Lakers-Bofors 6/10

Här diskuterar kring Växjö Lakers kommande och spelade matcher. En tråd för varje match.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Lakers-Bofors 6/10

Inläggav Niles » mån okt 04, 2010 11:46 am

Ny match, nya förutsättningar. Är Johan Jonsson back in buisness tro?
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum

Inläggav Piggelin » mån okt 04, 2010 1:51 pm

Tror det kan bli en mycket jämn match mot Bofors som är i stort behov av poäng. Det är bara att hoppas att Oskar spikar igen kassen, framåt löser det sig alltid.
Jag är Lakers-fan, vad fan är du?
Det ÄR pappa som bestämmer!
Användarvisningsbild
Piggelin
c/o LL´s Forum

Inläggav Stoffe » mån okt 04, 2010 2:53 pm

Hade varit otroligt skönt med Jonsson tillbaka så vårat BP kan återgå till det normal 8) Om Jonsson är tillbaka så är fråga vem som ska sitta.... :roll: Linder-Bena/Johansson, Jonsson-Jeremias och Andersson-Rahm. Jag tycker det står mellan Johansson och Bena :roll:

Behåller nu Janne kedjorna hoppas jag att Lundbohm-Soares-Åhsberg tar ytterligare ett kliv i anfallszon. Läser man bara namnen tycker man nästan det borde vara en leading-line. Men jag vet inte, jag tyckte inte dom skapade tillräckligt mkt mot Almtuna ändå. Men sen ska man inte glömma att Almtuna är ett bra lag dom också... Men när matchbilden såg ut som den gjorde i 45 min borde dessa herrar skapat mer.. :roll:
Once a laker, always a laker!
Användarvisningsbild
Stoffe
Forumdemon

Inläggav serra » mån okt 04, 2010 3:36 pm

Hoppas att han petar Anders E
Snart nära dig...en ny hall
serra
c/o LL´s Forum

Inläggav Stoffe » mån okt 04, 2010 5:28 pm

Dessvärre är frågan vem som ska spela för honom ? Att dömma av försäsongen är inte Näslund tillräckligt bra för att spela :oops:
Once a laker, always a laker!
Användarvisningsbild
Stoffe
Forumdemon

Inläggav widiot » mån okt 04, 2010 6:25 pm

Tror icke Bengan eller Jonsson medverkar på onsdag. Dock har BIK lånat in FBK-backen Markus Karlsson :

http://farjestadsbk.se/index.asp?hspl=y

farjestadsbk.se :
Den tuffe och oömme backen har tidigare erfarenhet av att spela som utlånad spelare från Färjestad. Förra säsongen gjorde han 15 matcher för Leksand och säsongen 08/09 tillbringade han 42 matcher i Bofors.
Användarvisningsbild
widiot
Forumentusiast

Inläggav Alexx » mån okt 04, 2010 6:34 pm

Hoppas han petar Linder, han är verkligen sämst.
Användarvisningsbild
Alexx
Forumamatör

Inläggav Leyker » mån okt 04, 2010 6:40 pm

Anders Eriksson behöver verkligen läxas upp, fortsätter han med ett sådant respektlöst uppförande han hittills gjort mot sina lagkamrater så är det botbänken som gäller eller en spark i röven!
Användarvisningsbild
Leyker
Forumentusiast

Inläggav serra » mån okt 04, 2010 7:39 pm

Linder sämst???
Kanska kul på hur man kan se på hockey så olika
Snart nära dig...en ny hall
serra
c/o LL´s Forum

Inläggav PutteA » mån okt 04, 2010 8:02 pm

Hmm, tycker Linder är den stabilaste backen vi har så här långt i år.
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Inläggav Anders83 » mån okt 04, 2010 8:09 pm

Dags att börja tagga för match igen!

Bofors är knepiga att möta och det brukar gå hett till.

Hoppas det blir bättre start på läktaren än förra matchen oxå nu , det ska inte ta 2 perioder att komma igång när det finns så mycket att klämma ur som alla visade i 3:e senast .

Full fart mot 3 poäng :twisted:
SMSa pct till 72550 så bidrar du med 50:- till en mer färgglad läktare
Användarvisningsbild
Anders83
c/o LL´s Forum

Inläggav Talismanen » mån okt 04, 2010 8:16 pm

Mmm som sagt. Fan dags att börja tagga inför denna matchen nu. Vi MÅSTE ta fram mer av det vi kan på ståplats. Nu har vi betyg att gå efter sen förra matchen och det va väl då själva FAN om vi inte ska ta det. Nu jävlar öser vi från första början så grabbarna känner av vårt stöd. Vi ska ha 3 poäng och vi ska höras!
Den som inte sjunger är taifare!!!
Användarvisningsbild
Talismanen
c/o LL´s Forum

Inläggav Stinklink » mån okt 04, 2010 8:28 pm

Visst är Linder en helt ok back hemåt. Men att lira honom i powerplay som Janne gör är inget annat än ett stort frågetecken för mig ?

För mig är Lakers bästa back Bena!
Sen är Nils Andersson och Johan Jonsson bra förstärkningar bakåt.

Skulle Jonsson va tillbaka på onsdag säger jag peta M.Johansson.
Användarvisningsbild
Stinklink
Forumamatör

Inläggav Coffe #800 » mån okt 04, 2010 8:38 pm

Han har ju de bästa skottet av backarna... tillsammans med Nisse och #20 så de är väll inte så konstigt ?
" Jävla Moped" :D
" Det Är Tajt " ;)
Användarvisningsbild
Coffe #800
Styrelsen Lakers Lakejer

Inläggav Svartvadet » mån okt 04, 2010 9:32 pm

Jonsson lirar PP för att han är väldigt duktig på att slå snabba passningar, både i uppspelet (vilket betyder väldigt mycket för att etablera tryck!) och sedan i anfallszon! M. Johansson är väldigt begränsad spelare ska få nöta bänk när Jonsson är tillbaka!

Den som sa bänka Bena skrattar jag rejält åt! Kan vara den back som har finast kvalité av alla i laget! Många ES-klubbar som håller ögonen på honom!
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum

Inläggav Stinklink » mån okt 04, 2010 9:43 pm

Nej det har han verkligen inte enligt mig coffe!! Dessutom är killen inte särskilt spelskicklig, vilket jag anser att man bör vara i PP.

Och nej jag tillhör INTE en av dom som gnäller på allt Linder gör osv..Men enligt mig är Linder absolut än utav dom svagare backar vi har i truppen!
Användarvisningsbild
Stinklink
Forumamatör

Inläggav Lakershjärta71 » mån okt 04, 2010 10:25 pm

Har inget emot Linder i PP. Hans skott kanske inte alltid ser så mycket ut för världen, men har ni lagt märke till att det blir nästan alltid farligt när han skjuter mot mål, oavsett drag- eller slagskott!
Användarvisningsbild
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum

Inläggav Baker » mån okt 04, 2010 10:56 pm

Nej det har vi inte märkt.
Baker
Forumproffs

Inläggav Svartvadet » mån okt 04, 2010 11:14 pm

Inte jag heller faktiskt! Men det finns ju en anledning till varför Zdeno Chara skjuter hårdast i NHL :wink:

(För er som inte fattade vinkeln, Linder är lång, har lång klubba osv. Om man har någon kunskap om teknik och fysik så bör man veta att hastigheten på hans blad blir mycket högre än de andras = hårdare skott)
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum

Inläggav Lillklonis » mån okt 04, 2010 11:42 pm

håller med lakershjärta och coffe tycker linder har ett bra skott och träffar nästan alltid mål plus att han slår bra passningar.
så i PP ska han spela.
"fest med lakers lakejer;)"
Lillklonis
Forumdemon

Inläggav Coffe #800 » tis okt 05, 2010 12:29 am

Linder har nog till och med de hårdaste skottet av backarna, och träffa som vissa av er andra säger nästan alltid mål! helt rätt att spela honom i PP !

att peta BENA ??? NO WAY !!!

Han tillsammans med Linder har varit de stabilaste backarna hittills !

Elitserien nästa!
" Jävla Moped" :D
" Det Är Tajt " ;)
Användarvisningsbild
Coffe #800
Styrelsen Lakers Lakejer

Inläggav Lakershjärta71 » tis okt 05, 2010 10:23 am

Baker skrev:Nej det har vi inte märkt.
"vi"? Står du för allas åsikter härinne?
Användarvisningsbild
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum

Inläggav Alexx » tis okt 05, 2010 10:36 am

Lakershjärta71 skrev:Har inget emot Linder i PP. Hans skott kanske inte alltid ser så mycket ut för världen, men har ni lagt märke till att det blir nästan alltid farligt när han skjuter mot mål, oavsett drag- eller slagskott!

Han blir ju nästan aldrig farlig när han skjuter mot mål. Han vet ju aldrig när han ska ta avslut och när han tar dom är det i fel lägen. han skjuter aldrig några styrpuckar heller, utan skotten kommer i huvudhöjd.
Jag tycker han är en sjukt dålig powerplay back. Hellre att nisse Andersson får chansen mer i pp eller Rahm.
Användarvisningsbild
Alexx
Forumamatör

Inläggav Lakershjärta71 » tis okt 05, 2010 11:03 am

Att beakta är, att vi inte har 8 st Niklas Lidström eller Magnus Johansson i laget. Vi förfogar över spelare som är värvade utifrån våra resurser, och alla spelare har sina fel och brister, som man naturligtvis kan bli bättre på.
Lakers är ju mer eller mindre en drömklubb för unga talanger, för de verkar alla utvecklas enormt på bara några säsonger, vilket sedan fört de till ES. Linder kommer säkert dit också vad det lider..Det är väldigt lätt att kritisera spelare (har själv gjort genom åren) utan att kanske tänka mer på vad de faktiskt är bra på och vad de tillför laget. Linder är Linder, Bena är Bena, Augustin är Augustin osv. Kom ihåg, utan dessa spelare m.fl. så är inte Lakers vad det är Idag. Visst, jag saknar också MacNevin, men han tillförde väl lika mycket mål framåt som mål bakåt.

