Svartvadet skrev:Nu ska jag göra ett inlägg som ger Erok orgasmer (DET HANDLAR OM EKONOMI!!!!!)
"Är man i förstone tittar på resultatet ser det mycket riktigt ut som om klubben är på väg mot kanske inte konkurs men väl en ekonomisk kris.
Resultatet för Växjö Lakers Idrott AB är, som ni kan se, ett minus på 1,5 miljoner kronor.
Det finns emellertid ett krux i historien.
Nämligen detta: Ekonomiskt är Växjö Lakers uppdelat i aktiebolaget Växjö Lakers Idrott och den ideella föreningen Växjö Lakers Hockey Club. Hänger ni med?
Minusresultatet på 1,5 mille gäller enbart för bolaget Växjö Lakers Idrott.
Föreningen Växjö Lakers HC, där en viss del av verksamheten ingår, gjorde däremot ett positivt resultat på 1,2 miljoner kronor.
Minus 1,5 mille (VLIAB) plus 1,2 mille (VLHC) ger alltså ett totalresultat för bolag och förening på minus 300 000 kronor"
DE:s Blogg
Kanske är en förklaring till varför dessa höga biljettpriser!
Säg att det kommer 800 personer då drar man min 80 lök på biljetterna och tar man istället 60 kr så drar dom in 48 lök
ska det tappet av intäkter sänka Lakers i rimlighetens namn ?
Det finns ju lösningar på att få in pengar, enkronan kör man väl varje år i Ljungby ? det skulle väl ge miljonen hemma mot Leksand eller Tengsry kan jag tänka mig... då helt plötsligt kan man vara goodwill på andra ställen .