karl-oskar cup

Här diskuterar kring Växjö Lakers kommande och spelade matcher. En tråd för varje match.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Inläggav Lakersfan_03 » mån jun 07, 2010 11:05 am

Jag tror också det. Vi behöver inte visa fler fina gester mot den klubben. De agerar i stor avundsjuka och respektlöshet när man är som en tioåring och bojkottar en cup innan man ens vet alla detaljer. Laudius och Hillding säger dessutom att de inte skrivit på något överhuvudtaget innan det blev officiellt. Vet TAIF mer än duon? Jag skulle inte tro det va.

Taif är värda Noll respekt i mina ögon och det ska de få höra de gångerna de åker in i Lakerdome
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Inläggav Piggelin » mån jun 07, 2010 12:47 pm

Jag har inte haft någon respekt för TEJF dom senaste 13 åren. :mrgreen:
Jag är Lakers-fan, vad fan är du?
Det ÄR pappa som bestämmer!
Användarvisningsbild
Piggelin
c/o LL´s Forum

Inläggav PeterLake » tis jun 08, 2010 10:14 pm

Lakersfan_03 skrev:Växjö Lakers
Nybro Vikings
Karlskrona HK
Mörrum

det är lagen som medverkar i Karl-Oscar Cup 2010. Alltså samma lag som förra säsongen förutom Taif. Jag tycker det är helt rätt att byta ut Nybro Mot Tingsryd. Mörrum och KHK hade båda trevliga supportrar som är mycket välkomna.

Vilket skämt cup, seriöst. Det enda med det här cupen är om växjö inte vinner så blir det otrolig pinsamt, för oss, var är all motstånd?
STOLT LAKEJ
Användarvisningsbild
PeterLake
Forumproffs

Inläggav Malul » tis jun 08, 2010 10:19 pm

bra och börja direkt med två matcher där vi skall föra spelet och dominera,det tar vi med oss till Finland!
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Användarvisningsbild
Malul
c/o LL´s Forum

Inläggav Niles » tis jun 08, 2010 10:50 pm

Hyfsat Div1 motstånd är precis lagom, vi snackar första träningsveckan. Skulle inte tycka det var så enormt pinsamt om vi råkade förlora en match med det i bakhuvudet, större under har skett. PeterLake däremot skäms man ju för så ofta det går, där snackar vi raketforskare sannolikt boendes i T-ryd. :)
Senast redigerad av Niles tis jun 08, 2010 10:56 pm, redigerad totalt 1 gång.
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum

Inläggav Varanen » tis jun 08, 2010 10:56 pm

Vinna träningsmatcher är helt avgörande! Fråga IKO.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Inläggav erok » ons jun 09, 2010 12:44 am

Än så länge duger väl dessa lagen men när den nya hallen är klar gäller det nog att försöka få med ett eller två lag till från någon högre serie för att intresset till den nya hallen ska locka folk redan i juli månad. Annars kan det kännas ganska folktomt i den nya hallen. Men klart, två hela år att marknadsföra cupen i Nybro, Karlskrona och Mörrum. kanske LL kan göra nått som kan få supporterskarorna från dessa tre städer att vallfärda hit redan i år. Brännbollscupen lockade 122 anmälda lag till umeå iår. kanske nått för LL att fundera på. Nån rolig cup brevid hockeyn bara för att utöka intresset än mer hos byborna runt växjö.
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
erok
c/o LL´s Forum

Inläggav serra » ons jun 09, 2010 8:47 am

Har du några konkreta förslag om hur LL skulle MF detta Erok? Och vilka inom LL skulle göra det?
Snart nära dig...en ny hall
serra
c/o LL´s Forum

Inläggav erok » ons jun 09, 2010 8:50 am

Vad tror du själv serra om att jag har förslag till detta. Men tycker inte jag ska ta upp detta. Allt annat har ni sågat så jag håller mig på avstånd.
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
erok
c/o LL´s Forum

Inläggav serra » ons jun 09, 2010 9:00 am

Så du kommer med förslag men vill inte säga hur du har tänkt pga av vi har sågat dig innan?
serra
c/o LL´s Forum

Inläggav erok » ons jun 09, 2010 12:32 pm

Nu har ni fått en grundplåt som visar vad man kan göra. fortsätt jobba på detta eller skit i det. Upp till er.
erok
c/o LL´s Forum

Inläggav Lakershjärta71 » ons jun 09, 2010 1:11 pm

PeterLake skrev:
Lakersfan_03 skrev:Växjö Lakers
Nybro Vikings
Karlskrona HK
Mörrum

det är lagen som medverkar i Karl-Oscar Cup 2010. Alltså samma lag som förra säsongen förutom Taif. Jag tycker det är helt rätt att byta ut Nybro Mot Tingsryd. Mörrum och KHK hade båda trevliga supportrar som är mycket välkomna.

Vilket skämt cup, seriöst. Det enda med det här cupen är om växjö inte vinner så blir det otrolig pinsamt, för oss, var är all motstånd?
Jag vill nog påstå att alla lag/spelare inkl div 1 och HA, är lika "oslipade" och står på ungefär samma kvalitetsnivå under de första veckorna de går på is, så man ska inte förvänta sig några stordåd av några lag i den här cupen. Obs! Det är en cup, tävlingsmatcher, men dock på träningsmatchnivå där man inte måste vinna matcher till varje "pris". Syftet med träningsmatcher är att spelarna ska komma upp i matchtempo, försöka hitta sitt spel under tiden deras fysiska status sakta men säkert ska stå på topp den dag då första seriematchen ska spelas. Tränare behöver exprementera med spelare och formatera kedjeformationer mm, då är inte segrar prioritet 1. De här matcherna kan man inte jämföra med de matcher som blir när HA kör igång på riktigt allvar.
Senast redigerad av Lakershjärta71 ons jun 09, 2010 1:19 pm, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum

Inläggav serra » ons jun 09, 2010 1:17 pm

Fått en grundplåt???? Gode gud.... :ajaj:

Back till tråden
serra
c/o LL´s Forum

Inläggav PeterLake » ons jun 09, 2010 3:58 pm

Det är ingen cup man vill uppleva live då ingen av lagen tilltalar någon seriös

Hade åtminstone HV71 varit på besök, trots att de är totalt överlägsna, så skulle det vara en helt annan historia. Det skulle kännas nästan som när ett NHL lag kommer på besök i Sverige (som färjestad-detroit)

Du förstår vad jag menar, trots att det är "bara en träningsmatch". Varför inte ha åtminstone en rolig hockey match från åskådarperspektiv på försäsongen? Iofs är finska cupen intressant, men det är i finland det.

Edit: Hur mycket måste jag betala för att få HV71 spela här??
STOLT LAKEJ
Användarvisningsbild
PeterLake
Forumproffs

Inläggav Niles » ons jun 09, 2010 4:20 pm

Knappast nån som tvingar dig att titta på cupen. Hv kan du väl åka till J-köping och titta på om du är intresserad..eller Österrike. Seriös..skulle det vara du? :lol:
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum

Inläggav PeterLake » ons jun 09, 2010 4:33 pm

Kära Niles, jag pratar inte bara om mig själv, utan alla hockey intresserade. Jag ser på dig att du skulle också vilja ha HV71 här, men du håller det inne.
STOLT LAKEJ
Användarvisningsbild
PeterLake
Forumproffs

Inläggav erok » ons jun 09, 2010 6:41 pm

Ja hur hallen ska fyllas med dessa lag är ju lite upp till LL. Gör nått kul utöver själva matcherna så kan det locka lite folk eller har andra några bättre förslag?
erok
c/o LL´s Forum

Inläggav Piggelin » ons jun 09, 2010 6:53 pm

erok, jag tror inte Lakers räknar med att dessa lag skall fylla hallen i en träningsturnering. Det är ju inte heller LL:s sak att se till så att publiken kommer, vi är ju själva publik.
Användarvisningsbild
Piggelin
c/o LL´s Forum

Inläggav erok » ons jun 09, 2010 8:10 pm

detta stod det att läsa för ett år sen i smp.

Försmak av kommande hockeysäsong i sommarvärmen
Växjö startar upp hockeysäsongen redan första helgen i augusti med en fyrlagsturnering. Man kommer satsa lite extra för att locka ordentligt med hockeyfans till en tidig hockeyfest i Lakerdome. Det kommer ske olika aktiviter kring och i arenan i samband med matcherna. Till exempel erbjuds supportrar till de olika lagen att campa på Värendsvallens område.
I semifinalerna ställs Växjö Lakers mot Karlskrona och Mörrum mot Tingsryd. På söndagen spelar vinnarna final och förlorarna matchen om tredje pris.

Man räknar med 3000 besökare per dag.

