Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
alfax skrev:Eftersom det efter varje gång efter Lakers förlorat på straffar kommer kommentarer om att den och den skulle lagt så utmanar jag nu er experter skriv ner ert förslag på 3 spelare som ska lägga dem ,så ska jag följa detta om vi får fler straffavgörande .Efteråt kan alla klaga på det var fel spelare som lägger dem när man har resultatet jag blir så trött på såna kommentarer eftersom man inte har något facit hur det gått om det varit några andra som fått förtroendet -Men nu har Ni chansen experter och utse vilka ni skulle ta ut.
alfax skrev:Svartvadet Du har mig veterligen heller i något inlägg skrivit om att det utsetts fel straffläggare det kan du alldeles för mycket hockey till.
Vad jag var ute efter är de som är så säkra på vilka de skulle valt om de med facit i hand skulle valt.
Dina 3 argument håller jag helt med om.
Lakershjärta71 skrev:Somliga förstå-sig-påare anser att straffar är ett "lotteri" (fast vissa säger att det inte är det), så vad är då inte tekningar?
Är det inte lika svårt att göra mål på en straff som det är att vinna en tekning? Anser att skillnaden är hårfin, samt sannolikheten att göra mål på straff eller vinna en tekning. Men det är min åsikt! Kan du inte acceptera den Svartvadet, som jag accepterar din?
Diskutera och komma fram till åsikter måste du väl kunna göra vare sig du eller nån annan har något riktigt bra svar?
Jag minns mycket väl Mathias Olsson. Tror han till och med även hade spelat forward i klubben innan, kanske därför som han tekat en del och lärt sig där.?Svartvadet skrev:Lakershjärta71 skrev:Somliga förstå-sig-påare anser att straffar är ett "lotteri" (fast vissa säger att det inte är det), så vad är då inte tekningar?
Är det inte lika svårt att göra mål på en straff som det är att vinna en tekning? Anser att skillnaden är hårfin, samt sannolikheten att göra mål på straff eller vinna en tekning. Men det är min åsikt! Kan du inte acceptera den Svartvadet, som jag accepterar din?
Diskutera och komma fram till åsikter måste du väl kunna göra vare sig du eller nån annan har något riktigt bra svar?
Vi hade för ett par år sedan en spelare vid namn Mathias Olsson (du känner nog inte till han, var innan du började titta) han var stor som ett hus och hade ruggigt dålig offensiv! Två meter lång och 110 pannor (jämför med Linder) och jag har ALDRIG någonsin sett någon slå en sämre straff än han, inte någon som är över 15 år i alla fall.... Men vad hade han för talang som få andra hade? Han kunde teka.
Och eftersom att du fortfarande inte har något argument så diskuterar jag i fortsättningen med de personer som vet hur man ska debattera.
Lakershjärta71 skrev:Charlamov, det kanske inte är lika viktigt, men i praktiken skulle det kunna fungera. Vad är det som säger att en målvakt inte har talang för straffar och kanske vill lägga straffar eller får förtroendet av tränare, för att han vet att han är bra på det.? Han kan vara hur bra som helst. Vad vet du om det?
Det är ju bara att ta av sig målvaktsskydden och snöra på ett par vanliga skridskor. Det är faktiskt inte svårare än så.
Fundera på om det finns målvakter i ex. fotboll och handboll som kanske lägger straffar?
Nej, med skälet att jag trodde att det inte var det jag/vi pratade om. Först nu förstår jag vad Charlamov menade. Vad vet jag, utespelarna kanske också skulle behöva träna på att stå i mål ifall skadorna på kanske både 2-3-målisen blir skadade eller att det inte finns något lämpligt nyförvärv på marknaden, att en utespelare därför får ställa sig i mål.serra skrev:Du tror inte Charlamov menade att målvakterna skulle träna på att TA straffarna och inte LÄGGA dom???
Var det ett seriöst inlägg eller var det ett skämt?Charlamov skrev:Jag tycker att det är MINST lika viktigt att målvakterna tränar straffar. Vare sig Bengtsberg eller Ahlsenfelt är klockrena på straffar eller 1-mot-1. Minst insläppta på sista träningen får stå i nästa match...
Lakershjärta71 skrev:Var det ett seriöst inlägg eller var det ett skämt?Charlamov skrev:Jag tycker att det är MINST lika viktigt att målvakterna tränar straffar. Vare sig Bengtsberg eller Ahlsenfelt är klockrena på straffar eller 1-mot-1. Minst insläppta på sista träningen får stå i nästa match...
Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 9 gäster