TAIF - Silly

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Inläggav Stoffe » fre jun 04, 2010 11:43 am

Räven skrev:
Angående Lundström så finns det visst möjligheter att han tar en plats, dår han är extremt tjurig och ger han sig den, på att ta en plats, så varför inte. Kommer ihåg honom från Lakerstiden och när humör och allt stämde så var han inte dålig.

I Div.1 var han bra om han var på humör! I AS tyckte jag han inte tillförde Lakers ett skit. Enda rätta att skicka i väg honom. Tror TAIF ser han på samma sätt i början av Oktober! :whistle:
Once a laker, always a laker!
Användarvisningsbild
Stoffe
Forumdemon

Inläggav Räven » fre jun 04, 2010 12:29 pm

Ja, jag håller med dig, det hänger väldigt mycket på hans inställning och det skiljer väldigt mycket mellan div 1 och HA.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav LasseMaja » tis jun 08, 2010 11:32 pm

Javisst det skiljer ju så pass mycket att TAIF aldrig någonsin kommer ta sig till allsvenskan igen, är det inte så det brukar låta?!! :D Jag VET att det skiljer mellan div 1 och allsvenskan, men jag tror att dom allra flesta spelarna i TAIF kommer klara av det på ett bra sätt.

Räven, bryr mig faktiskt inte mycket om vad du skriver längre. För mig är du bara en gammal bitter gnällröv. :lol: Du skriver enbart dynga nuförtiden, trist.

Sköna_gröna, förstår inte alls vad du menar när du skriver att du är orolig för hur föreningen sköts mm?? Vad har man enligt dig gjort fel?? Är du kanske kompis med nån av killarna som inte erbjöds nytt kontrakt?? Jag för min del tycker det är riktigt trist att läsa kommentarer likt din där det mest är negativa ord trots att föreningen är bättre än på mången god dag!!!
Tingsryds AIF
since 1923
Användarvisningsbild
LasseMaja
Forumdemon

Inläggav PutteA » tis jun 08, 2010 11:41 pm

Jag hade också känt en viss oro om det gällt Lakers och vart nya i HA, och gjort den ekonomiska stegring som TAIF gjort inför nästa säsong. Man har ju lagt ohyggliga summor pengar på ett få antal spelare. Och då hade jag också vart lite orolig, så länga man inte har svart på vitt att säsongen verkligen är uppsäkrad ekonomiskt. Man har säkert full koll i TAIF, men säker kan man aldrig vara!!
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Inläggav LasseMaja » ons jun 09, 2010 8:24 am

Om du/ni är SÅ oroliga för TAIFs framtid så föreslår jag ett besök på taif.nu, väl där så läs intervjun med Gusten och oron skall stillas. :) Men folk som Räven behöver inte läsa, spelar ingen roll vad dom får för fakta så väljer dom att tro på sin egen "sanning".
Tingsryds AIF
since 1923
Användarvisningsbild
LasseMaja
Forumdemon

Inläggav PutteA » ons jun 09, 2010 10:21 am

Du missuppfattar mig LasseMaja. Jag sa om Lakers hade gjort som TAIF....!

Jag är inte orolig för TAIF, skiter högaktningsfullt i TAIF. Rent känslomässigt bryr jag mig bara om laget i mitt hjärta, alltså VLH. Om man skulle känna oro och hysa känslor till föreningar så fort man debatterar dom så hade man haft många föreningar närmast hjärtat. Så bara för att vi har frågor kring och diskuterar om TAIF, så betyder inte de att alla här inne är smygtaifare. Nått som ni TAIF:are kanska VILL tro!!?? :lol:
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Inläggav Räven » ons jun 09, 2010 10:36 am

Jag håller med dig PutteA om vad du skriver.

Till dig Lassemaja kan jag bara säga att du har ingen aning vem jag är och vad jag råkar veta om saker och ting. Därför tycker jag inte att du ska kalla mig för vissa saker som du inte har belägg för.

Jag kan TAIF ganska bra och jag kan byggden TAIF ännu bättre, så jag är inte ute och seglar på något vis. Du verkar tro att jag är analfabet och icke läskunnig, samt att jag inte fattar det jag läser och hör berättas. Vad har du fått det ifrån och vad är det som jag i såfall har så fel i.

