av Lakershjärta71 » lör sep 18, 2010 11:00 pm
Skulle vilja ta upp en sak som jag tror att kanske inte så många vill prata högt om, men tur vi är olika.
En klack är en klack, och visst ska det få vara lite show och underhållning över det. Många ramsor som sjungs är ibland mer eller mindre understatement än på blodigt allvar. Men en sak är jag trött på.
Det är när klackar generellt sätt skriker, buar och skyller på domaren vid VARJE tillfälle så fort ens lag får en utvisning emot sig eller när det blir baklängesmål i numerärt underläge. LL! Varför skrika sig hesa och trötta med att lägga energi på det? Ena sekunden älskar man domaren, andra sekunden hatar man honom ??? Domaren struntar i det! Varför måste man bete sig som alla andra klackar? Tänk efter. Kom ihåg, domare gör bara sitt jobb. Och tror det eller ej, men nästan alltid har de gjort rätt bedömningar, men skrika åt domaren "Domarskandal!!!" osv för varje utvisning emot sig är fjantigt och extremt överdrivet. Utvisningar tillhör spelet. En utvisning svider, men en klack måste våga vara lite ödmjuk också, och kunna bara hålla käften så fort ens hemmaspelare gör något regelvidrigt. Det är egentligen inte domaren man ska skylla på utan på spelaren! Annars tycker jag, ursäkta, att man gott kan hålla käften.