SD i riksdagen

Sånt som inte passar in nån annanstans skrivs här. Självklart kan du diskutera även sånt som inte berör hockeyn här.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

SD i Riksdagen

Ja!
23
31%
Nej tack!
51
69%

Antal röster : 74

Inläggav Räven » tis sep 21, 2010 4:01 pm

Återigen så säger jag att den fria rösten och det fria valet vi i allafall har i Sverige är värt att kämpa för in i döden. Den dagen vi inte får säga/skriva vad vi tycker utan att det censureras bort, då är vår demokrati död.

Sedan inbillar jag mig knappast att SD skulle få majoritiet i Sverige i framtiden, så vi behöver inte måla upp fan på väggen, för i så fall gynnar vi SD. För det är utstängningen av SD i media och debatter, som har gett dem mer röster. Det viktiga är att ta diskussionen med dem precis som vi gör med alla andra, det är inte så konstigt.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav PutteA » tis sep 21, 2010 4:01 pm

Vi ska komma ihåg att stora delar av Tyskland tyckte den antisemitiska politiken som drevs fram i början av 30-talet var ok, och majoriteten av befolkningen stödde detta. Detta grundade sig i ett i stort utbrett missnöje som legat latent hos det tyska folket ända sedan första världskrigets slut.

I sverige idag kommer det in ett främlingsfientligt parti, med stöd av 5.7% av väljarna. Det innebär att det fortfarande är 94.3% av sveriges valberättigade som inte stödjer SD. Därför vilar det nu ett stort ansvar på de partier som tillsammans har 94.3% av väljarstödet på ett demokratisk och smart sätt utmanövrera avarterna i svensk politik, alltså SD. Men vårt statsskick och demokratiska regelverk (som vi ska vara stolta över) ger ändå dessa avarter laglig rätt att beträda svensk riksdag. Så 4 år framåt gäller det nu att arbeta smart, så blir nästa val en uppsäkring igen av vårt humana samhälle, och främlingsfienligheten läggs åter i dvala. Dö kommer den tyvärr aldrig att göra, eftersom dumheten aldrig släpper taget om mänskligheten!!
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Inläggav Herr Oberst » tis sep 21, 2010 4:03 pm

Charlamov skrev:Nästan 40% på Lakejernas forum har röstat JA till SD. Intressant. Undrar om dessa "osynliga" arbetar aktivt med att stoppa utlänningar som Saviano, Johner och Soares från att spela i VLH???

SD vill knappast förbjuda arbetskraftsinvandring.
Användarvisningsbild
Herr Oberst
Forumdemon

Inläggav Lakersfan_03 » tis sep 21, 2010 5:10 pm

Jag tror inte Sverige som land inser hur bra politiken egentligen är här. Man kan bara jämföra sig med andra länder innan man inser det. SDs intrång i riksdagen kommer nog att påminna allihopa. Många länder hade varit stolta över att ha våra politiker, det är jag övertygad om.

Orkar inte bry mig egentligen tyckte bara det ser fel ut att folk här inom LL tycker ett främlingsfientligt parti är OK även om endast 5,7% tycker det.
Hat föder våld, och det som kommer att hända under dessa fyra år är förmodligen att vi får in våld i politiken tyvärr, det kommer SD tjäna ännu mer på.
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Inläggav Herr Oberst » tis sep 21, 2010 5:24 pm

Lakersfan_03 skrev:Orkar inte bry mig egentligen tyckte bara det ser fel ut att folk här inom LL tycker ett främlingsfientligt parti är OK

Lite åsiktsfascism vore kanske på sin plats?
Eller som aftonbladet och expressen förordar/kräver, att man skall rösta, men bara om man röstar "rätt"
Användarvisningsbild
Herr Oberst
Forumdemon

Inläggav ratscore » tis sep 21, 2010 7:22 pm

Herr Oberst skrev:
Charlamov skrev:Nästan 40% på Lakejernas forum har röstat JA till SD. Intressant. Undrar om dessa "osynliga" arbetar aktivt med att stoppa utlänningar som Saviano, Johner och Soares från att spela i VLH???

SD vill knappast förbjuda arbetskraftsinvandring.

http://www.mynewsdesk.com/se/pressroom/ ... ing-204144
:roll:

"Sverige behöver inte generell arbetskraftsinvandring, i synnerhet inte när vi fortfarande har hundratusentals människor som står utan arbete. "
Thats Mr. Ratscore to you..!
Användarvisningsbild
ratscore
Forumproffs

Inläggav ratscore » tis sep 21, 2010 7:51 pm

Det som skrämmer mig mest med SD är att även om partiet innehar viss intelligens i toppen så tillåter man ändå så otroligt korkade människor agera ledare på olika postioner i landet...

Exempel;
http://www.youtube.com/watch?v=EUPlsm4A1QI (dåligt ljud)
http://www.youtube.com/watch?v=sxY49efFXbg

Pinsamt är ordet...

SD's främsta kort nu är att tycka synd om sig själva och klaga över hur alla försöker trycka ner dem och hur demokratin på så vis smutsas ner... Samtidigt är det precis samma sak som SD gjorde för ca 5-10 år sedan mot alla som inte har svenskt ursprung... Den omvändning som har skett är för mig inte särskilt övertygande för att jag ska ta SD som ett icke-främlingsfientligt parti. TV4 censurerade deras reklamfilm, vilket blev ett hett debattämne kring just den "orättvisa" smutskastningen av SD. att TV4 valde att censurera, det kan jag ändå förstå, men samtidigt tror jag att SD vann en del på detta!

Kolla på filmen ocensurerat; http://www.dagensmedia.se/nyheter/kampa ... 462298.ece
Jag minns denna typ av filmer från skoltiden, fast där kallades det för PROPAGANDA som bland andra Hitlers Nazistiska Parti använde sig av. Samma typ av propaganda som USA och Ryssland använde sig av under det kalla krigets tider =/

SD förtjänar förvisso en plats i riksdagen - Det är den svenska befolkningen som röstat in dem. Samtidigt ifrågasätter jag dessa 5,7% svenskars intelligens!? som jag ser det; 4% tvättäkta rasister, 1,7% intelligensbefriade snorvalpar som aldrig haft ett hum om varken politik eller invandring som enbart vill hävda sig. Flaskbarn som blivit tappade i golvet ett par gånger under uppväxten!?
Thats Mr. Ratscore to you..!
Användarvisningsbild
ratscore
Forumproffs

Inläggav Lakersfan_03 » tis sep 21, 2010 8:01 pm

Finns många ''invandrare'' som gjort mer för sverige än vissa svenskar någonsin kommer göra.
Finns ''invandrare'' som beter sig mer som svenskar än ''vanliga'' svenskar.

Hur gör SD med invandrare som är adopterade och som i stort sett är födda i Sverige?

Idag läste att någon inom SD vars namn publicerades på internet blivit knivstucken i magen. Hat föder våld som sagt

NyD var populister och negativa till invandringen.

SD lever på att utmåla muslimer som det största hotet mot Sverige sedan andra världskriget och har sina rötter i nynazistiska rörelser.
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Inläggav Räven » tis sep 21, 2010 8:06 pm

Jag tycker att ni ska ta det lite lugnare i ert fördömande, innan ni vet vad som finns att fördöma. Avvakta lite, eller är vad är ni rädda för?
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav Lakershjärta71 » tis sep 21, 2010 8:07 pm

Det är väl det här som SD-anhängare är rädda för:
http://www.youtube.com/watch?v=aEDORFCVmmw&NR=1
Användarvisningsbild
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum

Inläggav Lakersfan_03 » tis sep 21, 2010 8:09 pm

Ja tycker ni borde stänga tråden.
SD har ingenting som LL står eller respekterar, eller har jag fel?

Eller tycker man som LL att det är OK med ett Rassistiskt/främlingsfientligt parti? Bara så man vet vart man står
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Inläggav Lakershjärta71 » tis sep 21, 2010 8:10 pm

Som allt annat som inte rör hockey här på forumet har vi väl rätt att vädra åsikter om?
Ska vi stänga trådar som handlar om minkuppfödningar och djurförsök också?
Användarvisningsbild
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum

Inläggav Lakersfan_03 » tis sep 21, 2010 8:23 pm

Är väl ändå inte samma sak eller?

Som medlem stödjer man Lakers Lakejers tre budord:
- Jag stödjer Växjö Lakers i positiv anda i med och motgång!
- Jag tar avstånd från våld och rasism!
- Jag känner väl till och står bakom Lakers Lakejers stadgar!

Anser inte vad ett rassistparti tillför vårt forum?
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Inläggav Herr Oberst » tis sep 21, 2010 8:26 pm

Lakersfan_03 skrev:Hur gör SD med invandrare som är adopterade och som i stort sett är födda i Sverige?

