Tippa HA 2010/2011

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Tippa HA 2010/2011

Inläggav Svartvadet » mån jun 28, 2010 11:59 pm

*borttaget*
Senast redigerad av Svartvadet sön jul 25, 2010 3:49 pm, redigerad totalt 2 gånger.
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum

Inläggav Lakershjärta71 » tis jun 29, 2010 3:07 pm

Det återstår en hel del värvingar innan jag vill analysera tabellen.
Användarvisningsbild
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum

Inläggav Svartvadet » tis jun 29, 2010 3:44 pm

"Almtuna: kanske 1 målvakt sen 1 back och 3 forwards

Bofors: 1 back

Borås: 1 målvakt, 2 backar och 3-5 forwards

Malmö: 2 backar

Mora: 1-2 forwards

Rögle: 1-2 forwards

Sundsvall: 1 målvakt, 5 backar, 5-7 forwards

Troja: Kanske en back?

Västerås: 1 back och kanske 3-4 forwards (beroende på try-out spelarna)"

Inte direkt så att det återstår så mycket
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum

Inläggav Malul » tis jun 29, 2010 4:07 pm

om bofors plockar in Lidström kan det påverka lite,möjligtvis 8)
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Användarvisningsbild
Malul
c/o LL´s Forum

Inläggav Svartvadet » tis jun 29, 2010 5:53 pm

Börjes har pungat ut pengar för att värva Ovetjkin nu!
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum

Inläggav Räven » tis jun 29, 2010 6:37 pm

Har Börjes vaknat till, ja varför inte. :roll:
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav KalleB » tis jun 29, 2010 10:49 pm

Har dom höjt priset på kaffe kanske?
Användarvisningsbild
KalleB
Forumdemon

Inläggav Vackraste klubbmärket » ons jun 30, 2010 7:38 am

1. Malmö - Starkast trupp. Revanschkänsla hos spelarna och i hela klubben.
2. Rögle - Åkte ur ES senast. Tappat kvalitetsspelare men är starka nog för en 2:a plats trots det.
3. Almtuna - Har tappat 2-3 spelare men har fått tillbaka trollgubben Abrahamsson. Dessutom fick man Westerling och några till. Enligt rykten så kommer AIK att låna ut spelare till klubben under säsongen liksom för övrigt Djurgården.
4. Växjö - Tappat MacNevin, Fasth, Rosén, Tsimikalis. Ersatt med några potentiellt bra spelare. Taktiskt smart och disciplinerat spelande.
5. Leksand - Bygger nytt lag. Kommer ta ett par år innan man blir i toppen igen men när man satsar på egna unga spelare brukar man även lyckas väl när det gäller.
6. Bofors - Tappat ett par spelare av betydelse men som lagenhet gör det inte någon större skillnad.
7. Oskarshamn - Har förstärkt på forwardssidan. Backsidan är lite tunn men jämfört med de övriga lagens defensiva egenskaper så blir inte skillnaden markant.
8. Örebro - Har värvat en del intressanta spelare men de tar ett tag att få in den rätta lagkänslan. Kan komma ett par platser högre upp i tabellen men då krävs det att lagdelarna är ordentligt sammansvetsade redan i början av säsongen.
9. Tingsryd - Intressant trupp. Dark horse...Borde nog ha tippat laget högre upp i tabellen men eftersom de är nykomlingar så väljer jag att placera dem strax under Play-off platsen.
10. Mora - Ett lag i spillror. Denna säsong kommer att avgöra klubbens framtid för de närmaste 5 åren. Antingen etablerar man sig som ett allsvenskt stabilt mitten lag eller så kommer man att sjunka ned till botten och bli ett nytt Nybro.
11. Västerås - Ny tränare i Waltin samt några Kanadensare varav en av desssa är Växjö´s fd spelare Tsimikalis. Man vill nog ha in en vinnarattityd i laget och det är faktiskt det som laget desperat har saknat. Det räcker tyvärr inte. Finns inte mycket i övrigt att bygga laget kring då man saknar kompetens i såväl alla lagdelar som på tränarbänken. Tror inte på Waltin och har så aldrig gjort.
12. Troja - Kan vinna mot vilket lags som helst men det saknas för mycket i de olika lagdelarna för att laget ska bli bra nog för att konkurera om en Play-off plats.
13. Borås - Samma förutsättningar som för Mora. Denna säsong kommer att visa vilken väg klubben kommer att gå och i vilken del av tabellen man kommer att hålla till i. Risk för degradering men det som kan rädda klubben är förstärkningar/spelarlån under säsongens gång.
14. Sundsvall - Jumbo. Tappat allt som är av värde och man har inte haft förutsättningarna att förstärka laget. Laget känns lika svagt som senast i AS tom sämre men man kommer nog att ta en del pinnar och överraska vissa lag men roligare än så blir det nog inte.
Användarvisningsbild
Vackraste klubbmärket
Forumentusiast

