Den HETA HockeyAllsvenskan

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Den HETA HockeyAllsvenskan

Inläggav majjen » lör okt 23, 2010 9:56 am

När TAIF i våras tog steget upp i HA jublade murvlarna på SMP: "HA med tre länslag kommer att bli hetare än någonsin." Aningslösa skribenter här på forumet stämde in i lovsången: Wow, nu blir det derbyn nästan varje match. Publikesiffrorna kommer att öka enormt."
Jag sa det då och jag säger det igen: Synd för Lakers att också TAIF finns i HA.
?
Visst för Smp blev HA hetare. De har nog skrivit mer om årets serie men Lakers får mindre uppmärksamhet. Det är ju fler som ska dela på spaltutrymmet.
Att det är på detta sättet ser man tydligt när man slår upp dagens Smålis. Gårdagens TAIF-match har välförtjänt fått en sida medan Lakers möte med Leksand får nöja sej med en liten ynklig inför-matchen-knappt-enspaltare.
Men hallå! Lakers möter ett av "de klassiska" lagen i svensk hockey! Det är tvåan och trean i serien som möts! Självklart skulle här isället ha varit en artikel med bild.
Med rent Lakersegoistiskt tänkande är det självklart för mej att det bästa vore om TAIF och Troja vore topplag i serien UNDER den där Lakers spelar. Årets publiksffra för serieupptakten är mycket bra. Framgångarna i de inledande matcherna har lockat bra med publik. Över 2500 mot Sundsvall är fullständigt lysande.
Tyvärr tror jag att publiken kommer att minska framöver. Osäkert om dagens möte med LIF drar över 3000. Bland annat eftersom inte Smålis hjält oss att marknadsföra matchen. Hur heta är kommande derbyn mot bottenlagen TAIF och Troja? "Räcker" publiken till tolv (12!) lämnsderbyn?

Avslutar med det jag brukar säga när TAIF/Trojas varande i "vår" serie diskuteras: Tror ni att HV71 hoppas att Tranås och Nässjo ska komma upp i ES så de får mer publik? Tror ni HV71 hoppas att Sävsjö och Eksjö ska gå upp i ES så sponsorsmiljonerna ska rulla in i en stridare ström?
majjen
Forumproffs

Inläggav Baloo » lör okt 23, 2010 10:09 am

Håller med dig i mycket du skriver Bla att repotaget i smp inför dagens stora match är helt undermåligt..
Det kommer över 3000 ikväll det är jag helt säker på..

Bra synpunkter för övrigt Majjen....
VENI VIDI VICI

Once a Laker always a Laker...
Användarvisningsbild
Baloo
Forumdemon

Inläggav Putte#24 » lör okt 23, 2010 10:15 am

Bra tänkt, håller med!

Bäst är om Lakers ligger en serie högre, Tingsryd o Ljungby är lite för nära. Man vill ju att intresset för Lakers sprider sig i länet men som det är nu tar det stopp på vissa håll. Dessutom slåss man ju om sponsorer och mediautrymme.

Jag vet att Lakers kanske ökar sitt snitt denna säsongen lite pga Taif i serien men det stora intresset kommer att lägga sig. Pengar på kort sikt är inte lika viktigt. Visst kan vi fylla vår nya hall i derbyna kommande år ger det ju mer än i dagsläget.

Jag tycker tabellen kan sluta som nu och att KHK o Hästen går upp istället :D
Användarvisningsbild
Putte#24
c/o LL´s Forum

Inläggav Lalin » lör okt 23, 2010 10:17 am

Absolut! Upp med KHK, helt klart!
Blueshirts United
Användarvisningsbild
Lalin
c/o LL´s Forum

Inläggav Niles » lör okt 23, 2010 10:21 am

Murvlar i tidningar skall man inte ta på för stort allvar. Det var väl tidningsmurvlar som var så lyckliga för att aik gick upp. Det enda det tillförde var väl oroligheter på läktaren. Självklart kommer derbyn också bli lite urvattnade med tiden om dom blir för många. Jag har aldrig velat ha upp t-ry så för mig tillför det inte mycket. Vi kan inte bygga vår framtid på att det är kul med derbyn, och det är uppenbart att klubben har betydligt högre planer än så. Lakers framtid är de hängivna supportrarna, stadens expansion i regionen och de nya arenorna, med flaggskeppet Vida Arena i spetsen.

Tycker Lakers har fått hyfsat med utrymme i SMP även om dom är som dom är ibland. Lokalradion skiter jag fullständigt i, där sitter ju bara en hög muppar.
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum

Inläggav A-sta » lör okt 23, 2010 10:25 am

Och jag tycker att Troja och TAIF ska ligga där de ligger, men att vi förhoppningsvis ska ta ett steg till.
Troja och TAIF som farmarklubbar vore väl ett utsökt scenario!!
Användarvisningsbild
A-sta
Forumdemon

Re: Den HETA HockeyAllsvenskan

Inläggav Lakershjärta71 » lör okt 23, 2010 10:28 am

majjen skrev: Årets publiksffra för serieupptakten är mycket bra. Framgångarna i de inledande matcherna har lockat bra med publik. Över 2500 mot Sundsvall är fullständigt lysande.
Håller med dig. För 1-2 säsonger sedan hade man nog bara kunnat locka med 1800-1900 mot Sundsvall, så det är en fantastisk publiksiffra.
Vill bara höra DIN kommentar, för om det nu beror på framgångarna att publiksiffrorna har varit mycket bra och rent av ökat i serieupptakten, har detta då något med de bristande bekvämligheterna i nuvarande hall att göra, i och med att det byggs en större hall runt "hörnet"? Med tanke på tidigare "heta" debatter om hur man ska locka mer folk att vilja gå på hockey, vilket är mest avgörande tror du; framgångar eller bekvämlighet med alla dess "bekvämligheter"?
Användarvisningsbild
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum

Inläggav PutteA » lör okt 23, 2010 11:23 am

En kombination givetvis. Vi får ju knappast några 3500 i snitt med nya hallen om vi börjar trilla neråt seriesystemet.
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Inläggav Piggelin » lör okt 23, 2010 11:26 am

Alfaxar på majjens inlägg. En toppmatch mot Leksand borde väl kunna ge ett riktigt inför-reportage.
Dåligt SMP. :notOK:
Jag är Lakers-fan, vad fan är du?
Det ÄR pappa som bestämmer!
Användarvisningsbild
Piggelin
c/o LL´s Forum

Inläggav dolitle » lör okt 23, 2010 12:32 pm

Jag tycker det är riktigt dåligt och pinsamt att SMP inte kan lyckas få till en artikel om dagens möte mellan serietvåan och trean. Detta dessutom en lördag och då VLH ställer till med "Hockeyfest" i tipshallen och LL kör afterhockey på Poseidon.

Ser man inte sambandet att om det går bra för Lakers och om man lyckas gå upp kan man anställa fler på sportdelen för att följa laget?

SMP verkar ha en inställnig att alla tre länslagen ska få lika mycket spaltutrymme, ingen klubb ska få mer än dom andra trotts att SMPs läsare borde fördela sig så att fler håller på och bryr sig om VLH.

En dag som denna borde man lyckas få till en liten artikel om matchen. Eller ser man det som "att dom ska inte få någon gratis reklam"?
Dom som inte vet att vi möter Leksand idag skulle ju kunna få ett infall att gå och kolla om det var en liiiiten artikel och inte den meningslösa inför som endast insatta och dom som ska på matchen läser.

SMP har en märklig inställning!
Klubb Poseidon is the shit
Användarvisningsbild
dolitle
c/o LL´s Forum

Inläggav KalleB » lör okt 23, 2010 12:55 pm

Tror att dom har inställningen att Lakers och tajf ska ha lika mycket utrymme men Troja lite mindre. Ljungbyborna läser förmodligen inte smp...
Användarvisningsbild
KalleB
Forumdemon

Inläggav Lalin » lör okt 23, 2010 12:57 pm

Precis. Allt handlar om läsare och inget annat.
Blueshirts United
Användarvisningsbild
Lalin
c/o LL´s Forum

Inläggav alfax » lör okt 23, 2010 1:36 pm

Även om jag vill Öster allt väl så förundras man över hur stort utrymme de får nu både på smp och framförallt i radio klanteberg ,vet inte hur många inslag det varit i denna under veckan och idag ska de sända på webben.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum

Inläggav widiot » lör okt 23, 2010 11:42 pm

Det är inget att gnälla över. Idag är det väl inte så konstigt att det var så att VLH inte fick så mkt plats? Öster spelade en direkt avgörande match och sista matchen i Superettan. Tänk på att både hockeylagen och Öster spelar i "samma" serie. Dvs andra högsta ligan.

Men tänk efter också. Har inte SMP skrivit mindre om TAIF någon gång då man skrev om VLH?

Dessutom råkar Öster spela 30 matcher på en säsong. Lakers spelar över 50...

Ni behöver inte oroa för marknadsföringen av Växjö Lakers. Jag som har otroligt hjärta för Öster kan se stora skillnader mellan föreningarna. Lakers håller på att expandera rejält. Kul som fan! Tråkigt bara att Öster går mindre bra och att det anses "fult" att heja på Smålands Stolthet.

Det handlar inte heller om vad som läses mest. Lokaltidningar är till för att förmedla vad som händer i länet helt enkelt. Annars hade man inte skrivit om Ljungbys matcher t.ex i division 2 eller 3 vad det nu är.

En till sak. Det finns bara ett elitfotbollslag i länet. 3st hockeylag. En tanke
Användarvisningsbild
widiot
Forumentusiast

Inläggav Räven » lör okt 23, 2010 11:54 pm

Smp har alltid och kommer alltid att skriva mer om Öster än någon annan förening. Fråga mig inte varför men det är bara så.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav majjen » sön okt 24, 2010 9:17 am

Mycket bra publiksiffra i går kväll.
Fast om LIF inte varit i länet tidigare i år hade det varit utsålt. :twisted:
majjen
Forumproffs

Inläggav Dave » sön okt 24, 2010 10:58 am

TV-sänd match dessutom så tyckte jag att publiksiffran var riktigt bra!
Once a laker, always a laker
Användarvisningsbild
Dave
Forumproffs

Inläggav Räven » sön okt 24, 2010 11:49 am

En lördag kl 18.00 med matchstart gör alltid att vissa väljer att vara hemma, särskilt när matchen sänds på teve.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav PeterLake » sön okt 24, 2010 12:43 pm

Oskarshamn-Bofors

Publiksiffra: 2953

Oj oj!

Inte ens när Leksand kom på besök var publiksiffran så hög förra säsongen!
STOLT LAKEJ
Användarvisningsbild
PeterLake
Forumproffs

Inläggav Fredrik R » sön okt 24, 2010 12:44 pm

Nu var det ju gratis inträde vilket jag hoppas du har med i dina beräkningar hockeyoraklet Lake(?).
Användarvisningsbild
Fredrik R
c/o LL´s Forum

Inläggav PeterLake » sön okt 24, 2010 12:48 pm

Fredrik R skrev:Nu var det ju gratis inträde vilket jag hoppas du har med i dina beräkningar hockeyoraklet Lake(?).

HUR vet du det??

Sedan kan man undra varför, OM det stämmer? Publiken kommer ändå!
STOLT LAKEJ
Användarvisningsbild
PeterLake
Forumproffs

Inläggav Fredrik R » sön okt 24, 2010 12:52 pm

Jamen snälla nån, det står ju klart och tydligt i tråden "övriga matcher".

"4-1 till IKO mot Bofors i en nästintill fullsatt kokande arena Oskarshamn ( Det var den så kallade IK kronan idag med gratis inträde som betalades av 100 välvilliga företag ) vågar man börja hoppas på en topp placering på riktigt nu? )"
Användarvisningsbild
Fredrik R
c/o LL´s Forum

Återgå till Hockey