Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Lakershjärta71 skrev:Återigen, någon härinne som känner någon med eller utan hockeyintresse som inte varit på Lakers förut, men som skulle tänka sig att gå dit först när VIDA Arena står klar?
Då fyller jag på med 4 personer som kommer att lösa abonnemang när hallen blir klar.Klonis skrev:Lakershjärta71 skrev:Återigen, någon härinne som känner någon med eller utan hockeyintresse som inte varit på Lakers förut, men som skulle tänka sig att gå dit först när VIDA Arena står klar?
Ja jag vet några stycken som inte vill gå på Lakers just för at det är trångt och obekvämt men som kommer att köpa abbonemang i nya hallen när det är klart
Tänk vad mycket bra hockey de har missat under alla dessa år pga att de valt att stanna hemma och sura.alfax skrev:Då fyller jag på med 4 personer som kommer att lösa abonnemang när hallen blir klar.Klonis skrev:Lakershjärta71 skrev:Återigen, någon härinne som känner någon med eller utan hockeyintresse som inte varit på Lakers förut, men som skulle tänka sig att gå dit först när VIDA Arena står klar?
Ja jag vet några stycken som inte vill gå på Lakers just för at det är trångt och obekvämt men som kommer att köpa abbonemang i nya hallen när det är klart
Och ifjol bjöd jag in 5 Värnamobor på en match och de återkommer gärna på fler matcher men inte i den lada som är nu.
Lakershjärta71 skrev:Om folk nu tycker att det är trångt och bökigt i nuvarande hall, långa köer till toalett och till kiosker, så om nuvarande hall har i snitt 2500 åskådare, så skulle det med en ny och större hall minska på dessa köer? Men om ni nu tror att det kommer att finnas ytterligare minst 1000-1500 åskådare till i den nya arenan, tror ni inte att köerna skulle bli lika långa??
PeterLake skrev:Hur många unika besökare har VLH?
Vad menar du med att "bjuda in"? Du menar att företag och VLH tror sig kunna locka de ytterligare 2700 personerna du nämnde, som inte ens en gång har sett en Lakersmatch, som då ska ge över 5000 åskådare varje hemmamatch i nya hallen?Svartvadet skrev:
Följd frågan blir: Tror du att det finns 2700 personer som företag vill bjuda in till hallen och som gärna går in i en fräsch hall istället för ett gammalt sunk där man inte ens kan gå på en normal toalett eller köpa kaffe utan att man ska behöva gå innan perioden är slut? Svaret är JA
Putte, tro det eller ej, jag tycker ingenting. Jag tror väl mer för hockeybesökarens bästa att denne ska undvika att grubbla för mycket på vad jag kan tycka är bagateller, som gör att folk hellre sitter hemma och surar för att allt inte ser ut som det gör exakt hemma. Det gör det knappast aldrig var man än kommer. Det är det här som gör mig så förundrad, att Lakers inte mäktar med att locka i snitt 3000-3500 åskådare/match i nuvarande hall, som man uppenbarligen skulle göra minst när den nya står klar.PutteA skrev:Du ställer många frågor Lakershjärta, men du svarar sällan på några. Vad tror du da?
Vad tror du den nya hallen kommer innebära när det gäller publiksnitt, och varför tycker du så??
Du kanske tycker vi skulle skita i en ny arena, och knegat på i den gamla kartongen?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster