10:30 pm

Pysslingen skrev:
Stoffe skrev:

Men om du bara gissar på en spelare så var ju ditt inlägg lika meningslöst. Så antingen vet du något eller så var det bara meningslöst.

om vi bara skulle skriva upp spelare som var klara kan vi ju skrota silly trådarna..
Användarvisningsbild
norje
Forumproffs

FöregåendeNästa

Återgå till Silly Season