Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Jarran_igen skrev:Enligt MrMadhawk är JLGP (Grand Pierre) i Leksand kanske på väg ut. Något för Växjö? Jag vet att han inte är snabbast i världen, men det är för mig uppenbart att vi i dagsläget inte har något att sätta upp mot sådana som Warg och Jonasén i Örebro till exempel. Mackan kan ju ta en fight om det behövs, men han är viktigare att ha med på isen istället för att offras i en fajt. Igår lyckades Örebro med sin "intimidation"-taktik utan att någon kunde skrämmas tillbaka.....
Jarran_igen skrev:lakers10 - hade gärna sett både och iofs. Jag tror att vi i en match som igår mot Örebro faktiskt hade haft nytta av en tuffing som kunde fått Örebroarna att vilja titta över axeln en extra gång inför en sargduell. Igår hade Jonasén och Warg + ett antal ytterligare storväxta Örebrorare väldigt lugnt och skönt när de fick vara "kungar" i sin försvarszon. Jag har inget mot MacNevin, men tror att i en "buse" hade gjort större nytta rätt använd i matcherna mot Örebro.
dolitle skrev:Ang Hedman så är det helt rätt att han under 2:a säsongen tog färre "onödiga" utvisningar.
Men "Hedman effekten", den som gjorde att motståndare sällan spelade fult och/eller tog en fight mot oss förra året, grundades under Hedmans första säsong.
Om motståndarna vet att "om jag gör ngt dumt kommer den där jävla Hedman och spöar upp mig" så finns det hela tiden i bakhuvudet, medvetet eller omedvetet.
Detta gör att man mer sällan behöver göra handling av ord.
Jag saknar Hedman skarpt.
nature skrev:Nej, han är inte alls saknad...
Anders83 skrev:"Däremot är defensiven mycket medioker och stundtals är slovaken en riktig säkerhetsrisk i egen zon."
låter ju inte som en back vi behöver...
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst