Växjö - Malmö

Här diskuterar kring Växjö Lakers kommande och spelade matcher. En tråd för varje match.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Växjö - Malmö

Inläggav Lakersfan_03 » fre okt 08, 2010 11:50 pm

Det här blir den tuffaste hemmamatchen hittills och vi måste upp ett par snäpp för att vinna, jag menar Lakers såväl som Lakers Lakejer.

Inga ursäkter på söndag, det ska låta från första minut till sista och då menar jag inte bara om vi spelar bra utan överhuvudtaget. Vi kan så jävla mycket bättre.

Västerås-klacken sjöng matchen igenom trots att de blev nollade ikväll, inte ens efter insläppte målen avbröt de sina ramsor, det är STOR RESPEKT

Vad sägs att en gång för alla bevisa på söndag så som det verkligen ska låta istället för att snacka om hur bra vi kan låta?
Operation taket lyfter på söndag, vilka är med?
Jag vill ha lite snack mycket verkstad och inget annat.

Vi ses på söndag taggade Lakejer!
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Inläggav widiot » lör okt 09, 2010 1:09 am

Det finns inget bättre än när en klack sjunger bra när man leder, eller jo, när man ligger under men då verkligen tokstöttar laget - det är mäktigt! Den mentaliteten vore grym att få in i en supportklubb
Användarvisningsbild
widiot
Forumentusiast

Inläggav Niles » lör okt 09, 2010 10:52 am

Japp, nu är det obligatorisk närvaro och fullt drag som gäller :twisted:
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum

Re: Växjö - Malmö

Inläggav Lakershjärta71 » lör okt 09, 2010 2:05 pm

Lakersfan_03 skrev:Det här blir den tuffaste hemmamatchen hittills och vi måste upp ett par snäpp för att vinna, jag menar Lakers såväl som Lakers Lakejer.

Nu såg inte jag matchen mot VIK, men vad man har hört i efterhand så behöver nog inte Lakers spela bättre än man gjorde mot VIK för att vinna även mot Malmö. Kan man ändå komma upp ännu några snäpp så ska det bli ett nöje :)

Man ska ha respekt för alla lag i HA, men är Malmö så bra EGENTLIGEN, som "skrämselpropagandan" gör gällande här? Ibland tycker jag att vi har lite onödigt mycket respekt för just Malmö? Är det bara för att de varit så favorittippade av media och experter på att ta hem seriesegern?
Användarvisningsbild
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum

Inläggav friberg » lör okt 09, 2010 5:41 pm

detta fixar vi i morgon utan problem
friberg
c/o LL´s Forum

Inläggav Niles » lör okt 09, 2010 5:48 pm

Det kommer säkert bli en tuff match mot låtsasmalmö i morgon. Gäller att man inte tummar på alla de små viktiga detaljerna som Rögle misslyckades med i dagens match.
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum

Inläggav zorro » lör okt 09, 2010 5:58 pm

Tror ni tar dom lätt . :) :)
Användarvisningsbild
zorro
Forumentusiast

Inläggav Räven » lör okt 09, 2010 6:29 pm

Givetvis är det en ny match imorgon, men spelar Malmö som idag, så kommer det att bli ogyggligt svårt.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav Lakershjärta71 » lör okt 09, 2010 8:52 pm

Räven, menar du att Malmö spelade bättre mot Rögle än vad Lakers gjorde mot VIK? Vad är det som blir ohyggligt svårt?
Damgaard gjorde 3 mål, säger egentligen ingenting mer än att jag tycker att Rögles målvakt släpper in för lätta mål.
Användarvisningsbild
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum

Inläggav majkel » lör okt 09, 2010 9:10 pm

Malmö kommer nog haka på i första men sen kommer dem inte orka när stig o johner drar igång maskinen. I mon ska vi visa alla att LL KAN SJUNGA I 3 PERIODER!
VÄXJÖ LAKERS
SINCE nittonhundrafrösihjäl!
http://www.flyfishingnerds.se
Användarvisningsbild
majkel
Forumproffs

