Tippa HA 2010/2011

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Inläggav widiot » sön jul 25, 2010 2:55 pm

Lakershjärta71 skrev:
Svartvadet skrev:Har aldrig sett en psykiatriker som är psykiskt-instabil, ärligt talat kan du inte bara lägga ner? Du är störande för hela forumet när du ska smutsa ner varje tråd med ditt gnäggande som inte har någon logisk-lapsus för fem öre.... Du och herr Lake hör hemma i Sandlådan, där kan ni leka vem som har störst sandslott osv osv
Svartvadet, du luktar narcissistisk personlighet lång väg.
Du är fan besatt av att driva med folk när du får det minsta tillfälle och för skitsaker, och så fort det nämns något som inte är detsamma som dina egna förespråkningar så sitter du där och passar på att gnuggar händerna och kastar ur dig det ena skitspråket efter det andra mot medlemmar, och själv tycker du att du är så grandios!

Jag är visserligen inte någon core medlem här på forumet. Men jag ser dej, Svartvadet hacka varje gång Lakershjärta skriver på detta forum. Ett forum får du tycka och tänka exakt hur du vill. Vi bor inte i Nordkorea. Blir så trött på att se vissa alltid tracka ner på andra så fort dom "öppnar käften" här inne. Angående PeterLake tycker jag personligen även att han är jäkligt rolig, det är bara är löjligt att reta upp sig på honom. Ta någonting med glimten i ögat och med en nypa salt istället.
Användarvisningsbild
widiot
Forumentusiast

Inläggav Coffe #800 » sön jul 25, 2010 3:08 pm

Så la vi ner denna diskussionen med och återgår till det som den egentligen handlar om och det är att tippa HA tabellen.

annat snack får ni ta via PM Tack !
" Jävla Moped" :D
" Det Är Tajt " ;)
Användarvisningsbild
Coffe #800
Styrelsen Lakers Lakejer

Inläggav röd-vit » mån jul 26, 2010 3:47 pm

Användarvisningsbild
röd-vit
Forumproffs

Inläggav Slavik » mån jul 26, 2010 10:06 pm

För snålt betyg på Ahlén tycker jag, men vi få se...
Användarvisningsbild
Slavik
Forumproffs

Inläggav röd-vit » mån jul 26, 2010 10:12 pm

Roligt att läsa kommentarerna där dem berömmer publiken i Sunnerbohov :P
Användarvisningsbild
röd-vit
Forumproffs

Inläggav Lakers00 » mån jul 26, 2010 10:15 pm

Ja Troja domen är inget givet, det vet vi alla. Nu ska bara Taif få lära sig det också i HA 8) .
-Vill ni se Hockey med fart? Växjö HC såklart!!-
Användarvisningsbild
Lakers00
Forumterrorist

Inläggav LasseMaja » tis jul 27, 2010 11:27 pm

Nästan beredd att hålla mig dig Slavik angående Ahlèn, det är en väldigt nyttig spelare. Frågetecknet är väl om hans skridskoåkning håller allsvensk klass, han ser riktigt stapplig ut.
Tingsryds AIF
since 1923
Användarvisningsbild
LasseMaja
Forumdemon

Inläggav Lakershjärta71 » ons jul 28, 2010 6:01 am

1. Malmö – Har rensat ut ordentligt, med all rätt. Laget ser jämnare ut nu, men Fredrik Eriksson är en tung förlust. Annars tycker jag att man har ersatt förlusterna, gott och väl! Man har även kryddat med några juniorer. Två nyförvärv sticker ut i Jesper Mattsson och Mikael Wahlberg. Mattsson lär bli lagets viktiga härförare. När han nu går ner en division så kommer det att betyda en cirka 50-60 poäng.

2. Almtuna – Som sagt var, flera förändringar vad avser kvalitén i ett antal lag gör att Almtuna likväl kan sno åt sig andraplatsen. Kul att det lilla, kvicka, tekniska ”yrvädret” Fredrik Abrahamsson är tillbaka i laget, som verkar ha haft några bra säsonger i Norge. Till sist drog man också det längsta strået i ”poängmaskinen” Mark Hurtubise, som öste in hela 75p (!) i div1, och som tydligen ska vara ”klippt och skuren” för Almtuna. Backsidan ser bra ut, trots att man tappat Elias Fälth. Kanske vill man ge den nye rightaren Niklas Andersson, med spel i ES, chansen att axla hans roll? Tycker att man fortfarande har ett mycket starkt lag med många målskyttar, som kan bära det här laget långt. Nu har man också erfarenhet av några PO:s, och det enda som skulle kunna fälla Almtuna vore väl i så fall en defekt av det nya tränarbytet.

