Inte kan de vara så dumma...? [Taif]

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Inläggav kajjind » sön maj 09, 2010 6:44 pm

Lobo skrev:Jag väntar på vad herr Fahlander skulle gräva fram, har varit stora ord från Närke men mer än påståenden om mr-$$$ har han väll inte åstadkommit.

Du kommer få vänta länge. Han vet hur man snackar och hur man gör bra investeringar, inte mer. Han har grävt i taif nu i 3 år utan minsta framgång. När ska han ge upp?
GIMME SOME RASTA MONSTA! ok mon?
kajjind
Forumamatör

Inläggav Räven » sön maj 09, 2010 6:46 pm

Jag tror inte att han ger upp någon gång, har han fått agg till något/någon, så kommer han att ha detta under sin lupp hela livet, för att slå till om han ser något fel.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav LasseMaja » sön maj 09, 2010 7:31 pm

Fahlander är ett as och en översittare av stora mått!!! Klart att han aldrig kommer ge sig, men efter TAIF ledningens "hot" så tror jag att han iaf tänker till lite innan han skriver sin skit.

Lika bra att jag förtydligar mig direkt så ni inte får för er att det gäller dödshot, TAIF har helt enkelt tröttnat på Fahlanders skit och kommer det mer så kommer man att ta till hjälp för att vidta åtgärder mot honom.
Tingsryds AIF
since 1923
Användarvisningsbild
LasseMaja
Forumdemon

Inläggav Power Play » sön maj 09, 2010 7:40 pm

Hells Angels? 8)
Den som ser möjligheter istället för hinder är alltid den som kommer längst!
Användarvisningsbild
Power Play
Forumdemon

Inläggav ultraboy » sön maj 09, 2010 8:09 pm

Växjö Inferna? 8)
y.
Användarvisningsbild
ultraboy
Forumentusiast

Inläggav Räven » sön maj 09, 2010 8:14 pm

Jag tror att han är medveten om vad gränsen går, skulle någon ändå vilja prova det rättsligt, så kommer hans advokater att smula sönder det. Idag går man inte vidare med liknande saker juridiskt sett.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav jek » sön maj 09, 2010 9:02 pm

Tills Fahlander styrker sina påståenden betraktar jag honom som en ren mytoman.
Användarvisningsbild
jek
Forumentusiast

Inläggav Räven » sön maj 09, 2010 9:48 pm

Jo, men vi vet inte vad hans syfte är, ibland har dessa personer som lyckas med så mycket annat i sitt liv, en klar mening med det och inte sällan når de exakt det som är meningen.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav jek » sön maj 09, 2010 10:43 pm

Han kanske går efter den gamla devisen, en lögn som upprepas tillräckligt många gånger blir till en sanning.
Användarvisningsbild
jek
Forumentusiast

Inläggav Räven » sön maj 09, 2010 10:46 pm

Jo, det är möjligt att han går efter det, men han är inte dum i huvudet, den saken är helt klar.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav Sarrre » mån maj 10, 2010 9:20 pm

erok skrev:Jag tror inte han har så mycket att komma med. Finns journalister som grävt i det men inte kommit fram till ett piss ännu. Bara att gratta Taif som har fått med sig nya sponsorer från kronobergs södra del. Älmhult fick för ett tag sen några nya butiker och i det samhället har taif och troja starka band. Tyvätt har väl inte lakers lyckats knyta till sig storföretagen som finns i det samhället. Stena Metall, Swedwood AB, Älmhult Gjuteri, Ikanobanken, Spångs möbler mfl. Vi hade chansen under åren Taif var på dekis men tog den aldrig. Visserligen var det någon buss från Älmhult till växjö förra året men tyvärr tror jag att det är Taif som kommer få det största publikstödet därifrån nu.

Hujedamej, vad är det för samhälle jag bor i? 8O
Stolthet, hjärta & tradition - since 2001
Användarvisningsbild
Sarrre
Forumentusiast

Inläggav T48 » tis maj 11, 2010 10:07 am

Finns som sagt mycket på Blondin-Fahllan också. Lite skattetrix hit och dit. Dags att granska denna fjolla istället kanske.
Användarvisningsbild
T48
Forumamatör

Inläggav LasseMaja » tis maj 11, 2010 2:28 pm

Ja Hells Angels kanske inte vore så dumt att skicka på karln, men jag tror nästan mer på Janne Josefsson isf!! :twisted:
Tingsryds AIF
since 1923
Användarvisningsbild
LasseMaja
Forumdemon

Inläggav AP » lör maj 15, 2010 2:33 pm

Han kommer inte tala mer om TAIF. Så alla ni som blev lurad av han har väntat förgäves. Fahlanders snack om TAIF är över. Han kommer aldrig komma med något. Möjligtvis små planterade rykten om TAIF för att störa som t.ex när han blåste Enestubbe för någon vecka sedan