Inläggav Stoffe » lör okt 09, 2010 10:51 pm

Nycklen till 3 poäng i morgon kommer bli farten.... Malmö har slöaste backsidan i hela Allsvenskan. Saviano,Johner,Hillding och Fimpen är våra nyckelspelare. Fysiskt är vi inte ens nära att störa Malmö. Men ställer vi om snabbt och får Malmös backar i rörelse kommer det bli en riktigt rolig afton i morgon. Rögle försökt mäta sig fysiskt med Malmö. Och det gick som det gick.
Once a laker, always a laker!
Användarvisningsbild
Stoffe
Forumdemon

Inläggav moller » lör okt 09, 2010 11:10 pm

Tagga nu allihopa! Imorrn måste vi visa spelarna att vi finns där för deras skull! tagga alla lakejer och skrik åt bara helvete! det hjälper och de hör oss, så vad är problemet?

FORZA VLH!
Mot Kvalserien !
Användarvisningsbild
moller
Forumentusiast

Inläggav Räven » lör okt 09, 2010 11:45 pm

Som jag skrev innan så kommer det att bli en mycket svår match om Malmö håller samma fart och frenesi som de gjorde i dagens match, gör de inte det, så vinner vi.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav Lakershjärta71 » sön okt 10, 2010 12:29 am

Stoffe skrev:Nycklen till 3 poäng i morgon kommer bli farten.... Malmö har slöaste backsidan i hela Allsvenskan. Saviano,Johner,Hillding och Fimpen är våra nyckelspelare. Fysiskt är vi inte ens nära att störa Malmö.
Vilket lag som helst som inte har fart vinner inga hockeymatcher. Sen tycker jag att du har fel som påstår att vi inte är nära Malmö fysiskt. Vi har flera spelare, om vi behöver, kan "kötta" på. Hjalmarsson kan spela mer fysiskt än han visar, Laudius har jag sett några gånger smälla på riktigt bra vid planken, Linder med hans kroppshydda har som sagt kroppen att kunna, bara han vill och vågar, få motståndare att "kapitulera". Sen har vi Josefsson och Näslund som också kan spela mer fysiskt än de visar. A. Eriksson är en tung och stark närkampsspelare.

Som du ser har vi spelare som har potential att kunna, bara de vill, "kötta" av bara f-n. Gör de inte det, ja då kan vi vara illa ute.

Det handlar också om att använda sin kropp rätt också. Mycket är teknik och listighet, för en något lättare spelare kan "knocka" en tyngre spelare också, om inte annat så i överraskningsmoment när inte motståndaren är beredd på att få en tackling.

Som du ser nedan så är skillnaden marginell vad gäller lagens snittvikt.
Lakers 87.44
Malmö 88.58
Användarvisningsbild
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum

Inläggav Stoffe » sön okt 10, 2010 7:48 am

Hmmmm hur räknar du vikten? Eller har du bara tagit snittvikten rent på Elitprospects? :roll:

För jag diskuterade emot att våra forwards ska in och smälla på Malmös backar för då kommer det gå åt.........

Malmös backar som startade igår har en snitt vikt på 91,6 kg.

Använder Växjö samma uppställning bland forwards som mot VIK så får vi en snittvikt på 87 kg. Kliver då BOIS in idag, och Eriksson ut på bänken igen sjunker det ytterligare ngt kg. Visst vi har Hjalmarsson, men ska vi spela ett fysiskt spel gäller det att ALLA hänger på och inte bara Gurra som ska tacklas. Då suger det mer i Gurras ben och kropp än vad det gör på Malmö´s backar :roll: Eriksson har väl tacklats 2 ggr sen Taif och Troja :? Josefsson ser jag väl inte som ngn som lägger ngn större vikt vid att tacklas i OFFENSIV zon, utan han lägger sin kraft i egen zon(Vilket jag inte ser som något problem)

