Tippa HA 2010/2011

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Inläggav Svartvadet » lör jul 03, 2010 3:10 pm

Dom kom tvåa och trea i eran interna poängliga förra året, då borde dom hålla lite klass i alla fall! Det är ju jävligt svårt att lista ut, men om jag ska ta det långa loppet:

Backar som får problem:

Olsson - Väldigt oprövad back, kommer inte palla trycket
From Björk - Var helt kass när han var i AS senast
Larsson - Samma här, var den spelare som gjorde bort sig när Lakers slog ut Almtuna i PO för två år sen, hade problem i KS i år
Svensk - Allsvenskans största rundningsmärke!
Öberg - Var "OK" när han spelade i Malmö, tempot sviktar!

Backar för första och andra femman:

Koivisto - Lär vara pointer i PP, brukar vara loj när han inte möter stora lag
Björklund - Var ruggigt bra i div.1 tror att han får ett genombrott
Jacobsson - Också bra i ettan, klarar han tempot? Bra tacklare
Gustafsson - Säker back, likt våran Johansson

Forwards som är tveksamma i AS:

Bankelius - Kommer få problem när tempot ökar
Einarsson - Blev kickad ur Lakers för att han inte höll klassen
Hansson - Var bra i kvalet, men det var mot seriens överlägset sämsta lag
Lundström - Har inte vad som krävs i AS, hade det inte förr, och lär inte ha det nu i denna serien som är mycket hårdare
Molin - Väldigt oprövat kort, bra på grillorna dock
Rollin-Carlsson - Även här, väldigt oprövat, tror att han får kicken först
Stark - Stark kommer inte att hänga med i skridskoåkningen

Forwards som måste producera:

Davidson - Hela laget bygger kring honom, klarar han pressen? Ja
Elomo - Var bra i Mora senast med 1p i snitt, dåliga stats utomlands
Hjalmarsson - Var bra i Nybban, klarar han att producera? Nej
Kauppila - Lagets stora stjärna, måste göra minst 1p i snitt
Thegel - Ruggigt bra spelare, kommer att vara i ES om något år
Vas - Kicken ifrån Brynäs, halvdan i Hammers, vi får se om han kan!

Brage - Kan göra monster-matcher!
Tisell - 89% i KS till AS?!? Nej tack

Detta ger mig två bra femmor, resten håller helt enkelt inte! MEN som jag skrev i min tippning (7:de plats) så tror jag att något förvärv floppar och någon annan stiger fram, kommer att bli krig om sjundeplatsen in i det sista!

Nu ska vi inte snacka mer TAIF, men där har ni iaf min förklarning
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum

Inläggav LasseMaja » lör jul 03, 2010 7:50 pm

Intressant läsning, dock så hittar jag vissa saker i dina resonemang som får mig att undra hur mycket du sett spelarna spela. :? Ta Jacobsson tex, tempot lär knappast vara nåt problem för honom. Larsson dömer du ut efter ha sett honom i en eller ett par matcher mot Lakers, men när man läser vad folk som sett honom lira massor av matcher tycker så får man en annan bild. Einarsson fick möjligen kicken från Lakers, men sådana öden har drabbat långt bättre spelare än han tidigare. Han drog väl helt enkelt inte jämnt med Fagervall.

Elomo har dåliga stats utomlands samtidigt som han gjort det bra i Sverige. :?
Tingsryds AIF
since 1923
Användarvisningsbild
LasseMaja
Forumdemon

Inläggav Räven » lör jul 03, 2010 10:40 pm

Mycket intressant diskussion, samtidigt som det är väldigt svårt att bara plocka ut enstaka namn, då de i sig är helt betydelselösa om de inte fungerar i ett lag. Jag har sagt det många gånger och vi som varit med och sett lagidrott vet vad jag menar. Det krävs en samarbete och att visa ödmjukhet och respekt för varandra och en vilja att fungera tillsammans mot ett gemensamt uppsatt mål, för att det sportsliga ska fungera.
Fingertoppskänsla är vad som krävs, inte alltid pengar och det är just det som är det mest positiva i det hela. :D
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav Lakershjärta71 » sön jul 04, 2010 12:11 am

Fredrik R skrev:Professionell analys vet jag inte om jag håller med om Peter Lake. Det känns mer som att du har lottat fram en tabell.
Hur kan du tippa mora på en 6:e plats och lakers 11:a??? Vad har mik som inte Lakers har?
Tingsryd har Davidson, Koivisto, Kauppila, Elomo och kanske Vas men därefter?.....division 1 spelare.