Inläggav Lakershjärta71 » ons jun 30, 2010 1:06 pm

Tycker det återstår tillräckligt med värvningar i några lag för att kunna bedöma deras styrka innan jag gör en analys.
Användarvisningsbild
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum

Inläggav Svartvadet » ons jun 30, 2010 1:13 pm

Vi vill inte se din analys ändå, så gör dig inte besväret
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum

Inläggav Anders83 » ons jun 30, 2010 2:33 pm

Bra att vi har dig Svartvadet som kan tala för allihop :ajaj:
SMSa pct till 72550 så bidrar du med 50:- till en mer färgglad läktare
Användarvisningsbild
Anders83
c/o LL´s Forum

Inläggav Svartvadet » ons jun 30, 2010 5:05 pm

Eftersom att han redan har sagt att han inte ville analysera för att det återstår för många värvningar (vilket jag redan har kommenterat att det inte gör!) så svarade jag lika drygt tillbaka
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum

Inläggav Räven » ons jun 30, 2010 6:45 pm

jag börjar så här:

1. Självklart Malmö, i år är det deras återtåg som sker, starakste truppen inalles, de kommer att vinna serien överlägset.

2. Rögle blir tvåa efter debaclet förra året, visst har de tappat, men på rutin blir de tvåa.

3. Leksand. Att satsa på yngre hungriga spelare hoppas jag ger resultat, istället som de tidigare gjort med alltför många spelare som bara sett på sin inkomst, det behövs mer än så.

4. Örebro. Jag tror att årets Örebro kan ställa till med mycket förtret. Tycker att det ser bra ut för dem i år. Fahlander har höga tankar om laget i år.

5. TAIF. Om det nu blir så att de "äldre" spelarna kommit för att prestera och inte bara för att ta ut sin lön, så kan det bli så här, men här finns mycket tveksamheter, det kan likaväl bli fiasko. Tufft att värva ihop så många spelare som sedan ska fungera som ett lag.

6. Lakers. Hoppas att det gedigna lagbygget sakta men säkert ger resultat och jag tror att med den fingertoppskänsla som finns hos ledare, så kan det bli så här.

7. Almtuna. Kanske för lågt tippat, jag tror att de blir ett stabilt lag och de ser ut att vara lika bra som sist. Får se om ledarsidan kan axla den fallna manteln.

8. Bofors. Tror på en mittplacering, har ingen motivering för det.

9.Troja. Verkar vara ett lag, som även i år kör lite sparsamt, men med en god lagkänsla så kommer de att hamna mitt i.

10. Västerås. Kanske även här för lågt tippat, men jag får inte fram några tankar som jag kan tro skulle ge en högre placering.

11. Borås. Tror att de kan få det lite kinkigt, men med samarbete, så kommer det att funka.

12.Mora. I dagsläget ror jag inte mer, men det kan förändras.

13. Oskarshamn. Trots vissa förstärkningar tror jag inte på laget, de kommer att få det svårt.

14. Sundsvall. Här har inga sportsliga möjligheter givits, så man kan inte begära mer, men jag hopppas att de klarar sig betydligt bättre, på grund av den dåliga behandling de fått.
Senast redigerad av Räven ons jun 30, 2010 10:17 pm, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav Niles » ons jun 30, 2010 7:04 pm

1-3: Rögle, Lakers och Malmö tar dessa.

4-7: Almtuna, Leksand, Örebro och IKO.

8-14: The rest.
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum

Inläggav Svartvadet » ons jun 30, 2010 7:31 pm

Räven:

"4. Örebro. Jag tror att årets Örebro kan ställa till med mycket förtret. Tycker att det ser bra ut för dem i år. "

"10. Örebro. Kanske även här för lågt tippat, eftersom Fahlander har mycket högre tankar om laget."