Du nämner Linder, ska vi ha han längst upp och forechecka ? :oops:

Man kan vinna utan fart, men då måste man spela smart, typ som IKO gjorde mot Växjö. Precis som Bofors gjorde här senast(även om dom nu inte vann till slut)

Jag har inget emot att Malmö får ha mest puck idag, och att vi lägger oss på kontringar. För gör vi det kommer vi att vinna. Ska vi ha mest puck och snurra i sargerna i offensiv zon kommer det ta slut fort på våra forwards. Hoppas på att man släppt handbromsen fullt ut redan i första perioden och inte väntar tills det gått 50 min.

KOM IGEN LAKERS
Användarvisningsbild
Stoffe
Forumdemon

Inläggav Talismanen » sön okt 10, 2010 8:58 am

Härlig inställning från många här nu. Gott så. Nu jävlar ska vi dra igång från första början på VS och aldrig sluta. Nu ska vi höras och vi ska ha 3 poäng. KOM IGEN LAKEJER!!!!!
Den som inte sjunger är taifare!!!
Användarvisningsbild
Talismanen
c/o LL´s Forum

Inläggav Malul » sön okt 10, 2010 10:29 am

Skillnaden bör stavas:

S
t
i
i
i
i
i
i
g
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Användarvisningsbild
Malul
c/o LL´s Forum

Inläggav Anders83 » sön okt 10, 2010 11:00 am

Ahhhh TOKTAGGA!!!

Malmö lär komma med bra självförtroende när målskyttet lossnat lite oxå . Det har varit malmös största bekymmer... allt det andra verkar tyvärr finnas så hoppas dom är trötta ordentligt sen igår och på Läktaren MÅSTE vi göra allt!

Hur illa det än startar och hur mycket indianare dom än slår så svälj det och fortsätt mala på!

Nu hjälper vi dem HELA VÄGEN!!!
SMSa pct till 72550 så bidrar du med 50:- till en mer färgglad läktare
Användarvisningsbild
Anders83
c/o LL´s Forum

Inläggav Leyker » sön okt 10, 2010 11:22 am

Jag tror Miffarna gick på veckans sista urladdning igår efter derbyt. Lakers kommer ta emot halvsega Miffar idag, Saviano och kompani kommer att trötta ut dom ännu mer, no worries :D
Användarvisningsbild
Leyker
Forumentusiast

Inläggav Lakershjärta71 » sön okt 10, 2010 11:51 am

Är inte detta en match där banderollen Psycho Circus borde hissas upp?
Användarvisningsbild
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum

Inläggav Lakersfan_03 » sön okt 10, 2010 1:19 pm

- Vi har inte hunnit tänka så mycket på den, men vi ska upp till Växjö och möta ett jättebra lag. Det kommer att bli ett jäkla tryck från deras ståplats. Vi visade att vi kunde hantera trycket i dagens match och vi ska fortsätta på den inslagna vägen.

räcker verkligen ordet ett jäkla tryck från vår ståplats?
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Inläggav Baloo » sön okt 10, 2010 1:52 pm

Upp på tå nu killar.......

När ni är på topp är det sjukt tryck på stå...

Får man önska sig en ramsa så vill jag ha KOM IGEN LAKERS från start.
Då den tänder till gubbarna som satan enligt deras egen utsago....
Sen är det en personlig favorit oxå som startramsa :D
VENI VIDI VICI

Once a Laker always a Laker...
Användarvisningsbild
Baloo
Forumdemon

Inläggav majkel » sön okt 10, 2010 2:14 pm

Vi har redan en annan oh o vi ska börja med ale ale alo låten den passar till just den oh
VÄXJÖ LAKERS
SINCE nittonhundrafrösihjäl!
http://www.flyfishingnerds.se
Användarvisningsbild
majkel
Forumproffs

Inläggav Stinklink » sön okt 10, 2010 2:15 pm

Håller helt med! Tagga från start!!

