Inte kan de vara så dumma...? [Taif]

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Inläggav Malul » tor maj 20, 2010 12:16 pm

Lasse,känns som vi harvar detta varje säsong va? 8)

Om AIK idag skulle avslöjas och degraderas likt TAIF gjorde kommer det ställa till en del,håller du inte med?

TAIF kunde med en stark uppslutning tagit klivet tillbaka efter bara en säsong i ettan,om resurser funnits.Då hade straffet blivit en säsong att slicka såren innan de var tillbaka,i de flestas ögon inte ens ett straff..
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Användarvisningsbild
Malul
c/o LL´s Forum

Inläggav kajjind » tor maj 20, 2010 12:27 pm

Jag kanske minns fel. Men fick dom inte rätt grova böter också? Vilket gjorde det rätt tufft att "med resurser" ta steget tillbaka direkt.
GIMME SOME RASTA MONSTA! ok mon?
kajjind
Forumamatör

Inläggav Malul » tor maj 20, 2010 12:56 pm

Minns inte alls repressalierna men dömdes inte tre stycken för grovt skattebrott el dyl?
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Användarvisningsbild
Malul
c/o LL´s Forum

Inläggav Räven » tor maj 20, 2010 1:04 pm

Jag kommer faktiskt inte ihåg vem eller vilka som fick böter, men man försökte lägga skulden på en person i styrelsen som inte längre levde, när det inträffade, något som naturligtvis kan diskuteras varför man gjorde det. Men tre ledare åtalades för grovt skattebrott och att spelare hade fått svarta löner i massor utbetalade kontant i kuvert, man skrev på två kontrakt ett officiellt och ett svart, så att säga. 2001-2002 var det budgeterat med 1 400 000 kr i spelarlöner, men endast 466 000 kr bokfördes, hur kan det komma sig. 8O

Dock var det en oerhört dåligt skött förening, sett efter regler som man enligt svensk lag ska följa. Inget hade egentligen skötts riktigt på den ekonomiska sidan. Om allt sedan var med uppsåt eller ren okunskap, det ger jag mig inte in i att diskutera, men jag har så klart en uppfattning.

Var det i den härvan som kommunen köpte tillbaka hallen för att få fram likvida medel för klubben?
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav InmeDes » tor maj 20, 2010 1:54 pm

För en gångs skull håller jag med Lakershjärtat.

Hur orkar ni tjata detta? Nedomansky är ju en västanfläkt mot vissa andra.
Och livet går vidare på Uda Dan Dara. Vem vinner och vem försvinner? Svaret ges i nästa avsnitt.
InmeDes
Forumentusiast

Inläggav Räven » tor maj 20, 2010 2:05 pm

Kraften är outtröttlig hos oss :wink:
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav Piggelin » tor maj 20, 2010 2:09 pm

Jag känner mig oerhört stark just nu. :wink:
Var det inte något med vita blodkroppar också. :roflol:
Jag är Lakers-fan, vad fan är du?
Det ÄR pappa som bestämmer!
Användarvisningsbild
Piggelin
c/o LL´s Forum

Inläggav PutteA » tor maj 20, 2010 2:12 pm

Detta visar ju egentligen bara att uttrycket: "What goes around comes around" stämmer. Och detta bör man alltid tänka på när man yppar sig, om man känner att man inte skulle vilja vara i den andres kläder. För det blir så att man hamnar där så småningom i så fall, oundvikligt. Nu är det vi som attackerar er med full kraft. Och om jag känner er TAIF:are rätt, så kommer ni gå till motattack så fort tillfälle ges.

A neverending story!!!!
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Inläggav Lakershjärta71 » tor maj 20, 2010 3:29 pm

InmeDes skrev:För en gångs skull håller jag med Lakershjärtat.

Hur orkar ni tjata detta? Nedomansky är ju en västanfläkt mot vissa andra.
InmeDes, du e då för snäll du! ;)
Användarvisningsbild
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum

Inläggav Stinklink » tor maj 20, 2010 7:43 pm

Malul skrev:Minns inte alls repressalierna men dömdes inte tre stycken för grovt skattebrott el dyl?

Tror 2 av dom fick fängelse. Inget längre straff dock. Bl. a. Härlin tror jag satt inne ett tag.
Användarvisningsbild
Stinklink
Forumamatör

Inläggav InmeDes » fre maj 21, 2010 8:43 am

Stinkhink, om man inte är säker på att någon har suttit inne så kanske man inte ska namnge någon på det sättet. Rätt som det är så blir det en sanning och då kan det vara en oskyldig som får leva med detta. Jag kommer själv inte ihåg vilka som straffades.

Moderartorerna kanske borde överväga om inte inlägget ska tas bort?
Ursäkta att jag lägger mig i ert arbete, som jag annars tycker ni sköter utmärkt.
Och livet går vidare på Uda Dan Dara. Vem vinner och vem försvinner? Svaret ges i nästa avsnitt.
InmeDes
Forumentusiast

Inläggav LasseMaja » fre maj 21, 2010 10:38 pm

Stinklink skrev:
Malul skrev:Minns inte alls repressalierna men dömdes inte tre stycken för grovt skattebrott el dyl?

Tror 2 av dom fick fängelse. Inget längre straff dock. Bl. a. Härlin tror jag satt inne ett tag.

Du TROR?!!! 8O Ta en funderare nästa gång du anklagar folk till höger och vänster!!!
Tingsryds AIF
since 1923
Användarvisningsbild
LasseMaja
Forumdemon

Inläggav Räven » fre maj 21, 2010 10:59 pm

Jag nämner inga namn, men vi är många som vet vilka som låg bakom och som inte drar sig för att vara på fel sidan lagen när det gäller skatter och dylikt. Nu har det självklart inte bara varit TAIF som fuskat genom åren, men de är åtminnstonne en av dem.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav Stinklink » lör maj 22, 2010 2:36 am

--
Senast redigerad av Stinklink lör maj 22, 2010 10:51 am, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
Stinklink
Forumamatör

Inläggav InmeDes » lör maj 22, 2010 10:27 am

Jo, men Stinklink, Kajjind nämnde väl ingen vid namn? Det var ju du som gjorde eller läser jag alldeles galet. Det vet vi väl alla att folk har blivit straffade i den härvan.

Det jag vänder mig mot är att du tror att en viss namngiven person har suttit inne. Det kanske han gjorde, jag kommer faktiskt inte ihåg. Men om man bara tror så ska man nog akta sig för at hänga ut folk.
InmeDes
Forumentusiast

Inläggav Stinklink » lör maj 22, 2010 10:44 am

Som jag skrev så var det inlägget ovan skrivet från en annan användare som trodde att han var inloggad på datorn när det var miin användare som var det. Så nej jag står inte bakom det som skrevs där uppe.
Användarvisningsbild
Stinklink
Forumamatör

Inläggav erok » lör maj 22, 2010 10:49 am

Stinklink. Radera det som Kajjind skrev och låt han skriva om det här inne. Hur svårt kan det va?
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
erok
c/o LL´s Forum

Inläggav InmeDes » lör maj 22, 2010 10:51 am

Men, för helvete, se till att det blir borttaget då om du inte står bakom! Så får väl den som faktiskt skrev ta ansvaret för vad som står.

Och jag ber om ursäkt för att jag pådyvlat dig något som du är oskyldig till, Stinklink, men man tar ju för givet det är användaren som står för texten.
InmeDes
Forumentusiast

Inläggav Stinklink » lör maj 22, 2010 10:52 am

Kan tydligen inte radera det, men jag skrev om det.
Användarvisningsbild
Stinklink
Forumamatör

Föregående

Återgå till Hockey