T 48: Ja Fahlander han blev ju fälld i tingsrätten så sent som i mars/april för skattetrixl, för vilken gång i ordningen vet jag inte men han förekommmer ju i X antal avsnitt. Tar man försäkringskassans pengar ämnade att hjälpa sjuka, kör dem ett varv rvi luxemburg,cypern och någon offshore önationoch sedan tillbaks rakt in i sin egen kassa så skall man nog vara ganska tyst om vad andra sysslar med.
AP
Forumamatör

Inläggav Lakershjärta71 » lör maj 15, 2010 5:01 pm

Spontant, hur orkar ni pladdra och tjata i det här i all evighet? :zzz: :zzz: :zzz:
Användarvisningsbild
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum

Inläggav kajjind » ons maj 19, 2010 1:39 pm

Varanen skrev:Jag vill inte diskutera detta på grund av min kärlek till hockeyn. Det får bara inte vara sant, och vi skall alla agera som om far vore alkoholist. :(

Jag läser igenom denna tråden och hittar den här kommentaren av den normalt sympatiske varanen. Här klampade du dock i din egen skit. Fy fan vilken jävla äcklig, rent ut sagt, -kommentar.
kajjind
Forumamatör

Inläggav Varanen » ons maj 19, 2010 1:43 pm

Ja, lika äcklig som ryktena, som jag inte vill se eller höra.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Inläggav Pysslingen » ons maj 19, 2010 1:58 pm

Godis och läsk inhandlat. :golfclap:
Användarvisningsbild
Pysslingen
Forumentusiast

Inläggav kajjind » ons maj 19, 2010 1:58 pm

Om du nu har något innanför pannbenet så hade du inte ens reagerat på dessa rykten.
kajjind
Forumamatör

Inläggav Pysslingen » ons maj 19, 2010 2:01 pm

Nu går du väl lite väl hårt till attack Kajjind. Visst kan förstå att du är upprörd, det hade jag med varit om jag hade haft TAIF som favoritlag :whistle:
Användarvisningsbild
Pysslingen
Forumentusiast

Inläggav Varanen » ons maj 19, 2010 9:45 pm

kajjind skrev:Om du nu har något innanför pannbenet så hade du inte ens reagerat på dessa rykten.

Men det har jag inte. Jag saknar C70t5 - kom tillbaks! Vi behöver dig...
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Inläggav Malul » ons maj 19, 2010 9:52 pm

det straff Taif fick efter sitt utstuderade fusk var alldeles för milt,ungefär som om Muhlegg skulle fått en varning och lite böter men fått behålla medaljerna efter han förstörde OS och Elofssons karriär.

en ex-dopingavstängd får finna sig att leva resten av sitt liv med misstankarna emot sig,helt med rätta.
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Användarvisningsbild
Malul
c/o LL´s Forum

Inläggav kajjind » ons maj 19, 2010 9:54 pm

Varanen skrev:
kajjind skrev:Om du nu har något innanför pannbenet så hade du inte ens reagerat på dessa rykten.

Men det har jag inte. Jag saknar C70t5 - kom tillbaks! Vi behöver dig...

Okej, ber då om ursäkt för mitt missförstånd. Lät dock ganska nonchalant det första du skrev.
kajjind
Forumamatör

Inläggav lampan » ons maj 19, 2010 9:54 pm

I Ludmilas fall var hon återfallsförbrytare...
Har du stormat isen älskar du VLH
Användarvisningsbild
lampan
Forumentusiast

Inläggav Varanen » ons maj 19, 2010 9:57 pm

Tack Malul! Skönt att veta att vi åtminstone är två som kommer skölja bort taif när vi borstar tänderna. There can only be one! :wink:
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Inläggav Piggelin » ons maj 19, 2010 10:26 pm

Varanen, ryggdunkar från Piggelin. :golfclap:
Jag är Lakers-fan, vad fan är du?
Det ÄR pappa som bestämmer!
Användarvisningsbild
Piggelin
c/o LL´s Forum

Inläggav kajjind » ons maj 19, 2010 11:09 pm

Malul skrev:det straff Taif fick efter sitt utstuderade fusk var alldeles för milt,ungefär som om Muhlegg skulle fått en varning och lite böter men fått behålla medaljerna efter han förstörde OS och Elofssons karriär.

en ex-dopingavstängd får finna sig att leva resten av sitt liv med misstankarna emot sig,helt med rätta.

Malul är du 3 år? Jag menar det. Är du 3 år på riktigt? Nej, jag säger inte bara detta för att förstärka min tes om att du är dum i huvudet. Svara ärligt nu Malul. ÄR DU 3 ÅR???