Du har varit duktig och hållt dig borta från forumet ett bra tag Lake, jag föreslår att du tar ännu en time out härifrån på obestämd tid.
Det där var ju inte så lyckat Fredrik R! Du kan knappast ha tänkt på vad du skrev. Du vet väl om att vi får ha våra egna åsikter på forumet. När i så fall ändrades detta, Fredrik R? Att nedvärdera en medlem på det viset, och be denne ta sig härifrån som du gör bara för en tabell, är ju korkat!

Räven har ju Lakers som 6:a. Förvånansvärt lågt tippat också i så fall med tanke på förra säsongens sluttabell. Det borde ju ändå vara ett svar på de tapp vi har gjort med Rosén, MacNevin, Hedman osv. Om nu Lakers fortfarande är så bra på papperet som vissa vill få det till, så borde alla tippa Lakers bland de 3.
Användarvisningsbild
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum

Inläggav Fredrik R » sön jul 04, 2010 1:07 am

Där har vi en till som borde skriva lite mindre och lägga mer tid på annat.
Användarvisningsbild
Fredrik R
c/o LL´s Forum

Inläggav PutteA » sön jul 04, 2010 1:39 am

1. Malmö Redhawks
2. Örebro HK
3. Rögle BK
4. Leksands IF
5. VIK Västerås
6. Växjö Lakers
7. Tingsryds AIF
8. Mora IK
9. IK Oskarshamn
10. Bofors IK
11. IF Troja Ljungby
12. Almtuna IS
13. Borås HC
14. Sundsvall Hockey

Orkar inte speca allt! Men jag tror set är dax för MIF! Örebro har värvat smart tycker jag och tror dom går mot en kanonsäsong!! Rögle är alltid bra, och Leksand gör nått jag tycker dom borde gjort för längesen, satsa ungt och hungrigt istället för gamla och mätta!! Lakers fixar nog PO och TAIF kan också lyckas dock tror jag dom får det tufft, men succé med liten marginal!! Sundsvall, jag lider med er! Vill varna för IKO som kan få en betydligt mer framskjutande placering, bra värvat!!

För det var väl detta tråden handlade om va??
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Inläggav norje » sön jul 04, 2010 2:35 am

Lakershjärta71 skrev:
Fredrik R skrev:Professionell analys vet jag inte om jag håller med om Peter Lake. Det känns mer som att du har lottat fram en tabell.
Hur kan du tippa mora på en 6:e plats och lakers 11:a??? Vad har mik som inte Lakers har?
Tingsryd har Davidson, Koivisto, Kauppila, Elomo och kanske Vas men därefter?.....division 1 spelare.

Du har varit duktig och hållt dig borta från forumet ett bra tag Lake, jag föreslår att du tar ännu en time out härifrån på obestämd tid.
Det där var ju inte så lyckat Fredrik R! Du kan knappast ha tänkt på vad du skrev. Du vet väl om att vi får ha våra egna åsikter på forumet. När i så fall ändrades detta, Fredrik R? Att nedvärdera en medlem på det viset, och be denne ta sig härifrån som du gör bara för en tabell, är ju korkat!

Räven har ju Lakers som 6:a. Förvånansvärt lågt tippat också i så fall med tanke på förra säsongens sluttabell. Det borde ju ändå vara ett svar på de tapp vi har gjort med Rosén, MacNevin, Hedman osv. Om nu Lakers fortfarande är så bra på papperet som vissa vill få det till, så borde alla tippa Lakers bland de 3.

Har mycket svårt att tänka mig att han skulle vara medlem :roll:
"Baywatch had a lot to with promoting world peace."

-David Hasselhoff
Användarvisningsbild
norje
Forumproffs

Inläggav Lakershjärta71 » sön jul 04, 2010 12:20 pm

Norje, hade han inte varit medlem här så hade han knappast kunnat knåpat ihop en bokstav på forumet. Hur tänker du?
Användarvisningsbild
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum

Inläggav norje » sön jul 04, 2010 12:26 pm

När någon säger medlem, så tänker jag på medlem i vår supporterförening. Inte på någon som har lyckats regga sig på forumet, då vem som helst i hela världen kan lyckas med det.
"Baywatch had a lot to with promoting world peace."

-David Hasselhoff
Användarvisningsbild
norje
Forumproffs

Inläggav Lakershjärta71 » sön jul 04, 2010 2:53 pm

Då tänkte du fel. När vi är i forumet som NU, pratar man också om medlemmar. Finns en länk som heter "medlemslista" högst upp, så förstår du vad jag menar.
Användarvisningsbild
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum

Inläggav Svartvadet » sön jul 04, 2010 3:07 pm

Lakershjärta, för 100000 gången, ge dig inte in på saker som du inte förstår:

1. Forumet går under Lakers Lakejers regi, därför så är en medlem en person som ingår i Lakers Lakejers organisation

2. Medlemslistan som finns på forumet är "Registrerade användare" vilket inte är samma sak som att vara medlem, därför finns det något som heter profil och användarnamn, alltså står det inte skrivet att du är medlem här inne, utan du är en användare utav forumet
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum

Inläggav Lakershjärta71 » sön jul 04, 2010 6:32 pm

Du får väl försöka förstå vad jag menar, och inte vad du eller nån annan vill tolka det som, Svartvadet. Ok?
Jag är ändå medlem på forumet. Du också.
Vill man bli medlem på forumet så trycker man på "Bli medlem", that´s it!
Sen skiter jag fullständigt i om nån medlem finns med i Lakers organisation.
Användarvisningsbild
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum

Inläggav KalleB » sön jul 04, 2010 6:53 pm

:sleeping:
Användarvisningsbild
KalleB
Forumdemon

Inläggav Svartvadet » sön jul 04, 2010 8:03 pm

Har aldrig sett en psykiatriker som är psykiskt-instabil, ärligt talat kan du inte bara lägga ner? Du är störande för hela forumet när du ska smutsa ner varje tråd med ditt gnäggande som inte har någon logisk-lapsus för fem öre.... Du och herr Lake hör hemma i Sandlådan, där kan ni leka vem som har störst sandslott osv osv
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum

Inläggav Anders83 » sön jul 04, 2010 9:38 pm

1. Leksands IF

Ser på pappret riktigt stabila ut på alla positioner men jag saknar fortfarande hjärtat som ska ta dom till nästa nivå , hittar dom rätt lagkapten som håller ihop stjärnorna kan det gå hela vägen!

Nyckelspelare: Galbraith , Kollar

2. IF Malmö Redhawks

Får Malmö det att stämma har dom ett lag som knäcker det mesta , precis som i Leksand saknar jag den självklara ledaren .

Nyckelpelare: Hardt , Markus Svensson

3: Växjö Lakers HC

Tunga Namn har lämnat men det har oxå trillat in bra ersättare , Forwardsidan ser starkast ut och det är bra kontinuitet i truppen och Lagmaskinen tar sig långt. Tror som Mrmadhawk inte på någon succe´ i kvalserien men en kul höst väntar tror jag!

Nyckelspelare: Johan Markusson , Saviano/Lundbohm

4: Rögle BK

Stor omsättning och stor omställning men man bör hamna i toppen, målvaktssidan ser riktigt bra ut .

Nyckelspelare: Gistedt , Carl Gustafsson

5: Örebro HK

Full fart frammåt, noll koll bakåt var väl förra årets summering ungefär , i år har man en bättre målvaktsuppsättning med en underskattad Svennson som kan ge Zaijkowski en match om 1:a spaden.

Nyckelspelare: Strömberg , Orrsten

6: IK Oskarshamn

Yes jag sticker ut hakan lite här och tycker att man har värvat riktigt bra utifrån förra årets flopp och kommer som underdogs att ruska om

Nyckelspelare:
Viktor Sjödin, Lukas Eriksson

7. Tengsry

Allt annat är en flopp verkar det som...

Nyckelspelare: Matt Davidsson, Victor Tisell

8: Almtuna

Tappat många viktiga spelare och framförallt Rönnqvist på tränarsidan, kommer speediga Almtuna ifrån förra året kännas igen ? Tror inte vi får se samma ättriga lag i år .

Nyckelpelare:
Fredrik P-W, Jimmie Kraft

9: Bofors

Har tappat tunga namn som Blomqvist och Lundh och vi kommer nog inte få se samma vassa Bofors.

Nyckelspelare: Andro Michel , Wessner

10: Mora IK

Mora tuggas sakta sönder, känns inte gediget alls när Greger Arthusson lämnar.

Nyckelspelare:
Lars Johansson

11: Västerås IK

Grattis till Tsimikalis men tyvärr det blir undre halvan

Nyckelpelare: Tsimikalis

12: Troja/Ljungby

Känns inte något wow alls men klarar sig kvar på ren rutin , kommer ta viktiga derbypoäng hos båda angriparna!

Nyckelspelare: Håkansson , Ellerstad

13: Sundsvall

Kan likaväl få ihop en kanontrupp men i dagsläget finns inget så tyvärr!

Nyckelspelare: Zetterström

14: Borås

Åker ur i år... ungefär så

Nyckelspelare: Remstam, Oscar Andersson
SMSa pct till 72550 så bidrar du med 50:- till en mer färgglad läktare
Användarvisningsbild
Anders83
c/o LL´s Forum

Inläggav Lakershjärta71 » sön jul 04, 2010 9:56 pm

Svartvadet skrev:Har aldrig sett en psykiatriker som är psykiskt-instabil, ärligt talat kan du inte bara lägga ner? Du är störande för hela forumet när du ska smutsa ner varje tråd med ditt gnäggande som inte har någon logisk-lapsus för fem öre.... Du och herr Lake hör hemma i Sandlådan, där kan ni leka vem som har störst sandslott osv osv
Svartvadet, du luktar narcissistisk personlighet lång väg.
Du är fan besatt av att driva med folk när du får det minsta tillfälle och för skitsaker, och så fort det nämns något som inte är detsamma som dina egna förespråkningar så sitter du där och passar på att gnuggar händerna och kastar ur dig det ena skitspråket efter det andra mot medlemmar, och själv tycker du att du är så grandios!
Användarvisningsbild
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum

Inläggav ratscore » mån jul 05, 2010 10:41 am

1.
Rögle – Alltid starka, nytillkomna från Eliten.
2.
Malmö – Hade ett mellanår förra året, anser jag. Tror att de tar igen sig starkt i år.
3.
Växjö – Behåller sin placering från förra året. Tror starkt på laget och även nyförvärven.
4.
Leksand – Satsar ungt, tror dock inte det lönar sig förrän nästkommande säsonger.
5.
Örebro – Smarta värvningar, förstärkt målvaktspar. Tror Örebro kan bli starka i år.
6.
Oskarshamn – Även här smarta värvningar.
7.
Tingsryd – halvstarkt lag som kommer att vobbla fram och tillbaka väldigt mkt på grund av ojämnheterna.
8.
Almtuna – Spelat bra de två senaste säsongerna, tror att det går lite sämre i år, men ingen flopp.
9.
Västerås – Väl värvat, men tror inte på Västerås denna säsong heller.
10.
Ljungby – Tror och hoppas på en bättre säsong för grannarna. Klarar sig i alla fall ifrån negativt kval.
11.
Mora – Inget som riktigt sticker ut, men kan även klättra någon/några placeringar och överraska.
12.
Bofors – Bra förra säsong, men inte mer än så.
13. - 14.
Borås / Sundsvall – Borås saknar det som krävs för att vara ett allsvenskt lag, Sundsvall är det största frågetecknet i år, men kan komma att överraska något på ren inspiration.
Thats Mr. Ratscore to you..!
Användarvisningsbild
ratscore
Forumproffs

Inläggav LasseMaja » sön jul 11, 2010 11:28 am

Anders83 skrev:1. Leksands IF

Ser på pappret riktigt stabila ut på alla positioner men jag saknar fortfarande hjärtat som ska ta dom till nästa nivå , hittar dom rätt lagkapten som håller ihop stjärnorna kan det gå hela vägen!

Nyckelspelare: Galbraith , Kollar

2. IF Malmö Redhawks

Får Malmö det att stämma har dom ett lag som knäcker det mesta , precis som i Leksand saknar jag den självklara ledaren .

Nyckelpelare: Hardt , Markus Svensson

3: Växjö Lakers HC

Tunga Namn har lämnat men det har oxå trillat in bra ersättare , Forwardsidan ser starkast ut och det är bra kontinuitet i truppen och Lagmaskinen tar sig långt. Tror som Mrmadhawk inte på någon succe´ i kvalserien men en kul höst väntar tror jag!