3. Örebro – Jag kanske inte är klok som sätter laget 3:a, men med tanke på att de övriga lagen blivit både sämre och några bättre, borde Örebro ha ett tillräckligt bra lag för att vara med häruppe (!) Likt IKO ser värvningarna mycket bättre ut än de som har lämnat. Örebro har sedan tidigare en hel drös med potentiella ”poängkungar”, och laget gör mycket mål. Därtill plussar man i år till med Sjödell-Wiklander, Weinstock, Palmebjörk och Edblom, som kommer att betyda ännu mer kvalité. Man har även värvat defensivt skicklige centern Lukac. Örebro har haft problem med defensiven, men det har man förhoppningsvis nu rättat till, dels i förre ES-backen Christoffer Norgren och amerikanen Ryan Gunderson, som man tror mycket på. Så ändå med årets justeringar, även om de är relativt små, borde man ha lärt sig läxan och täppa igen lite bättre bakåt, inte minst med keepern Zajkowskis hjälp. Ser ut som att man nu har de spelartyper som krävs för att det ska bära ”frukt” den här gången. Anmärkningsvärt är lagets snittålder. Med ett snitt på 26.33 tycker jag nog, att det är på gränsen till för högt, så kanske på tiden att börja föryngra med lovande juniorer för framtiden??

4. Leksand - Prestberg och OEL är tunga förluster. Backsidan ser dock mycket stark ut, men på forwardssidan har man inte värvat så mycket nytt mer än att man har föryngrat med ett flertal egna juniorer. För många, att det påverkar det sportsliga målet.? Norske Ken Andre Olimb tycker jag var relativt färglös i VM, och det återstår att se om man har haft för höga förväntningar på honom. Genom att ha satsat mer ungt i år har nog inte Lif råd att ”stjärnorna” floppar.

5. Växjö – Är lite försiktig med placeringen med dagens lag. Utgår ifrån att våra unga målisar gör det med betyget väl godkänt den här säsongen även om vi inte har en klar 1:a. Backbesättningen är sedan för mig enda frågetecknet. Nu har vi ingen back som kan göra mycket på egen hand som MacNevin. Frågan är hur man kommer att matcha dessa backar.? Jag ser mest en besättning av mer skickligt defensiva passningsspelare. MEN, jag saknar skyttar! Vad ska man ställa för krav på veteranen Rahm som floppade, som knappt hade ett skott på mål förra säsongen? På forwardssidan är Hillding och kanadensaren Johner än så länge två osäkra kort för hur de kommer att leverera i HA. För att Laudius ska leverera som i Taif krävs det nog att hans kompanjon Hillding lyckas och vise verca, om man vill få ut maximal effekt. Jag hoppas att backbesättningen kommer att jobba för att släppa in färre mål den här säsongen, då man inte har en självklar och hårdskjutande back i ”MacNevin”. Dock har man en bred stomme kvar i laget, som gör att man borde sno åt sig en PO-plats.

6. Oskarshamn – Den här säsongen tror jag att vi får se ett helt annat Oskarshamn. Har en känsla av att IKO får ett rejält uppsving i år. Förlusterna känns på långa vägar inte alls lika tunga ut med tanke på vilka spelare man fått in. Nu har man fått in mer rutin och tyngd. Tycker också att man har kunnat ersätta mer än väl Sjödell-Willander med en sådan som Stefan Gråhns. Ranglige Ryno kan säkert få en nytändning i sin gamla klubb då gamla goda minnen kan väckas vid liv. Sen har man unge Mattias Guter som har ”näsa” för mål. På backsidan har Ljungqvist fått avlastning i form av finnen Konttinen. Jag är fräck, och säger PO!

7. Mora – Svårt! Hur bra är årets Mora? Inte så många förändringar än att Greger Artursson är en tung förlust. Ser inte att de har ersatt honom. Istället satsar man på unga lovande ”bjässar”! I övrigt snålt med värvningar, men har ändå fått in en grovarbetare i Toukko, och rutinerade Bröms. Tuffare och ”tätare” i år?

