Hockeyn är Kommersiell, frågar sig Varanen, erok tror att hela byar kollar på Fotboll samt tror att spelarna spelar för Fansen.
BULLSHIT !!! säger Jag, Nämn den by där uppslutningen är mer 500 personer i snitt/match under Superallsvenskan?
Spelare spelar för pengar, sen är det ju Roligare om det sitter några på Läktaren också, vilket även IBRA tycker när Han jämför Inters Hemmadebut med 20.000 i Milano mot Barcas 90.000 på en Träningsmatch.
HA är i Underhållningsbranchen, och Lakers är EN av Aktörerna, kom inte dragande med Banjospelarnas Hjärta och Tradition, Allt handlar om Resultat och Prestation i relation till Kostnaden och utbudet.
Bland dock INTE ihop A-Lag med Klubbars U-Verksamhet som SKALL vara två HELT skilda saker.
Jag tror att det kommer att visa sig vara svårt att fylla en Ny Ishall i Växjö med 5-6000 personer i snitt, med de priser som numer är Legio i ES.
Se på det Historiskt, tex. Öster/Alvesta SK och även TAIF oc HC för den delen, finns inget hjärta/klubbkänsla i Världen som i vårt Land räcker när relationen Låg kvalitet och ett för högt pris INTE går ihop längre.
Man vinner INGA Serier på Hjärta, inte ENS Barca, det krävs Kvalitet och Kunskap för att Lyckas, UTOM i Ingaland, där Kvalitet är ett okänt begrepp och folk ändå betalar för skräpet
, så slåss och härjar dom också när Ekvationen inte går ihop.
Jag började hålla på Lakers just för att Klubben var Traditionsfri och såg framåt, Nu Jävlar ska Vi visa dom andra, fortsätt så, bli INTE som De andra med snedvriden Klubbkänsla, utan VAR Proffesionella
ps. sen om en och annan spelare stannar hela karriären i Doomen, så är det Ok, men inget som skall ses som Norm.