Kom igen Lakers!! :twisted:
Användarvisningsbild
Stinklink
Forumamatör

Inläggav Varanen » sön okt 10, 2010 2:21 pm

Håller med. Vi har i de två senaste hemmamatcher startat avvaktande. Kom igen Lakers från början sätter direkt rätt ton på matchen. MIF går på ren adrenalin just nu, ingen har känt efter, för de är det 4:e perioden som skall börja. Men om vi trampar loss direkt finns möjligheten att en och annan miffare börjar fundera på hur lång matchen egetligen är, hur stumma musklerna känns och att någon annan måste göra det.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Inläggav Esselle » sön okt 10, 2010 2:28 pm

Lakershjärta71 skrev:Är inte detta en match där banderollen Psycho Circus borde hissas upp?

Det skulle vara kanon! ....fast hissa upp den långt senare typ när junioren skrinar in, o sänk den inte förrän alla spelare e inne på isen. (Förra gången var den ju nere innan spelarna äntrade isen).
~Ooh, des fouf!~
Användarvisningsbild
Esselle
Forumentusiast

Inläggav Fredrik R » sön okt 10, 2010 2:51 pm

Wahlberg och Marcus Olsson utgår för Malmö idag.
Enligt mrmadhawk http://mrmadhawk.se/
Användarvisningsbild
Fredrik R
c/o LL´s Forum

Inläggav Jocke86 » sön okt 10, 2010 3:55 pm

Hoppas på 3 nya poäng ikväll. Får Lakers första och kanske andra målet tror jag att Malmö får det tufft och verkligen känner av matchen igår. Men får de en bra start så tror jag inte de märker av den avsevärt.

KOM IGEN LAKERS!
If you have a problem - if no one else can help - and if you can find them - maybe you can hire: The A-team.
Användarvisningsbild
Jocke86
Forumterrorist

Inläggav Jocke86 » sön okt 10, 2010 5:13 pm

1-0!
If you have a problem - if no one else can help - and if you can find them - maybe you can hire: The A-team.
Användarvisningsbild
Jocke86
Forumterrorist

Inläggav Stoffe » sön okt 10, 2010 5:13 pm

Någon annan än jag som köpt matchen på VOD och den hackar och nu ingen bild? Jävla piss :evil:
Användarvisningsbild
Stoffe
Forumdemon

Inläggav Per_växjö » sön okt 10, 2010 5:26 pm

Stoffe skrev:Någon annan än jag som köpt matchen på VOD och den hackar och nu ingen bild? Jävla piss :evil:

S24 har inte krånglat för mig denna säsong.

Och vad är det som händer i Lakerdome? 8O

4-1 efter 13 minuter! :D
TP! Mannen, Myten, Frisyren...
Användarvisningsbild
Per_växjö
c/o LL´s Forum

Inläggav Jocke86 » sön okt 10, 2010 5:27 pm

4-1 trodde det var felskrivning? 1-1 nyss?
Användarvisningsbild
Jocke86
Forumterrorist

Inläggav Per_växjö » sön okt 10, 2010 5:28 pm

Och nu 5-1 efter 14 minuter i första perioden! :lol:
TP! Mannen, Myten, Frisyren...
Användarvisningsbild
Per_växjö
c/o LL´s Forum

Inläggav Jocke86 » sön okt 10, 2010 5:29 pm

Fortsätt så Lakers!
Användarvisningsbild
Jocke86
Forumterrorist

Inläggav Jocke86 » sön okt 10, 2010 5:42 pm

Hur ser match bilden ut? Är Lakers överlägsna eller är man väldigt effektiva?
Användarvisningsbild
Jocke86
Forumterrorist

Nästa

Återgå till Matchsnack