HA-domare avstängd - Bild av Muhammed på FB

Sånt som inte passar in nån annanstans skrivs här. Självklart kan du diskutera även sånt som inte berör hockeyn här.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

HA-domare avstängd - Bild av Muhammed på FB

Inläggav Etnoj » sön jan 02, 2011 7:49 pm

En domare som dömer HA har blivit avstängd för att ha publicerat en bild av profeten Muhammed på sin facebook sida.

Rätt eller fel?

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 8357058.ab
Hörde Saviano tala med Tom Koivisto under en match - "Kör du först så väntar jag där framme"
Användarvisningsbild
Etnoj
Forumentusiast

Re: HA-domare avstängd - Bild av Muhammed på FB

Inläggav PutteA » sön jan 02, 2011 8:26 pm

Jag är lite tveksam här! Men med tanke på allas säkerhet under de matcher han ska dömma, och risken för vedergällning från fundamentalister så tycker jag det är rätt! Han har ju inte gjort nått olagligt, men det handlar ju om den allmäna svenska säkerheten!
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Inläggav norrhockey » sön jan 02, 2011 10:00 pm

Nä satan. det kan smälla när som, var som oavsett den här teckningen så detta har nog ingen större betydelse. Att sprängaren i stockholm inte klarade ta livet av fler ska vi nog tacka den riktiga guden för och inte deras hitte på.
norrhockey
Forumamatör

Inläggav PutteA » mån jan 03, 2011 1:32 am

Verkar knappt som du förstår vidden av en sån här sak. Han har gjort narr av, i deras ögon, den stora profeten. Lars Vilkes har det ganska jobbigt, men är svår att komma åt. Vilken grej att få smälla av en liten smällare i en arena med 4000 pers för dessa martyrsugna typer. Visst, jag vet att dom skiter i teckningarna egentligen, men det är ett gott skäl för dom att iscensätta terrordåd. Sen att det kan smälla var som är jag medveten om!
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Inläggav PutteA » mån jan 03, 2011 1:32 am

PutteA skrev:Verkar knappt som du förstår vidden av en sån här sak. Han har gjort narr av, i deras ögon, den stora profeten. Lars Vilkes har det ganska jobbigt, men är svår att komma åt. Vilken grej att få smälla av en liten smällare i en arena med 4000 pers för dessa martyrsugna typer. Visst, jag vet att dom skiter i teckningarna egentligen, men det är ett gott skäl för dom för att iscensätta ett terrordåd. Sen att det kan smälla var som är jag medveten om!
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Inläggav norrhockey » mån jan 03, 2011 3:00 am

Det är precis det jag menar putte. Hade han i stockholm bestämt sig för globen några dagar efteråt så hade det nog rökit med fler människor än det nu gorde. Men som tur var gorde det nu inte detta. Precis som det inte rök med fler när tornen i USA rasade samman. Vi har nog tur att det finns ett vakande öga av dessa tyranner som tror sig veta vad som är rätt å fel. Vist fan förstår jag vidden av det hela men inte ens dessa självmordsbomare lyckas ju skrämma folk i länder som är betydligt mer utsatta än vad vi svenska är. Folk går ändå till sina katedraler,Moskeer, Caffeer fast hotet hänger över jämt å ständigt över dessa människor. Sen att de har en bild att skylla på för att utföra sina illdål är ju bara rent ut sagt för jävla löjligt. Dom hade gort detta ändå utan att behöva skylla på nån pofet för dom är så hjärntvättade av sin religon och det är detta som är det skrämmande i det hela.
norrhockey
Forumamatör

Återgå till Off-Topic