8. Rögle – Ännu en enorm spelaromsättning, och en förhållandevis ung trupp där man i stort sätt har tappat ett helt lag efter sejouren i ES. Dessutom har Peter Högardh fått sluta p.g.a. skada. Backsidan är en ung och osäker lagdel. Är tveksam om nye Simon Olsson, kanadensaren Adam Hodgson och Nils Bergström kan hjälpa Rögle till ett återtåg till ES. Rögle har genom åren alltid varit hemmastarka, men hinner de spela ihop sig? Det vill till att de båda kanadensarna bidrar till poängproduktionen om Rögle ämnar vilja gå till KS. Och med tanke på att värvningarna inte sticker ut, så tror jag att Rögle får problem.

9. Västerås – Verkar som att det är Canada och Frankrike som ska ”göra” det för VIK. Tunga ”pjäser” har man tappat i Stefan Hellqvist, Sebastian Meier, Henrik Nordfeldt och Henrik Eriksson, som mer eller mindre varit ”navet” i VIK de senaste åren. Detta har man ersatt med transatlanter, och i viss mån avslutaren Emil Mårtensson. Men att komma från div1 till HA kan för vissa bli en stor omställning. Sisca och Walters ser inte ut att ha spelat på stor rink över huvud taget, så här kan det bli både flipp eller flopp.
Nej, det blir inget PO nu heller! Det har förlorats alltför bra spelare från ”stommen”. Den ersätter man inte så lätt med relativt färglösa transatlanter!

10. Troja - Ron Pasco, Pär Edblom är tunga förluster. In kommer tuffe Ahlén, även finske centern Pellinen. Även Ellerstad är en fin forward som kommer att göra mycket nytta framåt. Sami Sandell blev en succévärvning ifjol, och blir viktig framåt för Ljungbylaget. Återstår tydligen en back. Hur som helst, får det här laget slita hårt då man först måste uppvisa en högre lägstanivå om man ska tro på högre placeringar, samt att man måste förbättra bortastatistiken.

11. Bofors – Tunga förluster i Patrik Lundh och fjolårets succénykomling Jacob Blomqvist. Har i det stora hela bara fått in Daniel Wessner, som kan bidra med en del. Fått in några unga spelare, och speciellt Marcus Nilsson verkar ju, trots sin storlek, vara en storstjärna i vardande..! Fortsättningsvis tror jag att Thermell och Näslund måste hålla en hög lägstanivå om Bofors ska undvika de sista platserna.

12. Tingsryd – Ja, vad ska man säga om Taif? Första årets som nykomling. På förhand känns det som, när man analyserar laget, att Taif likväl kan komma jumbo men som likväl kan vinna serien(!). Årets trupp innehar hela åtta spelare över 30 år(!), inkl. ett par finska stjärnor (36 år vardera!) som sjunger på sista versen. Finns såklart mycket rutin att hämta från de finska ”veteranerna”. Men laget håller ojämn klass, och backarna kommer att sättas på ordentliga prov, som de inte är vana vid. Finns en risk att befintliga div1-spelare i laget kommer att förlita sig för mycket på att Kauppila, Elomo och Vas ska göra det. Vas kan bli både en flipp eller flopp. Har man värvat alltför desperat? Jag tror inte att det blir så bra som somliga vill få det till. Nej, inget PO för ett icke homogent lag!

13. Borås – Vet inte hur spelarbudgetens ser ut, men utifrån sina ekonomiska möjligheter ser det ut som, att man har värvat lite mer kvalité inför den här säsongen. Henrik Eriksson och Magnus Isaksson är inga direkta ”monster”-värvningar man blir rädd för. Däremot sticker Linus Fagemo ut, och är en stark värvning som kan göra ca 40-50p. Med tanke på att några av de sämre lagen också har värvat mycket bättre så kommer Borås att få det tufft.

14. Sundsvall – Börjar att bli klara med lagbygget, och fick nyligen in tre nya spelare. Gör mig kort, och fler än jag inser nog att det kommer att sluta så här efter 52 omgångar.
Användarvisningsbild
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum

Inläggav fjompe » ons jul 28, 2010 12:02 pm

mycket bra och intressant inlägg lakershjärta!
Användarvisningsbild
fjompe
Forumamatör

Inläggav Räven » ons jul 28, 2010 1:38 pm

Ja, även om jag kanske inte håller med om placeringstanken, så har du gjort ett gediget arbete.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav röd-vit » ons jul 28, 2010 1:43 pm

Lakershjärta71 skrev:10. Troja - Ron Pasco, Pär Edblom är tunga förluster. In kommer tuffe Ahlén, även finske centern Pellinen. Även Ellerstad är en fin forward som kommer att göra mycket nytta framåt. Sami Sandell blev en succévärvning ifjol, och blir viktig framåt för Ljungbylaget. Återstår tydligen en back. Hur som helst, får det här laget slita hårt då man först måste uppvisa en högre lägstanivå om man ska tro på högre placeringar, samt att man måste förbättra bortastatistiken.

