Det såg bra ut igår. Utan att dra alltför stora växlar av formationerna ser det ut som om
coach Karlsson funderar på följande:
Saviano - Johner - Hjalmarsson
Johner tar Lindhagens plats helt enkelt. Vår kanske bästa kedja förra säsongen får en ny center.
Gurra har de senaste säsongerna utvecklat det taktiska något enormt. Kan han ta ytterligare steg?
Laudius - Hillding - Lundbohm
Näslund spelade RW här igår, men jag misstänker att
The Evil Eye kommer gå in sedan. Hans erfarenhet av center-spel bidrar till att stabilisera kedjan. En offensiv knytnäve som ska producera.
Åhsberg - Eriksson - Bois
Vingarna spelade ihop redan i slutet på förra säsongen, men då med Rosén. Känns som bra balans, och förhopningsvis kan
Åhsberg få en fast plats nu.
Eriksson och
Bois kompletterar varandra defensivt.
Fimpen - Josef - Markusson
Seriens överlägset bästa 4:e kedja. 948 AS-matcher i bagaget, toppat med 6 ES-matcher. Kan ställas mot vilken line som helst. Två ûberrutinerade vingar flankerar
en av seriens bästa defensiva centrar. Dessutom tillhör
Kaptenen & Galärslaven den absoluta toppen vad gäller PK. MUMS! ME LIKEY - ME LIKEY A LOT!
Vår anfallslinje ser inte direkt kattskit ut! Visst har vi en del nyförvärv som skapar lite osäkerhet. Men jag gillar vår bredd och får en stor tår i ögat när jag blickar ner på 3:e - 4:e kedjan. Både
Erikssons och
Josefs linor skulle fått de flesta AS-sportchefer att avsöndra mängder av saliv, och i de flesta lag hade de varit högt i hierarkin.
Backarna är jag osäker på. Är det någon som har bättre koll?