Att ni sedan glömmer alla era egna grodor och hela tiden tror att ni är bäst och att alla andra jagar er och vill er illa och så vidare. Det får ni nog leva med. Välj som jag hört en det TAIF:are säga. Vi åker inte till Växjö och handlar kläder med mera det gör vi i Blekinge, för inte ska vi gynna något i Växjö, det kan komma Lakers tillgodo.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav LasseMaja » ons jun 09, 2010 11:07 am

Vart har jag kallt dig analfabet?? :?

Kom inte och säg att inte du vill TAIF illa Räven, för ditt hat kommer verkligen fram när du skriver. ALLA vill inte TAIF illa, och det är det väl ingen som påstått heller. Men folk som du och Fahlander tex är enbart ute efter att förstöra och det anser jag vara riktigt dålig stil.

Nej jag känner inte dig(tack och lov) men jag märker att du är oerhört bitter över något.

En sak till, TAIF är en förening och ingen bygd.
Tingsryds AIF
since 1923
Användarvisningsbild
LasseMaja
Forumdemon

Inläggav Malul » ons jun 09, 2010 11:31 am

Som Lakerssupportrar har vi fått äran att bli tokkritiserade av kronobergshockeyn under 10 år,när nu chansen uppstår har vi två val;

1.Vända andra kinden till och buga oss för den nya kulturen.

2.Bita tillbaka och visa på att vi stått för det enda rätta under 10 års tid.

Många väljer alt 2.

Jag hatar inte Taif,jag har en fantastisk hatkärlek däremot.Då jag råkar känna mången goda taifmänniskor så finns det ju inget bättre än att retas med dom.

Underbart att äntligen få spänna musklerna mot,faktiskt,vår enda riktiga fiende!
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Användarvisningsbild
Malul
c/o LL´s Forum

Inläggav Räven » ons jun 09, 2010 11:48 am

Jag har också någon form av hatkärlek till TAIF, jag vill inte föreningen illa i ordets rätta bemärkelse, men rent sportstligt vill jag inte att de ska lyckas.

Analfabet tolkar jag att du anser att jag är när jag inte kan förstå texter som jag läser. men skit i det nu, det får jag tåla.

Jag har om du hade läst mina tidigare inlägg när det gäller just TAIF, beskrivit ganska väl vad jag bygger mina känslor om föreningen och dess anhängare (dock inte alla).

Sedan till TAIF-bygden som jag skriver. Ja, jag anser att det är så, eftersom det är så djupt rotat. Gamla människor på byggden uttrycker en mycket märklig inställning till Växjö och hockey i stan. Mellanskiktet tar över som om de går i arv och barnen apar efter. Återigen så finns det givetvis undantag, såklart. Bor man på orten eller i orterna runtomkring, så lär man inte märka det, eftersom det är vardagsmat, så att säga.
Företagen är mycket mer inbundna i TAIF än här i Växjö. Det får inte gå illa för föreningen, de försvaras med näbbar och klor.

Kritiseras föreningen utifrån så är det som när en läkare får kritik utifrån något annat yrkesområde, alla andra kollegor (ortsbor när det gäller TAIF) ställer upp och försvarar föreningen intill döden.

Man skulle nog ta tag i det här och göra en doktorsavhandling om orten Tingsryd. :wink:
Senast redigerad av Räven ons jun 09, 2010 12:19 pm, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav Piggelin » ons jun 09, 2010 12:07 pm

TAJF är väl egentligen ingen förening, jag tycker mer det liknar en religiös sekt. :?
Jag är Lakers-fan, vad fan är du?
Det ÄR pappa som bestämmer!
Användarvisningsbild
Piggelin
c/o LL´s Forum

Inläggav LasseMaja » ons jun 09, 2010 3:29 pm

Visst är TAIF en sekt, helt riktigt.

Räven, du säger att dom flesta TAIFare hatar Lakers och då är det väl så. Men vad är det som gör att ditt hat är mer ok än deras?? :?

Tycker du verkligen det är konstigt att folk reagerar på att föreningen man älskar svärtas ner av ett par personer?
Tingsryds AIF
since 1923
Användarvisningsbild
LasseMaja
Forumdemon

Inläggav PutteA » ons jun 09, 2010 3:52 pm

detta är nått du får leva med ett tag nu LasseMaja. Så mycke som Lakerssupportrar fått ta ifrån Tingsrydshåll de senaste 10 åren, så är det inte så konstigt !!
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Inläggav Räven » ons jun 09, 2010 5:01 pm

LasseMaja: Du har en förmåga att varje gång vända allt till att TAIF och supporters till TAIF är så oskyldiga och hela tiden blir det orättvist i skriverierna.