Bra skrivit men Pasco och Edblom är inget och se som någon större förlust. Pasco ville stannar kvar men fick inte förnyat kontrakt och Edblom hade en dålig säsong även om det finns kvaliteér där.

Alexander Johnasson - Rögle
Chrisoffer Bengsberg - Lakers

Där har du våra största förluster!
Användarvisningsbild
röd-vit
Forumproffs

Inläggav Lakershjärta71 » ons jul 28, 2010 1:58 pm

Det svåra tycker jag är vilket lag som kommer bli nästjumbo när lag har värvat som de har gjort. Ser på förhand inget lag som "gjutet" har gjort sig förtjänt av den placeringen. Visst har Borås blivit något bättre, men andra lag har blivit det också, sen vet man ju aldrig hur nyförvärv kommer att leverera. Skulle iofs kunna byta plats på Troja och Tingsryd. Sen tycker jag att exempelvis Leksand på papperet ser sämre ut och tappat ett aningens snäpp i kvalité.

Jag bygger helt å hållet min analys på magkänsla och den värvninngskarusell som varit. Därför blir det enligt mina tankegångar att tabellen sticker ut litegrann. Behöver inte alls bli så här, och ishockeyn är inte alltid logisk.
Användarvisningsbild
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum

Inläggav Räven » ons jul 28, 2010 2:08 pm

Jag tror fortfarande att Oskarshamn och Sundsvall blir de som får kvala negativt.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav Slavik » tor jul 29, 2010 10:03 am

LasseMaja skrev:Nästan beredd att hålla mig dig Slavik angående Ahlèn, det är en väldigt nyttig spelare. Frågetecknet är väl om hans skridskoåkning håller allsvensk klass, han ser riktigt stapplig ut.

Hardy Nilsson säga ha ett finger med i spelet att han hamnade i Troja.
"Högersläggan" sägs vara giftig, fråga bara Forsander :wink:
Användarvisningsbild
Slavik
Forumproffs

Inläggav röd-vit » tor jul 29, 2010 3:46 pm

http://www.youtube.com/watch?v=2381oAO5Kak

Ahlén - Goren

Sveriges sämsta kommentator? :roll:
Användarvisningsbild
röd-vit
Forumproffs

Inläggav Lakershjärta71 » tor jul 29, 2010 4:28 pm

Syftar du på någon speciell kommentar snö-vit? Förlåt, röd-vit hette du va? ;)
Användarvisningsbild
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum

Inläggav LasseMaja » tor jul 29, 2010 11:08 pm

Slavik skrev:
LasseMaja skrev:Nästan beredd att hålla mig dig Slavik angående Ahlèn, det är en väldigt nyttig spelare. Frågetecknet är väl om hans skridskoåkning håller allsvensk klass, han ser riktigt stapplig ut.

Hardy Nilsson säga ha ett finger med i spelet att han hamnade i Troja.
"Högersläggan" sägs vara giftig, fråga bara Forsander :wink:

Forsander fick smaka på högernäven, det är riktigt. Ahlén är ung och dumdristig, Forsander gammal och klok. :)
Tingsryds AIF
since 1923
Användarvisningsbild
LasseMaja
Forumdemon

Inläggav Stoffe » fre jul 30, 2010 9:12 pm

Svårtippad serie i år. :roll: Känns som om många lag kan hamna topp 3! Gäller att få en grymt bra start, annars vet i fan vad som kan hända :? Alla kommer slå alla!

