Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Svartvadet skrev:Bee skrev:Klart VLH ska satsa för ES redan iår. Man vet aldrig när man får en bättre chans..
Kolla på typ MIF/LIf som satsar stenhårt varje säsong och är ändå inte bättre. Vad är det som säger att inte samma sak händer med VLH när dom ska börja satsa????
Plocka in minst en offensiv back (gärna 2)..
En ny målvakt då jag inte tror Oscar håller för KS..
Låt Åhsberg bära vatten istället för att spela så ökar chanserna...
PS sluta tjata om Hedman när vi har "38"
1. Det är KOLLEKTIVET Lakers som har gjort det bra, du kan inte jämföra vårt lag idag med Malmö eller Leksand som är uppbyggda kring individuella spelare! Sen behöver vi inte mer offensiv då vi gör flest mål överlägset.
2. "Plocka in minst en offensiv back (gärna 2)...." - Visst, det låter väl hur bra som helst! Men om du gör matten så kostar EN MacNevin runt 100lök i månaden (dock på artist)! Bidrar du med din spargris då?
3. Vilken målvakt hade du tänkt att vi skulle köpa? Marknaden florerar inte för oss direkt med tanke på att vi redan har fyllt ICKE EU och att vi spelar i Andra Divisionen i Sverige! Sen kan du räkna med att om man nu hade hittat någon i Zajkowski-klass så går han på närmare 75lök och vi har inte någon Fahlander som kan köpa det första bästa.
4. Åhsberg har tagit ett mycket större ansvar i år och han besitter väldigt avgörande kvalitéer vid ett eventuellt kval (ja, för det är ta mig fan långt kvar dit) så honom hade jag inte bytt bort mot många spelare!
5. Markusson är KAPTEN! Där har du skillnaden. Man går inte in som Kapten och gruffar, utan man spelar hårt och tar en fight bara om det verkligen skulle behövas. Hedman kan gå in och ta en fight och grisa, för han är inte i närheten av så värdefull som Markusson är i t.ex Boxplay
Som du märker så är det ett galet önsketänkande, och är ganska så långt ifrån realistiskt! Tänk sen också på att om Evert börjar värva likt MoDo nu - vad skickar det för signaler till laget? "Vi är inte nöjda med er, trots att ni leder serien".... Nä, det där "köper inte jag"
På tal om realistiska värvningar.... Foppa kanske vill spela back hos oss sista tiden? Vi har ju röda tröjor hemma och vita borta, borde ju helt klart vara avgörande!
Regards, Svartvadet
nature skrev:
Och sen tycker jag att Enestubbe sammanfattar det ganska bra:
"Glöm inte att allsvenskan är klart sämre den här säsongen."
Niles skrev:nature skrev:
Frågan är på vilka väl definerade grunder han baserar det på. Inte många. Vi har ganska säkert ett starkare lag i år i alla fall.
Niles skrev:nature skrev:
Frågan är på vilka väl definerade grunder han baserar det på. Inte många. Vi har ganska säkert ett starkare lag i år i alla fall. Vad det sen räcker till är svårt att säga, det har väl aldrig varit lätt att gå upp i Elitserien vad jag vet. Första förhoppningen är ju Kvalserien, dit är det också en bra bit kvar av kamp.
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot], Google [Bot] och 2 gäster