Nyckelspelare: Johan Markusson , Saviano/Lundbohm

4: Rögle BK

Stor omsättning och stor omställning men man bör hamna i toppen, målvaktssidan ser riktigt bra ut .

Nyckelspelare: Gistedt , Carl Gustafsson

5: Örebro HK

Full fart frammåt, noll koll bakåt var väl förra årets summering ungefär , i år har man en bättre målvaktsuppsättning med en underskattad Svennson som kan ge Zaijkowski en match om 1:a spaden.

Nyckelspelare: Strömberg , Orrsten

6: IK Oskarshamn

Yes jag sticker ut hakan lite här och tycker att man har värvat riktigt bra utifrån förra årets flopp och kommer som underdogs att ruska om

Nyckelspelare:
Viktor Sjödin, Lukas Eriksson

7. Tengsry

Allt annat är en flopp verkar det som...

Nyckelspelare: Matt Davidsson, Victor Tisell

8: Almtuna

Tappat många viktiga spelare och framförallt Rönnqvist på tränarsidan, kommer speediga Almtuna ifrån förra året kännas igen ? Tror inte vi får se samma ättriga lag i år .

Nyckelpelare:
Fredrik P-W, Jimmie Kraft

9: Bofors

Har tappat tunga namn som Blomqvist och Lundh och vi kommer nog inte få se samma vassa Bofors.

Nyckelspelare: Andro Michel , Wessner

10: Mora IK

Mora tuggas sakta sönder, känns inte gediget alls när Greger Arthusson lämnar.

Nyckelspelare:
Lars Johansson

11: Västerås IK

Grattis till Tsimikalis men tyvärr det blir undre halvan

Nyckelpelare: Tsimikalis

12: Troja/Ljungby

Känns inte något wow alls men klarar sig kvar på ren rutin , kommer ta viktiga derbypoäng hos båda angriparna!

Nyckelspelare: Håkansson , Ellerstad

13: Sundsvall

Kan likaväl få ihop en kanontrupp men i dagsläget finns inget så tyvärr!

Nyckelspelare: Zetterström

14: Borås

Åker ur i år... ungefär så

Nyckelspelare: Remstam, Oscar Andersson

Tisell som nyckelspelare i TAIF? Tror nog att han först och främst får agera båsöppnare. Och om Ellerstad ska vara en av Trojas nyckelspelare så är dom illa ute. 8O
Tingsryds AIF
since 1923
Användarvisningsbild
LasseMaja
Forumdemon

Inläggav Stoffe » sön jul 11, 2010 11:34 am

Men Anders har ju satt Ellerstad som nyckelspelare. Han MÅSTE prestera om Troja ska hänga med. Håller med Anders till 100 % i det fallet. Vad är en nyckelspelare för dig? :roll:
Once a laker, always a laker!
Användarvisningsbild
Stoffe
Forumdemon

Inläggav Anders83 » sön jul 11, 2010 6:34 pm

Tisell kan bli en nyckelspelare på målvaktssidan om han ger Brage en fight om spaden , possitivt för den personliga utvecklingen det var så jag tänkte där.

Ellerstad fjuttade in 63 poäng i Hästen och jag tar för givet att han skall vara en producerande forward även i Troja .
Användarvisningsbild
Anders83
c/o LL´s Forum

Inläggav LasseMaja » tis jul 13, 2010 11:10 pm

En nyckelspelare för mig är någon som kan bära laget långt på egen hand, som Davidson gjorde med TAIF förra säsongen. Tror inte att Troja räknar med att Ellerstad ska vara spelaren som fyller den uppgiften, och tror dom det så lär dom bli besvikna. Ellerstad har attitydproblem, visst att han kommer att peta in ett par puckar men någon större spelare är han inte. :)
Tingsryds AIF
since 1923
Användarvisningsbild
LasseMaja
Forumdemon

Inläggav Räven » tis jul 13, 2010 11:14 pm

En nyckelspelare är en spelare som själv kan avgöra när en match står och väger, en spelare som visar vägen för de andra i laget när det inte riktigt fungerar.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav Svartvadet » ons jul 14, 2010 12:23 am

Måste nog faktiskt säga att jag är på LasseMajas sida här! En nyckelspelare för mig är en spelare som håller ihop laget, som kommer att göra nytta i längden, inte en spelare som Ellerstad (som ni nu pratade om) som kanske kan sätta någon strut här och var och inte heller Tisell som BARA hade 89% i KS till AS med ett lag som gick upp det kan jag inte räkna som en nyckelspelare!