Jag tror inte att du läser det som vi skriver, utan du verkar hela tiden ha levt i en tro att ni är orättvisst behandlade och att allt som ni har handlat genom olika sätt är något som är helt rätt. När sedan vi här inne använder oss lite av vad ni har gjort, ex. att ni är i särklass det största köpelaget i länet, ja, då får vi inte skriva det.

När jag på lite halvskämt började säga detta i samband med mitt jobb, så var det inte annat än vrede och att vi kunde stoppa upp Lakers någonstans, samt att dessa personer sa, att de hoppas att vi går i konkurs i och med bygget av Arenan, som tydligen sticker i ögat.
En sa till mig att han hoppades att endast fladdermössen skulle spela hockey i Arenan, för det blir ett stort fiasko, sedan möttes jag av ett hånskratt.
Ska vi snacka om genombottat hat, så är det ni som skapat det. Återigen gäller det inte alla, för det finns självklart undantag, men jag skriver det bara, så att du slipper anmärka på det, som ditt enda svar.

Jag delar din synpunkt helt och hållet PutteA
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav LasseMaja » tor jun 10, 2010 12:06 am

Fel där Räven, det är inte NI som skriver utan DU!!!

PutteA, jag har inga som helst problem att det smågnabbas supportrar emellan, det är så det ska vara. Men jag tycker att det har gått åt helvete för långt när man insinuerar att det förekommer olagligheter och annan skit hos andra, när man låtsas "veta" saker osv. Då är det liksom inte skoj längre!!
Tingsryds AIF
since 1923
Användarvisningsbild
LasseMaja
Forumdemon

Inläggav Lakershjärta71 » tor jun 10, 2010 12:08 am

Dumma dig säger en..
Dumma dig säger en annan..
Nä, det är du som är dum..
Näe, jag är inte alls dum, det är du som är dum..
Det är jag väl inte alls det..kan bevisa att jag inte är dum..
Nä, det kan du inte alls det..
Jo det kan jag..
Nä, det kan du inte..
Jo, jag ska visa dig att jag kan..
Förresten, du!
Ja, vad är det?
Jag kom på att vi båda är dumma..
Hm? Jo du har rätt, vi är dumma båda två..
Vem är dummast då?
Det är du..
Nä, det är jag inte..du är dummast..
Hur kan du säga så, det är ju du som är dum..

Det tar liksom aldrig slut.. :ajaj:
Senast redigerad av Lakershjärta71 tor jun 10, 2010 12:14 am, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum

Inläggav norje » tor jun 10, 2010 12:14 am

Jag kan helt ärligt säga att majoriteten Taifare jag träffat inte har alla sockerbitar i skålen. Men det finns även reko supps där oxå:)
"Baywatch had a lot to with promoting world peace."

-David Hasselhoff
Användarvisningsbild
norje
Forumproffs

Inläggav RonnyRasp » tor jun 10, 2010 6:27 am

Norje det kanske säger mer om dig och ditt umgänge än om taif-supportrarna generellt?! :lol:
Användarvisningsbild
RonnyRasp
Forumentusiast

Inläggav Räven » tor jun 10, 2010 10:40 am

Jag kan verkligen hålla med om att detta är en diskussion utan något slut, vilket självklart beror bara på en part verkar det som. :wink:

TAIF har de bästa och justaste supporters som finns och har aldrig gjort konstiga saker exempelvis mot Lakers vid värvingar av spelare som spelat där eller ledare som skulle få avgörande post hos oss, uttalande om att vi är ett köpelag. Jag måste ha drömt om detta eller jag jag levt i en fantasivärld, ja så måste det nog vara och då får jag naturligtvis be så hemskt mycket om ursäkt. Jag förstår faktiskt inte vad jag fått det ifrån.

Kan bara som av en händelse berätta att jag språkade med en kompis till Fahlander igår kväll. Ganska intressant måste jag säga.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav petbir » tor jun 10, 2010 3:26 pm

Fortsätt Räven .............
Användarvisningsbild
petbir
Forumentusiast

Inläggav Fredrik R » tor jun 10, 2010 3:27 pm

Ja vi vill höra mer Räven... :)
Användarvisningsbild
Fredrik R
c/o LL´s Forum

Inläggav Räven » tor jun 10, 2010 3:34 pm

Om du tänker på Fahlander, så pratade vi mycket om hur han byggde upp sin enorma penningsumma genom att starta ett företag med assistansservice till funktionshindrade och resor anpassade för dessa människor. Han är en extremt entrepenör, som lyckas med allt och hans arbetstid är enorm. Det finns alltså otroligt mycket positivt att säga om honom, vi snackade inte så jättemycket hockey, men det finns en förening som han inte har så mycket övers för.

