Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Räven skrev:Riktigt bra, måste jag säga. Mycket intressant.
Det som är det svåra med TAIF-supporters är att de på ett märkligt sätt säger att föreningen startade 1923 (vilket den gjorde) och att en så gammal förening har tradition och är modern här i länet. Men de gör ett fel, nämligen, de nämner aldrig med ett ord att hockyen startade 25 år senare. utan då får vi som svar att föreningen startade 1923 punkt slut, inget finns att tillägga.
Nu tycker jag kanske personligen att historien är kuriusa, den kan man aldrig leva på i framtiden, utan det är ständiga förändringar och att alltid ha blicken i nuet och framåt, för tittar man bakåt så ger det knappast någon utveckling.
PutteA skrev:Haha, nää, vi låser inte tråden. Men jag måste säga att det var riktigt spännande läsning!!
Till LasseMajja:
Det är absolut inte fel att du idoget hävdar att föreningen TAIF startades 1923. Och det är vi alla införstådda med, att det är en rejäl åldring vi har med att göra.
Det jag tror våra gemensamma skribentvänner här på forumet dock pratar om är inte TAIF:s ålder (som vi alla nu är väl medvetna om) utan hur gammal hockeyn är i Kronobergs Län. Vi vet nu, och det finns säkert i SMP:s arkiv nånstans att den första matchen i hockey spelades 1940-1941 i Växjö. Ljungby startade sin hockey 1948 och mig veterligen så även Tingsryds AIF.
Sen får du gärna fortsätta påpeka att TAIF föddes 1923. Öster föddes 1930, dom hade också hockeysektion ett tag........1930!!!!
Svartvadet skrev:Röd-vit: Om du läser vad som står i det första inlägget så var 90 årige Wolf Lyberg domare i den första Ishockey matchen som har spelats i Kronobergs län, och denna matchen spelade i Växjö 1940
Svartvadet skrev:För mig så gör det ingenting att Troja har mest tradition, jag blir bara så arg på att Köperyd påstår att dom är Äldst, Störst och bäst osv. osv.
Troja har jag stor respekt för, en mycket fin organisation ifrån topp till tå! 20 säsonger i AS (Inräknat div 1 / AS) är väldigt stort och att klubben har fostrat spelare som Weinhandl är otroligt! När Troja spelade i KS och var på vippen att glida upp i ES så var deras spel galet bra, så pass bra så att jag vågar säga att Lakers inte är i närheten utav det idag!
Nä, Troja slår Köperyd på fingrarna alla dagar i veckan och dom förtjänar Respekt!
Köperyd däremot som påstår sig ha Stolthet, Hjärta och Tradition är enbart löjligt! Stolthet i vad? Hjärta för klubben har de 35+ finnarna som åker dit för att tjäna 140k i månaden? Eller är det de Juniorer som står under kontrakt men som inte kommer att få spela något alls (ja jag vet att vi har det likadant i Lakers, men vi går inte ut med att vi har Stolthet Hjärta och Tradition)? Tradition i vad? Hockey tradition i div 1? Gratulerar! Alvesta har ju också Tradition, fast i Div 2!
Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 8 gäster