I vilket fall som helst. Berätta för mig. Vad fan vet du om straffet som fällda skattefuskare ska ha?
kajjind
Forumamatör

Inläggav Malul » ons maj 19, 2010 11:18 pm

Eh grabben,tagga ner lite.

Jag är varken tre år eller dum i huvudet.

Men lite intresserad blev jag nu av hur du ställer dig till det TAIF gjorde,
blev du arg för att det upptäcktes eller arg för att alla andra också "gjorde likadant"?

Och hur skulle du ha ställt dig till det om det rört sig om det omvända,om Lakers trixat sig till en bättre placering genom fusk,skulle du då tycka att en degradering enbart var ett bra straff?

Växjö Lakersissä!!
Användarvisningsbild
Malul
c/o LL´s Forum

Inläggav LasseMaja » tor maj 20, 2010 6:03 am

Den här diskussionen känns SÅ gammal, men jag måste ändå få fråga dig Malul vad du tycker vore ett rimligt straff då om nu inte degradering räcker?? Skulle dom skyldiga ha dödsstraff eller vad vore rimligt enligt dig??
Tingsryds AIF
since 1923
Användarvisningsbild
LasseMaja
Forumdemon

Inläggav Malul » tor maj 20, 2010 8:09 am

Ja det hela är ju ancient history,men iaf.
Det är ju en komplex fråga,de lag som missade superallsvenskan borde ha rätt till kompensation och upprättelse.Jag tycker överlag att det daltas för mycket med myglet,det skall aldrig löna sig.

Ett års avstängning och omstart i lägsta hade varit fair,lek med tanken om t ex AIK skulle avslöjas nu med samma sak..

Doping borde vara livstid för individuella idrotter.

Medvetet fusk är den lägsta formen av idrottsutövande och även om vi stackars supportrar i slutändan blir de som lider vill man väl att det ska kännas ärligt det hela?
Hade det varit vi som kört med dubbelbokföring skulle jag kännt mig som den bedragne mannen och sådant tar tid att läka:)

Växjö Lakersissä!!
Användarvisningsbild
Malul
c/o LL´s Forum

Inläggav Anders L » tor maj 20, 2010 8:56 am

Malul skrev:Doping borde vara livstid för individuella idrotter.

En gång fuskare alltid fuskare!
Anders L
Forumdemon

Inläggav kajjind » tor maj 20, 2010 10:17 am

Malul skrev:Eh grabben,tagga ner lite.

Jag är varken tre år eller dum i huvudet.

Men lite intresserad blev jag nu av hur du ställer dig till det TAIF gjorde,
blev du arg för att det upptäcktes eller arg för att alla andra också "gjorde likadant"?

Och hur skulle du ha ställt dig till det om det rört sig om det omvända,om Lakers trixat sig till en bättre placering genom fusk,skulle du då tycka att en degradering enbart var ett bra straff?

Jag blev varken arg för att det upptäcktes eller arg för att andra "gjorde likadant". Jag blev arg på taif som förening och om det nu mot all förmodan skulle vara likadant nu så vill jag inget hellre än att dom ska åka dit. Lika väl som jag vill att andra klubbar som fuskar ska göra det.
kajjind
Forumamatör

Inläggav Räven » tor maj 20, 2010 10:29 am

Jo, det är den normala uppfattningenm som man bör ha, den har jag också. Allt fusk ska bestraffas och jag tycker ganska rejält dessutom. Sedan är det oavsett vilken klubb, enskild idrottare eller företag, såsom pivatperson.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav erok » tor maj 20, 2010 11:50 am

Som privatperson kan man väl få fuska lite :wink:
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
erok
c/o LL´s Forum

Inläggav LasseMaja » tor maj 20, 2010 12:04 pm

Malul skrev:Ja det hela är ju ancient history,men iaf.
Det är ju en komplex fråga,de lag som missade superallsvenskan borde ha rätt till kompensation och upprättelse.Jag tycker överlag att det daltas för mycket med myglet,det skall aldrig löna sig.

Ett års avstängning och omstart i lägsta hade varit fair,lek med tanken om t ex AIK skulle avslöjas nu med samma sak..

Doping borde vara livstid för individuella idrotter.

Medvetet fusk är den lägsta formen av idrottsutövande och även om vi stackars supportrar i slutändan blir de som lider vill man väl att det ska kännas ärligt det hela?
Hade det varit vi som kört med dubbelbokföring skulle jag kännt mig som den bedragne mannen och sådant tar tid att läka:)

Inga dödsstraff alltså?? Vad menar du med lek med tanken om tex AIK?? På vilket sätt tycker du att det lönade sig för TAIF för 10 år sen??
Tingsryds AIF
since 1923
Användarvisningsbild
LasseMaja
Forumdemon

FöregåendeNästa

Återgå till Hockey