Hur som helst så har jag nu en lite annorlunda bild om honom, jag hade väl ganska dålig koll om hur han startade och vad han åstadkommit, men nu har jag en ganska klar bild om honom och den var positivare än vad jag trott, när jag läst om honom här och där. Sverige behöver verkligen den här typen av människor.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav Anders83 » tor jun 10, 2010 4:05 pm

Fick du reda på hur han fifflade till sig miljonerna han flyttade runt lite snyggt oxå ?
SMSa pct till 72550 så bidrar du med 50:- till en mer färgglad läktare
Användarvisningsbild
Anders83
c/o LL´s Forum

Inläggav Räven » tor jun 10, 2010 6:02 pm

Han sa att det inte var så mycket fiffel, men att han fick en påbackning tillsammans med sin dåvarande kompanjon på 6 miljoner vardera. Han är jäkligt kunnig i det han startar upp och han lämnar inget för slumpen, undersöker och han har hamnat ganska rätt, jag kommer inte ihåg hur många företag han sa att han har registrerade just nu.
Men visst sa han också att han är oerhört obehaglig för många, särskilt personer som han bara anser sitter av sin tid på jobbet och när handlingstiden för ett ärende inte kan behandlas tillräckligt fort. Det är knappast roligt att få något otalt med honom, skulle jag tro.

Det roliga är väl ändå att han inte bara pumpar in pengar i Örebro utan att han gör det i Karlskrona och att han var på väg att göra det även i Björklöven, men det blev aldrig så av någon anledning.

Glömde säga att visst kan man ha åsikter av att tjäna så mycket pengar som han gjorde när han gav sig in i vårdprojektet, men nu fanns den möjligheten.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav PutteA » tor jun 10, 2010 7:41 pm

Kan säga att Fahlander är en ganska omtyckt person även inom Lakers väggar har jag förstått! Jag tror precis som Räven att han kan vara en jobbig jäkel för vissa, men jag tror också hans typ behövs! Sen när det gäller hans oigentligheter så tror jag att de flesta av den typen av riskkapitalister hamnar under den negativa luppen till slut! Behöver inte vara så jäkla farligt egentligen, men efter några vänder i media och olika internet forum är det snart lika stort 11/9!!!!
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Inläggav Flest mål vinner » tor jun 10, 2010 9:25 pm

På tal om TAIF:are.
Glömmer aldrig när någon i Taif-klacken slängde en PET-flaska och skrek saker som inte lämpar sig här inne på CJ i spelargången. Det är kultur.....
Flest mål vinner

Inläggav Räven » tor jun 10, 2010 10:02 pm

Japp, jag kommer också ihåg det, är det kultur så är jag glad att vi är ett lag med avsaknad av kultur. :wink:
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav puff » tor jun 10, 2010 10:31 pm

Nej räven du minns fel. Det var någon annan som hade nästlat sig in i taifs klack och slängde flaskan. Det skulle aldrig ske att en taifsupporter skulle utföra ett sådant missdåd.
puff
Forumdemon

Inläggav Räven » tor jun 10, 2010 10:35 pm

Haha, ja så var det , det var en Lakej som tagit på sig en TAIF-tröja eller halsduk och slängde flaskan bara för att svärta ner den himmelsblå och ofelbara supporterskaran. Fanken det hade jag glömt :wink:
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav LasseMaja » fre jun 11, 2010 12:00 pm

Fortsätt Räven, min bild av dig kan ändå inte bli mycket sämre.
Tingsryds AIF
since 1923
Användarvisningsbild
LasseMaja
Forumdemon

Inläggav Räven » fre jun 11, 2010 12:13 pm

Någon gång kanske du måste krypa ur din bubbla LasseMaja, för att se lite av vad verkligeheten säger, eller hur!

Det verkar som om du sitter inne med den fullständiga sanningen och allt vad jag skriver är åt helvete. Det tycker jag faktiskt är ganska märkligt och där borde du hålla med mig.

