Lakers-Almtuna 20/11

Här diskuterar kring Växjö Lakers kommande och spelade matcher. En tråd för varje match.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Lakers-Almtuna 20/11

Inläggav Klonis » tor nov 18, 2010 1:05 pm

Dags att tagga upp för årets bästa Lördag fest på Poseidon 13-01 och sen lite hockey i mitten kan det bli bättre ?

krossa Tuna nu!!!!

http://www.lakerslakejer.se/nyheter.html?id=45
Hockeybussen till Malmö 28 oktober mindre än 90 platser kvar
Användarvisningsbild
Klonis
Ordförande Lakers Lakejer

Re: Lakers-Almtuna 20/11

Inläggav Niles » tor nov 18, 2010 2:22 pm

Hockeylördag hela dagen :D
Fest, Musik, Mat, Dryck och Hockey :clap:

Lär som vanligt bli en tuff match mot Almtuna, nu vill jag se ett rappt och koncentrerat hemmalag från start :twisted:
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum

Inläggav Lakersfan_03 » tor nov 18, 2010 5:34 pm

Hoppas på bättre stämning än matchen mot Mora, detta är en liknande match. Folk tror att lakers bara ska köra sönder Tuna och om vi inte leder med mång mål så klagar folk och inte sjunger.
Slut nu upp och se till att sjunga. Konstigt att vi tappat så mycket i vissa matcher på läktaren den här säsongen trots att vi kanske gör vår bästa säsong någonsin
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Inläggav Anders83 » tor nov 18, 2010 7:28 pm

Ja nu har vi lite att hämta upp här , örebromatchen skulle ju varit den vi kunde hämta upp oss i men det gick ju som det gick.

LL firar 10 år denna dag så det borde inte finnas något annat än att köra på utav bara !"#¤%&/

TAGGA NU LAKEJER!!!
SMSa pct till 72550 så bidrar du med 50:- till en mer färgglad läktare
Användarvisningsbild
Anders83
c/o LL´s Forum

Inläggav Stoffe » lör nov 20, 2010 10:13 am

Johner borta idag då enligt smp.

Hur formerar Janne manskapet då? Jag hade INTE rullat på 3 Centrar och 4 par ytterforwards.

Så här hade jag formerat laget!

Saviano-Soares-Hjalmarsson

Åhsberg-Eriksson-BOIS

Lundbohm-Hillding-Laudius(Som jag tycker gjorde en riktigt bra match i Oskarshamn)

Fimpen-Josefsson-Näslund
Once a laker, always a laker!
Användarvisningsbild
Stoffe
Forumdemon

Inläggav skarza » lör nov 20, 2010 2:09 pm

Stoffe skrev:Johner borta idag då enligt smp.

Hur formerar Janne manskapet då? Jag hade INTE rullat på 3 Centrar och 4 par ytterforwards.

Så här hade jag formerat laget!

Saviano-Soares-Hjalmarsson

Åhsberg-Eriksson-BOIS

Lundbohm-Hillding-Laudius(Som jag tycker gjorde en riktigt bra match i Oskarshamn)

Fimpen-Josefsson-Näslund

Det var Bois som lirade tillsammans med Lundbohm och Hilding. Laudius lirade i fjärde tillsammans med fimpen o josef.
haka pele perkele!
Användarvisningsbild
skarza
Forumentusiast

Inläggav Lakershjärta71 » lör nov 20, 2010 2:16 pm

Det räcker inte att göra "en riktigt bra match" en gång. Laudius kämpar på och sliter men laget får ut väldigt lite av de skills han hade i div1, och allt han förväntade sig att bidra med i Lakers. Det är synd och tråkigt att säga, men om man rankar alla nyförvärv i HA så är Laudius en megaflopp! Jag vågar faktiskt säga det. Det skulle förvåna mig mycket om han finns med i Jannes trupp 11/12. Nu får Janne göra det bästa av det.

Det skulle säkert funka med bra Saviano-Soares-Hjalmarsson. Utan Johner måste vi ha en kedja som kan gå i bräschen för de andra.
Användarvisningsbild
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum

Inläggav Talismanen » lör nov 20, 2010 2:57 pm

Två saker gäller idag. KROSSA TUNA OCH ETT JÄVLA DRAG PÅ VÄSTRA STÅ!!!!!
Den som inte sjunger är taifare!!!
Användarvisningsbild
Talismanen
c/o LL´s Forum

Inläggav widiot » lör nov 20, 2010 4:09 pm

Lakershjärta71 skrev:Det räcker inte att göra "en riktigt bra match" en gång. Laudius kämpar på och sliter men laget får ut väldigt lite av de skills han hade i div1, och allt han förväntade sig att bidra med i Lakers. Det är synd och tråkigt att säga, men om man rankar alla nyförvärv i HA så är Laudius en megaflopp! Jag vågar faktiskt säga det. Det skulle förvåna mig mycket om han finns med i Jannes trupp 11/12. Nu får Janne göra det bästa av det.

Det skulle säkert funka med bra Saviano-Soares-Hjalmarsson. Utan Johner måste vi ha en kedja som kan gå i bräschen för de andra.

Jag gillar Laudius. Han är verkligen inte någon megaflopp. Det finns en rad skillnader från förra året då han spelade i TAIF:

-Han spelade i div1.
-Han spelade betydligt mycket mera och i en förstafemma (antar jag)
-Han hade en helt annan roll i TAIF....

.... och man får inte glömma bort att han spelar i seriens nästbästa lag.

I Lakers har David Laudius inte fått en jätteroll utan han får ganska så sparsamt med tid. När han kommer in gör han det riktigt bra och har en skön spelstil, hungrig jäkel på isen. Men i Lakers är det betydligt större konkurrens mellan forwards dessutom.

Megaflopp är ett väldigt väldigt hårt ord. Varje spelare som värvas ska inte briljera. Vissa spelare värvas mer som komplement också, som i Laudius fall möjligen Han har även tiden framför sig i Växjö
Användarvisningsbild
widiot
Forumentusiast

Inläggav Stinklink » lör nov 20, 2010 4:21 pm

Laudius kommer utvecklas mer och mer. Som sagt ovan så har han inte fått samma roll i Lakers men han verkar inte vika ner sig utan kämpar på ändå! Han platsar definitivt i en 4:e kedja i lakers och han kommer nog klättra i stegen.

Tror att ledarna tror mycket på Laudius. Dom ger honom förtroende.
Användarvisningsbild
Stinklink
Forumamatör

Inläggav Jocke86 » lör nov 20, 2010 5:04 pm

Grattis LL! Hoppas ni röjer så ladan gungar ikväll :D

KOM IGEN LAKERS!
If you have a problem - if no one else can help - and if you can find them - maybe you can hire: The A-team.
Användarvisningsbild
Jocke86
Forumterrorist

Inläggav Lakershjärta71 » lör nov 20, 2010 6:19 pm

Nu ska vi inte vara för snälla bara för att Laudius är vår spelare. Huruvida han kommer att utvecklas vet jag inte, men jag är övertygad om att Janne & Co förväntade sig mycket, mycket mer hittills av Laudius efter hans succésäsong innan med Taif. Där var han en "poängmaskin". Spetskvalitén imponerade på Janne och Evertsson och värvade honom till Lakers. Ifrågasätter inte hans spelstil, men poängmässigt är han ju en värvarflopp. Sen kan man alltid diskutera hur svårt han har haft att acklimatisera sig vid det högre tempot i HA. Orsaken till att han har fått sparsamt med istid är ju ganska enkelt, beror på att han helt enkelt har svårt att konkurrera med övriga forwards. Han duger just nu bara i en 4:e line. Hans följeslagare Hillding gick direkt in i laget, är nu kanske en av våra bästa forwards, och som mer än väl har infriat förväntningarna.
Användarvisningsbild
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum

Inläggav Per_växjö » lör nov 20, 2010 8:17 pm

Hattrick av Stig!!! :D
TP! Mannen, Myten, Frisyren...
Användarvisningsbild
Per_växjö
c/o LL´s Forum

Inläggav Svartvadet » lör nov 20, 2010 9:20 pm

Lakershjärta71 skrev:Nu ska vi inte vara för snälla bara för att Laudius är vår spelare. Huruvida han kommer att utvecklas vet jag inte, men jag är övertygad om att Janne & Co förväntade sig mycket, mycket mer hittills av Laudius efter hans succésäsong innan med Taif. Där var han en "poängmaskin". Spetskvalitén imponerade på Janne och Evertsson och värvade honom till Lakers. Ifrågasätter inte hans spelstil, men poängmässigt är han ju en värvarflopp. Sen kan man alltid diskutera hur svårt han har haft att acklimatisera sig vid det högre tempot i HA. Orsaken till att han har fått sparsamt med istid är ju ganska enkelt, beror på att han helt enkelt har svårt att konkurrera med övriga forwards. Han duger just nu bara i en 4:e line. Hans följeslagare Hillding gick direkt in i laget, är nu kanske en av våra bästa forwards, och som mer än väl har infriat förväntningarna.