Jag hävdar att alla backar missar mål, mer eller mindre, lika ofta, Det där jämnar ut sig i längden, och alla spelsituationer är så olika och komplexa att det på sätt och vis är orättvist att döma enskilda backar när de avlossar skott mot mål. Vissa skott mot mål kanske inte alltid är så genomtänkta, men det kanske var det bästa man kunde göra just "då".
Användarvisningsbild
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum

Inläggav Lillklonis » tis okt 05, 2010 11:36 am

verkar inte som alexx har sett några matcher de senaste åren?? linder lägger väldigt ofta pucken mot mål för styrning och han skjuter väldigt ofta när han får chansen i pp som man ska göra. lägga puckarna på mål.
"fest med lakers lakejer;)"
Lillklonis
Forumdemon

Inläggav majkel » tis okt 05, 2010 11:43 am

I år använder Linder sin stora kropp och räckvidd mycket mer i sarg situationerna i egen zon. hittils gillar jag det jag sett av Linder finns andra som dock inte utmärker sig lika bra o gjort många misstag.
VÄXJÖ LAKERS
SINCE nittonhundrafrösihjäl!
http://www.flyfishingnerds.se
Användarvisningsbild
majkel
Forumproffs

Inläggav skarza » tis okt 05, 2010 11:52 am

Jag håller med Alexx om att Linder inte ska lira PP. Han skjuter ju i helt fel lägen, träffar motståndarna mer än målet. Det är vell inte meningen att det bara ska bli farligt i power play det är ju meningen att det ska bli mål och det tycker inte jag linder bidrar med.
haka pele perkele!
Användarvisningsbild
skarza
Forumentusiast

Inläggav Alexx » tis okt 05, 2010 12:10 pm

har ju blivit någon innegrej här på forumet att försvara Linder vad han än gör.
Jag tycker han är en riktigt dålig pp back, och han har verkligen inget bra skott.
Användarvisningsbild
Alexx
Forumamatör

Inläggav Daniel » tis okt 05, 2010 12:28 pm

då kanske du skulle ta och skaffa glasögon :wink:

finns rätt många som måste ha en hakkyckling också

cusste
Linnder med flera
Senast redigerad av Daniel tis okt 05, 2010 2:07 pm, redigerad totalt 1 gång.
Daniel
Forumterrorist

Inläggav PutteA » tis okt 05, 2010 12:56 pm

Jag försvarar inte allt Linder gör, men jag tycker att han startat mycket starkt i år. Mer pondus i sitt spel, och jobbar mer med sin placering på planen nu, eftersom han inte är vindsnabb direkt. Jag vill gärna Linder i PP, men jag skulle vilja ha honom en aning nerförskjuten, så hans skott kommer lite mer från sidan än rakt framifrån. Då kan vi ha en annan som point som har lite mer skridskoskills och som kan täcka upp om Linder skulle tappa puck på blå.

Tror Linder måla mot BIK redan imorrn!! :wink:
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Inläggav widiot » tis okt 05, 2010 12:59 pm

Jag ser ingen annan som skulle kunna axla Linders roll i PP. Möjligen då ge Nisse chansen som några varit inne på.

Överlag tycker jag Linder borde använda sin kropp lite mer á la Lance Ward. Men Tom spelar som han vore 1.75 med hyffsad teknik och bra passningar, varför inte använda kroppen mera också
Användarvisningsbild
widiot
Forumentusiast

Inläggav Pysslingen » tis okt 05, 2010 1:17 pm

Linder ska stanna i powerplayet. Linder blir bättre för varje år som går och jag börjar tro att Evert gjorde rätt som signade ett treårskontrakt med Linder.

Anders Eriksson är väl den jag har blivit mest besviken på, men hoppas och tror att det lossnar för honom snart.
Användarvisningsbild
Pysslingen
Forumentusiast

Inläggav majkel » tis okt 05, 2010 1:23 pm

Håller med daniel ... så fort Linder kommer in på isen så äre en
djup suck direkt ååhnej inte Linder. gå in själva på isen. Sen kan de bero på vilka spelare man har runt sig .. rahm har väl inte direkt imponerat i förhållande till hans meriter.
VÄXJÖ LAKERS
Användarvisningsbild
majkel
Forumproffs

Inläggav Pysslingen » tis okt 05, 2010 1:28 pm

Alexx skrev:har ju blivit någon innegrej här på forumet att försvara Linder vad han än gör.
Jag tycker han är en riktigt dålig pp back, och han har verkligen inget bra skott.

En grej att försvara Linder? Kanske på tiden att någon börjar göra det. Som Majkel säger så är det alldeles för mycket skepsis runt Linder när han är på isen, vilket jag tycker man borde släppa.
Användarvisningsbild
Pysslingen
Forumentusiast

Inläggav majkel » tis okt 05, 2010 1:30 pm

Ni skeppsisa eller vafan de kallas hörde väl va evertsson sa när han var på poseidon.. "vad ser ni i Linder" ? var de nån som frågade och vad fick han för svar ?????? :wink:
VÄXJÖ LAKERS
Användarvisningsbild
majkel
Forumproffs

Nästa

Återgå till Matchsnack