Sedan svarar du inte på något eller försöker ge en annan bild än den jag har eller säger att där hade vi/de i TAIF fel. Det verkar bara som om Ni/de kan göra det rätta och att allt annat är fel. Jag vet inte vad jag ska kalla det synsättet för, mer än mycket märkligt.

Du skriver att din bild av mig ändå inte kan bli mycket sämre, jag tycker att du ska förklara dig lite bättre, det är lätt att bara skriva samma saker hela tiden.

Ät det möjligt att jag får fråga dig vad du menar Tingsryds AIF since 1923?
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav LasseMaja » fre jun 11, 2010 12:34 pm

DIN verklighet menar du?? Den betackar jag mig för. :)

Jag lever inte i någon bubbla, vet att TAIF gjort fel, vet att TAIFare gjort fel. Det tror jag inte att vi är ensamma om att ha gjort oss skyldiga till. Du får gärna retas, du får gärna kalla oss köpelag osv, det rör mig inte ryggen. Men sånt räcker tydligen inte för dig, du anklagar ju folk för både det ena och det andra, brottsliga saker. Det är lite allvarligare än att bara retas lite. :?

Det här ämnet har spårat ur fullständigt, måste bara kommentera en sak till. Räven, du har allstå pratat med en kompis till Fahlander och nu är din bild av honom SÅ positiv, förstod jag dig rätt? :D Vad hade du väntat dig att få höra från en kompis till honom då?? Tror att om du pratar med Charles Mansons vänner så får du nog en positiv bild även av den mannen!!! :lol: (Inga jämförelser för övrigt mellan dom båda)
Tingsryds AIF
since 1923
Användarvisningsbild
LasseMaja
Forumdemon

Inläggav Räven » fre jun 11, 2010 12:46 pm

Min bild av Fahlander har ändrats beroende på att jag inte visste om honom som entrepenör, vad han skapat. Som jag skrev så pratade vi inte alls mycket om hockey, utan mer om hans företag och hur han ser på sitt engagemang inom idrotten.
Jag tycker precis som jag tycker om Percy Nilsson att vi behöver denna typ av människor på en hel del platser. De är obekväma och man vet inte när de reagerar på ett eller annat sätt, vilket innebär att en utveckling sker.
Jag är jävligt trött på alla små "gråa möss" som bara är osynliga och alltid uppträder som man alltid har gjort, samt att det ska vara som det alltid har varit, livrädda för alla former av förändringar och som inte kan ge kritik eller ta mot kritik.

Jag vet inte vad du har för bild om någonting eftersom du endast ägnar dig åt att krossa allt jag tycker.

Angående brottsliga saker, inser jag att man inte ska nämna det och gör det därför inte mer, för det är onödigt och leder ingenstans eftersom det är historia.

Förklara för mig vad du bygger likheten mellan Mansons och hans vänner och Fahlander och hans vänner?

Du verkar inte tycka om att svara på frågor 8O
Senast redigerad av Räven fre jun 11, 2010 9:38 pm, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav powerman » fre jun 11, 2010 8:23 pm

vad ha hänt med dej räven........du va ju en av dom här som va bra o prata med tycker jag.. :dontknow:
Tingsryds AIF finns de något annat?? ja de finns de
Användarvisningsbild
powerman
Forumproffs

Inläggav Räven » fre jun 11, 2010 9:34 pm

Ärligt talat så är jag det fortfarande, rent allmänt, det kan jag lova dig Powerman :wink:

Men det råkar vara så att jag blivit kränkt ganska rejält för att jag sedan Lakers skapades blivit dess supporter och då tror jag att alla reagerar som jag gör just nu.
Den här kränkningen har ett antal personer gjort som jag tidigare var kompis med. Dessa är TAIF:are, vilket vem som helst har rätt att vara givetvis, men när ni nu är tillbaka i HA så har liksom fan flugit i dem och jag har helt enkelt tagit illa vid mig och nu spyr jag galla helt enkelt.

Jag är en del i mitt jobb i Tingsryd och allt för många uttrycker sig extremt negativt om Växjö Lakers. Nu senast var det vår Arena som är under uppbyggnad, när jag då hör att de önskar att den leder till Lakers undergång, så känner jag mig illa till mods.

Jag tycker om att prata med alla människor men jag tycker att man ska behandla andra med respekt , men när inte så är fallet, så tycker inte jag att jag ska behöva visa respekt på det viset jag alltid gjort tidigare.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

FöregåendeNästa

Återgå till Silly Season