Jag förstår din tanke, men jag håller inte med dig! Jag kan hålla med om att han har skral poängproduktion, men samtidigt så skiljer sig hans arbetsuppgift i Lakers mot vad den gjorde i TAIF. Det är precis som om att du jobbar på ett stort företag där du är riktigt skicklig på lagret, vet vart allt ligger och sliter som ett djur och gör bara rätt, men den dagen du går in och blir Chef så är det inte alls säkert att han kan hantera den uppgiften lika bra! Hängde du med på det eller ska jag förklara djupare?

Laudius har tagit på sig Markussons-roll nu när inte han är här, vi har ingen i laget som åker lika mycket skridskor som Laudius (Nu pratar vi hur många skär han tar, inte snabbhet) när han är på isen. Sliter och är riktigt pain in the ass på motståndarna också!

Sen får du också lägga till följande:

Laudius spelar i 3-4 formation, vilket oftast brukar innefatta en Checking-line och en Dump n' chase...
Laudius spelar inte heller PP...

Så jag tycker att du ska inte såga honom utmed fotknölarna som en flopp än, hans tid kommer! Va så säker!

Regards, Svartvadet
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum

Inläggav Lakershjärta71 » tis nov 23, 2010 12:53 pm

Svartvadet,

Så du menar att det var medvetet av Janne & Co att ge Laudius en helt annan arbetsuppgift i Lakers än den han hade i Taif?? Det låter liiite långsökt faktiskt och inte särskilt trovärdigt. Då ska man komma ihåg att Janne lät Laudius direkt börja kampera ihop med Hillding under försäsongen. Varför tror du det Svartvadet? Den konstellationen borde på förhand varit oskiljbar.
Mycket eller allt handlar ju om kvalitén i den spelreperotar man har huruvida man platsar att gå in i en 1:a el 2:a kedja i ett lag i en högre division. Men om jag då ska förstå ditt resonemang, att han inte kan agera "Chef" i Lakers som i Taif beror ju då på, att han inte kan mäta sig med de bästa Lakersforwards som befinner sig i kedja 1-2. Han är helt enkelt sämre i det här sällskapet till att få spela i en "spelande" kedja.

Laudius var ämnad att komma hit för att producera. Den som säger annat, ljuger! Poängmässigt är han en flopp, men det betyder ju inte att han gör ett dåligt jobb i en 3-4-kedja vad allt det innebär.
Användarvisningsbild
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum

Inläggav Malul » tis nov 23, 2010 5:17 pm

nästan lika dålig som Lundbohm var i början..
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Användarvisningsbild
Malul
c/o LL´s Forum

Inläggav Svartvadet » tis nov 23, 2010 5:33 pm

Lakershjärta71 skrev:Svartvadet,

Så du menar att det var medvetet av Janne & Co att ge Laudius en helt annan arbetsuppgift i Lakers än den han hade i Taif?? Det låter liiite långsökt faktiskt och inte särskilt trovärdigt. Då ska man komma ihåg att Janne lät Laudius direkt börja kampera ihop med Hillding under försäsongen. Varför tror du det Svartvadet? Den konstellationen borde på förhand varit oskiljbar.
Mycket eller allt handlar ju om kvalitén i den spelreperotar man har huruvida man platsar att gå in i en 1:a el 2:a kedja i ett lag i en högre division. Men om jag då ska förstå ditt resonemang, att han inte kan agera "Chef" i Lakers som i Taif beror ju då på, att han inte kan mäta sig med de bästa Lakersforwards som befinner sig i kedja 1-2. Han är helt enkelt sämre i det här sällskapet till att få spela i en "spelande" kedja.

Laudius var ämnad att komma hit för att producera. Den som säger annat, ljuger! Poängmässigt är han en flopp, men det betyder ju inte att han gör ett dåligt jobb i en 3-4-kedja vad allt det innebär.

Jo men om vi ska dra en röd-tråd med Laudius och Johan BOIS Andersson så kanske du förstår hur jag menar bättre?

Johan A: Producerade i HA, Gjorde mycket mål, Flyttade upp en division - Fick agera slitvarg
David L: Producerande i Div.1, Gjorde mycket mål, Flyttade upp en division - Får agera slitvarg

Det handlar alltså mer om att anpassa sig till vad laget behöver, än att räkna med att han ska gå rakt in och producera. Vissa spelare (läs. Hillding) har spelkvalitéer, andra har sniperkvalitéer och har lättare att anpassa sig på det sättet.