Man kunde även läsa att VLH hoppas på en kontinuelig cup där helaVärendsvallen ska bli en folkfest. VLH kanske inte lyckades så bra förra året så att LL skulle kunna gå in som en hjälpande hand vore nog inte helt fel
erok
c/o LL´s Forum

Inläggav serra » tor jun 10, 2010 11:44 am

Peter Lake, du är bara sur för att ni hoppade av cupen....
serra
c/o LL´s Forum

Inläggav Piggelin » tor jun 10, 2010 12:15 pm

erok, jag tror inte det är så lätt att ordna något utanför hallen just nu. Det ser mest ut som ett stort grustag. Gå gärna in och titta på dom bilder som uppdateras varje måndag, så KANSKE även du förstår.
Värendsvallsområdet idag är en byggarbetsplats.
Användarvisningsbild
Piggelin
c/o LL´s Forum

Inläggav Räven » tor jun 10, 2010 12:48 pm

Jo och det blir väl så i ett och ett halvt år. Men för oss som gillar vårt lag och satsningen mot framtiden, så är det en vacker syn. 8)
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav erok » tor jun 10, 2010 4:41 pm

Jo då jag kollar bilderna på bloggen och det är ju därför jag säger att det kanske vore bra aom LL kunde samordna nått för alla dessa supportrar som kommer med dom anda lagen. Så att det blir den folkfesten alla önskar.
erok
c/o LL´s Forum

Inläggav PeterLake » tor jun 10, 2010 5:28 pm

serra skrev:Peter Lake, du är bara sur för att ni hoppade av cupen....

Varför säger du så? Nu blir jag faktiskt lite sur :ajabaja:
STOLT LAKEJ
Användarvisningsbild
PeterLake
Forumproffs

Inläggav Anders83 » tor jun 10, 2010 6:45 pm

Stackars dig Peter behöver du stöd ?
SMSa pct till 72550 så bidrar du med 50:- till en mer färgglad läktare
Användarvisningsbild
Anders83
c/o LL´s Forum

Inläggav Niles » tor jun 10, 2010 8:05 pm

Både stöd och hjälp antagligen.
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum

Inläggav erok » sön jun 20, 2010 11:26 am

Vad är det nu? Ca 1.5 månad kvar till cupen drar igång. Väldigt tyst om detta, inte bara här utan även på de andra lagens supporterforum. Inga som har börjat planera för tältning eller andra boendeformer. Lite dåligt drag känns det som.
erok
c/o LL´s Forum

Inläggav Räven » sön jun 20, 2010 12:07 pm

Ah, just nu lägger man de sista på semesterplaneringen, det finns väl mer än hockey. Semestern står nog högst i kurs just nu.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav PutteA » sön jun 20, 2010 12:11 pm

Det är sommar nu erok, semestrar, resor m.m! Tror det finns en annan prioritering i dessa dagar än att börja planera för nån pre-season cup! Tror inte huvudskälet till KO cup är att den ska generera en massa dollars utan att vårt A lag ska få matchträning!!
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Inläggav erok » sön jun 20, 2010 7:11 pm

VLHs hemsida har väl oftast semester :wink:
erok
c/o LL´s Forum

Inläggav serra » mån jun 21, 2010 12:16 pm

Kan inte du me ta semester Erok? snälla?
serra
c/o LL´s Forum

Inläggav Lakershjärta71 » mån jun 21, 2010 12:33 pm

Då kommer man också in på biljettpriserna..
Sist tror jag man tjänade 200:- på att köpa abonnemang till samtliga Lakers matcher.
Användarvisningsbild
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum

Inläggav dolitle » mån jun 21, 2010 12:48 pm

Jag har aldrig tjänat några pengar på att köpa abonnemang eller biljetter till VLH:s matcher 8O
Klubb Poseidon is the shit
Användarvisningsbild
dolitle
c/o LL´s Forum

Inläggav Lakershjärta71 » mån jun 21, 2010 2:37 pm

VLH tjänar såklart på att få sålt så många abonnemang som möjligt. Men du som köper abonnemang får ju beroende på hur man räknar några matcher billigare eller några matcher gratis än om du skulle betala cash för varje sittplats eller ståplats. Det är ju därför som VLH såkalrt vill att folka ska köpa Guld och Silver abonnemang. Dels lär man tjäna på att köpa abonnemang under Karl-Oskar-cupen också.
Användarvisningsbild
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum

Inläggav serra » mån jun 21, 2010 3:46 pm

Tjäna vet i fan om man gör, däremot så kanske man SPARAR in några kr på det..:)
serra
c/o LL´s Forum

FöregåendeNästa

Återgå till Matchsnack