Nu får du bestämma dig! :lol:

Har för mig att Västerås spelar i Allsvenskan i år också :wink:
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum

Inläggav Lakershjärta71 » ons jun 30, 2010 9:48 pm

Svartvadet skrev:Vi vill inte se din analys ändå, så gör dig inte besväret
Har du lätt för att bli irriterad?? Du kanske skulle göra nåt åt det?

Faktum är att det faktiskt återstår ganska många värvningar. Du har ju själv rabblat upp ett x antal spelare som saknas för respektive lag, och jag anser att det är ganska många. Med din räkning så återstår det ju som mest ca 38 spelare (!) till som ska värvas. Det är inte lite. I din värld kanske, men inte i min.

Vill man ta fram tabeller redan nu, så är det ju upp till var och en. Själv kommer jag vänta, och jag struntar i vem som ser den.
Användarvisningsbild
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum

Inläggav norje » ons jun 30, 2010 9:56 pm

Lakershjärta71 skrev:
Svartvadet skrev:Vi vill inte se din analys ändå, så gör dig inte besväret
Har du lätt för att bli irriterad?? Du kanske skulle göra nåt åt det?

Faktum är att det faktiskt återstår ganska många värvningar. Du har ju själv rabblat upp ett x antal spelare som saknas för respektive lag, och jag anser att det är ganska många. Med din räkning så återstår det ju som mest ca 38 spelare (!) till som ska värvas. Det är inte lite. I din värld kanske, men inte i min.

Vill man ta fram tabeller redan nu, så är det ju upp till var och en. Själv kommer jag vänta, och jag struntar i vem som ser den.

de som vill kludda ner tabell-tips ska skriva :)
de som gnäller om att det e för tidigt kan vänta :)
men snälla gnäll inte sönder tråden med 711 ärthjärne inlägg
"Baywatch had a lot to with promoting world peace."

-David Hasselhoff
Användarvisningsbild
norje
Forumproffs

Inläggav Räven » ons jun 30, 2010 10:15 pm

Jag ber om ursäkt Svartvadet, jag menade Västerås och sedan blev det bara fel. :?
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav Svartvadet » ons jun 30, 2010 11:09 pm

Haha Räven, du behöver inte ursäkta dig! Jag rättade dig mer ur ett "ironiskt perspektiv" :wink:
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum

Inläggav Räven » tor jul 01, 2010 12:55 pm

Det är nog värmen Svartvadet, men bra att du såg min fadäs :wink: Ska jag vara ärlig så känns det lite svårt just nu att tippa hur man tror att det blir. Jag tror dock att 1-3 blir som jag tippade, men det är ren tippning och inget annat. Ser fram mot säsongen, det gör jag :D
Men först blir det sol och bad :D
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav Curtains » fre jul 02, 2010 3:02 pm

En tippning från ostkusten

1. Malmö
Bra material, färre spelare som lirar enbart för lönen.

2. Leksand
Har en gedigen trupp. Tror det gör dem gott med en föryngring.

3. Örebro
har starkt byggt vidare på en offensivt bra trupp och ordnat upp en starkare defensiv.

4. Växjö
Bästa forwardsuppsättningen! Frågetecken för backsidan, ska Rahm prestera som han en gång gjort? Ska Linder få genombrottet nu i hans 13 säsong? Vem ska styra uppspel och pp från blå.

5. Rögle
Bra, men så jäkla bra? Ja, definitivt hemma. Väl ung trupp, tveksamma backar, skador. Flera frågetecken.

6. Tingsryd
Nykomling med kraft. Bör kunna gå långt med materialet. Osäker motivation dock.

7. Oskarshamn
Tung förlust i JSW och Rautio men med råge uppgraderat i Steffe P, Gråhns, Ryno, Danielsson och Kontinen. Äntligen ahr jag fått det jag önskat sedan kvalserien sist, en retsticka. Fick två i Holm och Sjödin.

8. Almtuna
Taskig spelaromsättning, sönderköpta, men med en vilja i laget som är överlägsen andras. Det räcker långt. Dock mellansäsong.