En nyckelspelare är för mig precis som jag sa innan, en spelare som kommer att göra nytta i långa loppet... Ta TAIF t.ex en spelare som Koivisto kan vara skillnaden mellan plats 7 och plats 9 (grovt tänkt!) och tänk då såhär:

Förra året så gjorde Mora IK (7:a) 170 mål framåt och 151 bakåt, det ger oss ett +/- +19

Borås HC (9:a) 146 mål framåt (24 sämre!) och 156 mål bakåt, vilket ger oss +/- -10

Om Koivisto floppar och gör 15 poäng (vilket inte jag tror) eller gör 45 poäng som McNevin så kan det alltså vara skillnaden!

I Trojas fall så anser jag att deras största problem försvaret förra året, kan Idoff göra detta bättre? Klarar han det eller klarar han det inte? Helt klart en nyckel för Troja!

Detta är min personliga åsikt, utan att klanka ner på dina val Anders83 som du har dina tankar bakom!
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum

Inläggav Anders83 » ons jul 14, 2010 11:09 am

Inget fel i det Svartvadet , en nyckelspelare för mig kommer ha en viss betydelse i lagbygget . Som kan vara orsak till hur det utvecklar sig .
Användarvisningsbild
Anders83
c/o LL´s Forum

Inläggav Räven » ons jul 14, 2010 5:23 pm

Det finns givetvis inget facit till vad en "nyckelspelare" är. Man kan ha olika uppfattning om vad en sådan ska ha för kriterier och inget av dem lär vara fel.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav Svartvadet » ons jul 14, 2010 5:43 pm

...
Senast redigerad av Svartvadet sön jul 25, 2010 3:51 pm, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum

Inläggav Anders83 » ons jul 14, 2010 6:57 pm

hur svårt det än må vara :lol:
Användarvisningsbild
Anders83
c/o LL´s Forum

Inläggav Räven » ons jul 14, 2010 8:38 pm

Jo, det är tämligen svårt att göra, men ibland så måste man göra undantag :wink:
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav Lakershjärta71 » ons jul 14, 2010 9:12 pm

LasseMaja! Jag läste din tabell. Tycker du fortfarande att Borås blir så dåligt att de åker ur? Häromdagen tillkom även Linus Fagemo. Är han ingen nyckelspelare för dig?
http://eliteprospects.com/player.php?player=276
Användarvisningsbild
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum

Inläggav Svartvadet » ons jul 14, 2010 9:32 pm

...
Senast redigerad av Svartvadet sön jul 25, 2010 3:51 pm, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum

Inläggav Lakershjärta71 » ons jul 14, 2010 11:03 pm

Svartvadet, jag försöker föra en diskussion med LasseMaja, och ställde en fråga till honom, men så kommer du bara här och förstör! Och jag tror knappast att "Lakersbög71; Lägg dig inte i allt", var svar på frågan.
Användarvisningsbild
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum

Inläggav ratscore » ons jul 14, 2010 11:43 pm

Lassemaja tippade då Borås fortfarande låg dött, men nu verkar det ha blivit lite liv på deras front :)
(det gjorde visserligen jag också...)

Skönt att det är något liv alls på Silly-fronten! :roll:
Thats Mr. Ratscore to you..!
Användarvisningsbild
ratscore
Forumproffs

Inläggav Manglaren » ons jul 21, 2010 2:30 pm

Åifbloggaren har dragit igång sin tippning av AS och har startat med ett långt inlägg om varför Örebro blir femma, mycket intressant läsning för alla som håller på att gorma om annat här just nu.

Aifbloggen
Evert!
Användarvisningsbild
Manglaren
Forumamatör

Inläggav Fredrik R » lör jul 24, 2010 8:33 pm

Mr madhawk har börjat sin genomgång av AS-lagen, först ut Lakers!
http://mrmadhawk.se/2010/july/den-stora ... ml#comment
Användarvisningsbild
Fredrik R
c/o LL´s Forum

Inläggav mace » lör jul 24, 2010 9:11 pm

Örebro har redan varit.
KHK = Blekinges Stolthet!
Användarvisningsbild
mace
Forumentusiast

FöregåendeNästa

Återgå till Hockey