Man gör väl som man alltid gjort. Man drar ut deras tänder långsamt, slår med hammare på pungkulorna, petar in synålar i ögonen samt bygger massiva våldtäktsmaskiner som kör sönder dom i flera timmar i sträck.

Vaddå hur gör SD? Sverigedemokraterna har aldrig sagt att man ska kasta ut vanligt folk från landet. Läs deras partiprogram istället så kanske du kan komma ifrån dina vanföreställningar

ratscore skrev:http://www.mynewsdesk.com/se/pressroom/ ... ing-204144
:roll:

"Sverige behöver inte generell arbetskraftsinvandring, i synnerhet inte när vi fortfarande har hundratusentals människor som står utan arbete. "

Behöver man plocka in folk med särskilda kunskaper så kommer SD stödja det. Däremot behöver man kanske inte plocka in vanliga snickare som jobbar 10 timmar om dagen för 16:-/h
http://www.sydsvenskan.se/omkretsen/art ... ockad.html
Användarvisningsbild
Herr Oberst
Forumdemon

Inläggav Kentha » tis sep 21, 2010 8:29 pm

Det gör mig bekymrad att så många röstat på sd, det gör mig också bekymrad att flera här inne tycker det är ok med ett parti som hämtar sina ideal från nazimen.
Vi använder dagligen våra latinska bokstäver och våra arabiska siffror, vi äter pizza, suzi mm. Vi hyllar hjältar som Zlatan, Saviano mfl. Vi är djupt tacksamma för vår fantastiska välfärd som arbetskraftinvandringen hjälpte oss med, men vi hatar invandrare???????
Hur många av er har besökt ett koncentrationsläger? Nazisterna tog nyfödda barn från deras mödrar för att se hur länge de kunde leva utan modersmjölk, de spände upp sina fångar på spett mitt i solen för att se hur länge de kunde leva, de sydde in mossa, jord och gödsel i öppna sår på sina fångar för att se hur länge de kunde överleva, de lät fångarna döda sina egna familjemedlemmar osv, osv.
Jag kan inte tycka att detta är ett demokratiskt parti, som har dessa värderingar som sina idéal.
Lakers Lakejer däremot har skrivit i sina stadgar att vi stöttar Lakers i med och motgång och att Lakejerna TAR AVSTÅND FRÅN VÅLD OCH RASISM.
Kentha
Forumamatör

Inläggav alfax » tis sep 21, 2010 9:11 pm

Jag håller med dig Kentha det var fruktansvärt vad nazismen utförde och går ALDRIG ATT FÖRLÅTA..men samtidigt har vi en ledare i ett annat parti som är kommunist ...ok av taktiska skäl tar han nu avstånd för detta... men man ska komma ihåg att kommunismen har begått samma brott som nazismen.Nu har SD kommit in i riksdagen i ock med att vi har en DEMOKRATI där alla har rätt att yttra sej och varje människa får avgöra vad han lägger sin röst.Nu gäller det att alla krafter hjälps åt för att förhindra deras framgång och det borgerliga blocket fick mest röster och ska då också regera Sverige nu är det upp till de rödgröna att besluta om TILLSAMMANS MED SD ska fälla denna regering som fått mest röster av svenska folket.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum

Inläggav vlh90 » tis sep 21, 2010 9:20 pm

Tror mycket av denna diskussionen är ett misförstånd. Tror faktiskt inte någon här inne tycker att SD är okej som parti och att det är i vår riksdag.

Att man röstade ja i frågan var väl pga att det faktiskt röstats dit demokratiskt och därför är det "okej" att dom är där. (Egentligen bara att snabbt icke igenomtänkt svar)

Sen att folk röstar på dom, hur det för politik eller om det är bra/dåligt med dom är helt andra frågor och jag tror inte ens att det är nödvändigt att diskutera dessa här:P

Däremot kan det vara intressant att fråga: Hur tror ni detta kommer lösa sig? Hur ställer sig det andra partierna till detta?
vlh90
Forumamatör

Inläggav Lakershjärta71 » tis sep 21, 2010 9:39 pm

Lakersfan_03 skrev:Är väl ändå inte samma sak eller?

Som medlem stödjer man Lakers Lakejers tre budord:
- Jag stödjer Växjö Lakers i positiv anda i med och motgång!
- Jag tar avstånd från våld och rasism!
- Jag känner väl till och står bakom Lakers Lakejers stadgar!

Anser inte vad ett rassistparti tillför vårt forum?
Jag delar ovanstående punkter med dig! Förväntar mig också att samtliga medlemmar i LL tar avstånd från våld och rasism, det är därför vi också kan prata om den på ett sunt men på ett obs! avståndstagande sätt.

Vet inte hur jag ska tolka det du skrev, men ett rasistparti skall INTE tillföra LL nånting!..inte mer än att vi skall våga vara rakryggade och kunna diskutera olika ideologier på forumet.

Vi lever dock i en demokrati, och Gud bevare mig väl så har vi yttrandefrihet i det här landet. Tycker att det är starkt om Lakers Forum i Off-Topic kan tillåta bredd vad gäller alla samhällsfrågor. Alla frågor är viktiga (!) även om somliga ämnen inte avnjuts av alla. Vi ska väl inte vara lika fega som Sveriges partier, som inte velat ta debatten med SD utan hellre velat tysta den.?
Senast redigerad av Lakershjärta71 tis sep 21, 2010 9:49 pm, redigerad totalt 4 gånger.
Användarvisningsbild
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum

Inläggav Räven » tis sep 21, 2010 9:43 pm

Jagtror också att det är mer intressant att prata om framtiden, hur löser det sig rent parlamentariskt.

MP och S kan inte lägga sig platta och släppa de saker man gick till val på. Skulle man göra det, vilket man inte gör, så begår man det största svek gentemot sina väljare som man bara kan göra.

Det finns bara två lösningar, varav den ena är att ge MP plats i regeringen, som jag skrev innan. Jag har svårt att se detta också, eftersom det skiljer så otroligt mycket i politiken dem emellan. Det andra är att både MP och S får ett samarbete med regeringen och att man kohandlar om viktiga frågor. Det är väl inte övertroligt heller, men ett alternativ, som väljarna kanske skulle acceptera.

Ansvaret ligger på Reinfeldt i första hand, ingen annan. Det är han som har bollen.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav Herr Oberst » tis sep 21, 2010 10:32 pm

Kentha:
Till att börja med så ja, vi skriver inte runskrift längre och maten vi äter har många gånger hämtats utomlands. Men so what? Jag kan käka oxfilé från Brasilien trots att vi har rätt få brasilianare här i landet. Jag kan spela nintendo utan japanare, jag kan äta pizza även om inte en irakier bakar den åt mig. Fan, man kunde t.o.m käka potatis i Sverige på 1600-talet trots att inte en jävel här visste vad Sydamerika var för något

Sen måste jag bara få veta vad koncentrationsläger har med SD att göra? Finns det något parti som verkligen är pro Israel så är det nog SD
Användarvisningsbild
Herr Oberst
Forumdemon

Inläggav Lakershjärta71 » tis sep 21, 2010 10:57 pm

Vi ska väl debattera om vad SD är Idag, inte vad de kanske var för ca 70 år sen (?), även om de kanske i någon skala inte gillar judar heller.? Tror knappast att SD är av den inställningen Idag, att man vill återinföra dödstraff eller tortyr på vare sig invandrare eller judar i Sverige eller i övriga världen.
Användarvisningsbild
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum

Inläggav Lakershjärta71 » tis sep 21, 2010 11:10 pm

Jag har inte hört någon förstå-sig-påare, bisittare, krönikör eller någon myndighetsperson i debatter i media säga att man har lyckats väl med integrationsspolitiken, vare sig under borgerligt eller med vänsterstyre, tvärtom att man misslyckats med den. Även om jag inte är på SD:s sida och inte röstat på dom vill jag ändå med största neutralitet i denna diskussion då ställa frågan: Är det så konstigt att folk visar sitt missnöje med att ställa sig på SD:s sida, som faktiskt har denna fråga högst upp på agendan?
SD vill inte upphöra invandringen, men vill reducera den kraftigt för att få bukt med segregationen vi har i Sverige. Invandringen kostar väl samhället lika mycket som hela vårt försvar, bara för att upplysa och få oss att förstå proportionen på hur mycket pengar det läggs på nuvarande invandring. Om Sverige Idag tar emot fler invandrare än de har plats med eller mer än de kan hantera på ett ändamålsenligt sätt, och det sedan leder till ökad segregation och ökad brottslighet, så förstår jag människors frustration.
Användarvisningsbild
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum

Inläggav PutteA » ons sep 22, 2010 12:15 am

Man vill mer än så Lakerhjärta, om man läser och lyssna ordentligt på deras budskap. Kenth Ekeroth, en av SD:s nya ledamöter i riksdagen sa, citat: Med piska och morot ska muslimerna ut. slut citat! Han vill stoppa 90% av invandringen. Han tror på fullaste allvar att invandringen kommer leda till ett inbördeskrig i Sverige. En sådan filur ska snart sätta sig i Pleningssalen i vårt Parlament!
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Inläggav max92 » ons sep 22, 2010 3:35 am

alfax skrev:Jag håller med dig Kentha det var fruktansvärt vad nazismen utförde och går ALDRIG ATT FÖRLÅTA..men samtidigt har vi en ledare i ett annat parti som är kommunist ...ok av taktiska skäl tar han nu avstånd för detta... men man ska komma ihåg att kommunismen har begått samma brott som nazismen.Nu har SD kommit in i riksdagen i ock med att vi har en DEMOKRATI där alla har rätt att yttra sej och varje människa får avgöra vad han lägger sin röst.Nu gäller det att alla krafter hjälps åt för att förhindra deras framgång och det borgerliga blocket fick mest röster och ska då också regera Sverige nu är det upp till de rödgröna att besluta om TILLSAMMANS MED SD ska fälla denna regering som fått mest röster av svenska folket.

Ok! För det första märker jag att herrn ej besitter någon form av högre samhällsvetenskaplig utbildning.
För det andra skulle jag vilja ge dig en liten uppläxning!
Lars Ohly uttalade sig själv som en kommunist, ja. En del svenskar, precis som du, drar då självklart direkt paralleller till Stalin.
Många av dessa svenskar har antingen dålig koll på kommunismens historia, eller vill de helt enkelt inte begrunda varför de har dragit paralleller till en av de värsta diktatorerna som denna värld skådat.
Den kommunism som Lars Ohly sade sig stå för är en modern tappning (han tar då avstånd från en väpnad revolution, samt diktatur) av "Marxism".

En ideologi som förespråkar frigörelse, inte diktatur (staten mister sin funktion när samhällsklasserna är upplösta).
En ideologi som inte förespråkar någon form av rasism.
En ideologi som i grund och botten endast vill att alla i samhället ska ha det lika bra (en tanke som är väldigt fin, precis som godnattsagor, men som precis som det sistnämnda dock aldrig visat sig fungera i ett modernt samhälle).

Den här ideologin har inga människoliv på sitt samvete.
Du tänker på bl.a. Leninism, Stalinism och Maoism.

Om vi förövrigt ska gå tillbaka i tiden så kan jag även tillägga ännu en sak.

De högervridna människor som uttalar Vänsterpartiet som ett kommunistiskt parti i negativ bemärkelse bör titta närmre på två av Allianspartiernas historia.
Under 1930- och 40-talet sympatiserade delar av det dåvarande Moderata Samlingspartiet (främst ungdomsförbundet), men framförallt det dåvarande Centerpartiet med die Nationalsozialistische Deutsche Arbeiterpartei (A.K.A. Nazisterna = AJABAJA!).

Centerpartiet var värst i frågan och infogade en passus i sitt program om det nödvändiga i (saxat från DN):

"den svenska folkstammens bevarande mot inblandning av mindervärdiga utländska raselement samt motverkandet av invandring till Sverige av icke önskvärda främlingar"

Det här passus hos Centerpartiet stod kvar ända fram till år 1946.
De hade även självuttalade antisemiter i sitt parti.

Det jag försökte få fram med det här inlägget är följande:
Innan du börjar klanka ner på andras uttalanden utan att veta vad de har för innebörd, bör du helst låta din kritik vara osagd.
Och jag antar att du röstade borgerligt i riksdagsvalet, därför bör det också vara sunt för dig att veta vad två av Allianspartierna har för skelett i garderoben.

Jag väljer att avsluta det här allt för för seriösa inlägget med att säga att själv inte är kommunist. Jag är demokratisk socialist.
Fråga mig gärna om källor på detta om ni inte tror på mig, by the way.
Jag kan även avsluta med en smiley.

