Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Nej det har jag inte sagt men se utfrågningen och Mona och flummaren sitta och hånle mot att de som fick mest röster nämnligen alliansen är för mej så lågt så , tror verkligen dessa 2 att Sverige skulle må bättre med en kommunist vid sidan om sig i deras gemenskap då skulle jag vara rädd för var Sveige är på väg,Fetisov skrev:nu är du bara för mycket Alfax. Är det Monas och "miljöfumlarens" fel att SD lämnade kyrkan??
Att SD valde att gå därifrån i som en protest för det prästen tog upp angående demonstrationer mm är jag nog övertygad om att det inte hade med rasism att göra..som om SD tänkte innan de gick ut: "Oj, nu går jag för att jag är rasist!" SD var nog bara inte överens med prästen om fallet med demonstrationerna. De kände sig förolämpade och kränkta för sin politik.PutteA skrev:Frågan är ju varför dom känner sig provocerade?? Dom borde snarare uppskattat de prästen säger om dom nu anser att dom inte är ett rasistiskt parti! Alla som satt i kyrkan borde vara överens med prästen, så varför reagera på de sättet! För mig är SD:s reaktion bara en bekräftelse på de vi redan vet!!
PutteA skrev:Frågan är ju varför dom känner sig provocerade?? Dom borde snarare uppskattat de prästen säger om dom nu anser att dom inte är ett rasistiskt parti! Alla som satt i kyrkan borde vara överens med prästen, så varför reagera på de sättet! För mig är SD:s reaktion bara en bekräftelse på de vi redan vet!!
Räven skrev:SD har kommit in i riksdagen på demokratiska grunder och deras väljare ska behandlas exakt likadant som andra partiers väljare, för de har samma värde (i mitt synsätt) som alla andra. För en seriös diskussion med dem.
Ska man börja prata om hot, som vissa tror att de utgör, så borde man slängt VPK i majbrasan på 60-70-talet, då det partiet var en rak kanal till vänsterextrema stormakten Sovjet.
Nej, jag är inte ett dugg rädd för SD (röstade ej på dem), de kan ge de förbannat självsäkra partierna i riksdagen något att tänka på, för de har i många år levt tämligen skyddade, nu får de visa vad de går för. Ska bli väldigt intressant att se hur de löser det och hur herr Reinfeldt klarar av att inte bara leeende få igenom allt han vill.
Herr Oberst skrev:PutteA skrev:Frågan är ju varför dom känner sig provocerade?? Dom borde snarare uppskattat de prästen säger om dom nu anser att dom inte är ett rasistiskt parti! Alla som satt i kyrkan borde vara överens med prästen, så varför reagera på de sättet! För mig är SD:s reaktion bara en bekräftelse på de vi redan vet!!
Att kritisera andra (SD i det här fallet) utan att känna till bakgrunderna till deras agerande är rätt tramsigt
Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 18 gäster