9. Västerås
Märkligt lagbygge. Tveksamt på jackpott på alla kanadicker.

10. Mora
Har tradition och unga lovande spelare. Mora faller aldrig ihop helt.

11. Bofors
Går ofta bra, utan stjärnor har det ett jämt starkt kollektiv. Men i år blir det jämnt.

12. Troja
Tufft ekonomiskt, det märks. Tveksam organisation, det märks. Dock kultor.

13. Sundsvall
Spelar utan press med mycket prestige. Blir säkert underskattade. Håller sig borta från jumbo.

14. Borås
Har de värvat?

Glad sommar! Men snart drar det så sakteliga igång
Måste IKO ha örnen på detta forum? Han är ju skjuten.
Användarvisningsbild
Curtains
Forumamatör

Inläggav LasseMaja » fre jul 02, 2010 3:03 pm

1. Rögle- Seriens klart vassaste målvaktspar, ett frågetecken för backsidan som ser lite klen ut.
2. Malmö- Ser starkt ut rakt igenom!
3. Leksand-Svårtippade, sett till meriter har man knappast ersatt det man tappat men det kan nog räcka ganska långt ändå.
4. Bofors- Bra lag redan förra säsongen och har ungefär samma lag nu.
5. Lakers- Även dom bra redan förra säsongen, tappat ett antal tongivande spelare och ersatt med mer oprövade kort, trots det tror jag man får en bra säsong.
6. Örebro- Hade helst sett att ÖHK åkt ur men man har värvat ganska bra och ser vassa ut.
7. Oskarshamn- En usel säsong 09-10, men ser ut att ha rustat betydligt bättre inför nästa säsong.
8. Västerås- Lyckas man med sina try-out spelare så ser VIK bra ut.
9. TAIF- Har på pappret fått ihop ett bättre lag än vad jag hade vågat hoppas på, får man också ihop det på isen ser det riktigt intressant ut!!
10. Mora- Ser ganska stabila ut.
11. Troja- Ser rätt färglöst ut, men Troja är Troja och mot dom hämtas inga lätta poäng.
12. Almtuna- Tappat för många för att man ska få en rolig säsong.
13. Borås- Färglöst lag
14. Sundsvall- Egentligen alldeles för tidigt att döma ut dom, men man har inget bra utgångsläge att få ihop ett slagkraftigt lag såhär sent.
13
Tingsryds AIF
since 1923
Användarvisningsbild
LasseMaja
Forumdemon

Inläggav PeterLake » fre jul 02, 2010 7:19 pm

1. Leksand som vanligt
2. Malmö har skrapat ihop sig ett bra lag
3. Rögle lovande lag
4. Västerås Känns som att Västerås är på G igen
5. TAIF Oj oj oj, vilket lag på pappret! Vem kunde tro det?? Inte jag iaf
6. Mora no comment
7. Örebro värvat till sig ett väldigt bra lag, kanske fixar de till defensiven denna gång?
8. Oskarshamn no comment, men bättre lag än förra säsongen?
9. Almtuna söndervärvat men klarar att hålla sig kvar
10. Bofors imponerat förra säsongen, klarar att hålla sig kvar
11. Växjö Lakers riktigt tunga tapp men hoppas innerligt att man lyckas hålla sig kvar ändå!
12. Troja KANSKE lyckas sno Borås plats
13. Borås läs ovan
14. Sundsvall zZZzzzz

Sådärja, min professionella analys. Skulle inte bli förvånad om jag har alla rätt när säsongen är färdigspelat.
STOLT LAKEJ
Användarvisningsbild
PeterLake
Forumproffs

Inläggav Räven » fre jul 02, 2010 7:44 pm

Lakers på en elfte plats, tycker jag kräver en noggrannare förklaring än att bara skriva det?
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav Niles » fre jul 02, 2010 8:29 pm

Tror du den tomten kan förklara nåt i ett så främmande ämne? Bättre han kastar burkar med sina polare. :lol:
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum

Inläggav PeterLake » fre jul 02, 2010 9:13 pm

Räven skrev:Lakers på en elfte plats, tycker jag kräver en noggrannare förklaring än att bara skriva det?

Jag tycker att vi har tappat för bra spelare, finns det nått mer att tillägga?? :?:

Självklart blir man glad om man slutar topp 10, blir svårt dock.
STOLT LAKEJ
Användarvisningsbild
PeterLake
Forumproffs

Inläggav Svartvadet » fre jul 02, 2010 9:22 pm

Haha vad är det för fel på dig? Hur fan kan du tro att Taif kommer före Lakers? Dom har EN kanske TVÅ bra femmor, Lakers har FYRA bra! Finns inte en chans, ska äta upp mitt vänstra öga i såna fall!
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum

Inläggav Räven » fre jul 02, 2010 9:37 pm

Jo, Jag tycker också att Lakers har eller kommer att få fyra femmor som är tämligen bra och jämna, vilket ger ett lag med jämn kvalité, det är nog det mest resultatmäsigt viktigaste. Jag inser att vi inte har några toppar, men jämnheten slår detta.
Det helt avgörande är att skapa ett lag, som gemensamt strävar efter samma mål och som trivs med varandra, lyckas detta kan vi gå långt.