1: Malmö : Tror Malmö har ngt riktigt bra på gång med denna truppen

2: Växjö : Mycket hänger på om Johner,Hillding & N.Andersson motsvarar förväntningarna. Vågar man hoppas på att Lindhagen & Burström kommer :roll:

3: Rögle : Ganska mkt nytt folk. Stämmer det i början kommer Rögle bli bra, riktigt bra. Klaffar det inte kan dom få det riktigt tungt

4: Leksand : Satsar mer ungt i år! Nytt bygge, som kommer förstöras vid jul när dom plockar in 3 gamla finnar. Moe kan vara det bästa nyförvärvet i AS

5: Örebro : Satsar rejält. En riktig darkhourse

6: Borås : Även här satsas det för att spela PO. Kan dom locka till sig KycklingKarlsson också?

7: Oskarshamn : Salo har värvat bra måste jag säga. Största frågetecknet för Coach Ivarsson? :?

8: Köperyd : Håller backsidan? Vem ska ta första spaden? Några frågetecken som måste rätas ut. Men våran gamle "sportchef" har gjort ett bra jobb på anfallssidan. Dock tror jag att förlusten av Hillding & Ladius svider mer än dom själva vill erkänna

9: Mora : Tror dom kommer sakna Artursson för mkt

10: Almtuna : Kommer få en "baksmälla" efter alla tapp till ES

11: Västerås : Svår bedömt lag. Hade sett fram emot Greken mot Markusson i en sarghörna. Väldigt många try-out spelare.

12: Bofors : Tippade Bofors långt ner i tabellen förra säsongen också, ha fick jag för det. Bra hemma i nobelhallen, inte lika bra borta. Får det tyngre i år med fler lag som satsar

13: Trötta ljungby : Tror Troja får det lika tungt i år. Känns som om spelarna tröttnat på M.Karlsson´s röst :roll:

14: Sundsvall : Ingen som tror på detta lag. Bra värvning i Simons, lär komma ett par till. Saknade av Lundström kommer bli stor, för stor

Årets poängkung: Söderberg
Årets målkung: Lundbohm
Årets assistkung: Strömberg
Årets bästa räddningsprocent: Zajkowski
Once a laker, always a laker!
Användarvisningsbild
Stoffe
Forumdemon

Inläggav Svartvadet » fre jul 30, 2010 9:31 pm

Om Zajkowski får bäst räddningsprocent så lär Örebro ligga topp-3, tänk på att de släppte in väldigt mycket förra året! :wink:
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum

Inläggav Lakershjärta71 » fre jul 30, 2010 11:36 pm

Tänk på, att så kan ske. Det är bla pga av Zajkowski och andra förändringar i laget som jag tippar Örebro högt den här säsongen. Örebro hade ju ingen lycka vare sig med målvakter och övrig defensiv förra säsongen. Som sagt, Örebro måste ha lärt sig "läxan". Vore ju bedrövligt och pinsamt om Örebro skulle "läcka" så mycket igen. Får bara inte hända igen.
Användarvisningsbild
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum

Inläggav Lalin » lör jul 31, 2010 7:27 am

Jo det får gärna hända igen.
Blueshirts United
Användarvisningsbild
Lalin
c/o LL´s Forum

Inläggav Lakershjärta71 » lör jul 31, 2010 10:09 am

För Lakers bästa, ja! ;)
Användarvisningsbild
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum

Inläggav Lalin » lör jul 31, 2010 10:34 am

Jag förstår vad du menar lakershjärta. Jag driver bara lite med dig. :wink:
Blueshirts United
Användarvisningsbild
Lalin
c/o LL´s Forum

Inläggav Razzel » lör jul 31, 2010 3:35 pm

Nils Montan-Lund tippar
When you pull on that jersey, the name on the front is a hell of alot more important than the one on the back.
Razzel
Forumentusiast

Inläggav Lakershjärta71 » ons aug 04, 2010 9:50 am

Användarvisningsbild
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum

Inläggav carl » fre aug 06, 2010 11:10 am

1. Malmö
2. Leksand
3. Rögle
4. Lakers
5. Västerås
6. Örebro
7. Almtuna
8. Oskarshamn
9. Mora
10. Tingsryd
11. Troja
12. Borås
13. Bofors
14. Sundsvall
Troja - laget i hjärtat
Användarvisningsbild
carl
Forumdemon

Inläggav Niles » fre aug 06, 2010 12:04 pm

Betsafe ger följande odds:

Malmö Redhawks 3.10
Leksand 3.30
Växjö 4.50
Rögle 6.00
Mora 16.00
Bofors 25.00
Örebro 25.00
Almtuna 35.00
Västerås 45.00
Oskarshamn 70.00
Borås 100.00
Troja-Ljungby 120.00
Tingsryd 150.00
Sundsvall 175.00
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum

Inläggav PeterLake » fre aug 06, 2010 11:43 pm

Niles skrev:Betsafe ger följande odds:

Malmö Redhawks 3.10
Leksand 3.30
Växjö 4.50
Rögle 6.00
Mora 16.00
Bofors 25.00
Örebro 25.00
Almtuna 35.00
Västerås 45.00
Oskarshamn 70.00
Borås 100.00
Troja-Ljungby 120.00
Tingsryd 150.00
Sundsvall 175.00

Jisses

Växjö 4.50? TAIF 150? Västerås 45? Inte mycket koll ser jag men trevligt att Växjö är favoriter att vinna....

Blir en tusing på Leksand
STOLT LAKEJ
Användarvisningsbild
PeterLake
Forumproffs

Inläggav Socker » lör aug 07, 2010 12:16 am

1. Leksand - Utan samma press i år
2. Örebro - 25 gånger degen? bästa forward uppsättningen i AS
3. Malmö - Kan lika gärna vinna om de får ihop det
4. Lakers - Bättre defensiv i år men ett ? Centerbesättningen
5. Mora - Tappat men fyllt luckorna väl
6. Tingsryd - Förstasäsongsflyt samt bra driv i föreningen
7. RBK - Helt nytt, mycket som skall spelas in till nästa år
8. Oskarshamn - Mycket bra nyförvärv, kommer ställa till det för många
9. Almtuna - Nä tappat många samt Jonas R
10. Troja - Underskattade, vill nog gärna ställa till det i derbyna
11. Västerås - Fattar ej varför alla tippar dem top 3 , truppen??
12. Bofors - Presterade över egen kapacitet förra året, sämre iår?
13. Borås - Nu måste det vara dax för denna låneprodukt att åka ned
14. Sundsvall - Gäsp!
Vem fan är Måtta och varför skall jag dricka med honom?
Användarvisningsbild
Socker
Forumamatör

Inläggav Niles » lör aug 07, 2010 12:56 am

Socker skrev:11. Västerås - Fattar ej varför alla tippar dem top 3 , truppen??

Har iofs inte sett någon som tippat dom ens topp 5 om dom inte varit från Västerås. Men dom verkart ju ha ungefär samma koll som vanligt..
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum

Inläggav Maazive » lör aug 07, 2010 4:37 pm

Kan inte hålla med dig där Niles. Vi alla är förväntansfulla inför den kommande säsongen, som alla lags supportrar. Dock har jag inte sett nån VIkare tippa Västerås bland top3. Utan de flesta är realistiska och hoppas på en PO-plats. Men förhoppningarna finns där och det ska de göra också inför varje ny säsong tycker jag. Själv blir jag glad om vi gör en bättre säsong än förra, dvs tar oss till PO. ( En leksing på svenskafans tippade VIK som 2a btw. ) De finns även de inom era lakejer som hoppas på 1a plats och kanske tippar där efter. Ska jag säga att alla lakejer inte har nån koll isåfall?
Maazive
Forumamatör

Inläggav Lakershjärta71 » lör aug 07, 2010 7:36 pm

Läste nånstans att en VIK supporter sett importerna, och sagt att det är riktiga klass spelare! Men men, vi får se.
Användarvisningsbild
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum

Inläggav Stupet » mån aug 09, 2010 2:00 pm

1. Malmö
2. Rögle
3. Leksand
4. Örebro
5. Mora
6. Växjö
7. Västerås
8. Almtuna
9. Tingsryd
10. Bofors
11. Borås
12. Oskarshamn
13. Sundsvall
14. Troja/Ljungby
Användarvisningsbild
Stupet
Forumdemon

Inläggav Talismanen » tor aug 12, 2010 7:27 pm

Växjö Lakers på ÅIF-bloggen.

http://aifbloggen.blogspot.com/
Den som inte sjunger är taifare!!!
Användarvisningsbild
Talismanen
c/o LL´s Forum

Inläggav Power Play » tor aug 12, 2010 8:35 pm

Vi är rankade 102 i Europa:

http://www.hockeyarchives.info/eur2010.htm

Undrar hur godtycklig denna rankingen är? Nån som har koll?
Den som ser möjligheter istället för hinder är alltid den som kommer längst!
Användarvisningsbild
Power Play
Forumdemon

FöregåendeNästa

Återgå till Hockey