:ok:
Användarvisningsbild
max92
Forumamatör

Inläggav Herr Oberst » ons sep 22, 2010 8:52 am

Sossarna har ju sin lustiga historia med tvångsteriliseringar med hopp om att rasbiologiskt förbättra rasen.
Användarvisningsbild
Herr Oberst
Forumdemon

Inläggav Räven » ons sep 22, 2010 9:26 am

Jo, de flesta partierna har lik i sina garderober, en del mer anmärkningsvärda. Letar man i historien så blir man lätt rädd, när våra stora partier har betett sig så illa.
Man ska titta framåt, för det är det som vi kan påverka, men det är självklart bra att ha historien bakom.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav PutteA » ons sep 22, 2010 9:43 am

Man ska inte stirra för mycket bakåt. Under 20, 30 och 40-talet var samhället mycket hårdare överlag i hela världen, politiskt sett. Så sent i historien som 1880-talet hade vi fortfarande offentlig avrättning i Sverige. Dösstraffet i fredstid bevarades ända fram till 1921.

Med detta vill jag säga att vi sätter ett liv lite högre idag än för 70-90 år sedan. Självklart har samtliga partier idag en humanare politik. Ordet välfärd tror jag inte ens existerade under 20, 30 och 40 tal!

Sen när det gäller kommunismen så är den i stort sätt utdöd. Cuba, Kina och Nordkorea är väl de enda länderna i världen som håller fast vid ett gammalt kommunistiskt tänk med planekonomi m.m.
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Inläggav max92 » ons sep 22, 2010 10:19 am

PutteA skrev:Cuba, Kina och Nordkorea är väl de enda länderna i världen som håller fast vid ett gammalt kommunistiskt tänk med planekonomi m.m.

Kina har ju lyckats med bedriften att vara en kommunistisk stormakt, samtidigt som man är en av de mest kapitalistiska staterna i världen, haha. :D

Vietnam, Laos, och de du nämnde är nog de enda länderna som fortfarande fortsätter med drömtänkandet. Tack gode gud för det.
Användarvisningsbild
max92
Forumamatör

Inläggav PutteA » ons sep 22, 2010 10:26 am

Hehe, ja som du säger, Kina är ju lite speciellt. En kommunisktisk stat med den mest skenande marknadsekonomin i världen. Tror iofs inte att det kommer hålla, utan jag tror Kina kommer brinna upp ekonomiskt innifrån om dom inte försöker ändra sin övriga politik. Kina är ju givetvis en stor marknad, men frågan är hur lång tid det kommer att ta innan man är ifatt resterande del av I-världen med det övriga tänk man har.
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Inläggav Malul » ons sep 22, 2010 11:24 am

det bästa med det hela är ändå det faktum många tycks glömma,demokrati.Folk får rösta som dom själva vill och trots att det verkar blåsa väldiga vindar hit och dit så är det fortfarande valet som avgör.Kändes lite fel att Reinfeldt sa åt folket att inte rösta si och så..

Att den lílla klick SD-are som nu kommit in i riksdagen har/kanske har fått den makt de nu fått beror enbart på de andras misslyckande att skapa majoritet.Och det faktum att allt nu är amerikaniserat och blockindelat.
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Användarvisningsbild
Malul
c/o LL´s Forum

Inläggav Per_växjö » ons sep 22, 2010 11:51 am

TP! Mannen, Myten, Frisyren...
Användarvisningsbild
Per_växjö
c/o LL´s Forum

Inläggav Räven » ons sep 22, 2010 11:53 am

Precis, vi har i stort sett samma indelning, ett mer eller mindre vattentätt mellan demokrater och republikaner. Inte bra, för de mindre parierna såsom C, FP och KD kommer med all sanolikhet att försvinna. Det blir M och S med de gröna MP som kommer att överleva i längden, resten kommer att finnas i maginalerna, som det ser ut nu.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav röd-vit » ons sep 22, 2010 11:54 am

Användarvisningsbild
röd-vit
Forumproffs

Inläggav Räven » ons sep 22, 2010 11:55 am

Ja, vad säger man om det, om det nu skulle vara något somSD står för fullt ut, Per?
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav Per_växjö » ons sep 22, 2010 12:10 pm

Räven skrev:Ja, vad säger man om det, om det nu skulle vara något somSD står för fullt ut, Per?

Det är förstås inte SD som gjort den.

Istället så: http://www.youtube.com/watch?v=sxY49efFXbg
SDs ledarmot i Växjö.
Vet inte om han sitter kvar.
Det roliga är att han bytte namn från Mohammed Gharachorloo till Samuel Älgemalm för att låta mer svensk....
TP! Mannen, Myten, Frisyren...
Användarvisningsbild
Per_växjö
c/o LL´s Forum

FöregåendeNästa

Återgå till Off-Topic