Jag hoppas och tror givetvis att vi klarar av att göra så.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav Piggelin » fre jul 02, 2010 9:56 pm

Så fel man kan ha.
PeterLake är inte Trojan, han är ju Tejfare. Hur kunde man missa det? :asshole:
Jag är Lakers-fan, vad fan är du?
Det ÄR pappa som bestämmer!
Användarvisningsbild
Piggelin
c/o LL´s Forum

Inläggav PeterLake » fre jul 02, 2010 11:08 pm

Först Tomte, sedan Rögleit och sen TAIFare...

Att ni ens orkar
STOLT LAKEJ
Användarvisningsbild
PeterLake
Forumproffs

Inläggav PeterLake » fre jul 02, 2010 11:09 pm

Svartvadet skrev:Haha vad är det för fel på dig? Hur fan kan du tro att Taif kommer före Lakers? Dom har EN kanske TVÅ bra femmor, Lakers har FYRA bra! Finns inte en chans, ska äta upp mitt vänstra öga i såna fall!

Jag har talat.

Jag HOPPAS att det blir så men jag har en känsla att det blir som jag skrev, laget är inte tillräckligt starkt, tyvärr.
STOLT LAKEJ
Användarvisningsbild
PeterLake
Forumproffs

Inläggav Niles » fre jul 02, 2010 11:24 pm

Kasta folkölsburkar istället och lämna hockeyn till dom som begriper det :mrgreen:
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum

Inläggav Stinklink » lör jul 03, 2010 1:41 am

Peterlake herregud.. Tycker du helt seriöst att lakers har ett så dåligt lag på "pappret"? Jag vet att många har snackat om en mellansäsong osv.. Men på pappret är det dåligt om vi missar play off enligt mig, och då smäcker du upp oss på en 11:e plats?

Jag vet inte vad jag ska säga mer.. Men jag tror att en hel del underskattat fördelen med att ha en trygghet i ett lag där folk kan och känner varandra.

Ja visst vi har tappat ett par tongivande. men vi har ändå par ett helt gäng med riktiga klassspelare plus att vi har ett par till som har en betydligt högre nivå att visa. Ex. BOIS!

Jag tror att Lakers, Leksand och Rögle tar topp tre. Malmö kommer topp 5 pga att stämningen runt klubben är velande..
Användarvisningsbild
Stinklink
Forumamatör

Inläggav Fredrik R » lör jul 03, 2010 12:57 pm

Professionell analys vet jag inte om jag håller med om Peter Lake. Det känns mer som att du har lottat fram en tabell.
Hur kan du tippa mora på en 6:e plats och lakers 11:a??? Vad har mik som inte Lakers har?
Tingsryd har Davidson, Koivisto, Kauppila, Elomo och kanske Vas men därefter?.....division 1 spelare.

Du har varit duktig och hållt dig borta från forumet ett bra tag Lake, jag föreslår att du tar ännu en time out härifrån på obestämd tid.
Användarvisningsbild
Fredrik R
c/o LL´s Forum

Inläggav LasseMaja » lör jul 03, 2010 2:02 pm

Fredrik R skrev:Professionell analys vet jag inte om jag håller med om Peter Lake. Det känns mer som att du har lottat fram en tabell.
Hur kan du tippa mora på en 6:e plats och lakers 11:a??? Vad har mik som inte Lakers har?
Tingsryd har Davidson, Koivisto, Kauppila, Elomo och kanske Vas men därefter?.....division 1 spelare.

Du har varit duktig och hållt dig borta från forumet ett bra tag Lake, jag föreslår att du tar ännu en time out härifrån på obestämd tid.

Har inte TAIF fler bra spelare än dom 5 du räknade upp så har ni ju verkligen inget att frukta. :D Div 1 spelarna Lakers har värvat, räknas dom också till högen oduglingar??
Tingsryds AIF
since 1923
Användarvisningsbild
LasseMaja
Forumdemon

Nästa

Återgå till Hockey