Första isträningen

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Inläggav Räven » mån aug 02, 2010 10:14 am

jag är glad att ni hade rätt och att min osäkerhet var totalt tagen ur luften :lol:
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav Varanen » mån aug 02, 2010 12:21 pm

Det såg bra ut igår. Utan att dra alltför stora växlar av formationerna ser det ut som om coach Karlsson funderar på följande:

Saviano - Johner - Hjalmarsson
Johner tar Lindhagens plats helt enkelt. Vår kanske bästa kedja förra säsongen får en ny center. Gurra har de senaste säsongerna utvecklat det taktiska något enormt. Kan han ta ytterligare steg?

Laudius - Hillding - Lundbohm
Näslund spelade RW här igår, men jag misstänker att The Evil Eye kommer gå in sedan. Hans erfarenhet av center-spel bidrar till att stabilisera kedjan. En offensiv knytnäve som ska producera.

Åhsberg - Eriksson - Bois
Vingarna spelade ihop redan i slutet på förra säsongen, men då med Rosén. Känns som bra balans, och förhopningsvis kan Åhsberg få en fast plats nu. Eriksson och Bois kompletterar varandra defensivt.

Fimpen - Josef - Markusson
Seriens överlägset bästa 4:e kedja. 948 AS-matcher i bagaget, toppat med 6 ES-matcher. Kan ställas mot vilken line som helst. Två ûberrutinerade vingar flankerar en av seriens bästa defensiva centrar. Dessutom tillhör Kaptenen & Galärslaven den absoluta toppen vad gäller PK. MUMS! ME LIKEY - ME LIKEY A LOT! :D

Vår anfallslinje ser inte direkt kattskit ut! Visst har vi en del nyförvärv som skapar lite osäkerhet. Men jag gillar vår bredd och får en stor tår i ögat när jag blickar ner på 3:e - 4:e kedjan. Både Erikssons och Josefs linor skulle fått de flesta AS-sportchefer att avsöndra mängder av saliv, och i de flesta lag hade de varit högt i hierarkin.

Backarna är jag osäker på. Är det någon som har bättre koll?
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Inläggav Malul » mån aug 02, 2010 12:27 pm

evil eye,HaHa! :lol:

i år känns det rätt spontant att vi kommer vara überbra framåt,instämmer oxå om backsidans überkvalisott.

Möjligt scenario:
5 mål framåt varje match och bakåt låter vi vara en Kliff Haenger!
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Användarvisningsbild
Malul
c/o LL´s Forum

Inläggav Varanen » mån aug 02, 2010 12:32 pm

Nja, jag tänkte mest på hur paren var formerade... :wink:
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Inläggav Lakershjärta71 » mån aug 02, 2010 12:42 pm

Varanen, jag kan bara säga vad jag såg.

Nils Andersson, bara 18 år (!), vad jag antar ska vara en av de offensiva backarna. Trots han unga ålder såg han inte ut att agera som en "duvunge" precis i det han presterade igår, och detta var bara första isträningen (!) Som sagt, bra skridskoåkning, kvick i tanke, bra på att göra sig stor och täcka puck/såg stark ut i dueller längs sargen. Kanske ingen "MacNevin" än, men jag såg i alla fall nåt som kan bli något riktigt bra framöver med några veckors isträningar i sig.
Han hade ju fått en massa lovord och visat sig vara en talang lite utöver det vanliga innan han kom till Lakers, så jag kanske inte är helt snett ute i det här fallet.

Defensive Johan Jonsson gillar jag också. Jämfört med C.Persson är han t.ex. inte i närheten av Perssons utvisningsstatistik, så på "poäng" kan det här bli ännu bättre på sikt.

Joakim Larsson från Gislaved visade inte så mycket. Där vill jag se mer.
Användarvisningsbild
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum

Inläggav Lalin » mån aug 02, 2010 12:46 pm

Själv så tyckte jag att det såg ganska risigt ut igår! Förmodligen blir det bättre framöver. :)
Blueshirts United
Användarvisningsbild
Lalin
c/o LL´s Forum

Inläggav Dave » mån aug 02, 2010 12:50 pm

Once a laker, always a laker
Användarvisningsbild
Dave
Forumproffs

Inläggav Varanen » mån aug 02, 2010 12:51 pm

Jag är bara 100 vad gäller Linder - Johansson.

Var det Rahm - Jonsson?

Andersson - Augustin?

Karlsson - Larsson?
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Inläggav Lakershjärta71 » mån aug 02, 2010 1:05 pm

Alltid intressant att analysera om hur kedjor och backpar kan komma att se ut. Men vi får nog vänja oss vid att det kommer ändra sig "sjutton" gånger under (för-) säsongens gång innan Karlsson fått någon hum om hur han vill ha det.

Man kan ju ändå spekulera lite, att om det är tänkt att Rahm ska ta det där stora klivet nu, att bli den ledande offensiva backen med mkt PP-tid också, så krävs det nog att han har en stabil defensiv back bredvid sig som Jonsson.
Användarvisningsbild
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum

Inläggav Fredrik R » mån aug 02, 2010 6:42 pm

För som inte kunde vara på plats på isträningen eller ni som var där men vill få lite repriser så har jag lagt upp lite filmer från isträningen på facebook. Gå in på Lakersbloggens facebooksida bara.

**finns även på bloggen nu.
Användarvisningsbild
Fredrik R
c/o LL´s Forum

Inläggav Lakershjärta71 » mån aug 02, 2010 8:48 pm

Någon som vet vad Lakers har för träningstider denna veckan? De var ju lediga på tisdag.
Användarvisningsbild
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum

Inläggav skarza » tis aug 03, 2010 12:01 am

Träningen igår (måndag) var kl 11.00. Så förmodar att det är samma tid onsdag , torsdag.
haka pele perkele!
Användarvisningsbild
skarza
Forumentusiast

Inläggav Lakershjärta71 » tis aug 03, 2010 12:28 am

Tack Skarza! Behöver ju inte alls vara samma tid, men det kanske är värt en chansning ;)
Användarvisningsbild
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum

Inläggav Coffe #800 » tis aug 03, 2010 2:19 am

tror de kan stå på Lakers hemsida någonstans :P
" Jävla Moped" :D
" Det Är Tajt " ;)
Användarvisningsbild
Coffe #800
Styrelsen Lakers Lakejer

Inläggav Lakershjärta71 » ons aug 04, 2010 3:18 pm

11.00-12.30

Första riktiga isträningen avklarad. En träning med högt tempo från första början.

Linder såg riktigt "taggad" ut! Först ut på isen, och var den som tog tag i taktpinnen. Tror det hördes också.. ;)
Jonsson fick till några briljanta uppspel i 5/5. Ser lika stabil och säker ut som det sas..
Laudius visade direkt att han blir att räkna med! Visade prov på en och annan fin genomåkning mellan backar med skott och mål. BRA!
Johner med #21 på ryggen, ser mycket bra ut! Hade bra fart på både på rör och passningar. Det märks att han har ett högt tempo i sig.
Senast redigerad av Lakershjärta71 ons aug 04, 2010 3:27 pm, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum

Inläggav skarza » ons aug 04, 2010 3:23 pm

Måste säga att jag tycker Laudius verkar riktigt bra väldigt bra skott, påminner mig lite om Rosén. Ska bli riktigt roligt att följa Hilding o Laudius.
haka pele perkele!
Användarvisningsbild
skarza
Forumentusiast

Inläggav Svartvadet » ons aug 04, 2010 3:26 pm

På tal om ispremiärer, gå in på SMP och läs kommentarerna om Köperyds premiär, det kommer att ge er ett gott skratt! :lol:

400 personer hade SMP skrivit, men i Verkligheten så var det visst 1200-1400 personer där inne :lol:

Om vi dock ska hålla oss till ämnet, så håller jag med om att Hillding och Laudius kommer att bli roliga att titta på! Känns väldigt gediget i år!
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum

Inläggav Lakershjärta71 » tor aug 05, 2010 12:56 pm

Svartvadet skrev:Jesper Porsefjord var nummer #2

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=19482
Är du alldeles säker? På första isträningen hade #2 långt blont nackkalufs, och på första riktiga isträningen hade #2 kort hår och såg mörkare ut.? Kanske var det inte märkvärdigare än att han bara hade klippt sig och tonat håret.? :lol:
Senast redigerad av Lakershjärta71 tor aug 05, 2010 1:35 pm, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum

Inläggav ludde » tor aug 05, 2010 1:18 pm

det var inte porsefjord! det var sebastian nilsson (93) som var med!
hör ni sången tingsryd???
Användarvisningsbild
ludde
Forumamatör

Föregående

Återgå till Hockey