Vad vet Laudius på förhand? Jo Kapten #38 är skadad, vi har målskyttar - vad ska han göra då? Jo han ska gå in i en checkingline och lira just CHECKINGLINE, alltså med en balans av Dump n' chase och effektivt styrspel. Alltså håller inte jag med dig, för precis som med Johan A så måste man passa in i en grupp (ja det är ett lagspel som du känner till) vilket Johan misslyckades med i Frölunda och fick därför nöta bänk - Laudius gör sitt jobb, du kan inte säga att han ska gå in och leverera sin första säsong för det finns SÅ MYCKET som skiljer sig ifrån hans föregående.

Man värvar inte spets ifrån Div.1 - Man hittar guldkorn där som oftast är en chansning!

Regards, Svartvadet
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum

Inläggav Lakershjärta71 » ons nov 24, 2010 11:18 pm

Svartvadet, det jag skrev tidigare vill jag fortfarande stå fast vid. Min övertygelse säger att jag inte har så mycket fel där, och jag tror att flera håller med mig om den punkten. Tyvärr har du och jag skilda åsikter där om varför Laudius faktiskt värvades till Lakers.

Du skrev att spelare man värvar från div1-HA, är chansningar. Det borde vara en lika stor chansning att värva från HA-ES. I så fall var väl både Bois och Laudius chansvärvningar.? Man chansade på att Laudius kunde göra ungefär samma nytta i HA i Lakers. Och Frölunda fick ju inte ut de skills av Bois som han hade i Lakers. Att han fick nöta bänk berodde ju på att laget förfogade över bättre spelare. Han räckte helt enkelt inte till, och räcker man inte till för att producera och vara kreativ framåt i "spelande" kedjor så blir man nedflyttad till en brunkarkedja. I värsta fall får man nöta bänk.

Själv var jag nära på att göra en jämförelse just mellan Bois och Laudius, så det satt ju fint att du nämnde det då ;)

Hur kan du säga att man inte värvar spets från Div1? Hur definierar du då "Guldkorn"?
Är bara Hillding ett "Guldkorn" för dig? Tror inte det går att generallisera som du gör. Jag kan rabbla upp flera exempel på div1-spelare som infriat förväntningarna även i en högre division, spelare som ett lag fått upp ögonen på just för att "den" och "den" öst in mål och varit mer eller mindre "poängmaskiner" i div1.
Användarvisningsbild
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum

Inläggav Svartvadet » tor nov 25, 2010 12:20 am

Tyvärr har jag inte orken till att prata med en vägg, så ska därför enbart ge dig min syn på "guldkorn" och, som du själv påstår, spetsvärvningar ifrån div.1

Du tror att allt är svart och vitt, du tror att bara för att en spelare gör sådär så är det såhär.... Du har inte tänkt på att det är en gråzon? Spelare som kommer ifrån div.1 ÄR chansvärvningar, förutom vissa små undantag (läs. Brunnström t.ex) för du kan lika gärna påstå att en spelare som Ellerstad skulle gå in och DOMINERA i HA, precis som du anser att Laudius ska göra det....

Det rimmar tyvärr inte för mig, du måste ha varit där själv, upplevt hur det är, för att förstå en sådan sak tyvärr. Att byta klubb kan göra stora skillnader för många, mindre för andra.

Hillding är helt enkelt bättre skolad på sin sak än vad Laudius är, han har samma speciella kvalité som Kenny Jönsson och OEL (för att dra EXTREMT tunna linjer) och det är:

1. Han spelar sitt spel, spelar ingen roll vilken divison
2. Han vet att det fungerar

Jönsson och OEL kan, liksom Hillding i detta fallet, traska i mellan vilka serier som helst utan att det bli någon direkt poängskillnad - och nej, det är inte en slump. Tror inte att OEL hade gjort fler points i ES än vad han har gjort i NHL hittills, men det är ju min syn på saken.

På tal om Johan A och Frölunda, så är det precis som jag sa i senaste inlägget om han och Laudius, att när han kom till Frölunda så hade han två val:

1. Spela mitt spel och tro att jag ska göra poäng i 3-4 line (och bli bänkad vid misslyckande)
2. Spela ett annorlunda spel som passar in i 3-4 line och försöka få en stabil plats

Johan tog första, lärde sig av sina misstag, och är idag en "stridspilot" i Lakers.

Laudius försöker göra samma sak, hans tid kommer, var så säker

Nu lämnar jag denna konversationen, för jag anser att du är för självgod för att bita i det sura äpplet

Regards, Svartvadet
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum

Inläggav PutteA » tor nov 25, 2010 12:46 am

Hänvisar till följande: viewtopic.php?f=8&t=16384

Låser nu!!
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild