Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Stoffe skrev:Johner borta idag då enligt smp.
Hur formerar Janne manskapet då? Jag hade INTE rullat på 3 Centrar och 4 par ytterforwards.
Så här hade jag formerat laget!
Saviano-Soares-Hjalmarsson
Åhsberg-Eriksson-BOIS
Lundbohm-Hillding-Laudius(Som jag tycker gjorde en riktigt bra match i Oskarshamn)
Fimpen-Josefsson-Näslund
Lakershjärta71 skrev:Det räcker inte att göra "en riktigt bra match" en gång. Laudius kämpar på och sliter men laget får ut väldigt lite av de skills han hade i div1, och allt han förväntade sig att bidra med i Lakers. Det är synd och tråkigt att säga, men om man rankar alla nyförvärv i HA så är Laudius en megaflopp! Jag vågar faktiskt säga det. Det skulle förvåna mig mycket om han finns med i Jannes trupp 11/12. Nu får Janne göra det bästa av det.
Det skulle säkert funka med bra Saviano-Soares-Hjalmarsson. Utan Johner måste vi ha en kedja som kan gå i bräschen för de andra.
Lakershjärta71 skrev:Nu ska vi inte vara för snälla bara för att Laudius är vår spelare. Huruvida han kommer att utvecklas vet jag inte, men jag är övertygad om att Janne & Co förväntade sig mycket, mycket mer hittills av Laudius efter hans succésäsong innan med Taif. Där var han en "poängmaskin". Spetskvalitén imponerade på Janne och Evertsson och värvade honom till Lakers. Ifrågasätter inte hans spelstil, men poängmässigt är han ju en värvarflopp. Sen kan man alltid diskutera hur svårt han har haft att acklimatisera sig vid det högre tempot i HA. Orsaken till att han har fått sparsamt med istid är ju ganska enkelt, beror på att han helt enkelt har svårt att konkurrera med övriga forwards. Han duger just nu bara i en 4:e line. Hans följeslagare Hillding gick direkt in i laget, är nu kanske en av våra bästa forwards, och som mer än väl har infriat förväntningarna.
Lakershjärta71 skrev:Svartvadet,
Så du menar att det var medvetet av Janne & Co att ge Laudius en helt annan arbetsuppgift i Lakers än den han hade i Taif?? Det låter liiite långsökt faktiskt och inte särskilt trovärdigt. Då ska man komma ihåg att Janne lät Laudius direkt börja kampera ihop med Hillding under försäsongen. Varför tror du det Svartvadet? Den konstellationen borde på förhand varit oskiljbar.
Mycket eller allt handlar ju om kvalitén i den spelreperotar man har huruvida man platsar att gå in i en 1:a el 2:a kedja i ett lag i en högre division. Men om jag då ska förstå ditt resonemang, att han inte kan agera "Chef" i Lakers som i Taif beror ju då på, att han inte kan mäta sig med de bästa Lakersforwards som befinner sig i kedja 1-2. Han är helt enkelt sämre i det här sällskapet till att få spela i en "spelande" kedja.
Laudius var ämnad att komma hit för att producera. Den som säger annat, ljuger! Poängmässigt är han en flopp, men det betyder ju inte att han gör ett dåligt jobb i en 3-4-kedja vad allt det innebär.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 11 gäster